cub a bi-xenon mercek montajı

Katılım
21 Mar 2009
Mesajlar
5,554
Ben hiçbir şey anlamadım resimlerden..
Yarısı led lerle ilgili çalışmalar kalanlar da far tasının sökük halleri vs.
 
Katılım
24 Şub 2009
Mesajlar
2,319
neden yazı cıktı da resim çıkmadı altlarına açıklamasını yazayım motorun ürettiği akım sabit olunca xenonu çalıştırmak için gerekli akımı diğer yerlerden tasarruf ederek elde ettik buda led lerle mümkün o sebeple
 
Son düzenleme:
Katılım
21 Mar 2009
Mesajlar
5,554
Resim linklerini eklerken mesaj yazma bölümünde bir kutucuk var..ona tıklayıp çıkan kodun içine yapıştırmalısın linkleri..
 
Katılım
21 Haz 2010
Mesajlar
775
Arkadaş'a Yardımci Oliyim.


stplduy1.jpg

stplduy2.jpg

stplduy3.jpg

zn3s.jpg

zn40.jpg

zn50.jpg

zn60.jpg

zn70.jpg

zn80.jpg

zn101.jpg

zn201.jpg

35aregle1.jpg

bitmhali2.jpg

fotoraf0115a.jpg

frnlduy1.jpg

frnlduy3.jpg


Kaynak: http://www.motosiklet.net/forum/mt-...-a-bi-xenon-mercek-montaji.html#ixzz17C1fbYev
 
Katılım
24 Şub 2009
Mesajlar
2,319
şimdi açıklamaları yazayım
1ve2-arka park ampülünü kırıp içine led yerleştiriyoruz
3-park ampülünün yanarken görünümü
4-mercehin çercevesi
5-çercevenin fara montajı
6-pattex epoksi kullanıyoruz ısıya dayanması için
7-çalıştığımız yer düz olması lazım
8-merceği fara paralel olduğunu su terazisiyle kontrol ediyoruz
9-merceğin cevresini saçla kapatıyoruz
10-merceğin tasa geçecek yerini testereyle kesiyoruz
11-böyle bir şey olucak
12-ön fara alternatif akım geldiğinden doğru akıma çevirmek için regüle devresi yapıcam bana 10 amper yeter ama ben 35 amper yapıyorum ısınmaması ve rahat çalışması için
13-bitmiş hali direk aküden olmaz çünkü aküye gelen maksimum güç 150ma ile 1 amper arası buda xenona yetmiyor akü boşalıyor ve ampül yanmıyor fara gelen akım dağa fazla buda konjektöre girmediğinden alternatif akım olarak kalıyor
14-yerine takıyorum
15ve 16-fren lambasının şerit ledleri


resimler ve yazılar görsellikten ziyade bilgilendirme amaçlı. Bitmiş halinin resimlerini koymadım daha sonra ampülünüde takınca eklerim ledleride ampere ihtiyaç olduğundan bunu ekonomiye giderek sağladım relantiyide hafif yükseltim ki voltajın alçalıp yükselmesini önledim ledlerde buna yardımcı oldu voltaj sabit 12 volt relantide dağa önce 9-12 arası oynuyordu

bu led uygulamasından sonra 55 w ampülüde kaldırıyor aküden yemiyor arka stop ön park km saatinin içi ve vites lambaları komple led
 
Son düzenleme:
Katılım
24 Şub 2009
Mesajlar
2,319
http://img443.imageshack.us/img443/9514/fotoraf0260.jpg
far tasını bu çerçeveye tutturuyoruz yukarı ve aşahı ayarlamak için

http://img21.imageshack.us/img21/9040/fotoraf0263x.jpg

cerceveyi tasa ufak yayları yardımıyla tutturuyoruz

http://img59.imageshack.us/img59/6082/fotoraf0264c.jpg

yerine takınca bu aradan yukarıya ve sağa sola ayarlanabiliyor

http://img72.imageshack.us/img72/8720/fotoraf0265.jpg

bitmiş hali

ah ulen gene yazı cıkıyor resim niye cıkmıyor kutuya yapıştırdım ya:cyclopsan
 
Katılım
24 Şub 2009
Mesajlar
2,319
Moderatör tarafında düzenlendi:
Katılım
9 Kas 2010
Mesajlar
83
Ön fara toplam kaç para harcadınız? Bende yapacağım. Yapımını biliyorumda mercek ve çerçevenin fiyatını bilmiyorum. :)
 
Katılım
8 May 2008
Mesajlar
882
Bende merceğin uzunluğunu merak ediyorum,mercek bi xenon olması lazım (motorlu tabir edilen uzun-kısa yapmayı sağlayan).Vede fiyatını tabiki:)
 
Katılım
24 Şub 2009
Mesajlar
2,319
sahibinden.com da bi-xenon mercek var fiyat 20 tl den başlıyor bana toplam maliyeti zor soru mercek servisteki pert araçtan cıkma arkadaşım üçretsiz verdi bir çok parçaya para ödemedim ama bu mercehin orjinal cıkma4300c xenon ampülü 150 tl den başlıyor yeniside mtec markası 500 tl dedi satıcı.
Şimdilik içinde xenon ampül yok far grenajını kendim kalıp çıkararak yaptım nick imle aratırsan (link aşağıda)forumda anlattım konusu var fakat resim yok çünkü grenajı yapabilecehime kendimde inanmıyordum herkezin yapabileceği basit birşey değil el becerisi olacak biryerde görmen lazım ki yapabilesin grenaj için toplam 115 tl +50 tl deyapıştırıcı ve far ayar mekanizmasına harcadığımız para 150 tl orjinal ampül sistemi grenejı yapalı 4-5 ay oldu fakat ben resim atmayı beceremediğimden bu güne kaldı konu biraz karışık oldu ama neyse

http://www.motosiklet.net/forum/mot...i-xenon-icin-on-calisma-yeni-far-grenaji.html
 
Son düzenleme:
Katılım
9 Kas 2010
Mesajlar
83
Bende mercekği yapmaya başladım. Merceği fara takabilmek için arkasını kestim. Merceği bant ile tutturdum öylece duruyor. Boş vaktimde tamamen bitireceğim. Motorumun farında şimdi H4-3 xenon kit var h7 xenon ampul aldım. Merceği takarken h7 ampulü takacağım. Fotoğraflar:

183090_169228463129688_139734646079070_418301_7730102_n.jpg


188254_169228499796351_139734646079070_418303_2673464_n.jpg


189886_169228553129679_139734646079070_418304_1707491_n.jpg



H3 ampul ile denedim hemde farı yan tuttum :D

185614_169228623129672_139734646079070_418305_4730767_n.jpg


Yorumlar??
 
Katılım
13 Eyl 2006
Mesajlar
4,669
Motosikleti
Piaggio beverly 400 / Aprilia sr gt 200
fuarda hazırı vardı 280 mi 180 mi öyle bir fiyatı vardı aküye bağlayıp çalıştırdılar hayran kaldım satmyacak olsam benim innovaya alıp monte ederdim harika bir ışık veriyordu
 
Katılım
24 Şub 2009
Mesajlar
2,319
vural arakadaşım mercek gidonun demirine dokunmuyormu benim cub un gidon demirine dokunduğundan grenaj yapmak zorunda kaldım cub larda aydınlatma güzel olmadığından çok gerekli

güzel olmuş el emeği daha kıymetli

---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:02 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:59 ----------

fuarda hazırı vardı 280 mi 180 mi öyle bir fiyatı vardı aküye bağlayıp çalıştırdılar hayran kaldım satmyacak olsam benim innovaya alıp monte ederdim harika bir ışık veriyordu

180 tl idi bende baktım ama onu monte etmek yine maharet gerektiriyor cub a olacak orjinal birşey olsa alırdım
 
Katılım
9 Kas 2010
Mesajlar
83
vural arakadaşım mercek gidonun demirine dokunmuyormu benim cub un gidon demirine dokunduğundan grenaj yapmak zorunda kaldım cub larda aydınlatma güzel olmadığından çok gerekli

güzel olmuş el emeği daha kıymetli

---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:02 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:59 ----------



180 tl idi bende baktım ama onu monte etmek yine maharet gerektiriyor cub a olacak orjinal birşey olsa alırdım

Daha motorumda deneme yamadım. Boş olduğum bir gün far ayarı yapacağım. Mercek biraz büyük. Farı yerine biraz zor takacağım gibi görünüyor. Sizin mercekte d2s ampul mü var? Ben d2s yerine h7 takacağım. Fotoğraflarınıza baktım ikimizinde mercekleri aynı :)
 
Son düzenleme:
Katılım
24 Şub 2009
Mesajlar
2,319
Daha motorumda deneme yamadım. Boş olduğum bir gün far ayarı yapacağım. Mercek biraz büyük. Farı yerine biraz zor takacağım gibi görünüyor. Sizin mercekte d2s ampul mü var? Ben d2s yerine h7 takacağım. Fotoğraflarınıza baktım ikimizinde mercekleri aynı :)

ben daha ampül almadım d2s çok pahalı geldi ama H7 xenon oluyormuş bende ondan takacam
idere etmesi için xenon dehilde düz h7 taktım merceğe
 
Katılım
13 Eyl 2006
Mesajlar
4,669
Motosikleti
Piaggio beverly 400 / Aprilia sr gt 200
vural arakadaşım mercek gidonun demirine dokunmuyormu benim cub un gidon demirine dokunduğundan grenaj yapmak zorunda kaldım cub larda aydınlatma güzel olmadığından çok gerekli

güzel olmuş el emeği daha kıymetli

---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:02 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:59 ----------



180 tl idi bende baktım ama onu monte etmek yine maharet gerektiriyor cub a olacak orjinal birşey olsa alırdım

evet aslında sis farı gibi yekpare bişeydi ama uzun kısa özelliğide vardı dışardan takılabilir bir fardı:cat:
 
Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
29 Mar 2011
Mesajlar
4,134
güzel işler erkin abi ellerine sağlık bayağı bir elektirik tasarrufuna gitmişssin , şu doğalgaz tasarrufuna ilişkin çalışmalarda bekliyoruz senden tüm türkiye duacın olur :cherry: :p
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst