CBF150 mercek xenon ve angel montajı

Katılım
7 Nis 2009
Mesajlar
434
PART I - Merceğin Far tasına montajı

öncelikle aldığım malzemeler:

hella bixenon mercek
h7 ampul ve balast
far camını kapamak için sista silikon 15tl
ısıya dayanıklı RTV silikondan
angel led

toplam 165 TL tuttu. d1s yada d2s ampul kullanıldığı zaman çıkıntısı fazla olduğundan dolayı bizim motora olmaması sebebi ile H7 kullanılıp silikonla sabitliyoruz. ben orjinal farına dokunmamak için rialli'den ön far komple aldım 46 liraya. söküp yükseklik ayarı yapacaktık ama sonra boşuna söktüğümüzü anladık.
tüm bu işlemleri zevkle yapan çalışma arkadaşım sayın serdar hocama da teşekkürü borç bilirim :)

motorun naked hali: :D


Serdar hocam saç kurutma makinası ile ön farı çıkarmış, çakı ile akşam yuvayı kesmiş :) okulda teknik eğitim fakültesi otomotiv bölümüne gidip eğe buldum onlarla düzeltip kesili yerleri vida deliklerini açtık.




eklenen 4 vida ile yukarıdakileri sıkıp gevşeterek yükseklik ayarı da yapılabilir durumda.




burası da video konferans salonunda teknolojinin içinde sanayi işçiliği :D


H7 ampulu merceğin arkasına rtv silikonla sabitliyoruz ve en az 12 saat kurumasını beklemek lazım.



far tasını boyama işlemini gerçekleştirip kurumaya bırakıyoruz:



Boya işlemi de tamam olduktan sonra, merceği far tasına sabitleyip angel'i takma işlemini yapıyoruz, rtv silikon kırmızı olduğu için angel beyaz olsada kırmızılık gözüktü, ama daha güzel gözüktüğünü düşünüp işleme devam ettik:










aküyü tekrar sökmeyelim diye bakınırken yanımızdaki wireless modemin adaptörü 12 V olduğunu görünce onunla denedik, ama tam verimi alamadık. o konuda bir danışma yoluna gittik cevap bekliyoruz.


bugün sağ düğme grubumuz gelince yarın nasipse aküden alma işlemini gerçekleştirip motora montajını tamamlayacağız.

Part II ile devam edecek...
 
Katılım
14 Eyl 2006
Mesajlar
5,631
güzel çalışma ve işçilik olmuş.İnşallah aydınlatma performansı yaptığınız emeklere değecek düzeyde olur:cat:
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
Helal olsun metanecho.
Harika işçilik var, montaj tamamlandıktan sonra xenon'un duvardaki görüntü fotoğraflarını da çekebilirsen güzel olur.
Merakla sonucu bekliyorum.
Ellerinize sağlık.
 
Katılım
22 Tem 2008
Mesajlar
407
Elinize sağlık güzel çalışma olacak,akününde markası güzelmiş YUSAN :D
 
Katılım
13 Eyl 2006
Mesajlar
4,669
Motosikleti
Piaggio beverly 400 / Aprilia sr gt 200
sanırım bu far çinde mevcutmuş geçen getirtmek için bir yol arıyordu arkadaşlar

155114_459384981218_570186218_5581342_5085440_n.jpg


elinize sağlık sizi bağladığınız mercek daha geniş açılı ve zaten hella marka

yalnız merak ettiğim bişey var uzun kısa durumu nasıl olacak? ki sellektör hayat kurtarıyor:silent:
 
Katılım
15 May 2010
Mesajlar
2,118
bixenonda uzun kısa birlikte yanlış hatırlamıyorsam.

harika işçilik.. :cat:

sonucunu merakla bekliyorum.
 
Katılım
7 Nis 2009
Mesajlar
434
patron_58, cbf150 nin orjinal aküsü üstündeki :)

satoyama, overcloud'un da dediği gibi mercek deki sele3noid uzun kısa işlevini yapıyor. selenoid aşağıya indiğinde uzuna geçiyor ve kullananlardan öğrendiğim ve aküye bağlayarak selenoidi test ettiğimizde çok hızlı selektörü gördük tahminimce çok iyi sonuç alacağız. ve o çindeki hazır kitden haberimiz var, imkan olsa hiç uğraşmayıp getirtirdim :)
 
Katılım
13 Eyl 2006
Mesajlar
4,669
Motosikleti
Piaggio beverly 400 / Aprilia sr gt 200
patron_58, cbf150 nin orjinal aküsü üstündeki :)

satoyama, overcloud'un da dediği gibi mercek deki sele3noid uzun kısa işlevini yapıyor. selenoid aşağıya indiğinde uzuna geçiyor ve kullananlardan öğrendiğim ve aküye bağlayarak selenoidi test ettiğimizde çok hızlı selektörü gördük tahminimce çok iyi sonuç alacağız. ve o çindeki hazır kitden haberimiz var, imkan olsa hiç uğraşmayıp getirtirdim :)

işte bu çok iyi yani aynalama yapıyor dimi
 

asm

Katılım
3 Şub 2007
Mesajlar
2,665
Elinize sağlık.

İnşallah aydınlatma performansı da iyi olur da uğraştığınıza değer.
 
Katılım
7 Eki 2007
Mesajlar
599
tebrik ederim gerçekten çok güzel bi çalışma cbf in 6 amperlik aküsü kaldırmıyor 7.2 ah yada 9 ah likten (yuasa) alınırsa daha verimli olur
arka far yüksekliğe dikkat edin fazla çıkıntılı oluyor gidon demirine değiyor
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
tebrik ederim gerçekten çok güzel bi çalışma cbf in 6 amperlik aküsü kaldırmıyor 7.2 ah yada 9 ah likten (yuasa) alınırsa daha verimli olur
arka far yüksekliğe dikkat edin fazla çıkıntılı oluyor gidon demirine değiyor

CBF150'nin orijinal aküsü 12v7Amper'dir.
 
Katılım
7 Nis 2009
Mesajlar
434
ilk mesajın devamı, mesajı editleyemedim:

cg125 sağ kütük kullandık ve onun fotosunu çekmemişim :) soketleri ve kabloları farklı olduğu için avometre ile serdar hoca neyin ne olduğunu bularak eline yan keskiyi aldı ve önüne gelen kabloyu kesmeye başladı :) ama sonuç mükemmeldi. kapalı konumdan parka alınca angel yanıyor bir daha sola çekersem farda yanıyor. o bağlantıları nerden nasıl yaptı diye kimse sormasın elektrikten anlayan biri yapar :D sadece fotoda gözüken ana yeri kesti grenajın içindeki soket sabit ona dokunmadı, fara gelen kablolara dokundu. birde sağ kütükteki uzun kısa düğmesi alternatöre gittiği için o kabloları kesip uzunu selektöre lehimledi. onlar selenoidi indiriyor aşağıya.






balast için 2rule'a da sorarak en uygun yerin gösterge panelinin altı olduğuna karar verdik ve orda bile baya uğraştık. 2-3 gün yükseklik ayarları ile uğraştık, ilk seferde yükseklik ayarına hiç bakmadan silikonlamştık ve çok yukarda olunca silikonu kesip ayar yaptık ve en son silikonladık. alttaki ayar ile yükseklik ayarı yapılabilecek konuma getirdik.








bu işlerle uğraşırken 33000'i de devirdik.


o gece ışığın kesilme çizgisi için düz bir yer bulamadım etrafımda çalılarda çektim ve belli zaten çizgi. hafif dalgalanma çalıların şekilsizliğinden :D



aydınlatması illaki eskisinden çok çok iyi, sonuçta el feneri bağlasak eskisiden daha iyi olurdu :D ama kafamdaki aydınlanmaya erişemedik muhtemelen ampulun mercek deki odak noktası olayını hiç hesaba katmamızdan kaynaklanıyor o da.

tüm bu işlemleri gerçekleştiren serdar hocamın emeğine sağlık, ama bizi terkediyor gazi üniversitesine gidiyor.
ey istanbuldakiler bana kadro ayarlayın istanbula geleyim :D
 
Katılım
27 Nis 2010
Mesajlar
48
merhabalar öncelikle güzel iş çıkartmışsınız emeğinize sağlık ama eksik olan birşeyler var sanki / merceğe ampulu takarken silikon olmaması lazım /// demekki uyumsuz ampul kullandınız o yüzden gerekli aydınlatmayı alamadınız. duy sorunu ve ampul uyumsuzluğu zannedersem?
 
Katılım
7 Nis 2009
Mesajlar
434
merhabalar öncelikle güzel iş çıkartmışsınız emeğinize sağlık ama eksik olan birşeyler var sanki / merceğe ampulu takarken silikon olmaması lazım /// demekki uyumsuz ampul kullandınız o yüzden gerekli aydınlatmayı alamadınız. duy sorunu ve ampul uyumsuzluğu zannedersem?

mercek olduğu için d2s d1s duylarından kullanmak gerekiyor yuvası ona göre fakat çıkıntıları fazla olduğu için maşaya temas ediyor. mecburen H7 kullanmak gerekiyor.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst