CERN'den Higgs parçacığı açıklaması...

Katılım
5 May 2009
Mesajlar
1,123
çekimi anlayabilmek için mesafe kavramını algılamak gerek
neden mi?
çekim, mesafeyi azaltıyor, yani uzayı küçültüyor
tek etkisi de bu hatta
felsefeye doğru kayıyoruz

Şu anda gravitasyonun neden ve nasılını anlayamıyoruz doğrudur. Ancak parçacıkların nasıl kütle kazandığı anlaşıldıkça kütle çekimi anlamak konusunda da büyük gelişmeler yaşanacağına eminim. Zaten daha çok parçacık düzeyinde açıklamaya muhtacız. Makro ölçekte yani Einstein'ın uzay zamanında, uzayın bükülmesi yolu ile çekimi anlatabiliyoruz.
 
Katılım
2 Mar 2012
Mesajlar
21
Konu farkli yerlere cekilmis olabilir bu beni pek ilgilendirmiyor lakin hassas
konularda daha dikkatli olunmasi gerekli oldugunu vurguluyorum.

Burada bulunan birtakim akli evvel dinsizlerin islami degerleri alayci sekilde karikatürize
etmeleri veya dile getirmeleri oldukca rahatsiz edici!..

Okumak güzel ve faydali degil mi?..
Buyrun okuyun!..



Allah vardir. Bunda aklini kullananlarca kesinlikle sek ve süphe yoktur. O'nun varligini inkar eden münkir;
en büyük suclu, nimetini yiyen, mülkünde gezen en büyük nankördür. Allah'in varligini inkar etmek icin kisinin,
O'nun verdigi o güzelim akli yitirmis olmasi lazimdir; cünkü O'nun varligi gün gibi asikardir.
Yaratilista ve bütün varliklar arasindaki ahenk ve nizam yerde ve gökte saat gibi mükemmel calisan,
eksiksiz, kusursuz isleyen dakik bir düzen, kainattaki göz kamastirici güzellik ve saheserlikler O'nun varligina
sehadet (taniklik) etmekte her sey O'nu söyleyip cagristirmakta, her varlik O'nun varligini gösterip hatirlatmaktadir.
Kisacasi her sey "Allah" demekte her varlik O'nu tesbih etmektedir.

Kainattaki her sey yüce Allah'in varliginin bir delilidir. Cünkü bir seyin ve bir isin kendiliginden olmasi, yapilmasi
mümkün degildir. Bunu akil kabul etmez. Dolayisiyla alemlerin bir Halik'i (yaratani) vardir. O da Allah'tir.

Allah'in varligini bilmenin yolu, saglam ve akla uygun bir bakistir. Kainati, yaratilmislari dikkatle temasa
edip inceleme süzgecinden geciren her insan muhakkak ki O'nun varligina inanmayi O'na kul olmanin
bir geregi olarak görür.

Yüce Allah baslangicsiz olarak vardir. Baslangicsiz olarak var olan Allah baskasina asla muhtac olmaz.
Allah'tan baska tüm varliklar hadistir, yani sonradan yaratilmistir. Yok iken, Allah'in var edip yaratmasiyla var olmuslardir.
Bu itibarla Allah'tan baska her varlik hadistir, ezeli degildir. Süphesiz ki ezeli olan sadece Allah'tir, yani O'nun varliginin
asla bir baslangici yoktur. Zatiyla mevcud (var) olan, yani varligi kendinden olan ancak O'dur.

Yaratilmislar icin onlarin mevcud (var) olduklarini söyleriz. Ancak bu varliklar zatiyla mevcud (varligi kendinden)
degildir; aksine Allah'in var etmesiyle olmuslardir.

O, Allah ki, tüm yaratiklardan önce vardir. O’nun bir baslangici ve sonu, üstü ve alti, sagi ve solu, önü ve
arkasi, bütünü ve parcasi (bölümü ve parcalari, organi ve azalari ) yoktur. Cünkü O, kesif veya latif olsun,
herhangi bir cisim degildir. Dolayisiyla ne bir yönde, ne de bütün yönlerdedir. Ne bir mekanda, ne de bütün
mekanlardadir.

Allah ne zaman vardi? Nerede idi? diye bir soru yöneltilmez. Cünkü O bir yerde olmaktan uzaktir.
Dolayisiyla bir yerde olmakla nitelenemez. (ALLAH ), nasildir? da denemez. Cünkü bu kelime, sekil ve nicelik ifade eder.
Sekil ve nicelik de, yaratiklarin niteliklerindendir. O ise onlara ait nitelikle nitelenemez.

Bilinmelidir ki; yer ve mekan yokken, O vardi. Kainati var etti. Zamanin akisini düzene koydu. Ancak O, zaman ile
baglanip sinirlanmaz. Hic bir yeri de mekan tutmaz. (O, mekansiz olarak vardir) O’nun bir seyi yaratmasi, ayni
anda baska bir seyi yaratmasina engel degildir.

Kuruntu ve zan O’nun zatini anlayip kavrayamaz. Hic bir akil O’nu sarip kusatamaz. O zihinle belirlenemez.
Gönülde sekillenemez. Bir sekil ve surete girmez. Hayal gücü ile canlandirilamaz, akilda bicimlenemez. Düsünceler
O’na yetisip ulasamaz.

Hic bir sey O’nun benzeri degildir. O isiten ve görendir.
 
Katılım
30 May 2009
Mesajlar
687
coq
İlkay

Üyelik tarihi: 27-01-08
Şehir: France
Motosikleti: CB
tigermbz Nickli Üyeden Alıntı

şimdi modern bilimin açıklayamayadığı sorular soralım
çekim nedir ve nasıl oluşur?
bunu, parçacığa dayanan etkiyle açıklamak mümkün müdür?
itme kuvvetini parçacık ile açıklarsınız
bir parçacık sürekli olarak alt parçacıklar yolladığında bir diğer parçacığa çarparak itme-momentum etkisiyle birbirlerini iter diyebilirsiniz, mantığa yatkın
ama çekimi nasıl açıklayabiliriz?
Allah Cebrail'e söylüyor.
Cebrail de diger meleklere gidin o protonlari tutun diye emrediyor.
Melekler de protonlarla elektronlar arasinda niza çikmasin diye bodygardlik yapiyorlar.
Bildimmi?
Allah kitabın başında ''oku'' diyor.Yani en başta oku diyor.Yalnızca kitabın içindeki emir ve yasakları metnin ne dediğini anlamasan bile oku mu diyor ? Bunda bir tılsım var her işin rast gider,duaların kabul olur öteki dünyada da cennetin garanti mi diyor ? Allah bu düzeni kurmuş yani sen ne okursan oku bu düzendeki hiç bir şeyi değiştiremezsin.Yalnızca yapacağın gönderdiği kitap ile dünya hayatına düzen ver,bu düzeni anlamaya çalış ki dünyada zorluklarla karşılaştığında elindeki donanımların,bilgi birikimin sana yardımcı olsun,bunlarla gelecek nesillerin fayda görsün, böylece ahiret hayatına alnın ak olarak iştirak edesin.Buradaki oku yanlış anlaşılıyor.Sabahtan akşama kadar her gün kitabı okumak ne kişiye ne etrafındakilere nede ahiret hayatına hiçbir fayda sağlamaz.Vatikan ın zamanında kütüphaneleri halkın kullanıma kapatması ile müslümanların matbaayı şeytan icadı olarak görüp dini gereksiz yere dalandırıp budaklandırmak dışında tüm ilimlerden sınıfta kalması aynı bağnazlığın devamından başkası değildir.Dine bakış açımız önceki dinlerden mirasdır.Açı değişmedikçe yön değişir mi..Dünya denilen bu gezegenin içine edip yok olmasına vesile olmadan , ola ki bir dış etki ile karşılaşıldığında Nuh tufanındaki gibi bir akıbetle insanlığın devamının sağlanması(hadi hikaye deyin) yada yok oluşunun önüne geçilebilecek bir ihtimal var ise o hamlenin yapılabilmesi insanlık adına hiç de küçümsenecek yada yadırganacak hele ki günahkarlıkla bağdaştırılacak bir çalışma değil.Dini kesim bu tür çalışmaları altdan altdan baltalasada eylemleri çekememezliktir.Çünki kendileri insanlık için hiçbir girişimde bulunmuyorlar.Yalnızca bu dünyadaki tutturdukları düzenin getirdiği kazanımlarının bozulmamasına gayret ediyorlar.Bu arada kitap a, yaradan a ve imanın şartlarına inanmayan biri değilim.Umarım butür çalışmalar enerji ihtiyacımızın dünyanın içine ederek karşılanmasını engelleyecek sonuçlar doğurur.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
25 Şub 2011
Mesajlar
1,768
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Konu farkli yerlere cekilmis olabilir bu beni pek ilgilendirmiyor lakin hassas
konularda daha dikkatli olunmasi gerekli oldugunu vurguluyorum.

Burada bulunan birtakim akli evvel dinsizlerin islami degerleri alayci sekilde karikatürize
etmeleri veya dile getirmeleri oldukca rahatsiz edici!..

Okumak güzel ve faydali degil mi?..
Buyrun okuyun!..



Allah vardir. Bunda aklini kullananlarca kesinlikle sek ve süphe yoktur. O'nun varligini inkar eden münkir;
en büyük suclu, nimetini yiyen, mülkünde gezen en büyük nankördür. Allah'in varligini inkar etmek icin kisinin,
O'nun verdigi o güzelim akli yitirmis olmasi lazimdir; cünkü O'nun varligi gün gibi asikardir.
Yaratilista ve bütün varliklar arasindaki ahenk ve nizam yerde ve gökte saat gibi mükemmel calisan,
eksiksiz, kusursuz isleyen dakik bir düzen, kainattaki göz kamastirici güzellik ve saheserlikler O'nun varligina
sehadet (taniklik) etmekte her sey O'nu söyleyip cagristirmakta, her varlik O'nun varligini gösterip hatirlatmaktadir.
Kisacasi her sey "Allah" demekte her varlik O'nu tesbih etmektedir.

Kainattaki her sey yüce Allah'in varliginin bir delilidir. Cünkü bir seyin ve bir isin kendiliginden olmasi, yapilmasi
mümkün degildir. Bunu akil kabul etmez. Dolayisiyla alemlerin bir Halik'i (yaratani) vardir. O da Allah'tir.

Allah'in varligini bilmenin yolu, saglam ve akla uygun bir bakistir. Kainati, yaratilmislari dikkatle temasa
edip inceleme süzgecinden geciren her insan muhakkak ki O'nun varligina inanmayi O'na kul olmanin
bir geregi olarak görür.

Yüce Allah baslangicsiz olarak vardir. Baslangicsiz olarak var olan Allah baskasina asla muhtac olmaz.
Allah'tan baska tüm varliklar hadistir, yani sonradan yaratilmistir. Yok iken, Allah'in var edip yaratmasiyla var olmuslardir.
Bu itibarla Allah'tan baska her varlik hadistir, ezeli degildir. Süphesiz ki ezeli olan sadece Allah'tir, yani O'nun varliginin
asla bir baslangici yoktur. Zatiyla mevcud (var) olan, yani varligi kendinden olan ancak O'dur.

Yaratilmislar icin onlarin mevcud (var) olduklarini söyleriz. Ancak bu varliklar zatiyla mevcud (varligi kendinden)
degildir; aksine Allah'in var etmesiyle olmuslardir.

O, Allah ki, tüm yaratiklardan önce vardir. O’nun bir baslangici ve sonu, üstü ve alti, sagi ve solu, önü ve
arkasi, bütünü ve parcasi (bölümü ve parcalari, organi ve azalari ) yoktur. Cünkü O, kesif veya latif olsun,
herhangi bir cisim degildir. Dolayisiyla ne bir yönde, ne de bütün yönlerdedir. Ne bir mekanda, ne de bütün
mekanlardadir.

Allah ne zaman vardi? Nerede idi? diye bir soru yöneltilmez. Cünkü O bir yerde olmaktan uzaktir.
Dolayisiyla bir yerde olmakla nitelenemez. (ALLAH ), nasildir? da denemez. Cünkü bu kelime, sekil ve nicelik ifade eder.
Sekil ve nicelik de, yaratiklarin niteliklerindendir. O ise onlara ait nitelikle nitelenemez.

Bilinmelidir ki; yer ve mekan yokken, O vardi. Kainati var etti. Zamanin akisini düzene koydu. Ancak O, zaman ile
baglanip sinirlanmaz. Hic bir yeri de mekan tutmaz. (O, mekansiz olarak vardir) O’nun bir seyi yaratmasi, ayni
anda baska bir seyi yaratmasina engel degildir.

Kuruntu ve zan O’nun zatini anlayip kavrayamaz. Hic bir akil O’nu sarip kusatamaz. O zihinle belirlenemez.
Gönülde sekillenemez. Bir sekil ve surete girmez. Hayal gücü ile canlandirilamaz, akilda bicimlenemez. Düsünceler
O’na yetisip ulasamaz.

Hic bir sey O’nun benzeri degildir. O isiten ve görendir.

okudum

Ben burada fizikle ilgili hiçbirşey bulamadım
konuyumu yanlış anladınız?
yoksa karikatürümü?
Bari hiçolmazsa yazmadan evvel karikatürün üzerinde yazılanı okusaydınız arkadaşım,
öyle kopyala yapıştırla olmuyor bu işler
zira okumuş olsaydınız kendi yapıştırdığınızın sizde fizikle ilgili hiçbirşey anlatmıyor yada anlatamıyor olduğunu görürdünüz
yazık...
 
Katılım
6 Mar 2011
Mesajlar
2,592
Evet, biraz sert çıkmışım (yine) kusura bakma. Elbette eğer iman "sorgulamadan inanmak" ise "bilime iman" olsa olsa oksimoron kavramına örnek olsun diye edilebilir bir kelamdır. Burada hemfikiriz.

Yalnız, herhangi bir bilim insanının (ben hep bilim adamı derdim yahu, beni bile ıslah ettiler, iyi mi) bu hataya düşmesi, eğer düşüyorsa bilim insanı olarak tanımlanması beklenemez. Daha önce de söylediğim gibi "şüphecilik yoksa bilimsellik yok".

Bir itirazımı daha belirteyim, ikidir fark ediyorum, tanrının var olmadığını ispatlamaya çalışmaktan bahsediyorsun. Hiç bir bilim insanı böyle bir hataya düşmez. Var olmama durumuna delil aranamaz, ispat yapılamaz. Yokluğun ispatı olmaz.

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:27 ----------

Bir de, "evrenin %3'ü madde %97'si anti madde" önermesi yanlış. Belki karanlık madde ile anti maddeyi karıştırmış olabilirsin diyeceğim ama... Neyse, şu anda kabul gören dağılım, %4 madde, %22 karanlık madde, %74 karanlık enerji şeklinde.

madde karanlık madde konusunda doğrusunuz düşündüğüm ile yazdığım farklı olmuş. Oranlar konusunda bilgi tazelemesine gitmediğim için o da yanlış fakat temel anlatmak istediğim.
Bildiğimiz şeyin binlerce yılda sadece %3 içinde minik bir parça olduğu.
darkMatterPie-590.jpg


Yaratıncının var olmadığını ispat diyorum evet. Çünkü ben yaratıcıya iman ettiğim için onun varlığını ispat etmek zorunda hissetmiyorum kendimi.

Benim dünyamda yerde gördüğü bir ot parçasına şaşırmayıp insan girmemiş bir ormanda bir demir iğne bulsa "demek ki buraya daha önce bir insan girmiş" diye düşünüp aklı yerinden giden adama şaşırırım.
İddea sahibi iddeasını ispat ile yükümlüdür. Ben iddea etmiyorum inanıyorum ve kimseye birşey ispat etmeye de çalışmıyorum.
Fakat ateismi resmen din haline getirmiş ve bir dine inananlarla resmen savaşan arkadaşlar!! olmadığını ispata uğraşıyorlar. O sebeple diyorum bunu.

Forumda bu kadar tartışmalı gitmesinin sebebi de ne yazıkki bu tarz takılan arkadaşların "dindarlar ne oldu yediniz mi golü" dercesine saçma sapan hareketleri ve devamında diğer kişilerin savunmaya geçmeye çalışmalarıdır.

İçine dini karıştırmasan şurada 5 tane yorum gelmezdi. Ama bir anda bütün MT ailesi atom altı parçacığı uzmanı kesildi başımıza.
 
Katılım
5 May 2009
Mesajlar
1,123
Einstein'in memleketinde yaşayan sicilyalı ayetullahın mesajını okuyunca hayata bakış açım değişti. Artık fizikle ilgilenmeyeceğim.
 
Katılım
2 Mar 2012
Mesajlar
21
okudum

Ben burada fizikle ilgili hiçbirşey bulamadım
konuyumu yanlış anladınız?
yoksa karikatürümü?
Bari hiçolmazsa yazmadan evvel karikatürün üzerinde yazılanı okusaydınız arkadaşım,
öyle kopyala yapıştırla olmuyor bu işler
zira okumuş olsaydınız kendi yapıştırdığınızın sizde fizikle ilgili hiçbirşey anlatmıyor yada anlatamıyor olduğunu görürdünüz
yazık...


Neden üzerinize alindiniz?

Yazdiklarim zaten fizik ile ilgili degil!!! ve böyle bir iddiam da yok.
Üstelik ekledigim konu kopyala yapistir ürünü degil, kendi bilgi birikimim ve muteber kitaplardan
kayida gectigim, ehl-i sünnet akidesi üzere amel eden bir müslümanin yaraticisini nasil taniyip bilmesi
ile ilgili degerli bilgilerdir. Konuya giris sebebim fizik dersi vermek veya almak degil, bir takim kimselerin
alayvari eklemelerine bir cevap ve karsi durusdur.

Fakat haklisiniz ateistligi kendine din edinmis kimselerin bu kiymetli bilgilerden
istifade etmesi beklenemez.

Hic bir sekilde, özellikle önyargili ve at gözlüklü sahislarla tartismaya girmem sadece
ekledigim yazinin akil örtülmeden tekrar tekrar okunmasini tavsiye ederim.
 
Katılım
5 May 2009
Mesajlar
1,123
Hoca neresinden tutsam elimde kalıyor. Parça parça cevaplayayım bari.

Yaratıncının var olmadığını ispat diyorum evet. Çünkü ben yaratıcıya iman ettiğim için onun varlığını ispat etmek zorunda hissetmiyorum kendimi.
İspat bilimsel bir terim olup iman ile bir arada anılmaz. Kusura kalma da, sanki zorunda hissetsen ispat edebilecekmiş gibi bir havayla konuşmana bir anlam veremedim.

İddea sahibi iddeasını ispat ile yükümlüdür. Ben iddea etmiyorum inanıyorum ve kimseye birşey ispat etmeye de çalışmıyorum.
Allah'ın var olduğunu iddia etmemen iyi bir şey. İnancın seni bağlar, kimse karışamaz. Sen diğerlerine dayatmaya çalışmadığın sürece elbette.

Fakat ateismi resmen din haline getirmiş ve bir dine inananlarla resmen savaşan arkadaşlar!! olmadığını ispata uğraşıyorlar. O sebeple diyorum bunu.
"Ateizmi din haline getirmek"... Hmmm... Yok, cevap verilemeyecek kadar saçma bir önerme olmuş, kusura bakma.

"(Tanrının) olmadığını ispata uğraşıyorlar". Kim onlar? Bu başlık içinde bir örnek göstersene allasen...

Forumda bu kadar tartışmalı gitmesinin sebebi de ne yazıkki bu tarz takılan arkadaşların "dindarlar ne oldu yediniz mi golü" dercesine saçma sapan hareketleri ve devamında diğer kişilerin savunmaya geçmeye çalışmalarıdır.
Ne yani dindarlar görüşlerini yazınca güzel, dinsizler yazınca mı kötü? O söylediğinin ismi iki yüzlülük... Aynı tepkiyi sicilyalı mollaya da göstersene.

İçine dini karıştırmasan şurada 5 tane yorum gelmezdi.
Ben mi karıştırdım konunun içine dini? Aslına bakarsan, nerede bilimsel bir gelişme görse kendi dini inancına tehdit algılayan dindarlar atlamasa (bkz. sicilyalı şeyhülislam) hiçbir konuya din filan karışmaz. Evet doğru duydun, konuya din karıştıranlar dindarlar... Dinsiz adam hangi konuya niye din karıştırsın?

Ama bir anda bütün MT ailesi atom altı parçacığı uzmanı kesildi başımıza.
Seni bilmem ama MT ailesinde atomaltı parçacıklar konusunda konuşabilen insanlar olması benim hoşuma gidiyor.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
25 Şub 2011
Mesajlar
1,768
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Neden üzerinize alindiniz?

Yazdiklarim zaten fizik ile ilgili degil!!! ve böyle bir iddiam da yok.
Üstelik ekledigim konu kopyala yapistir ürünü degil, kendi bilgi birikimim ve muteber kitaplardan
kayida gectigim, ehl-i sünnet akidesi üzere amel eden bir müslümanin yaraticisini nasil taniyip bilmesi
ile ilgili degerli bilgilerdir. Konuya giris sebebim fizik dersi vermek veya almak degil, bir takim kimselerin
alayvari eklemelerine bir cevap ve karsi durusdur.

Fakat haklisiniz ateistligi kendine din edinmis kimselerin bu kiymetli bilgilerden
istifade etmesi beklenemez.

Hic bir sekilde, özellikle önyargili ve at gözlüklü sahislarla tartismaya girmem sadece
ekledigim yazinin akil örtülmeden tekrar tekrar okunmasini tavsiye ederim.

konuya giriş sebebinin fizik öğrenmek yada merak etmek olup olmadığı benim umrumda değil arkadaşım
ama ne edersinki konu fizik
senin yaratıcını tanıyıp tanımadığın konusunda bile kusura kalma ama şüpheliyim,ama yinede beni ilgilendirmez,
kimin neyi nekadar ve ne şekilde tanıyıp tanımayacağıda seni ilgilendirmemeli diye naçizane düşünmekteyim
ateistliği din edinmiş derken sen ATEİZM in ne olduğunu biliyormusun yahu? güldürme burada kendine milleti
Ateist tanrı tanımaz kabul etmezdir
dolayısı ile dinlede işi olmaz
ama anlıyorum sizi illaaa dini olmalı kişinin
ateizm bile olsa dini olmalı
sabah sabah kime neyi anlatıyorsam artık
parmakalrıma ziyansınız kusura bakma.
 
Katılım
6 Mar 2011
Mesajlar
2,592
Hoca neresinden tutsam elimde kalıyor. Parça parça cevaplayayım bari.


İspat bilimsel bir terim olup iman ile bir arada anılmaz. Kusura kalma da, sanki zorunda hissetsen ispat edebilecekmiş gibi bir havayla konuşmana bir anlam veremedim.


Allah'ın var olduğunu iddia etmemen iyi bir şey. İnancın seni bağlar, kimse karışamaz. Sen diğerlerine dayatmaya çalışmadığın sürece elbette.


"Ateizmi din haline getirmek"... Hmmm... Yok, cevap verilemeyecek kadar saçma bir önerme olmuş, kusura bakma.

"(Tanrının) olmadığını ispata uğraşıyorlar". Kim onlar? Bu başlık içinde bir örnek göstersene allasen...


Ne yani dindarlar görüşlerini yazınca güzel, dinsizler yazınca mı kötü? O söylediğinin ismi iki yüzlülük... Aynı tepkiyi sicilyalı mollaya da göstersene.


Ben mi karıştırdım konunun içine dini? Aslına bakarsan, nerede bilimsel bir gelişme görse kendi dini inancına tehdit algılayan dindarlar atlamasa (bkz. sicilyalı şeyhülislam) hiçbir konuya din filan karışmaz. Evet doğru duydun, konuya din karıştıranlar dindarlar... Dinsiz adam hangi konuya niye din karıştırsın?


Seni bilmem ama MT ailesinde atomaltı parçacıklar konusunda konuşabilen insanlar olması benim hoşuma gidiyor.

Sadece birkaç şey söylemek için cevap veriyorum. Geniş çaplı cevap verirsem bu uzar gider. Hele hele burada isim zikretmek kuyuya taş atmaktan beter :)
Siz karıştırdınız demiyorum. Konunun dine nasıl bağlandı ise bir şekilde bağlanmasını bağlanması diyorum.
Ben diyeceğimi dedim. Söylediklerimin içinde mecaz olarak abarttıklarımı direkt anlam olarak anlamayın yeter. Yoksa elbette tutarsızlık bulursunuz.
Tartışmanın devamını atom altı parçacığı uzmanları arkadaşlara bırakıyorum.

Fiziği bırakıcam dediniz ya aklıma Pascal geldi.
Yazıyı okursanız sonunda Pascal'ı yazdığı ve tercüme edilen kısımları bir okuyun. Adam yüzyıllar önce çok yerinde tespitlerde bulunmuş
http://tr.wikipedia.org/wiki/Blaise_Pascal
 
Katılım
24 Ara 2011
Mesajlar
8,969
Allaha inanmayan ateistlerin tanrı parçacığı denen şeye ilgi ve alakası ilginç. Acaba bu parçadan kendilerine göre tanrı mı? Yapacaklar? emir ve yasaklarınıda kendi kafalarına göre koydumu tam olur:cat: yürü be babam, kim tutar sizi?
 

c90

Katılım
15 Tem 2009
Mesajlar
813
yahu yuh be burası motor siklet türkiyeyi aştı artık metefizik türkiye oldu bu forumun admin yada modlarından biri beni banlasın yoksa ben küfür dağarcığımdan gün görmemiş bir taneyi savuracağım bir bilinmeze isim vermenin neresi bilim %73 dark energy yani karanlıkta elindeki kılıcı sallayınca ülkelermi fetih ediliyor.
bir kere 2 kere 2nin dört ettiğini ispatlayamayan bilim adamları gelmişler fikir yürütmüşler 14milyar yıl önce şöyle olmuştu yok böyle olmuştu işte şunu şöyle yaparsak şunun buluruz
ya metodun doğruluğunun sağlamasını kimler yapacak << size bir bilim; dünya öküzün boynuzları üstünde, herkül'ün omuzları üzerinde .....>> bu zamana kadar konulmuş fizik
kuramlarının % e kaçı yaşıyor şimdi hadronda bir nötronu hızlandırdık çarpıştırdık ee bingbabgı ispatladık bir gün bi akıllı daha çıkar bu seferde boza pişirmeye kalkar evren sıkıştırılmış bir jelden yapılmış derse ne olacak ne ise size hayırlı metafizikler türkiye siz bundan önce beyin denen kusursuz organı anlarsanız çözümlerseniz o zaman zamanda yolculukta yapılır yıldızlar arası seyahatte gerçekleşir beyni anlarsanız soyut ile somutun ortasında açılan tek pencerenin yada kara deliğin o olduğunu görürsünüz soyut ve somut kavramların tek bir arada tutulabildiği yer
“Eğer aklınızı kullanabiliyorsanız, O, doğunun da, batının da ve bunlar arasında olan her şeyin de Rabbidir” dedi (Musa). (ŞUARA SURESİ / 2

Size verilen her şey, yalnızca dünya hayatının metaı ve süsüdür. katında olan ise, daha hayırlı ve daha süreklidir. Yine de, akıllanmayacak mısınız? (KASAS SURESİ / 60)

Andolsun, biz akledebilecek bir kavim için orada apaçık bir ayet bırakmışızdır. (ANKEBUT SURESİ / 35)

İşte bu örnekler; biz bunları insanlara vermekteyiz. Ancak alimlerden başkası bunlara akıl erdirmez. (ANKEBUT SURESİ / 43)

Andolsun onlara: “Gökten su indirip de ölümünden sonra yeryüzünü dirilten kimdir?” diye soracak olursan, şüphesiz: “” diyecekler. De ki: “Hamd ’ındır.” Hayır, onların çoğu akletmiyorlar. (ANKEBUT SURESİ / 63)

Size bir korku ve umut (unsuru) olarak şimşeği göstermesi ile gökten su indirmek suretiyle ölümünden sonra yeri onunla diriltmesi de, O’nun ayetlerindendir. Şüphesiz bunda, aklını kullanabilecek bir kavim için gerçekten ayetler vardır. (RUM SURESİ / 24)

Şüphesiz göklerin ve yerin yaratılışında, gece ile gündüzün ardarda gelişinde temiz akıl sahipleri için gerçekten ayetler vardır (AL-İ İMRAN SURESİ / 190)
 
Katılım
25 Mar 2006
Mesajlar
3,978
"İki şey sonsuzdur; İnsanoğlunun aptallığı ve evren. fakat ikincisinden emin değilim." -Einstein
 

c90

Katılım
15 Tem 2009
Mesajlar
813
madem einstein demişken birde görcelilik desek kime ve neye göre nerde hengi zamanda vede kimler aptal:p
 
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
5,149
Yahu iki dakika bilim hakkında yazamıyoruz, hemen "din şöyle din böyle" diye savunmaya geçiyorsunuz. Bana ne arkadaş dinden? Niye her halta dini karıştırmak zorundasınız? Kuran'da yazıyorsa yazıyor, sadece Kuran'a bakarak atom fiziğini yapamıyorsun. Amma zayıf imanınız varmış, iki tane atomu çarpıştırınca dini savunmak gerekiyormuş!

Ha bir de ateistlere "münkir, suçlu, nankör, aklını yitirmiş" demek iyi, bir ateist "Allah yok din yalan" dediğinde dini duygularınız inciniyor. İkiyüzlülükte sınır yok!
 
Katılım
9 Kas 2008
Mesajlar
3,117
Sitede amma cok din bekcisi varmis.Neyseki konu basliginin asi Higgs parcacigi.Birde tanri parcacigi yaziyor olaymis vah halimize.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:51 ----------

Konu farkli yerlere cekilmis olabilir bu beni pek ilgilendirmiyor lakin hassas
konularda daha dikkatli olunmasi gerekli oldugunu vurguluyorum.

Burada bulunan birtakim akli evvel dinsizlerin islami degerleri alayci sekilde karikatürize
etmeleri veya dile getirmeleri oldukca rahatsiz edici!..

Okumak güzel ve faydali degil mi?..
Buyrun okuyun!..



Allah vardir. Bunda aklini kullananlarca kesinlikle sek ve süphe yoktur. O'nun varligini inkar eden münkir;
en büyük suclu, nimetini yiyen, mülkünde gezen en büyük nankördür. Allah'in varligini inkar etmek icin kisinin,
O'nun verdigi o güzelim akli yitirmis olmasi lazimdir; cünkü O'nun varligi gün gibi asikardir.
Yaratilista ve bütün varliklar arasindaki ahenk ve nizam yerde ve gökte saat gibi mükemmel calisan,
eksiksiz, kusursuz isleyen dakik bir düzen, kainattaki göz kamastirici güzellik ve saheserlikler O'nun varligina
sehadet (taniklik) etmekte her sey O'nu söyleyip cagristirmakta, her varlik O'nun varligini gösterip hatirlatmaktadir.
Kisacasi her sey "Allah" demekte her varlik O'nu tesbih etmektedir.

Kainattaki her sey yüce Allah'in varliginin bir delilidir. Cünkü bir seyin ve bir isin kendiliginden olmasi, yapilmasi
mümkün degildir. Bunu akil kabul etmez. Dolayisiyla alemlerin bir Halik'i (yaratani) vardir. O da Allah'tir.

Allah'in varligini bilmenin yolu, saglam ve akla uygun bir bakistir. Kainati, yaratilmislari dikkatle temasa
edip inceleme süzgecinden geciren her insan muhakkak ki O'nun varligina inanmayi O'na kul olmanin
bir geregi olarak görür.

Yüce Allah baslangicsiz olarak vardir. Baslangicsiz olarak var olan Allah baskasina asla muhtac olmaz.
Allah'tan baska tüm varliklar hadistir, yani sonradan yaratilmistir. Yok iken, Allah'in var edip yaratmasiyla var olmuslardir.
Bu itibarla Allah'tan baska her varlik hadistir, ezeli degildir. Süphesiz ki ezeli olan sadece Allah'tir, yani O'nun varliginin
asla bir baslangici yoktur. Zatiyla mevcud (var) olan, yani varligi kendinden olan ancak O'dur.

Yaratilmislar icin onlarin mevcud (var) olduklarini söyleriz. Ancak bu varliklar zatiyla mevcud (varligi kendinden)
degildir; aksine Allah'in var etmesiyle olmuslardir.

O, Allah ki, tüm yaratiklardan önce vardir. O’nun bir baslangici ve sonu, üstü ve alti, sagi ve solu, önü ve
arkasi, bütünü ve parcasi (bölümü ve parcalari, organi ve azalari ) yoktur. Cünkü O, kesif veya latif olsun,
herhangi bir cisim degildir. Dolayisiyla ne bir yönde, ne de bütün yönlerdedir. Ne bir mekanda, ne de bütün
mekanlardadir.

Allah ne zaman vardi? Nerede idi? diye bir soru yöneltilmez. Cünkü O bir yerde olmaktan uzaktir.
Dolayisiyla bir yerde olmakla nitelenemez. (ALLAH ), nasildir? da denemez. Cünkü bu kelime, sekil ve nicelik ifade eder.
Sekil ve nicelik de, yaratiklarin niteliklerindendir. O ise onlara ait nitelikle nitelenemez.

Bilinmelidir ki; yer ve mekan yokken, O vardi. Kainati var etti. Zamanin akisini düzene koydu. Ancak O, zaman ile
baglanip sinirlanmaz. Hic bir yeri de mekan tutmaz. (O, mekansiz olarak vardir) O’nun bir seyi yaratmasi, ayni
anda baska bir seyi yaratmasina engel degildir.

Kuruntu ve zan O’nun zatini anlayip kavrayamaz. Hic bir akil O’nu sarip kusatamaz. O zihinle belirlenemez.
Gönülde sekillenemez. Bir sekil ve surete girmez. Hayal gücü ile canlandirilamaz, akilda bicimlenemez. Düsünceler
O’na yetisip ulasamaz.

Hic bir sey O’nun benzeri degildir. O isiten ve görendir.

Sizede hak veriyorum ramazan geliyor tabi simdi dinle alakasi olmayanlar bile dindar kesilicek basimiza.

Yaziyida okumadim beni bilgilendirecek zerre kaar birsey bulamadim.Gozlerimide bosuna yormamis oldum.
 
Katılım
3 Mar 2012
Mesajlar
126
Sitede amma cok din bekcisi varmis.Neyseki konu basliginin asi Higgs parcacigi.Birde tanri parcacigi yaziyor olaymis vah halimize.

inanca saygıdan önce insana saygı duymasını bilseydik toplum olarak; şimdi her şey daha güzel olurdu.insana saygı duyan insan insana dair her şeye saygı duyacaktır.inanca da inançsızlığa da.
 
Katılım
12 Haz 2008
Mesajlar
5,549
Konu farkli yerlere cekilmis olabilir bu beni pek ilgilendirmiyor lakin hassas
konularda daha dikkatli olunmasi gerekli oldugunu vurguluyorum.

Burada bulunan birtakim akli evvel dinsizlerin islami degerleri alayci sekilde karikatürize
etmeleri veya dile getirmeleri oldukca rahatsiz edici!..

Okumak güzel ve faydali degil mi?..
Buyrun okuyun!..



Allah vardir. Bunda aklini kullananlarca kesinlikle sek ve süphe yoktur. O'nun varligini inkar eden münkir;
en büyük suclu, nimetini yiyen, mülkünde gezen en büyük nankördür. Allah'in varligini inkar etmek icin kisinin,
O'nun verdigi o güzelim akli yitirmis olmasi lazimdir; cünkü O'nun varligi gün gibi asikardir.
Yaratilista ve bütün varliklar arasindaki ahenk ve nizam yerde ve gökte saat gibi mükemmel calisan,
eksiksiz, kusursuz isleyen dakik bir düzen, kainattaki göz kamastirici güzellik ve saheserlikler O'nun varligina
sehadet (taniklik) etmekte her sey O'nu söyleyip cagristirmakta, her varlik O'nun varligini gösterip hatirlatmaktadir.
Kisacasi her sey "Allah" demekte her varlik O'nu tesbih etmektedir.

Kainattaki her sey yüce Allah'in varliginin bir delilidir. Cünkü bir seyin ve bir isin kendiliginden olmasi, yapilmasi
mümkün degildir. Bunu akil kabul etmez. Dolayisiyla alemlerin bir Halik'i (yaratani) vardir. O da Allah'tir.

Allah'in varligini bilmenin yolu, saglam ve akla uygun bir bakistir. Kainati, yaratilmislari dikkatle temasa
edip inceleme süzgecinden geciren her insan muhakkak ki O'nun varligina inanmayi O'na kul olmanin
bir geregi olarak görür.

Yüce Allah baslangicsiz olarak vardir. Baslangicsiz olarak var olan Allah baskasina asla muhtac olmaz.
Allah'tan baska tüm varliklar hadistir, yani sonradan yaratilmistir. Yok iken, Allah'in var edip yaratmasiyla var olmuslardir.
Bu itibarla Allah'tan baska her varlik hadistir, ezeli degildir. Süphesiz ki ezeli olan sadece Allah'tir, yani O'nun varliginin
asla bir baslangici yoktur. Zatiyla mevcud (var) olan, yani varligi kendinden olan ancak O'dur.

Yaratilmislar icin onlarin mevcud (var) olduklarini söyleriz. Ancak bu varliklar zatiyla mevcud (varligi kendinden)
degildir; aksine Allah'in var etmesiyle olmuslardir.

O, Allah ki, tüm yaratiklardan önce vardir. O’nun bir baslangici ve sonu, üstü ve alti, sagi ve solu, önü ve
arkasi, bütünü ve parcasi (bölümü ve parcalari, organi ve azalari ) yoktur. Cünkü O, kesif veya latif olsun,
herhangi bir cisim degildir. Dolayisiyla ne bir yönde, ne de bütün yönlerdedir. Ne bir mekanda, ne de bütün
mekanlardadir.

Allah ne zaman vardi? Nerede idi? diye bir soru yöneltilmez. Cünkü O bir yerde olmaktan uzaktir.
Dolayisiyla bir yerde olmakla nitelenemez. (ALLAH ), nasildir? da denemez. Cünkü bu kelime, sekil ve nicelik ifade eder.
Sekil ve nicelik de, yaratiklarin niteliklerindendir. O ise onlara ait nitelikle nitelenemez.

Bilinmelidir ki; yer ve mekan yokken, O vardi. Kainati var etti. Zamanin akisini düzene koydu. Ancak O, zaman ile
baglanip sinirlanmaz. Hic bir yeri de mekan tutmaz. (O, mekansiz olarak vardir) O’nun bir seyi yaratmasi, ayni
anda baska bir seyi yaratmasina engel degildir.

Kuruntu ve zan O’nun zatini anlayip kavrayamaz. Hic bir akil O’nu sarip kusatamaz. O zihinle belirlenemez.
Gönülde sekillenemez. Bir sekil ve surete girmez. Hayal gücü ile canlandirilamaz, akilda bicimlenemez. Düsünceler
O’na yetisip ulasamaz.

Hic bir sey O’nun benzeri degildir. O isiten ve görendir.

özet geç arkadaş diyenler için: allah vardır
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
25 Şub 2011
Mesajlar
1,768
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
özet geç arkadaş diyenler için: allah vardır

Varsa var yahu
nedir bukadar savunmaya geçmek
güvenin ona
yok diyenleri cezalandıracaktır
Koca varlığı savunmak aciz kullarınamı kalmış her konuda olduğu gibi fizik konusundada.
 
Katılım
7 Eki 2008
Mesajlar
1,124
Allaha inanmayan ateistlerin tanrı parçacığı denen şeye ilgi ve alakası ilginç. Acaba bu parçadan kendilerine göre tanrı mı? Yapacaklar? emir ve yasaklarınıda kendi kafalarına göre koydumu tam olur:cat: yürü be babam, kim tutar sizi?

Hocam senin anlayışın ile laf söylediğin kişilerin anlayışı tamamen farklı. Yani ateistliği benimsemiş kişilerin bir yaradan a bir hüküm edene ihtiyaçları yok. Emir ve yasakları kendi içlerinde insanlığın iyiliği ya da kendileri için yapıyorlar. Yani şöyle düşün karar verme yetin varken kimse sana bir şeyi yap ya da yapma diyemez.
Tanrı parçacığı kısmında ise gayet doğal değil mi, büyük bir ilerleme olarak kabul edilen teknik bir olay hakkında heyecanlanıyorlar.
kusura bakma ama alıntıladığım yorumun tümden garip. :sunny:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst