Çiğ Yağmış Kaygan Yolda Kaza

Katılım
14 Kas 2007
Mesajlar
294
Slm arkadaşlar Dün gece saat 02:00 sıralarında cevizli bağ istikametinde ilerlerken istanbul/cevizlibağ önde arkadaşımın motoru arkada ben 5 vites hızım 60-70 km vizör kapalı yoldaki çiği hiç görmüyorum farketmiyorumda vizördeki çizikler yüzünden yollada çıkalı yeni olmuş ara sokaklarda çiği yoktu arkadaşım birden sağa çekmeye karar verdi bende peşinden hızımı düşürmek için fren yaptım..
Ve motorun arkasının yanıma geldiğini hissettim toplamaya çalışırken tabi frenide bırakamıyorum refkles olarak heralde kendimi yerde sürükleniyor buldum bir düşünün E-5 te 20-25 metre sürükleniyorsunuz en çok korktuğum arkadan gelen araçlardı onlarında duramıycanı biliyordum neyseki arkamda araç yoktu motorun koruma demiri bacağımmınmotorun kalmasını engelledi ama kalçam hala çok ağrıyo fuul korumalı montda çok işe yaradı sol dirseğimin asfalta çakılıp sürüklendiğini çok iyi hissettim...
Bu yazıda dikkat çekmek istediğim konu dikkat dikkat daha fazla dikkat özellikle önünüze bakarken zemininide konrol edin çünki zemin çok değişken ola biliyor motorda nekadar motor kıyafetleriniz olsada arkadan gelen araçlar sizi ezdiğinde:pr: bu bir işe yaramaz sürüklenirken çok işe yarıyor ama arabalar size çarparsa bu çok kötü işte bu olayı sizinle paylaşmak istedim ve umarım beraber bir ders çıkartmışızdır yola dikkat ederken zeminede dikkat hava güzel olsada her zaman kısa mesafe olsada full kıyafetle yolculuk çünki benim gittim mesafede kısaydı sadece arkadaşımı yolcu ediyordum düştüm yerden ayrılacaktık ve dikkat gereksiz risk almayın lastiklerinizde kaliteli olsun ben kesin değiştiricem bu olaydan sonra dandik çin malı lastiklerimi mondial 125 kt benim motorum ve motor koruma demiri gerçekten çok işe yarıyor bunu yaşıyarak ben test ettim olmasaydı kesin bacağım veya ayağım kırılmıştı hepimizi Allah korusun herkeze kazasız belasız sürüşler....
 
Katılım
2 Mar 2007
Mesajlar
640
Çok geçmiş olsun. Ufak şeylerle atlatman sevindirici. Ama neden motorunun arkası kaydı ? Yoksa o hızda arka frene mi bastın ?
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
25 Kas 2007
Mesajlar
303
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
hocam geçmiş olsun ama kış aylarında e-5 otoban felan tehlikelidir çok kaza olur gece
 
Katılım
14 Kas 2007
Mesajlar
294
Her iki frene birden bastım ama arka tekerlek kaydı hemen kitleni verdi zeminde inanılmaz kaygandı hatta eve dönerken o kadar kontrollü olmama rağman motor virajlarda veya düz yolda gazı açtığımda lastiklerin kaydığını hissediyordum kazanın şokuylada tam hatırlayamıyorum tek bildiğim arka freni bırakamadığım sanki bıraksam daha hızlanıcam gibi geldi heralde reflekslerim kiteledi beni frene aslında freni bıraksam arkadaşımmın yanından yola devem etseydim bişey olmazdı ama bir kere motorun dengesi kayboduğunda kaymaya başladığında bunları düşünemiyosunuz işte
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
25 Kas 2007
Mesajlar
303
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Geçen sene bayramda bursadan dönüşümde cevizlibağdan mertere inerken taksim dolmuşu düz yolda takla attı. O günden sonra hep dikkat ederim gece o yolu kullanırken. Sonuçta o dolmuşu sollamaya kalksam bende ölücektim o gece :)
 
Katılım
14 Kas 2007
Mesajlar
294
hocam geçmiş olsun ama kış aylarında e-5 otoban felan tehlikelidir çok kaza olur gece

Katılıyorum bu bana bir ders daha verdi E-5 'e kışın çıkmamayı sahil yolu dahada tehlikeli oluyo bir arada aynı zeminde sahil yolundada kullanmıştım ama o sefer zeminin farkındaydım sadece tatlı Driftler oluyodu şimdi motorum üzrinde düz gitmeye korkuyorum aman dikkat insanın başına gelmeden bilemez banada anlattıkları zaman arkadaşlarım basit gelrdi olmuş bitmiş gibi

Sanada geçmiş olsun arkadaşım bazen bizi kurtaran şeyler yapmaya kalkmadığımız şeyler gereksiz sollama gereğinden fazla hız ölüm neysede ya daha kötüsü olursa sakat kalırsak yatakta şaşamaya mahkum olursak motorsiklet kendini bilen insanların işi gerekli olgunluk ve ve zekyaya sahip insanların işi onlar uzun süreli gerçek motorcular bence
 
Son düzenleme:
Katılım
24 Ocak 2007
Mesajlar
484
Gecmis olsun dostum. Bir de siyah buz denilen, yolun golgede kalan yerlerindeki donumus camurlara da cok dikkat etmek lazim. Uzaktan camur gibi duruyor fakat aslinda buz :cat:
 
Katılım
14 Kas 2007
Mesajlar
294
Gecmis olsun dostum. Bir de siyah buz denilen, yolun golgede kalan yerlerindeki donumus camurlara da cok dikkat etmek lazim. Uzaktan camur gibi duruyor fakat aslinda buz :cat:

Bunlara dikkat edelim ve aklımızın bir köşesinde kalsın kimse üzülmesin ....:cat:
 
Katılım
27 Ara 2007
Mesajlar
42
Ufuk gecmıs olsun,kısın motora bınerken daha da dıkkatlı olmamız gerektıgını 1 kez daha anladık :cat:
 
Katılım
12 Eyl 2006
Mesajlar
1,676
geçmiş olsun... Allah beterinden korusun...

BU mevsimde 2-3 kat daha fazla dikkat göstermek gerekiyor. Özelliklede geceyken...

Mesela viyadükler, köprülere olan virajlı bağlantı yolları az kullanılan yollar ıslak ve kaygan olabiliyor. Yada önceden geçmiş bir kamyon şeridin bir kısmına su akıtıyor hava serin olduğu için kurumuyor ve bu yol virajlı ise tam bir handikap...

Birde lastiğin optimum sıcaklığına bu mevsimde ulaşamamasını göz önüne alırsak çok dikkatli olmamız gerekiyor.
 
Katılım
14 Kas 2007
Mesajlar
294
Geçmiş olsun dilekleriniz için Teşekkürler verdiğiniz bilgiler içinde başımdan geçen olayı anlatıyım istedimki başka kimsenin başına gelmeden biraz daha dikkat li olsunlar istedim benim verilmiş sadakam varmış en büyük şansımda arkada araç olmaması sadece asfaltta sürüklenmeden dolayı kalçam gerçekten çok ağrıyo şu anda çok rahat değilim ama kırık çıkık olduğunu düşünmüyorum
kışın çok daha fazla dikkat gereksiz risk almayalım Ailelerimizi düşünelim
 
Katılım
14 Kas 2007
Mesajlar
294
Bir bilgide arkadaşımdan bana anlattığı zaman kulağıma küpe olmamıştı düşünce hatırlıyorum şimdi bir kaç ay öncedi yazın scooter kullanan arkadaşı düşmüş ama nasıl düştüm hiç bilmiyorum diye anlatıyor hiç bişey anlamadım gidiyordum düz yolda bir baktım yerde gidiyorum sonra o yolda kaza olduğunu öğrenmiş yerdede yağ mazot gibi maddeler varmış ne fren yaptım nede viraja girdim diyordu artık motor kullanmıyor ben kullanıcam ama daha dikkatli şimdi kazalarını anlatan arkadaşlarım aklıma geliyorda....
 
Katılım
16 Kas 2007
Mesajlar
72
öncelikle geçmiş olsun

5 vites hızım 60-70 km
motorunun devi oranını bilmiyorum ama 5. vites bu hız için yanlış gibime geliyor.
Her zaman için mümkün olduğunca yüksek devirde motoru kullanmakta fayda var, çok bağarıyor motor bi zararı var mı diye düşünmeyin.
 
Katılım
26 Şub 2006
Mesajlar
3,292
geçmiş olsun güzel bir tecrübe olmuş kimsenin başına bir iş gelemiş .. bazen böyle durumlar bir sonraki hatayı minimuma indirmenin başlangıcı'dır
 
Katılım
14 Kas 2007
Mesajlar
294
öncelikle geçmiş olsun


motorunun devi oranını bilmiyorum ama 5. vites bu hız için yanlış gibime geliyor.
Her zaman için mümkün olduğunca yüksek devirde motoru kullanmakta fayda var, çok bağarıyor motor bi zararı var mı diye düşünmeyin.

Kesin hızımı kestiremiyorum ama 5 vitesteydim düştüğüm zaman 5 viteste stop etti burdan kanka mehmetede teşekkürler E-5 in ortasında motoru kaldırdı beni sağa çekti genelde düşük devir yüksek vites kullanırım 125cc motorum 5-6 bin devirde vites veririm eğer düşük vites yüksek devir yol tutuşunu daha iyi yaparsa böyle kullanırım ama anlayamadım nasıl genelde boğaz köprüsünden akşamları rüzgar dengemi bozduğu zaman bu şekilde kullanırım 4-3-2 devir yükselir hız düşer en sağa geçerim ama çok bir faydasını görmedim daha çok orta şeritten 80-90 la giderken köprüden geçerken daha az etkileniyorum konu dışı ama ek bilgi olsun rüzgardan düşük vites yüksek devir olayını açıklarsan sevinirim belki bir yardımı olur...

Kankam mehmet olmasaydı ne yapardım trafiği durdurma olayı dörlüleri yaktı hemen kayarak yanından geçtiğim zaman içim rahattı bi şekilde arkadaki trafiği konrol altına alıcanı kestiriyordum ben kalkmadan yanıma geldi tekrar teşekkürler mehmet.....
 
Son düzenleme:
Katılım
28 Nis 2007
Mesajlar
994
Geçmiş olsun eskiler düşe kalka öğreniyorduk maalesef. Ama sizler sanşlısınız çünkü internet yoluyla bilgi paylaşma şansınız var.Bunu iyi değerlendirin her okuduğunuzu yorumluyarak beyninizde yer edinin.
 
Katılım
31 Eki 2005
Mesajlar
1,618
Ufuk, çok geçmiş olsun. Motor koruma demiri ve kaliteli lastiklerin önemi ortada. Ben giderken arasıra ayakkabımın tabanı ile zemini kontrol ediyorum, iyi bir alışkanlık mı bilmiyorum ama, sanki bir fikir veriyor gibi..
 

asm

Katılım
3 Şub 2007
Mesajlar
2,665
Bununla geçmiş olsun. Şükür ki arkadan araç gelmemiş

Yerler kuru bile olsa bu havalarda lastikler sertleştiği için kuru zemindede dikkat etmek lazım (fren mesafesi de uzuyor)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst