Cruiser model motorlara dair bir sitem

Mersin İl Temsilcisi
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
10,372
:cat:
Bu bir tarz meselesidir.Klasik müzik sevenin rap'e,rap'çinin diğerine bakışı gibi.
Müziğe klasik müzikle başlanmaz mı?Başlanır elbet.
Doğru şekilde öğrenirseniz mesele yok.
Ama asıl öğrenmemiz gereken herhalde" ille de bu tarzdan,şu CC den başlamak" gerek gibi önyargıları kırabilmek.

imzanı hiç sevmedim..... ama düşüncelerin de hakılsın.... :cat:
 
Katılım
23 Mar 2008
Mesajlar
366
öncelikle hoşgeldin katip;
aslında pek aktif olarak tartışmalara katılan bir üye değilimdir ama bu konuda sanırım bir miktar tecrübemi paylaşabilirim. hoş daha deneyimli arkadaşlar zaten gereken herşeyi yukarıda anlatmışlar.
dedikleri gibi istediğin aras ısnıf motorlar üretiliyor ama türk kullanıcısının (!) bu modellere talep göstermemesi sebebiyle türkiyeye getirilmiyorlar. bir diğer neden de (sanırsam) türkiyede hiçbir cc kısıtı olmaması. yani bz türkiyede cc atlamak için yeniden sınava girmiyoruz doğal olarak da 2 ay 100 cc scooter kullanmış bi adam kendini Rossi sanıp doğrudan 1000 cc'lik racinglere atlamaya çalışıyor. hoş son zamanlarda yeni trafik kanunu türkiyede de yeni kullanıcıları cc lere göre ayıracak, cc yükseltmek için sınav yapılacak die duymuştumç bu gerçekleşirse firmalar mecburen ara modelleri getirmek zorunda kalacaklar (i hope so at least)
cruiser'ın başlangıç için nedenkötü tercih olduğuna gelince: (yanlış anlaşılmasın kötülemek gibi bi niyetim yok ben 13 ay önce en500 ile başladım motora) cruiser motorlar düz yolda giderken diğer motorlardan daha dengeli bile sayılabilirler. bunun sebebi ağır olmalarıdır. en azından yanından geçen araçların rüzgarından daha az savrulurlar. ama aynı ağırlık motorun kontrolünü düz olmayan yollarda oldukça güçleştirir. dönüş yaparken bütün ağırlık kollara bineceğinden deneyimsiz birinin 1 derece fazla yatırması kendini yerde bulması anlamına gelebilir. ayrıca aks mesafesinin daha uzun olması motorun manevra kabiiyetini azaltır. diğer motorların sağladığı hareket kontrolunu sağlayamaz cruiserlar (ör: dar alan dönüşleri) işte bu yüzden ybr125, cbf150 yada 250 motoru oyuncak gibi yatırıp kaldırabileceğin, bir motorla neler yapılabileceğini öğrenebileceğin için daha uygun başlangıç modelleri olarak adlandırılırlar.

yinede yeni motorunla kazasız belasız mutlu sürüşler

kusura bakmayın biraz fazla uzun olmuş biraz :p

Görüşlerin için teşekkür ederim. Bence motosiklet işinde kademe kademe ilerlemekte yarar var ya da en azından ilk kademenin çok güçlü bir motor olmamasında... Dediğin gibi bir ay 100cc lik scooter sürüp 1000cclik racing e geçiş yapmak sonuçta en azından riskli. Ben 1 buçuk ay öncesine kadar hiç motor sürmemiştim ama bu işi ciddiye alıyorum zira bütün koruma ekipmanlarını aldım ve motora gözüm gibi bakıyorum. Sanırım iki yıl bana oldukça deneyim kazandıracak. Yine de amerikayı yeniden keşfetmemek adına sizlerin deneyimlerini okumak çok yararlı oluyor.

öncelikle hoşgeldin, dragstar için amann alma diyorum(özellikle istanbul'daysan) Trafige girdiginde ki cadde trafiğini bilmeyen yoktur kolay kolay anlatamayacağım bir eziyet yaşıyorsun. Motor acayıp ısınıyor senin bacakların ter içinde kalıyor kısacası zevki eziyete dönüştürüyor. Sehir içi ağırlıklı kullanacaksan bence alma ...

Önerin için teşekkürler; sanırım görev yerim itibariyle trafik bakımından şanslıyım. Kocaman bir cruiser'ı İstanbul'un işlek caddelerinde kullanmak işin zevkini büyük ölçüde kaçırırdı herhalde.. Haklısın.

Hoş geldin hocam. İki sene bin unutucan bu soruyu. 750lik mi alsam yoksa direk 1100mü diye düşünücen.

Hoşbuldum. İşte bu iki senelik zaman zarfının dolmasıyla birlikte daha bilinçli ve ne istediğini bilir bir tavırla motosikletlere yaklaşma olasılığım yüksek. Bu bakımdan haklısın.
 
Son düzenleme:
Katılım
4 Eki 2007
Mesajlar
592
1-2 arkadaşın Cruiser başlangıç motoru olamaz deyişine kesinlikle ve kesinlikle katılmıyorum keza cruiserlar belkide commuterlerle birlikte en iyi başlangıç makineleridir. Özellikle 250cc'lik bir cruiser denge konusunda scooterlardan yada cross makinelerden falan bayağ bir öndedir. Keza cruiserlar SS'ler gibi SERİ makineler olmadıklarından ilk kullanıcılar için fazla tehlike arzetmezler. Cruiser'ın mantığı düşük devirlerde bile yüksek güç üretmektir. Dolayısıyla bu makineler belkide motosiklet aleminin en dengeli ve istikrarlı makineleridir.

Bunun dışında cruiserların 800 ve 1100cc'lik önerilmeside çok ilginç geldi. 250cc'lik makineler çim biçme motoru falan denmiş. Merak ediyorum, bu arkadaşlar 30HP'lik çim biçme makinesimi kullanıyorlar bahçelerinde?..

Amerika diyoruz, Amerikayı anlatıyoruz. Keza Cruiser dediğimiz makinelerin anavatanı yenikıta. Burada 1100'lük makineden aşşağısını cruiser saymayan arkadaşlar kaç kere Amerikada bulunup orada cruiser kullananlarla tanıştı, turladı..? Amerikada pek çok bölgede 250cc'lik cruiser makinelere 10-15 yıl binen HARBİ motorcu adamlar var. Gelirleri olmadığından mı? HAYIR! Hızdan korktuklarından mı? HAYIR!
250cc'nin ürettiği güç onlara fazlasıyla yeterli geldiğinden! Orada insanlar "Uleyn 250cc cruisermı olur" dediğinde bunu söyleyenler ciddiye dahi alınmadığından!..

Sözün özü gösteriş meraklısı, güç meraklısı bir millet olduğumuzu her platformda belli ediyoruz! "Ya ben bu 250cc'e biniyorum ama bana cruisercı demezler" düşüncesinde olan onlarca adam var!.. Yazık, üzülüyorum onlar için. Tabii onları böyle düşünmeye iten toplumsal yapı içinde...

1.93 boyunda 80 kiloluk bir adamım.
Agility 125'e biniyorum. Altımda küçük kalıyor belki; belki 125cc'lik scooterlarıda motorcudan saymayan adamlar çıkıyor ama bunlar umrumda bile değil! 1100'lük cruiserlardan çok daha seriyim şehir içinde; çok daha rahat ve pratiğim.. Buda bana yetiyor..
 
Katılım
18 Ağu 2007
Mesajlar
266
1-2 arkadaşın Cruiser başlangıç motoru olamaz deyişine kesinlikle ve kesinlikle katılmıyorum keza cruiserlar belkide commuterlerle birlikte en iyi başlangıç makineleridir. Özellikle 250cc'lik bir cruiser denge konusunda scooterlardan yada cross makinelerden falan bayağ bir öndedir. Keza cruiserlar SS'ler gibi SERİ makineler olmadıklarından ilk kullanıcılar için fazla tehlike arzetmezler. Cruiser'ın mantığı düşük devirlerde bile yüksek güç üretmektir. Dolayısıyla bu makineler belkide motosiklet aleminin en dengeli ve istikrarlı makineleridir.

Bunun dışında cruiserların 800 ve 1100cc'lik önerilmeside çok ilginç geldi. 250cc'lik makineler çim biçme motoru falan denmiş. Merak ediyorum, bu arkadaşlar 30HP'lik çim biçme makinesimi kullanıyorlar bahçelerinde?..

Amerika diyoruz, Amerikayı anlatıyoruz. Keza Cruiser dediğimiz makinelerin anavatanı yenikıta. Burada 1100'lük makineden aşşağısını cruiser saymayan arkadaşlar kaç kere Amerikada bulunup orada cruiser kullananlarla tanıştı, turladı..? Amerikada pek çok bölgede 250cc'lik cruiser makinelere 10-15 yıl binen HARBİ motorcu adamlar var. Gelirleri olmadığından mı? HAYIR! Hızdan korktuklarından mı? HAYIR!
250cc'nin ürettiği güç onlara fazlasıyla yeterli geldiğinden! Orada insanlar "Uleyn 250cc cruisermı olur" dediğinde bunu söyleyenler ciddiye dahi alınmadığından!..

Sözün özü gösteriş meraklısı, güç meraklısı bir millet olduğumuzu her platformda belli ediyoruz! "Ya ben bu 250cc'e biniyorum ama bana cruisercı demezler" düşüncesinde olan onlarca adam var!.. Yazık, üzülüyorum onlar için. Tabii onları böyle düşünmeye iten toplumsal yapı içinde...

1.93 boyunda 80 kiloluk bir adamım.
Agility 125'e biniyorum. Altımda küçük kalıyor belki; belki 125cc'lik scooterlarıda motorcudan saymayan adamlar çıkıyor ama bunlar umrumda bile değil! 1100'lük cruiserlardan çok daha seriyim şehir içinde; çok daha rahat ve pratiğim.. Buda bana yetiyor..

Cevap budur. :cat:
 
Katılım
9 Ağu 2007
Mesajlar
177
mevzuya motor hacmi olarak bakmanızdan kaynaklanan bir sorun bu.
Yani 250cc küçük bir motordur diye yaklaşırsanız haklı olursunuz.
Ama konu bu değil.
İsterse 100cc olsun, oldukça dengesiz ve tecrübe gerektiren motosikletlerdir cruiserler.
Başlangıç olarak uygun bulmuyorum.
Uygun bulan bir arkadaşımız varsa nedenlerini burda açıklamasını dilerim...

Size uygun olmayan bir motosikletle başlarsanız, bu motosiklet sizi bağlamak yerine aksine soğutur.

Motosiklet kullanıcısı motosikletinin yeteneklerinden sonuna kadar faydalanmayı öğrendiği zaman usta olur.
Fakat varmış olduğu ustalık mertebesi o motosiklet için geçerlidir.
Bir başka modele bindiğinde herşey yeniden başlar.
Yıllar,tecrübe, birikim, bunların hepsi mazide kalır.
Her yeni motosiklet, yeni bir öğrencilik döneminin başlangıcıdır.
Eğer sınıfınızı kopya ile geçmişseniz, bir sonraki karne gününü görememe ihtimaliniz büyüktür.
Yani motosiklet okulunda mezuniyet yoktur.
Ömür boyu öğrencisiniz.



Hocam, aslinda buradaki baslikla direkt ilgili degil ama her zaman tartismak istedigim bir noktaya parmak basmissin.

Ben baslangicta, biraz da tarz meselesi olarak, senin onermedigin sekilde, 250cc bir Cruiser ile motosiklete basladim, (universite) ogrencilik hayatim boyunca gayet zevk alarak, doya doya bindim, ogrendigimi dusundum. Sonra gercek hayata baslayinca biraz daha buyuk bir Cruiser'a gecis yaptim, ancak bu kez doyamadim, firsat yaratamadim doymaya, is-guc ve, evet, evlilik bahaneleri. Belki de burada bahsettigin yanlis secimler...

Motorsuz gecen bir sureden sonra icimdeki ates yeniden alevlendi, fakat bu kez bir Naked'a gonul verdim ve su anda onunla daha bir heyecanli yasiyorum hayati. (beni bilenler ne kadar heyecan meraklisi:p oldugumu bilir) Yalniz bir sure sonra bu tarz da beni endiselendirmeye basladi, cunku spor kullanima hitap eden motosikletler, sadece Naked bile olsa, seytan icadi gibi geliyor. Karsi degilim, kimseyi de elestirmem, yalnizca bana fazla geliyorlar, tecrube ve ozguven meselesi.

Acaba diyorum buradan sonraki durak yumusak Enduro tarzi, Transalp veya V-Strom ornegi gibi bir sey olabilir mi diye dusunuyorum, ama diger taraftan da, yaa kardesim, oradan sicrayip buraya konuyorsun, alakasiz siniflar arasinda gecis yapiyorsun, bunun sonu tehlikelere acilmasin diye de kendi kendime soyleniyorum. Ve geliyorum senin vurguladigin noktaya, her motosiklet yeni bir ders midir, gecilmesi gereken, yoksa yillardir biriken tecrubeler her sinif motosiklete hitap eder ve dersi gecmenize yardim eder mi? Bunu kendimize soruyorum, ancak aslinda senin tarafindayim, sadece tartismak icin konuyu genisletiyorum.
 
Katılım
8 Ara 2007
Mesajlar
342
Kymco Venox 250

Su soğutmalı ve çok yakışıklı bir motosiklet.

Taiwan malı ve Kymco kalitesi belli. ;)
 
Katılım
16 Şub 2008
Mesajlar
266
Hocam, aslinda buradaki baslikla direkt ilgili degil ama her zaman tartismak istedigim bir noktaya parmak basmissin.

Ben baslangicta, biraz da tarz meselesi olarak, senin onermedigin sekilde, 250cc bir Cruiser ile motosiklete basladim, (universite) ogrencilik hayatim boyunca gayet zevk alarak, doya doya bindim, ogrendigimi dusundum. Sonra gercek hayata baslayinca biraz daha buyuk bir Cruiser'a gecis yaptim, ancak bu kez doyamadim, firsat yaratamadim doymaya, is-guc ve, evet, evlilik bahaneleri. Belki de burada bahsettigin yanlis secimler...

Motorsuz gecen bir sureden sonra icimdeki ates yeniden alevlendi, fakat bu kez bir Naked'a gonul verdim ve su anda onunla daha bir heyecanli yasiyorum hayati. (beni bilenler ne kadar heyecan meraklisi:p oldugumu bilir) Yalniz bir sure sonra bu tarz da beni endiselendirmeye basladi, cunku spor kullanima hitap eden motosikletler, sadece Naked bile olsa, seytan icadi gibi geliyor. Karsi degilim, kimseyi de elestirmem, yalnizca bana fazla geliyorlar, tecrube ve ozguven meselesi.

Acaba diyorum buradan sonraki durak yumusak Enduro tarzi, Transalp veya V-Strom ornegi gibi bir sey olabilir mi diye dusunuyorum, ama diger taraftan da, yaa kardesim, oradan sicrayip buraya konuyorsun, alakasiz siniflar arasinda gecis yapiyorsun, bunun sonu tehlikelere acilmasin diye de kendi kendime soyleniyorum. Ve geliyorum senin vurguladigin noktaya, her motosiklet yeni bir ders midir, gecilmesi gereken, yoksa yillardir biriken tecrubeler her sinif motosiklete hitap eder ve dersi gecmenize yardim eder mi? Bunu kendimize soruyorum, ancak aslinda senin tarafindayim, sadece tartismak icin konuyu genisletiyorum.


ben burdaki tartışmalardan sonra bir motorcu abiye sordum, baya bir abi hatta amca bile denebilir eskiden indian cruiseri varmış şimdi ise eski model bir intruder 600 kullanıyo ve boya falan yaptırmış cok guzel olmuş neyse, bana her motorun farklı bir kişiligi karakteri oldugunu soledi aynı tarzda aynı cc de olan farklı markadaki motorların bile bazen farklı tepkiler verebildigini ve her birinde yeniden ögrencilik dönemi gecirildigini anlattı (coq da bundan bahsediyodu) falan anlattı bana tabi daha derinbir muhabetti benim acemi oldugumu anladı ve birsuru tavsiyelerde bulundu benim için cok iyi bir muhabbet oldu
 
Katılım
23 Mar 2008
Mesajlar
366
Naked ve racing tarzları bana apayrı geliyor. Hiç aşırı hız yapma isteğim olmadı. Ben otobanda pata pata pata diye keyifle sürmeyi yeğlerim. Sakin bir yapım var ve sanırım seçilen motosiklet tarzı o insanın karakterini de yansıtıyor birazcık. Fakat Hayalet01 gibi değişik tarzda motorlar kullanan pekçok kişi de var. Bir abimiz vigaro535, bmw enduro(hangisi hatırlamıyorum), vs pekçok model kullandıktan sonra şimdi bir Piaggio 250cc scooter sahibi. Eninde sonunda sen de otomatik vites bir motor arzu edeceksin diyor fakat ben vitesin "şılik" diye değiştiği anda verdiği zevkten vazgeçebileceğimi düşünmüyorum :)
 
Katılım
16 Şub 2008
Mesajlar
266
Naked ve racing tarzları bana apayrı geliyor. Hiç aşırı hız yapma isteğim olmadı. Ben otobanda pata pata pata diye keyifle sürmeyi yeğlerim. Sakin bir yapım var ve sanırım seçilen motosiklet tarzı o insanın karakterini de yansıtıyor birazcık. Fakat Hayalet01 gibi değişik tarzda motorlar kullanan pekçok kişi de var. Bir abimiz vigaro535, bmw enduro(hangisi hatırlamıyorum), vs pekçok model kullandıktan sonra şimdi bir Piaggio 250cc scooter sahibi. Eninde sonunda sen de otomatik vites bir motor arzu edeceksin diyor fakat ben vitesin "şılik" diye değiştiği anda verdiği zevkten vazgeçebileceğimi düşünmüyorum :)

dostum sen motorundan memnunmusun eksi olarak gördügün seyler neler acaba özellikle titreşim konusunda ?
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Konu doğru düzgün cümlelerle açılıp, samimi duygular ifade edilince bakın ne kadar güzel genişliyor.
Tebrikler Katip..:cat:

Öncelikle Cruiser tipi bir motosikletle başlanmaz sözümü açmam gerekiyor.
Çünkü itirazlar var.
Bu itirazlara cevabımı aşağıda bulacaksınız.
Ama!!!!!
Buraya yazı yazan arkadaşlardan bir ricam olacak.
Motosiklet seçimi konusunda tavsiyede bulunurken, yazdıkları cümlelerin, bir insanın hayatına mal olabileceğini unutmadan yazsınlar.
Ya da en iyi ihtimalle verdikleri tavsiye, bir motosikletçi kazanalım amacına uymak yerine, bir motosikletçiyi bundan soğutmaya da yol açabilir.


Cruiser ya da Race tipi bir motosikletle eğitim veren bir sürüş okulu ya da eğitim merkezine rastladınız mı hiç?
Rastlayamazsınız.
Çünkü bunlar başlangıç motosikleti değiller.
Motosiklette denge denildiği zaman sizin aklınıza düz yolda sağa sola yalpalamadan giden bir motosiklet geliyor sanıyorum.
Emin olun bütün motosikletler düz yolda yalpalamadan gider.:)
Bizim denge ve yol tutuştan kastımız, diğer durumlardır.
Bu diğer durumlar, bir motosikleti kullanırken en çok rastladığınız durumlardır.
Çukurdan geçersiniz, tümsekten atlarsınız, viraj alırsınız vs. vs.

Yani motosiklet üstünde yaptığınız yolun ancak yüzde on kadarı dümdüz yolda stabil bir şekilde geçer.
Kalan yüzde doksan da diğer durumlarla boğuşursunuz.

İşte bu boğuşmanın sonucunu ise sizin tecrübeniz, altınızdaki motosiklete olan hakimiyetiniz gibi şeyler belirler.
Fakat bunlara sahip de olsanız, sonuçta motosikletinizin kabiliyeti ve duruma verdiği tepki hepsinden önemlidir.

Küçük ve uysal bir makina ile bu dünyaya adım atmanızı tavsiye eden tüm ustalarında anlatmak istediği şeyler bunlardır aslında.
Kontrolü daha kolay, gücü daha kontrol edilebilir bir motosiklete binmek, hem bu zevki uzun süre yaşamanıza, hem de kendinizi geliştirmenize faydalı olacaktır.

Cruiser ya da Sportive bir makinayla başlangıç yapılır diyen arkadaşlar, şöyle bir araştırıp, ustalar bu konuda ne demişler bir göz atsalar iyi olur...

Bir de şu aptalca muhabbeti bitirin artık.
Yok efendim 125cc yarış motorumu olurmuş.
Yok efendim, 250cc Cruiser mi olurmuş!
Ne ki bu?

Hangi motosikleti iyi kullanabiliyor ve kendinizi güvende hissediyorsanız, o motosiklet en iyi motosiklettir.
Markasının modelinin bir önemi yoktur.
Benim yazdığım konu başlangıç seviyesi içindir.


Hocam, aslinda buradaki baslikla direkt ilgili degil ama her zaman tartismak istedigim bir noktaya parmak basmissin.

Ben baslangicta, biraz da tarz meselesi olarak, senin onermedigin sekilde, 250cc bir Cruiser ile motosiklete basladim, (universite) ogrencilik hayatim boyunca gayet zevk alarak, doya doya bindim, ogrendigimi dusundum. Sonra gercek hayata baslayinca biraz daha buyuk bir Cruiser'a gecis yaptim, ancak bu kez doyamadim, firsat yaratamadim doymaya, is-guc ve, evet, evlilik bahaneleri. Belki de burada bahsettigin yanlis secimler...

Motorsuz gecen bir sureden sonra icimdeki ates yeniden alevlendi, fakat bu kez bir Naked'a gonul verdim ve su anda onunla daha bir heyecanli yasiyorum hayati. (beni bilenler ne kadar heyecan meraklisi:p oldugumu bilir) Yalniz bir sure sonra bu tarz da beni endiselendirmeye basladi, cunku spor kullanima hitap eden motosikletler, sadece Naked bile olsa, seytan icadi gibi geliyor. Karsi degilim, kimseyi de elestirmem, yalnizca bana fazla geliyorlar, tecrube ve ozguven meselesi.

Acaba diyorum buradan sonraki durak yumusak Enduro tarzi, Transalp veya V-Strom ornegi gibi bir sey olabilir mi diye dusunuyorum, ama diger taraftan da, yaa kardesim, oradan sicrayip buraya konuyorsun, alakasiz siniflar arasinda gecis yapiyorsun, bunun sonu tehlikelere acilmasin diye de kendi kendime soyleniyorum. Ve geliyorum senin vurguladigin noktaya, her motosiklet yeni bir ders midir, gecilmesi gereken, yoksa yillardir biriken tecrubeler her sinif motosiklete hitap eder ve dersi gecmenize yardim eder mi? Bunu kendimize soruyorum, ancak aslinda senin tarafindayim, sadece tartismak icin konuyu genisletiyorum.

Deme ki yaş kırka yaklaştı ya da geçiyor.:)
İşte bu yanlış seçimler ya da bastırılmış duygular belli bir yaştan sonra farklı biçimler de ortaya çıkıyor.
Doğal olarak her motosiklet türünü merak ediyoruz.
Fakat çok azımız bunları kullanıp arasındaki farkı anlayabilecek şansa sahibiz.
Bunun dışındaki denemeler de maalesef bütçeyi oldukça sarsan sonuçlar doğuruyor.
Özene bezene aldığınız, yıllarca hayalini kurup, ulen bir gün mutlaka alacağım seni dediğiniz motorunuza bindiğinizde çok farklı bişeyle karşılaşıveriyorsunuz.
O tüm güzel duygular bir anda kararıveriyor.
Bir deneme daha yapmaya bütçeniz müsait olsa bile kendinize güveninizi kaybettiğiniz için cesaret edemiyorsunuz ve motosiklet sizin için tarihe gömülüyor.
Torunlarınızdan biri bir gün motosikletli arkadaşlarıyla gezerken şöyle diyecek.
"Biliyormusun? Benim dedem de motosiklet kullanmış. Ama ben hiç görmedim"
:)

Naked ve racing tarzları bana apayrı geliyor. Hiç aşırı hız yapma isteğim olmadı. Ben otobanda pata pata pata diye keyifle sürmeyi yeğlerim. Sakin bir yapım var ve sanırım seçilen motosiklet tarzı o insanın karakterini de yansıtıyor birazcık. Fakat Hayalet01 gibi değişik tarzda motorlar kullanan pekçok kişi de var. Bir abimiz vigaro535, bmw enduro(hangisi hatırlamıyorum), vs pekçok model kullandıktan sonra şimdi bir Piaggio 250cc scooter sahibi. Eninde sonunda sen de otomatik vites bir motor arzu edeceksin diyor fakat ben vitesin "şılik" diye değiştiği anda verdiği zevkten vazgeçebileceğimi düşünmüyorum :)

Katip, senin derdin belli.
Torklu bir motosiklet alacaksın.
Fazla devir çevirmeyecek.
Alt devirlerde bayılmayacak.
Virajda başını belaya sokmayacak.

Aslında istediğin tür zevkine uygun.
Fakat başlangıç için değil.
Önce sakin bir makinayla biraz kendini geliştir.
Sonra git istediğin motoru al.
O geliştirme döneminde zaten motosikletten de daha fazla anlamaya başlayacaksın.
Yani hata payın daha düşük olacak.

Gerçi ben aldığın motosikleti tanımıyorum.
Yani belki de uygun bir motosiklettir.
Bir resmini falan görsem iyi olacak.:)
Dur bi araştırayım şunu.
Sonra yine bişeyler karalarım...
 
Katılım
29 Tem 2006
Mesajlar
3,199
Coq;
öncelekli söyleyeyim belki son aylarda biraz hayalet üyeyim ama gerek bu topik gerekse de diğer bazı başlıklarda yazılarını okuyorum...
açıkçası seni tebrik etmek isterim. forum ortamında bu ciddiyette ve gerçekten zaman geçirmek değil tecrübelerini yeni arkadaşlara aktarma gayretinde olan senin tarz ve bilginde fazla kişi yok maalesef...bu söylediğim yanlış anlaşılmasın ama ss kullanan neredeyse hiç yok...
bu konuda yazdıklarına da naçizane katılıyorum...
ben çin mali 125 cc bi commuterla başladım ve çok kısa bi süre sonra 250 cc çin malı cruisera devam ettim. ancak 800 km sonra çin malı :) 200 cc kendini race sanan bi motora geçtim. ve inanın son 6000 km dir. 500 cc naked kullanıyorum ve hep hatalı tarz seçimlerim yüzünden yeni yeni öğrenebiliyorum bu işin inceliklerini...

başlangıç icin commuter gerçekten en iyi seçim...
 
Katılım
23 Mar 2008
Mesajlar
366
dostum sen motorundan memnunmusun eksi olarak gördügün seyler neler acaba özellikle titreşim konusunda ?

amorphis, bu benim ilk motosikletim olduğu için karşılaştırmak için elimde bir ölçüt yok. Neyle kıyaslayabilirim ki :) Yüksek devirlerde biraz vibrasyon oluyor ama rahatsız edici ölçüde değil. Henüz bir arıza yapmadı... Memnunum yani ama sonradan başıma bela olur mu bilemeyeceğim.

Coq, üşenmeden uzun uzun yorumlar yazman ve görüşlerini paylaşman gerçekten çok hoş. Deneyimli olduğun her sözünden belli oluyor zaten. Motorun resmini hala çekmedim. Bugün yine unuttum. Fotoğraflarla pek aram yok hatta hiç albümüm yoktur ama sanırım yarın motorla beraber bi tane çekileceğim.
 
Son düzenleme:

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Nazik sözleriniz için teşekkürler arkadaşlar.
Aslında bu konuyla paralel olarak giden bir başka topic daha var.
Orada da başlangıç için motor hacmi kavgası var.:)

Ben bu iki sıkıntı hakkındaki fikirlerimi ayrı bir başlık olarak açmaya karar verdim.
Yoksa hem oraya hem buraya laf yetiştirmekle bu iş olacak gibi değil.:pale:

Her zaman yazıyorum.
Bu günlere sağ salim nasıl ulaştığıma hala şaşarım.
Ben dersimi yaptığım hatalardan aldım.
Bedelini de parayla değil çektiğim acılarla ödedim.
Tek derdim, bizim neslin yaptığı saçmalıkları yeni arkadaşların yapmamasıdır.

Yoksa düşüncelerimde radikal bir şekilde saplantılı falan değilim.
Aksine oldukça esnek olmaya çalışıyorum.
Fakat önemsenmeyen bazı küçük detaylar, ülkemizdeki motosiklet kültürünün yerleşmesine büyük bir engel oluyorlar.
Bunun 1 numaralı sebebi de yanlış motosiklet seçimidir.

Neyse, kafamı toparlar toparlamaz, neden böyle düşündüğümü açıkladığım bir topic açacağım.

Buraya da linki koyarım.
Belki araştırma yapan arkadaşların kafalarına küçük bir anekdot düşeriz.

Vermesini bilenden alabileceğimi alırım.

Verdiklerim de almasını bilenedir.
Anlamak istemeyenle didişecek değilim.

Bu yıl motosiklet üzerinde 31. yılımı geçiriyorum.
Hala öğreniyorum.
Hala acemiyim....

Ammaaaaaa!

Hala yaşıyorum...:wiinkk:
 
Katılım
20 Haz 2005
Mesajlar
395
LeCoq, bende ehliyetimi alalı 31 yıl olmuş...
iyiki hatırlattın...
ilk motorum kawasaki 125 kx cross idi...yeşil...vay be ne günlerdi...
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
LeCoq, bende ehliyetimi alalı 31 yıl olmuş...
iyiki hatırlattın...
ilk motorum kawasaki 125 kx cross idi...yeşil...vay be ne günlerdi...

Hocam,
bi üyelik tarihine baktım.
Bir de mesaj sayınıza.
:silent:

Sadece ehliyetin yıl dönümlerinde uğruyorsunuz galiba buralara.:)
Hani ben de hatırlatmasam, gelip bişeyler karalayacağınız yokmuş.:)
Yani demek istediğim,
tecrübeli şahsiyetlerin fikirlerine çok ihtiyaç duyulan bu tür ortamlarda sizi daha fazla aramızda görmek isteriz.
Gerçi bu mesajı ancak önümüzdeki yıl ehliyet yıldönümünüzde okursunuz gibi bir hisse kapılmadım değil ama yine de yazayım istedim.
İsteyenin bir yüzü kara, vermeyen zenci..... :)
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
12 Ocak 2008
Mesajlar
1,332
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
valla ben ilk motoruma cruiser ile başladım 250 cc lik... 1.76 boy 55 kiloyum...
ama ben pek zorluk çekmedim galiba ufaktanda yeteneğim vardı...:) pişman değilim ama ne biliyim fazla sorun yaşamamak güzel... çünkü ben motoru alırken düzgün kişilerle hep dostluk kurdum onlar bana her konuda yardım etti... şimdi bende motor konusunda baya bi bilgiliyin "teknik" olarakta... tamir gibi... gayet güzel bişey bu =)) kendi motorunu tamir edebilmek sökmek toplamak =))
 
Katılım
23 Mar 2008
Mesajlar
366
Ben ve pamuk prensesim :)

dsc00091tg2.jpg
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst