- Katılım
- 2 Ara 2012
- Mesajlar
- 538
- Konu Yazar
- #1
iyi geceler MT
Bu soruyu sorma nedenim geçen gün seyir halindeyken yaşadığım ufak bir tartışmadır.
Çizgilerle belirtilmiş yolda ister şeridin sağından ister solundan gidelim, kanunen o şerit bize aittir değil mi?
Asıl soru şu: şerit çizgisi yoksa durum ne olur? Dar bir araç olduğumuz için şeridimiz kapladığımız alan kadar mıdır?
Yoksa çift yönlü bir yol için şerit çizgisinin olmadığı durumlarda yolun tam orta noktası mı baz alınır?
Güvenli sürüş açısından önerilmese de şerit ihlali yapmadan yani aynı şeritte 2 motosikletin yanyana gitmesi durumunda arkadan gelen ve yol isteyen kişi ne kadar haklıdır? (defansif sürüş ve centilmenlik durumunu dahil etmeden)
Bu soruyu sorma nedenim geçen gün seyir halindeyken yaşadığım ufak bir tartışmadır.
Çizgilerle belirtilmiş yolda ister şeridin sağından ister solundan gidelim, kanunen o şerit bize aittir değil mi?
Asıl soru şu: şerit çizgisi yoksa durum ne olur? Dar bir araç olduğumuz için şeridimiz kapladığımız alan kadar mıdır?
Yoksa çift yönlü bir yol için şerit çizgisinin olmadığı durumlarda yolun tam orta noktası mı baz alınır?
Güvenli sürüş açısından önerilmese de şerit ihlali yapmadan yani aynı şeritte 2 motosikletin yanyana gitmesi durumunda arkadan gelen ve yol isteyen kişi ne kadar haklıdır? (defansif sürüş ve centilmenlik durumunu dahil etmeden)