Çelik Fren Hortumu

Katılım
12 Şub 2012
Mesajlar
4,104
yurtdışından çelik fren hortumu getirmek istiyorum fakat bunların iki çeşidi var biri nylon biride teflon hangisini almalıyım acaba hidrolik yağıda dot 4 koyucam birde fren hortumlarının üzerindeki yuvarlak parçalrı nerede bulurum isimlerini bilmediğimden internette bulamadım
 
İzmir İl Temsilcisi
Katılım
30 Eyl 2010
Mesajlar
2,523
soruna cevap veren olmamıs pek bılgımın olmadıgı bır konu ama sundan emın gıbıyım.

celık fren hortumu nylon olursa ne ıse yarar bılemıyorum esneme yapacak yıne.

Bence teflon olan daha kalıtelı olur ben bu gorusteyım. Yınede emın degılım belkı bu konuda daha bılgılı bırılerı cıkar.
 
Katılım
12 Şub 2012
Mesajlar
4,104
soruna cevap veren olmamıs pek bılgımın olmadıgı bır konu ama sundan emın gıbıyım.

celık fren hortumu nylon olursa ne ıse yarar bılemıyorum esneme yapacak yıne.

Bence teflon olan daha kalıtelı olur ben bu gorusteyım. Yınede emın degılım belkı bu konuda daha bılgılı bırılerı cıkar.

nylon olan kısmı içindeki hortumu dışı yine çelik örgülü fakat teflonunda ne olduğu konusunda fikrim yok ikisininde üstü çelik örgülü içindeki hortum farklı:)

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:14 ----------

bilen yok mu
teflon:http://www.aliexpress.com/item/ID-3-2-mm-OD-7-5MM-racing-teflon-brake-hose-Motorcycle-hydraulic-braided-brake-hose/1274961021.html

nylon:http://www.aliexpress.com/item/ID-3-2-mm-OD-7-5MM-RACING-NYLON-core-BRAKE-LINE-HOSE-FLUID-HYDRAULIC-NEW/1124373351.html

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:44 ----------

bilen yok mu
teflon:http://www.aliexpress.com/item/ID-3-2-mm-OD-7-5MM-racing-teflon-brake-hose-Motorcycle-hydraulic-braided-brake-hose/1274961021.html

nylon:http://www.aliexpress.com/item/ID-3-2-mm-OD-7-5MM-RACING-NYLON-core-BRAKE-LINE-HOSE-FLUID-HYDRAULIC-NEW/1124373351.html
 
Katılım
26 Ocak 2010
Mesajlar
4,680
belki kullanılan fren yagı cinsine göre seciliyordur. atıyorum dot4 de teflon , dot 5 de naylon
 
Katılım
29 Tem 2010
Mesajlar
2,203
Motosikletin orijinalinde hidrolik olarak ne belirtiliyorsa dot 5 dot 4 vs.neyse hidroliği ondan kullanın çünkü bazı hidroliklerde alkol bazılarında başka maddeler olabiliyor buda fren merkezlerinin vs. bozulmasına neden olabiliyor.

Hortum konusuna gelirsek hepsinin üzerinde tel örgü bulunur teflon nylon poliüretan vs. farkı içindeki elastik yapıdaki hortumda saklıdır bunların bazı çeşitlerini yazacak olursak;
-Termoplastik yapılı
-Teflon yapılı
-Poliüretan yapılı
-Polyamid yapılı vs.vs. hepsini yazmayayım aklın karışmasın :)

Nylon içerikli hortumun teflona göre kalitesi düşük olacaktır,ve en önemlisi sıcaklığa karşı dayanımı mesela nylon hortum 70-80 maximum 100 dereceye kadar dayanırken teflon hortum 250-260 derecelere kadar dayanacaktır.

Teflon hortumun soğuğa karşı dayanımıda nylona göre daha yüksektir.

Daha derini çok ama yüzeysel anlatmam anlaşılırlık açısından daha iyi.

Ucunu takılanlar ne diye sormuşsun onlara rekor denir.

Sen hortumu alıp uçlarınada rekor taktıracaksın ama böyle yapmanı tavsiye etmem.

Bana kalırsa kaliteli bir markanın reklam olmasın vermeyeyim ama araştırırsan bulursun güzel hortumları var hazır motosikletine uygun olanını seç al tak,kafan rahat olur neden hazır dersen sonradan takılan rekora güven olmaz.

Özellikle ülkemizdeki dandik işçilik yapanlara hiç güven olmaz.

---------- Mesajlar birleştirildi - 02:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:52 ----------

Normal çıplak hortuma göre sıkı çelik örgülü hiç bir hortum örgüsüz kadar esnemez aradaki fark başkadır onlarıda yukarıda yazdım.
 
Son düzenleme:
Katılım
12 Şub 2012
Mesajlar
4,104
Motosikletin orijinalinde hidrolik olarak ne belirtiliyorsa dot 5 dot 4 vs.neyse hidroliği ondan kullanın çünkü bazı hidroliklerde alkol bazılarında başka maddeler olabiliyor buda fren merkezlerinin vs. bozulmasına neden olabiliyor.

Hortum konusuna gelirsek hepsinin üzerinde tel örgü bulunur teflon nylon poliüretan vs. farkı içindeki elastik yapıdaki hortumda saklıdır bunların bazı çeşitlerini yazacak olursak;
-Termoplastik yapılı
-Teflon yapılı
-Poliüretan yapılı
-Polyamid yapılı vs.vs. hepsini yazmayayım aklın karışmasın :)

Nylon içerikli hortumun teflona göre kalitesi düşük olacaktır,ve en önemlisi sıcaklığa karşı dayanımı mesela nylon hortum 70-80 maximum 100 dereceye kadar dayanırken teflon hortum 250-260 derecelere kadar dayanacaktır.

Teflon hortumun soğuğa karşı dayanımıda nylona göre daha yüksektir.

Daha derini çok ama yüzeysel anlatmam anlaşılırlık açısından daha iyi.

Ucunu takılanlar ne diye sormuşsun onlara rekor denir.

Sen hortumu alıp uçlarınada rekor taktıracaksın ama böyle yapmanı tavsiye etmem.

Bana kalırsa kaliteli bir markanın reklam olmasın vermeyeyim ama araştırırsan bulursun güzel hortumları var hazır motosikletine uygun olanını seç al tak,kafan rahat olur neden hazır dersen sonradan takılan rekora güven olmaz.

Özellikle ülkemizdeki dandik işçilik yapanlara hiç güven olmaz.

---------- Mesajlar birleştirildi - 02:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:52 ----------

Normal çıplak hortuma göre sıkı çelik örgülü hiç bir hortum örgüsüz kadar esnemez aradaki fark başkadır onlarıda yukarıda yazdım.

benim motosiklette dot3 dot4 kullanılıyor bende motulun 200 küsür derceye dayanan dot4 fren hidroliğini aldım daha koymadım hortumu bekliyorum
65 cmlik olsa kaliteli markalardan almak istiyorum fakat motosikletlerin ki hep 100 cmden başlıyor verdiğim linkteki hotrumlar hel marka(arabada kullanıyorum) olanla max. çalışma basınçları arasında 10 bar fark var fakat patlama basını neredeyse yarısı kadar düşük işçilik konusunda sıkıntı olmaz çünkü yapacak kişi eski arkadaşım zaten hidrolikle sıkılması lazım bu saate kadar rekor(bonjo) aradadım fakat hep toptan var inş sanayide bulurum
 
Katılım
29 Tem 2010
Mesajlar
2,203
benim motosiklette dot3 dot4 kullanılıyor bende motulun 200 küsür derceye dayanan dot4 fren hidroliğini aldım daha koymadım hortumu bekliyorum
65 cmlik olsa kaliteli markalardan almak istiyorum fakat motosikletlerin ki hep 100 cmden başlıyor verdiğim linkteki hotrumlar hel marka(arabada kullanıyorum) olanla max. çalışma basınçları arasında 10 bar fark var fakat patlama basını neredeyse yarısı kadar düşük işçilik konusunda sıkıntı olmaz çünkü yapacak kişi eski arkadaşım zaten hidrolikle sıkılması lazım bu saate kadar rekor(bonjo) aradadım fakat hep toptan var inş sanayide bulurum


Motul rbf 660 çok güzel bir hidrolik alacaklara tavsiye ederim.
Ben gerçekleri yazdım sonradan çakılan rekor sağlıklı olmaz hortumların özelliklerinide anlattım sen istediğini yapmakta özgürsün.
 
Katılım
28 Ocak 2014
Mesajlar
1,075
Yurt dışından almana gerek yok ki? Sanayi sitelerinde istediğin gibi bulursun.
 
Katılım
12 Şub 2012
Mesajlar
4,104
Yurt dışından almana gerek yok ki? Sanayi sitelerinde istediğin gibi bulursun.

abi sanayide hem nylon var hemde motosiklete göre çok kalın var yolcu otobüslerinde kullanıyorlarmış eğer tefloonlu üzeride pvc kaplı bulursam zaten hemen sanayiden alır arkadaşın yanına giderim:)
 
Katılım
31 Tem 2009
Mesajlar
212
ücreti karşılığında biri ybr için sanayide bastırsa
acayip duacısı olurum tekirdağ da bu iş olmadı :)
 
Katılım
12 Şub 2012
Mesajlar
4,104
ücreti karşılığında biri ybr için sanayide bastırsa
acayip duacısı olurum tekirdağ da bu iş olmadı :)

eğer şu herif cevap yazarsa ben hortumu alıyorum 5 metre zaten ölçüyü ve rekorun ebatını söylersen sanada yaparız ama bugün sipraiş geçsem 20 güne anca elime gelir haberin olsun:)

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:52 ----------

adam şimdi cevap verdi dot 4 için uygun mudur bilmiyorum yazmış bende öğrenebilirsin dedim ona göre alırım yada artık bursa kazan ben kepçe hortum ararım
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst