CFMoto 450SR şeytanın oyuncağı mı?

Katılım
14 Eyl 2012
Mesajlar
314
Motosikleti
KTM 790 Adventure



Son zamanlarda bir durum dikkatimi çekiyor. Hangi motosiklet kazası haberini açsam, instagram da hangi kaza reels'ine denk gelsem, videonun bir yerinden mutlaka bir 450SR veya 250SR çıkıyor. Bir dönem bu görevi R25 üstlenmişti, şimdi nöbet değişimi yaşanmış gibi.

Zafer Hoca'nın kaza analiz videolarında da aynaları kapatılmış, kurt kulaklı 450SR lara sık sık rastlıyorum. Artık videoyu açınca "bakalım bu sefer kaçıncı 450SR perte çıkacak" diye bekler oldum.

Bu motorlar sürücüyü gaza getiren bir karaktere mi sahip?
Fiyat/performans nedeniyle genç kullanıcı kitlesi çok fazla olduğu için mi daha fazla görünür oldular?
Yoksa eski R25 kitlesinin büyük kısmı 450SR'a mı geçti?

Konu marka gömmek değil, istatistiksel olarak gözüme batan bir durumu tartışmak. 😄
 
Katılım
10 Tem 2007
Mesajlar
2,758
Motosikleti
Kymco Downtown350i/Dominar 400/Suzuki GSX-8S
Biz gaza gelmeye meyilliyiz ondan. Eğitim hak getire. Sonuç ilk virajda hop patlıyan elemanlar.
 
Katılım
7 Eyl 2025
Mesajlar
297
Motosikleti
Arora kasırga
İlkokulda merkezkaç kuvvetini öğrenemeyip matematik dersinden çakmış birçok gösteriş meraklısı öğrencinin altında bu motorlardan var.
"Bana bir şey olmaz! Ben iyi sürücüyüm! Öttürürüm motoru!" Tarzında havalara da girince sonuç kaçınılmaz oluyor.
Motor,senin ne kadar iyi sürücü olduğuna bakmaz.Bununla ilgilenmez de. Umurunda bile değilsin. Tek hatanı bekler ve anında cevabını verir.
Basılacak yol da,teker yapılacak yol da ayrı.
Tısır tısır gidilecek yol ise apayrı. Birbirine karıştırırsan mortingen şıtrayze...
 

Ged

Katılım
19 Ağu 2025
Mesajlar
1,474
Motosikleti
Forza 250, Tiger Sport 660
Cf sr ve nk serisi, bajajlar, scooterlar zafer akcaydaki goruntulerin %95ini olusturuyor. Demek ki kullanici kitlesinin genelinde sorun var.
Gunluk hayatta solaga bakoyorum: teker yapanlar, sacma sapan kullananlarin cogu bu grupta. Scooterlardan ornek: cocugunu karisini vs onune arkasina ekipmansiz oturtmus gidenler, kuryelrr. Cf motolardan ornek: sr serisi, nk serisi, depoya yakit fisi ve artci tutamagi denen sacma bavul sapi takmislar...
 
Katılım
29 Ocak 2025
Mesajlar
113
Motosikleti
Honda CB600F Hornet, Yamaha MT 07, Yamaha XJ6N, Honda CBR600RR, Yamaha MT25
Benim anlamadığım grupta bi hep kınama yorumları görüyorum arkadaşlar kimseyi kınamayın çok iyi sürdüğünüzü düşünebilirsiniz belkide gerçekten çok iyi sürüyosunuzdur ancak en iyileri bile sağ çıkamıyor bu aletten ondan dolayı cümlelerinizi seçerek yazın büyük konuşmayın derim..
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,467
Motosikleti
D400
Cf sr ve nk serisi, bajajlar, scooterlar zafer akcaydaki goruntulerin %95ini olusturuyor. Demek ki kullanici kitlesinin genelinde sorun var.
Gunluk hayatta solaga bakoyorum: teker yapanlar, sacma sapan kullananlarin cogu bu grupta. Scooterlardan ornek: cocugunu karisini vs onune arkasina ekipmansiz oturtmus gidenler, kuryelrr. Cf motolardan ornek: sr serisi, nk serisi, depoya yakit fisi ve artci tutamagi denen sacma bavul sapi takmislar...

ne gibi bir sorunum olabilir 2020 den beri bajaj kullanıyorum.
 
  • Haha
Tepkiler: Ged
Katılım
10 Tem 2007
Mesajlar
2,758
Motosikleti
Kymco Downtown350i/Dominar 400/Suzuki GSX-8S
Benim anlamadığım grupta bi hep kınama yorumları görüyorum arkadaşlar kimseyi kınamayın çok iyi sürdüğünüzü düşünebilirsiniz belkide gerçekten çok iyi sürüyosunuzdur ancak en iyileri bile sağ çıkamıyor bu aletten ondan dolayı cümlelerinizi seçerek yazın büyük konuşmayın derim..
Motor,senin ne kadar iyi sürücü olduğuna bakmaz.Bununla ilgilenmez de. Umurunda bile değilsin. Tek hatanı bekler ve anında cevabını verir.
Bak motosiklet kullanmanın özü bu cümle. Bu aşağılama değil, bu kınama değil. Sonuçları yaşamla veya ömür boyu sakatlıkla sonuçlanabilecek durumlar. Biz senden büyüğüz daha çok şey gördük, yaşadık. Hayat tecrübemiz fazla. Senin göremediğin sonucu bazılarımız yaşadı, gördü sonuçları tahmin etmek zor olmuyor.
Çok iyi motorcu idi Toprağın babası, ne oldu? Daha niceleri var böyle. Kendine dikkat et gereksiz RİKS alma. Uzun sağlıklı ömürler dilerim.
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,517
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Kırmızı ışıklarda ne zaman bir Sr 250/450 görsem ışık yeşile dönerken hafiften gaz veriyorum ve yol uygunsa biraz hızlı bir kalkış yapıyorum ama sonrasında yavaşlıyorum. O sr'lı kardeşlerin hemen hemen hepsi bunu bir yarışa davet sanıyor ve hemen gaz açıyorlar. Tabi ben devam ettirmediğim için hem teoride hem de pratikte yarışı kaybetmiş oluyorum :)

30 sene önce de bunların abileri 600 Rr, R6'larla, Srad'larla aynı şeyleri yapıp aynı sonuçları alıyorlarlar. Şu an ekonomi ve haliyle satın alma gücü düştüğü için bu 4 silindirlilerin yerini daha şık görünümlü ama düşük cc çin malı spor motorlar aldı.

Yine motora başlayan bir çok kişi şu an duymakta olduğu "benim eniştem 1000'lik kullanıyormuş, kaza yapmış, bu işlere tövbe etmiş" cümlesi ileride yerini "benim eniştemde o zamanlar Sr 450 varmış, kaza yapmış, motora tövbe etmiş" cümlesine bırakacak.

Sözün özü; en temel becerilerden yoksunluk + eğitimsizlik + yüksek motivasyon + ünlü olma isteği + kötü donanıma sahip motor = Zafer Akçay ile çay partisi
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst