CC Yükseltmede kararsızlık

SBK

Katılım
7 Ara 2013
Mesajlar
15
Merhaba arkadaşlar

Yaşım 20 :) Şuan CBR 2013 Sahibiyim ve 11.000 Km yaptım ( Kaskım tulumum botum ve eldivenim bana yaklaşık 4.150 TL ye mal olmuştu bu yüzden CBR125 alabilmiştim.Gün geldiki bana yetmemeye basladı.Yetmemekten kastım 130 km küçümsenecek bir hız miktarı değil şehir içinde herşeye yetiyor.Fakat benim istediğim ivmelenme uzun yolda 130 la gitmek cok can sıkıcı kahroluyorum :) Sizlere sorum

Gönlümde YZF-R6 / XJ6 DİVERSON / 2013 HYOSUNG GTR 250 var

Aylık gelirim 1100 Tl ve hepsi bana kalıyor ailemin yanında yasıyorum.Motorumu da kredi ile alacağım :)

1-) YZF-R6 çok istediğim hayal ettiğim motor fakat Lüks olarak görüyorum.15-16 bine alacağım " R6 " bana masraf açar mı açmaz mı onu bilemiyorum.Virajda gaz verince altımdan uçar mı uçmaz mı onuda bilemiyorum.Pist dısında racing kullanımı bana çok cazip gelmese de sesi tipi aklımı çeliyor.Yakıt olayını da düşünmüyor değilim şimdi kredi ile 15-16 ya motor al sonra yakıtı , kredisi 1000 tl zaten :(

2-) XJ6 Diverson tipi donanımı tasarımı çok hoşuma gitti fakat çok pahalı ben max 15-16 verebiliyorum.İleriyi göremem bu yaşta bu kadar borça girmekte istemiyorum 20.000 den aşşağı yok

3-) Hyosung 250 GTR / İvmelenme konusunda çok emin olamasamda Cbr 125 ile top speed de 45 km fark var yani değer mi değmez mi bunu da bilemiyorum.Şekli tipi yakıtı torku benim CBR 125 ' i satıp bu motoru almama değer mi ?

Fazer / GSR yada alternatifi tipler düşünmemekteyim hoşumada gitmemekte :) Naked olur XJ6-Diverson gibi kalıplı grenajlı olursda hayırda demem / YAMAHA MT07 16.000 TL olucak diyorlar isterse 15.000 olsun şekli tipi hosuma gitmedi.

Önemli olan benim tip olarak seveceğim 3 motoru yazdım her baktığımda suratımda tebessüm olusturacak bu 3 motor için sizlerden yardım istiyorum.

Şimdiden teşekkürler.
 
İzmir İl Temsilcisi
Katılım
30 Eyl 2010
Mesajlar
2,523
15-16 ya r6'nın temizini bulmak kolay olmıcak.

600rr 'ın piyasası biraz daha iyimser fakat onunda temizi için 17-18 gibi rakamlar gerek.

Bellide olmuyor sıkışan falan ucuzda satabılıyor fakat gelelim seçimine.

cbr 125 den sonra r6 adamı yorar.

şehir içinde zaten full eziyet.

artçı desen eziyet hele motora ilk defa binen biri oldumu sırtına çıkar r6'da.

bileklerini sırtını aşırı yorar.

Bunları kabullenmen için SS'i gerçekten sevmen gerek bi süre sonra dayanılmaz hale geliyor fakat.

Benim sana 2 önerim.

xj6n.

hyo 250 gtr olur.

eger direk hyo gtr 250 ile başlarsan merdivenleri daha saglam basmış ve daha saglam tecrübe ile 600cc sınıfına daha korkusuz geçersin.

ufak tefek kazalar yapmaz hız ve ivmelenmede daha bilinçli olursun.

Direk xj6N alsanda çok problem olacagını sanmıyor fakat ( kişi kendini bildikten sonra )

Motor 600cc sınıfına geçiş motoru olarak çok rahat ve kullanımı kolay.

Fakat naked olmasından ötürü biraz fazla rüzgar alıyor grenajlı modelini öneririm.

xj6n 15-16'ya bulunur diye düşünüyorum ben geçen sene bulmuştum fakat fazerda karar kıldım.

er6f er6N önerebilrim diger seçeneklerden öte..

Buda yaptıgımız gezi xj6n fazer kardeşligi kıyaslaman bakımından.

2side çiçek :) ama cbr 125den direk fazer pek önermiyorum ..

http://www.motosiklet.net/forum/etkinlik-gezi-fotograflari/123081-izmir-foca-gezisi-cem-ve-emre-6-ekim-2013-a.html
 
Son düzenleme:

SBK

Katılım
7 Ara 2013
Mesajlar
15
15-16 ya r6'nın temizini bulmak kolay olmıcak.

600rr 'ın piyasası biraz daha iyimser fakat onunda temizi için 17-18 gibi rakamlar gerek.

Bellide olmuyor sıkışan falan ucuzda satabılıyor fakat gelelim seçimine.

cbr 125 den sonra r6 adamı yorar.

şehir içinde zaten full eziyet.

artçı desen eziyet hele motora ilk defa binen biri oldumu sırtına çıkar r6'da.

bileklerini sırtını aşırı yorar.

Bunları kabullenmen için SS'i gerçekten sevmen gerek bi süre sonra dayanılmaz hale geliyor fakat.

Benim sana 2 önerim.

xj6n.

hyo 250 gtr olur.

eger direk hyo gtr 250 ile başlarsan merdivenleri daha saglam basmış ve daha saglam tecrübe ile 600cc sınıfına daha korkusuz geçersin.

ufak tefek kazalar yapmaz daha hız ve ivmelenmede daha bilinçli olursun.

Direk xj6N alsanda çok problem olacagını sanmıyor fakat ( kişi kendini bildikten sonra )

Motor 600cc sınıfına geçiş motoru olarak çok rahat ve kullanımı kolay.

Fakat naked olmasından ötürü biraz fazla rüzgar alıyor grenajlı modelini öneririm.

xj6n 15-16'ya bulunur diye düşünüyorum ben geçen sene bulmuştum fakat fazerda karar kıldım.

er6f er6N önerebilrim diger seçeneklerden öte..

R6 için bende aynı şeyi düşünmekteyim.Er6-f gördüm inceledim çok ısınamadım.Zaten temizi XJ6N Diverson fiyatlarında.XJ6N Diverson mükemmel grenajlı olanın fiyatı biraz fazla

0 KM 2013 HYO GTR 250 Mİ alsam ? Tulumum falanda var virajda sliders eritmek için hyo cazip geliyor :) TMF de yarısa falan girersem öyle bir ihtimal oda :)
 
Son düzenleme:
Katılım
6 Eyl 2012
Mesajlar
1,840
bende de şimdilik 125cbr125 var hocam, ilk 125 cc mi alırken herkesin dediği abi yetmez bu sana git 250 al, 250cclikte motora bindim evet, dediler ki herkese yetmez motor, 250 ile başlarsın 1000 e dayarsın dediler, ama her zaman mantığım şöyle işler benim, motoru kullanım amacım nedir ? ben işe gidip gelmek için kullanıyorum, hergün 70 - 80 km kadar iş yeri sürüyor git-gel, şimdi bakıyorum ben yüksek maaş alıp her ay yakıta 500 - 600 lira verecek güçte değilim, eee 125 cc de otobanda yeterlimi ? hayır çok yeterli değil, şimdi ben olaya şurdan bakarım, almasına 1000 cclik bende alırım, işede gidip gelirim, şeklimde olur olmasına ama nereye kadar, bir ay gidersin iki ay gidersin ondan sonra, abi çok yakıyo yaa, satıcam 250cc alıcam dicem biliyorum, o yüzden benim şimdilik kullanacağım 125cbr kısmetse seneyede 250cc cbr alırım, oda ekonomik yakar, yıllarca kullanacağım model olark görüyorum cbr250cc yi, o yüzden olaya farklı yönden bakmak lazım, yani sırf heves, hırs, hız yapim, şeklim olsun diye düşünmemek lazım, hee aylık maaşım 5-6 bin olsa ikisindende alırım, hafta sonları 1000 cc ile yardırırım... ama bütçem kısıtlı ise en ekonomik olanı en ideal güçlü olanı alırım öylede yapacağım... saygılar.
 
İzmir İl Temsilcisi
Katılım
30 Eyl 2010
Mesajlar
2,523
Şimdi geçiş motorumu alıcaksın kendine .

Yoksa ben gtr 250 alayım ömür boyu binerimmi diyorsun. Genelde çogu kişi bu amaçlada alsa sıkılıp mutlaka 600c'ye adım atıyor.

Gtr 250nin 2013 modeli 2nci el'de 8-9 arası..

ben 2013 2nci el almanı öneririm. hem temizini bulmak kolay hemde daha az masraflı. tekrardan geçiş için satacagından dolayı fazla zarar etmezsin.

2nci el 2013 gtr 250 öneririm.

Benim dedigim er6n er6f eski kasaları. piyasası 9-14 arası..

Tipi yine hoşuna gitmicektir biliyorum fakat suzuki bandit öneririm. sürdüm test ettim kullandum 10 üzerinden 10 :)
 

SBK

Katılım
7 Ara 2013
Mesajlar
15
bende de şimdilik 125cbr125 var hocam, ilk 125 cc mi alırken herkesin dediği abi yetmez bu sana git 250 al, 250cclikte motora bindim evet, dediler ki herkese yetmez motor, 250 ile başlarsın 1000 e dayarsın dediler, ama her zaman mantığım şöyle işler benim, motoru kullanım amacım nedir ? ben işe gidip gelmek için kullanıyorum, hergün 70 - 80 km kadar iş yeri sürüyor git-gel, şimdi bakıyorum ben yüksek maaş alıp her ay yakıta 500 - 600 lira verecek güçte değilim, eee 125 cc de otobanda yeterlimi ? hayır çok yeterli değil, şimdi ben olaya şurdan bakarım, almasına 1000 cclik bende alırım, işede gidip gelirim, şeklimde olur olmasına ama nereye kadar, bir ay gidersin iki ay gidersin ondan sonra, abi çok yakıyo yaa, satıcam 250cc alıcam dicem biliyorum, o yüzden benim şimdilik kullanacağım 125cbr kısmetse seneyede 250cc cbr alırım, oda ekonomik yakar, yıllarca kullanacağım model olark görüyorum cbr250cc yi, o yüzden olaya farklı yönden bakmak lazım, yani sırf heves, hırs, hız yapim, şeklim olsun diye düşünmemek lazım, hee aylık maaşım 5-6 bin olsa ikisindende alırım, hafta sonları 1000 cc ile yardırırım... ama bütçem kısıtlı ise en ekonomik olanı en ideal güçlü olanı alırım öylede yapacağım... saygılar.

Şimdi ben 2 gün calısıp 1 gün izin yapıyorum öyle bir shiftim var :) 1 gün boyunca izinli olunca 6-7 saat motor üstündeyim 2 saat viraj 2 saat sabit gaz viraj dönüşleri yaparak calısıyorum.Otobanda yetmiyor ama 170-180 olsa yeter :) tulumla binmisim motora doblonun beni geçmesini bende yediremem çok sinirleniyorum. amaç geçmek değil ama bu kadar da olmaz hani geliyor tip tip bakıyor geçiyorlar canım sıkılıyor.Zaten tulumla hyoya binince şekilde olur şekilde değilim ben yazdığım gibi :) işede gidip geliyorum işyerim 3 dakika motor ile :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:15 ----------

Şimdi geçiş motorumu alıcaksın kendine .

Yoksa ben gtr 250 alayım ömür boyu binerimmi diyorsun. Genelde çogu kişi bu amaçlada alsa sıkılıp mutlaka 600c'ye adım atıyor.

Gtr 250nin 2013 modeli 2nci el'de 8-9 arası..

ben 2013 2nci el almanı öneririm. hem temizini bulmak kolay hemde daha az masraflı. tekrardan geçiş için satacagından dolayı fazla zarar etmezsin.

2nci el 2013 gtr 250 öneririm.

Benim dedigim er6n er6f eski kasaları. piyasası 9-14 arası..

Tipi yine hoşuna gitmicektir biliyorum fakat suzuki bandit öneririm. sürdüm test ettim kullandum 10 üzerinden 10 :)

Yok onuda gördüm cok dik oturuyorsun. sevemedim o yüzden :) Ben 0 km kullandım hep 2.elde nedir ne değildir 2.000 tl için değer mi değmez mi risk almaya oda önemli denk gelirse neden olmasın gelmez ise 0 da alırım problem yok çünkü bütçe ona fazlasıyla yetiyor :) 2 eksik 2 fazla sorun değil ama bu 2 eksik 2 fazla 15.000 den sonra olmamakta :(
 
Katılım
29 Haz 2010
Mesajlar
1,426
diversion yerine xj6-n düşünebilirsin? daha uygunlar fiyat olarak. ayrıca er6 grubu da seni tatmin edecektir diye düşünüyorum
 
Katılım
6 Eyl 2012
Mesajlar
1,840
Şimdi ben 2 gün calısıp 1 gün izin yapıyorum öyle bir shiftim var :) 1 gün boyunca izinli olunca 6-7 saat motor üstündeyim 2 saat viraj 2 saat sabit gaz viraj dönüşleri yaparak calısıyorum.Otobanda yetmiyor ama 170-180 olsa yeter :) tulumla binmisim motora doblonun beni geçmesini bende yediremem çok sinirleniyorum. amaç geçmek değil ama bu kadar da olmaz hani geliyor tip tip bakıyor geçiyorlar canım sıkılıyor.Zaten tulumla hyoya binince şekilde olur şekilde değilim ben yazdığım gibi :) işede gidip geliyorum işyerim 3 dakika motor ile :)

onların geçmelerinde de değilim, sende öyle olma, trafikte işini görsün yeter sana, sen 3 dakika için insanları geçim deme, bırak geçsinler, motordaki özgürlük yeter sana, hee 125 ile devam et demiyorum ama, yüksek cc de alma bence, 250 cc az yakan bişey al yeter. Ayrıca niye tulum giyiyosun hocam, tulum harici korumada giyebilirsin, mont pantolon yeterli değil mi, kısa mesafe hemde, üstelik sen motoru 3 dikaka sürücem diye alıyorsan o ayrı hayatımın her anında motor vardır benim, o yüzzden benzin fiyatları el yakarken ekonomik düşün kesinlikle, tamamen ekonomik...
 
Katılım
13 Nis 2013
Mesajlar
79
146073784 nolu ilan benim kardeş bakabilirsin. ama bence cem ve agrasiwe arkadaşımızın dedikleri mantıklı. benim motor fazer dan ve gsr 600 den daha sakindir. ama bence 4 silindir biraz hızlı bir geçiş olacak gibi. gtr 250 veya er 6f güzel bir seçim olur
 
Katılım
20 Eyl 2010
Mesajlar
43
ah ahh aprilla tavsiyelerimi dinlemiyorsunuz her motor tavsiyesinde söylemişimdir aprilla rs 125 düşün bence ben çokmemnunum hız şekil v.s v.s 5-6 bine alırsın düzgün bişe :D
 

SBK

Katılım
7 Ara 2013
Mesajlar
15
ah ahh aprilla tavsiyelerimi dinlemiyorsunuz her motor tavsiyesinde söylemişimdir aprilla rs 125 düşün bence ben çokmemnunum hız şekil v.s v.s 5-6 bine alırsın düzgün bişe :D

Motor donanımından anlamam fakat bu piyasada tanıdıklarım var 12.000 de rs125 yeni motor isticek kullanımı cok zor inan hyodan daha zordur :) Fiyata 15.000e kadar bakmıyorum alsam alırım fakat neyin ne olduğunuda biliyorum.İnan R6 dan daha fazla lüks RS125 ' e binmek
 
Katılım
25 Şub 2013
Mesajlar
1,085
temiz bir er6f tatmin eder seni.seninkinin üstüne 5 koyup alabilirsin ,kredi çekersende yormaz yakıt masrafıda yormaz.grenaj var güç var.

biraz daha çıkarsan r6ya göre daha uysal 600f düşünebilirsin
 
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
5,149
1100TL gelirle 4 silindir motor almanı pek tavsiye etmem. 15-16 bin lira parayı ödeyip, bir yandan da benzin, bakım, lastik vs giderleri ödemek zorlayacaktır. Ben daha yüksek bir gelirle Fazer aldım, olmadı, sattım.

Benim tavsiyem 250cc bir motor kullanman yönünde olacaktır. 11 bin km tecrübe çok sayılmaz. Ben kendim 20 bin km tecrübeyle CBF150'den Fazer'a geçtim, arada bir motor daha kullansaydım daha iyi sürücü olacağımı düşündüm, hem bu sebepten hem de çok pahalıya geldiği için Fazer'ı 20 bin km kullanıp 2 sene sonra sattım, CBF'e döndüm.
 

SBK

Katılım
7 Ara 2013
Mesajlar
15
onların geçmelerinde de değilim, sende öyle olma, trafikte işini görsün yeter sana, sen 3 dakika için insanları geçim deme, bırak geçsinler, motordaki özgürlük yeter sana, hee 125 ile devam et demiyorum ama, yüksek cc de alma bence, 250 cc az yakan bişey al yeter. Ayrıca niye tulum giyiyosun hocam, tulum harici korumada giyebilirsin, mont pantolon yeterli değil mi, kısa mesafe hemde, üstelik sen motoru 3 dikaka sürücem diye alıyorsan o ayrı hayatımın her anında motor vardır benim, o yüzzden benzin fiyatları el yakarken ekonomik düşün kesinlikle, tamamen ekonomik...

Şimdi sliders eritiyorum :) Virajda yatınca tulumun yere değdiği yerdeki ürüne sliders denir ve yere sürtünce kıvılcım cıkarıyor :) Ben çıkartamadım daha fakat eritme olayına gelirsem 4 ayda 0 ını almak zorunda kalıyorum öyle söyliyeyim kot pantolon giymem 80-90 la düşsem 3 saniyede derim yerle temasa geçer ve basımada geldi izi hala duruyor asla önermiyorum.Tulumda ki korumalarda tec90'ın ürettiği kot pantolon ile kıyaslanamaz bile kot pantolonda giymem giyersem tech90 var barkın abi test etti ben motoru almadan önce ekipman aldım dediğim paraya o yüzden korumaların tillahını kullanıyorum :) Canım 5000 tl den fazla ediyor kıssadan hisse tulumsuz binmem.İşe giderken kask ceket eldiven takarım.

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:27 ----------

temiz bir er6f tatmin eder seni.seninkinin üstüne 5 koyup alabilirsin ,kredi çekersende yormaz yakıt masrafıda yormaz.grenaj var güç var.

biraz daha çıkarsan r6ya göre daha uysal 600f düşünebilirsin

Olay şu benim 5.000 tl borcum var :) 6.500 e satsam zaten 1.5 elimde kalıcak o yüzden üstüne koyacağım bir şeyim yok :) Ekipmanları nakit aldım motoru kredi ile :) ER-6F 8.000 de olsa almam dediğim gibi lanet huyum böyle işte sevemedim o motoru
 
Katılım
20 Eyl 2010
Mesajlar
43
Motor donanımından anlamam fakat bu piyasada tanıdıklarım var 12.000 de rs125 yeni motor isticek kullanımı cok zor inan hyodan daha zordur :) Fiyata 15.000e kadar bakmıyorum alsam alırım fakat neyin ne olduğunuda biliyorum.İnan R6 dan daha fazla lüks RS125 ' e binmek

BEN DE ÇOK ANLAMAM DONANIMDAN AMA DERLERYA ATTAN İNDİ EŞŞEĞE BİNDİ AYNI TADI VERİRMİ AMA BU MOTOR VRIYOR KARDESIM SEN BINMEDEN MOTORU OLDURDUN BI BIN BI HAFTA BIN SIRTINA BAK BAKALIM DEDIGIM KADAR VARMI :d NIE KREDIYE B ORCA SOKUYORSUN KENDINI MANTIKLI OL
 

SBK

Katılım
7 Ara 2013
Mesajlar
15
1100TL gelirle 4 silindir motor almanı pek tavsiye etmem. 15-16 bin lira parayı ödeyip, bir yandan da benzin, bakım, lastik vs giderleri ödemek zorlayacaktır. Ben daha yüksek bir gelirle Fazer aldım, olmadı, sattım.

Benim tavsiyem 250cc bir motor kullanman yönünde olacaktır. 11 bin km tecrübe çok sayılmaz. Ben kendim 20 bin km tecrübeyle CBF150'den Fazer'a geçtim, arada bir motor daha kullansaydım daha iyi sürücü olacağımı düşündüm, hem bu sebepten hem de çok pahalıya geldiği için Fazer'ı 20 bin km kullanıp 2 sene sonra sattım, CBF'e döndüm.

İşte bundan korkuyorum.Üniversite okuyorum harç març olucak cart curt kalıcam ortada :(
 
Katılım
5 Mar 2013
Mesajlar
1,296
Bahsettiğin gelir ile 250cc yi geçme macera arama, şehir içi trafikte kimseyi umursama doblo moblo bırak geçsin sen umursama, o gördüğün şirket veya ticari araçlardakiler eleman veya şöför çoğu ve o arabaları ezerek kullanıyorlar sık sık ufak kazaları oluyor fakat onlarla mücadele ederken sen o ufak kazaya karışırsan en iyi ihtimalle sakat kalırsın
o yüzden hem seni görüntü olarak tatmin edecek hemde sportif ve 250cc ler içinde hızlı olan hyosung 250r alabilirsin en ucuzundan bakımlarıda ucuz olur.
 
Katılım
20 May 2013
Mesajlar
1,247
2012 yada denk getirirsen 2013 model hyosung al, bak keyfine.
1 sene kadar hyosung'a binersin, seneye aldığın fiyattan satar 600F alırsın.
1 sene de 600F'e binip satarsın, ardından daha rahatsız olan RR, R6 yada biraz daha rahat olan touring tarzı birşeyler alırsın.
 

SBK

Katılım
7 Ara 2013
Mesajlar
15
Bahsettiğin gelir ile 250cc yi geçme macera arama, şehir içi trafikte kimseyi umursama doblo moblo bırak geçsin sen umursama, o gördüğün şirket veya ticari araçlardakiler eleman veya şöför çoğu ve o arabaları ezerek kullanıyorlar sık sık ufak kazaları oluyor fakat onlarla mücadele ederken sen o ufak kazaya karışırsan en iyi ihtimalle sakat kalırsın
o yüzden hem seni görüntü olarak tatmin edecek hemde sportif ve 250cc ler içinde hızlı olan hyosung 250r alabilirsin en ucuzundan bakımlarıda ucuz olur.

Şimdi yediremediğimde şu ekipman aldıktan sonra cbr 125 aldım hyo 250 ye geçsem 40km fark edicek falan canım buna sıkılıyor :( İvmelenme arasında fark az hani cbr gitse 130 140 dan sonra ikiside km bazında

cbr de 130a kadar cıkıyor kitleniyor hyoda 130 a cıkıyor aynı oranda tek farkı 130 dan sonrada gidiyor.Ama xj6 diverson öyle değil ki gazı verdin mi iki araba arasında kalmassın
 
Katılım
25 Tem 2012
Mesajlar
302
Hocam merhaba, ben de konu hakkında bazı düşüncelerimi dile getireyim. Öncelikle 4 bin lira gibi bir meblayı korumaya ayırıp 250 cc alabilirken 125 cc almanızı ben takdire şayan buluyorum :) Şimdi 1100 TL maaş alıyormuşsunuz, diyelim ki 17 bine çok şık bi 600lük buldunuz aldınız, kendi cbrnizi de en kralı olsa 7000e sattınız. Gittiniz şehir mafyasından -herhangi bir bankadan- 10.000 lira kredi çektiniz, aylık 750 gayme bayılıyorsunuz.3 günde bir motordan inmiyorum dediğinize göre siz en az 300 TL benzin alırsınız desek.... =1050 . Eğer aileniz maddi destekte bulunmuyorsa 50 Tl ile 1 ay takılacaksınız.Her gün bir simit alsan bile 1.40x30 = 42. kaldı 8 lira..:) Yani bu kadar zorlamaya gerek yok bence, ben olsam zorlamazdım.Her şey yavaş yavaş. Peki gtr alsanız? 250 cc, şekil uvv felaket, fiyatı da uygun.Üstelik süpersporta geçişte size +sı olacaktır bu kesin.Ben gtr derim sağlıcakla...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst