Çift çıkışlı Emme manifoldu

Katılım
22 Kas 2017
Mesajlar
36
Merhaba,

Yeni aldığım Asya 150t1 scooter motorumda çift çıkışlı emme manifoldu mevcut,
Emme manifoldundaki 1 emme çıkışı -T- bağlantı ile karbüratör ve benzin valf'ine bağlıyken,
Emme manifoldundaki Diğer emme çıkışı hortumunun ucu boşta bırakılmış.
orjinal hali bu şekildemidir?


Manifold Aşağıdaki gibidir.
https://www.motosikletparcalari.com...ator-manifoldu-cift-cikisli.html?tag=manifold


asyamotor-royal-as150t1-maxi-scooter-karburator-manifoldu-cift-cikisli.html
 
Son düzenleme:
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
Boşta duran çıkışı körlemelisin ki oradan hava emip karbüratör karışımı bozulmasın , manifoltta iki çıkış varken bir tanesine T bağlantı yapmakda saçma , T yi iptal edip herbir çıkışa birer bağlantı yapılabilir..
 
Son düzenleme:
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
Fotografdan gördüğüm kadarıyla hortumun karbüratörün üzerinde bağlandığı yerde bir diyafram olmalı , diyafram manifolttan gelen vakumla çalışır karbüratörün içindeki elemanları hareketlendirir , yani o hortumun diğer ucu manifolta bağlanmalıdır..
 
Katılım
22 Kas 2017
Mesajlar
36
Başka bir sitenin içeriğinde en üst resimdeki fotoğrafta 2 çıkışlı manifold hortum bağlantılarından biri T ile benzin valfi ve karbürütöre bağlantı görünüyor.

Diğer manifold çıkışı ise hortum ile bir yerlere gidiyor.
Eğer diğer emme manifold çıkışının ucu kapalı ise bu manifoldun çift çıkışlı olmasının mantığını anlayamadım.


https://www.scooter.web.tr/forumda-...ratoru-soktum-taktim-motor-calismiyor?start=6
 
Son düzenleme:
Katılım
30 Eyl 2016
Mesajlar
436
Biri vakumla çalışan benzin pompasına gider; depo altta olduğu için benzini karbüratöre taşımak gerekir. Herhalde bundan bahsediyorsunuz.
 
Katılım
22 Kas 2017
Mesajlar
36
Emme Manifoldundaki iki çıkışın,
Biri "T" uç ile karbüratör ve benzin valfine gitmekte.

Emme manifoldundaki diğer çıkışı soruyorum aslında.
Aldığım motorda O ucu açık ve boşta bırakmışlar.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:44 ----------

*Konu kilit*

Emme manifoldundaki çift çıkıştan
1. Emme karbüratör’e
2. Emme benzin valfine bağlantı yapılmıştır.

Konuyu açmadan bu şekilde bağlantıda motor çalıştıramamıştı.

Sadece emme manifoldundaki 1 çıkışı açıkta bırakarak,Geç gaz tepkimesi ve zengin karışımla çalıştırılabiliyordu.

Bugün motora zaman ayırıp detaylı bakım yaptığımda;

-Karbüratör temizliği,
(içi berbat derece kirliydi ve bütün delikleri elden geçirildi.)
-Karbüratör hava ayarı,
-Hava Filtresi temizliği,
-Sibop ayarı,
-Buji değişimi,
(Önceki halinde Zengin karışımdan dolayı kurumlu hale gelerek yıpranmış)

İle Motor fabrika çıkış haline dönmüştür.

Yorum yapıp yardımcı olmaya çalışanlara Teşekkürler.
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst