Arkadaşlar ben önce ybr 125 kullandım. Çırılçıplak bir motor olduğundan tip olarak hoşuma gitmiyordu. Ondan sonra da cbf 150 aldım. Tipi güzeldi. Smokin giymiş, düğüne hazır bir damat gibiydi. Ama kalıbının motoru değil. Hız olarak tatmin etmiyor. Bir motor devir saati bile yok. Körü körüne gidiyor. Zinciri en adisinden. (oysa ybr nin zinciri oringli, ses yapmıyor) Bir üst vitesten alt vitese geçiş esnasında debriyajı geç bıraktığınız zaman takır takır bir ses geliyor. Kime gösterdiysem bir şey anlamadı. Servis elemanı bile anlamadı. Sesi duyduğu halde duymadım diye kıvırdı. Ybr de hiç böyle bir şeyle karşılaşmadım. Yamahanın çalışması tıpkı bir kurmalı saat gbi, sesi güzel, ritmik, hondanın çalışması ise düzensiz bir şekilde her telden çalan mahalle çalgıcılarının müziği gibi. Ybr nin eksoz sesi mükemmel denilebilir. Yamahada far sürekli aynı tonda yanar, gazı kıssan da kısmasan da daima ışığını vermeye devam eder. cbf 150'de ise durum farklı, gaz verirsin, far ve arka kuyruk lambası kuvvetli yanar. gazı kısarsın, onlar da kısılır. Düşünsenize, karanlık bir yolda yavaş giderken arkadan gelen bir araç sizin arka ışığınızı görmekte zorlanır. Dönüş yapacaksınızdır, yavaşlamanız gerekir, gazı kısınca ışık kararır, önünüzü bir an göremezsiniz. yamahada ayak marşı var. Akünle ilgili bir sorun olursa bunu kullanabilirsin. Ama cbf 150 de bu yok. Akünü faal tutmak zorundasın, akünle ilgili sorunun varsa motora binme hakkın da yoktur. Cbf 150 de bir ayna var, Allah düşman başına vermesin. Doğru düzgün arkayı göstermez. Cbf' nin arkadaki lambaları tüm, yani sinyaller ve stop lambası tek parçadır. Herhangi bir sebeple motor düştüğünde sinyal camı hemen yerle temas ediyor ve kırılıyor. Bunun size maliyeti 120 liracık+taktırma parası.Yamaha ybr de ise ancak kırılan sinyali değiştirirsiniz. Bunun size maliyeti 20-25 liradır.