Cbr 250r yağ değişimi

Katılım
18 Mar 2021
Mesajlar
55
Uzak bir yerde oturduğum için CBR 250r 2017 motorumu bakıma getiremiyorum kendim yapmak zorunda kalıyorum. Motor yağı olarak 5100 10w40 kullanıyorum fakat şanzımanda sert geçmeler yaşatıyor bunun alternatifi olarak ne kullanabilirim? Castrol 15w50 kullanabilirsin diyenlerde var biraz bilgi verebilirmisiniz ?

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:32 ----------

Evet Arkadaşlar sorcağım kişi kalmadı vallahi siz kaldınız
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,532
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
"Bazı motorlar yağ seçiyor" gibi bir inancım var. Önceki motorum Sym Wolf'e Motul 5100 koyduğumda ilk 1000 km herşey süperken 1000 km sonrasında dal kırıyormuş gibi çatır çutur vites değiştirirdim. Castrol kullanmaya başladığımda vites geçişlerindeki sertlik yok denecek kadar azalmış ama bu sefer de motor çok sarsıntılı çalışmaya başlamıştı. En memnun kaldığım yağ Liqui Moly Street yarı sentetik oldu. Belki de sorunumun kaynağı psikolojikti, bilemem. Belki de sizin piyasadan aldığınız Motul 5100 sahteydi. Siz de alternatif yağları deneyebilirsiniz.
 
Katılım
18 Mar 2021
Mesajlar
55
İşte hocam suan 10 40 5100 var içinde değiştirip 15 50 castrol koysam ne olur masraf çıkarmasını istemiyorum fazla fazla o yüzden
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,532
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Kaç bin km önce o 5100'ü koydunuz ve de motorunuzun yağ değişim aralığı kaç bin km?
 
Katılım
18 Mar 2021
Mesajlar
55
normal 5 binde bir ama ben her zaman 3 bin 3 500 de bir yapıyorum her bakımda yağ filtresi tapası değişiyorum
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,532
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Muhtemelen yağ eskimiştir, özelliği gitmeye başlamıştır. Yağı yenilediğinizde sorununuz muhtemelen çözülecektir.
 
Katılım
18 Mar 2021
Mesajlar
55
Muhtemelen yağ eskimiştir, özelliği gitmeye başlamıştır. Yağı yenilediğinizde sorununuz muhtemelen çözülecektir.

Yok hocam onada baktım özellikle. Yağı değiştirdiğimdede aynıydı. Castrol konusunda bilemiyorum ne olur bi yerde okumustum şanzımanda geçişler yumuşadı diye ama bilemiyorum tabi
 
Katılım
15 Eyl 2019
Mesajlar
309
Kitapçıkta yazdığı gibi 10w30 yağ kullanın öncelikle. Cbr 250 hassas bir makina. Ben Cbr 250 me ipone 10.3 yarı sentetil 10w30 yağı kullandım çokta memnunum. Bu motora asla tam sentetik koyulmuyor zaten. Iponenin Bu modelide güzel tavsiye ederim.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst