Carmelo Ezpelata: "MOTOGP'DE TÜRK SPORCU YARIŞMALI"

Admin
Yönetici
Katılım
14 Nis 2003
Mesajlar
7,150
Motosikleti
Yamaha MT-09 Tracer
motogpkenan.jpg

MotoGP tam not aldı!
MotoGP organizatör şirketi Dorna'nın Başkanı Carmelo Ezpelata, başarılı geçen organizasyon için Türkiye Motosiklet Federasyonu Başkanı Bekir Yunus Uçar'a teşekkür etti. Uçar, MotoGP'de daha fazla seyirci çekmenin yolunu açıklarken, destek istedi..

Türkiye Motosiklet Federasyonu Başkanı Bekir Yunus Uçar, MotoGP Türkiye Grand Prix'sinin çok iyi geçtiğini, MotoGP'nin organizatör şirketi Dorna'nın Başkanı Carmelo Ezpelata'nın da kendilerine teşekkür ettiğini söyledi.

Bekir Yunus Uçar yaptığı açıklamada, organizasyonda herhangi bir aksaklığın yaşanmadığını, tüm takımlar ve sürücülerin memnun kaldığını ifade ederek, ''Dünkü izleyici potansiyelinden de organizasyondan da memnunuz. Bundan sonra daha da iyi olması için çalışacağız'' dedi.

MotoGP'nin önümüzdeki yıl İstanbul'da yapılıp yapılmayacağının tartışıldığının hatırlatılması üzerine Uçar, ''Ezpelata ile organizasyonunun devamı konusunu konuştuk. Ezpelata, başta mali konular olmak üzere bize destek vereceğini ve MotoGP'nin İstanbul'da devam etmesini istediğini söyledi. Pistin yeni işletmecisi Bernie Ecclestone da MotoGP'nin devamından yana. Yapılacak görüşmelerden sonra konu netlik kazanacak'' diye konuştu.

-''MOTOGP'DE TÜRK SPORCU YARIŞMALI''-
MotoGP yarışlarının İstanbul'da sürmesinin sponsor ve seyirci sayısının artırılması ile sağlanacağına inandığını vurgulayan Uçar, ''Ezpelata'ya, MotoGP'de Türk sporcu yarışmadığı sürece fazla seyirci çekemeyeceğimizi söyledik. Bir Türk sürücünün yarışmasını istedik. O da özellikle Kenan Sofuoğlu'nun MotoGP'de bir takıma transfer olabilmesi için destek olacağını söyledi. Eğer bir Türk sürücü MotoGP'de yarışırsa, İstanbul Park'a çok daha fazla seyirci çekeceğimize inanıyorum'' şeklinde konuştu.

-''İSTANBUL PARK'TA FIRSAT VERİLSİN''-
Uçar, Motosiklet Federasyonu olarak İstanbul Park Pisti'nde Türk sporcuların çalışmalarını ve ulusal yarışlar yapmak istediklerini ifade etti.

Pistin hangi şartlarda özel işletmeciye verildiğini öğrenmek istediklerini kaydeden Uçar, sözlerini şöyle sürdürdü:

''Biz federasyon olarak pistin hangi şartlarla yabancı bir işletmeciye verildiğini bilmiyoruz. Türk sporcular için bir çalışma imkanı sağlanmış mı, sağlanmamış mı haberimiz yok. İTO'nun hangi şartlarla devrettiği açıklanmıyor. Kenan Sofuoğlu gibi bir yarışçımız var. Henüz İstanbul Park'ta antrenman yapamadı. Yarışçılarımızı yetiştirmek için bize fırsat verilmesini istiyoruz.''

İstanbul Park Pisti'nin işletim hakkı nedeniyle yapılan anlaşmanın iptali için mahkemeye başvurup vurmayacakları sorusuna Uçar, ''Şu an için böyle bir girişimimiz yok. Biz sadece sporcularımızın bu pistten yararlanmasını ve ulusal yarışlar için bize fırsat tanınmasını istiyoruz'' yanıtını verdi.
 
Katılım
10 Haz 2006
Mesajlar
6,542
"Uçar, Motosiklet Federasyonu olarak İstanbul Park Pisti'nde Türk sporcuların çalışmalarını ve ulusal yarışlar yapmak istediklerini ifade etti."

kesinlikle önceden düşünülmesi gerekilen bir konuydu... Umarım yarış eğitimi alan yarışçılarımız için şartlar kolaylaştırılır ve gerekli düzenlemeler yapılır...
 
Katılım
14 Haz 2006
Mesajlar
8,146
"Uçar, Motosiklet Federasyonu olarak İstanbul Park Pisti'nde Türk sporcuların çalışmalarını ve ulusal yarışlar yapmak istediklerini ifade etti."

kesinlikle önceden düşünülmesi gerekilen bir konuydu... Umarım yarış eğitimi alan yarışçılarımız için şartlar kolaylaştırılır ve gerekli düzenlemeler yapılır...

+123456789...

millet uzaya giderken artık bizimde yerimizden hareket etmemiz oldukça sevindirici...
 
Katılım
4 May 2004
Mesajlar
1,160
MotoGP'ye izleyici çekmek için MotoGP'de bir Türk sporcu yarışması fikri gerçekten çok güzel.. fakat böyle bir amaç uğruna en yakın ihtimal olan Kenen Sofuoğlu'nun harcanmaması gerekir.. Kenan kendisiyle yapılan röportajlarda daha MotoGP için zamana ihtiyacı olduğunu ve adımlarını yavaş yavaş atmak istediğini belirtiyor... Zaten ancak bu şekilde kalıcı bir başarıya ulaşabileceğinin de inancında.. Ben de Kenan'a aynen katılıyorum.. Tabi ki onu en kısa zamanda MotoGP'de görmek isterim ama daha tecrübeli, zirveye oynayan, Rossi'nin tahtını sarsacak bir Kenan Sofuoğlu için de 3 sene veya 5 sene beklemeyi tercih ederim...

MotoGP'nin paçasını kurtarmak için gencecik, çok yetenekli bir sporcuyu harcamamak lazım... Yöneticilerin ticari kaygıları yüzünden insanların hayatı değişmemeli.. Kenan şuan çok başarılı, inanıyorum ki şuan MotoGP'de yarışsa yine başarılı olur... Ama hazır olduğunda MotoGP'de yarışarak zirveye oynaması çok daha doğru olacaktır... Umarım Kenan, bazı ticari kaygılar güden şahıslar yüzünden harcanmaz... MotoGP'ye seyirci çekmenin daha başka yolları aranmalı... tek yol MotoGP'de yarışan bir Türk olmamalı..
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
15 Mar 2007
Mesajlar
273
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
İstanbul Park'ın Ecclestone'a devri gerçekten ilginç oldu. Süleyman Memnun'da Eci nin MotoGp'ye izin vermeyeceğini söyledi. Yunus Uçar da aynı endişeyi taşıyor gibi. Bu endişeler muhtemelen Eci nin pistin prestijini korumak için F1 dışında yarış ve kullanımlara kısıtlama getireceği düşüncesine dayanıyor. Yıllık kira ücreti bildiğim kadarıyla 3,5 milyon dolar. İTO sırf para için yapmamıştır sanıyorum, kaldı ki yapılan masrafların yanında bu para çerez gibi. Ayrıca Eci ye her İstanbul F1 organızasyonu için 13 milyon dolar ödeniyor.

Sonuçta para değil Eci bazı şeyler taahhüt etti sanıyorum. Bunun içinde MotoGp'yi iptal etmek olamaz. Dorna Kenan'ın MotoGp takımlarından birine transferi için yardımcı olacağını söylemiş. Eci ne söylemiş olabilir ? (Benim de aklıma geldi ama Jason için bir taahütte bulunmuş olamaz:) )

Not : Mesaj içinde emin olmadığım bilgiler var, bilen arkadaşlar lütfen düzeltsin.
 
Katılım
27 Eki 2006
Mesajlar
1,139
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
MotoGp de bir Türk pilotun yarışması muhakkak ki ilgiyi arttıracaktır.

Kenan Sofuoğlu'nun isminin geçmesi ise talihsizliktir.

Kenan Sofuoğlu hırsı ve azmi ile bir çok MotoGp sürücüsünden daha iyi yerlerde yarış bitirebilir.

Fakat Bu kategoride yarışmaya bence henüz hazır değil.

Daha önce Kenan'la ilgili çeşitli topiklerde yazmıştım.

Kenan daha önce 1000cc yarışlarını denedi.

Çok fazla varlık gösteremedi.
Yine de iyi bir yerlerde bitirdi.
Sonra da 600 cc kategorisinin kendisi için daha iyi olacağına karar verdi.

Geleceği çok parlak bir pilot.

Bence rahat bırakılmalı ve iyice pişerek MotoGp'ye geçmeli.

Sponsor veya ülke zorlaması ile değil, takımların peşinde koştuğu bir yarışçı olarak MotoGp de seyredeceğimiz günler çok uzak değil.

Bırakalım iyice pişsin.

Belki geleceğin Rossi'si olacak bu kardeşimizi reklam ve reyting uğruna harcamayalım.

Dikkat edin.
Kenan üst üste başarılar kazanıyor.
Ama hala takımındaki AS pilot değil.

Takımın açıklamalarında hala Kenan'ın gelecek vaad eden bir pilot olduğu söyleniyor.

Ama Kenan bizim baş pilotumuzdur denmiyor.

Bu çocuğu rahat bıraksınlar.

Fazla değil 2-3 yıl sonra tüm takımların istediği bir pilot olacak.

Sanıyorum kendisini seneye SüperBike yarışlarında seyredeceğiz.

Bence kendisini ispatlayacağı platform burasıdır.

Daha sonra sadece bizim değil tüm dünyanın alkışladığı bir pilot olacak.

Zaten başarıda budur.....

Başarı Türk seyircisi gelsin diye Kenan'ı harcamak değildir....
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
15 Mar 2007
Mesajlar
273
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Tamamen bilgilenme amaçlı soruyorum;

- Kenan için 2-3 yıl bekleme gereği nereden doğuyor ? Stoner 21 yaşında, Kenan 24 mü?

- Kenan'ın fundementali zayıf, başlangıçta gereken eğitimi alamadı, zaman içinde alt kategorilerde yarışarak kazanacak diye mi düşünüyorsunuz?

- Ayrıca 125 ve 250 den gelen bir çok Moto Gp pilotu var. Yani Moto Gp'ye hazırlanma yeri superbike'dan ziyade buralar değil midir?
 
Katılım
27 Eki 2006
Mesajlar
1,139
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Tamamen bilgilenme amaçlı soruyorum;

- Kenan için 2-3 yıl bekleme gereği nereden doğuyor ? Stoner 21 yaşında, Kenan 24 mü?

- Kenan'ın fundementali zayıf, başlangıçta gereken eğitimi alamadı, zaman içinde alt kategorilerde yarışarak kazanacak diye mi düşünüyorsunuz?

- Ayrıca 125 ve 250 den gelen bir çok Moto Gp pilotu var. Yani Moto Gp'ye hazırlanma yeri superbike'dan ziyade buralar değil midir?

1. Sorunuz: Hocam bu işin yaşla değil tecrübe ve eğitimle ilgisi var.

MotoGp'de 40 yaşında ve hiçbir başarısı olmayan pilot var.


2. Sorunuz: Aynen öyle olmamakla beraber yakın bir düşüncedeyim.

3. Sorunuz: SüperBike örneğini pişmesi açısından verdim.
Bunun cevabı 2. sorunuzda saklıdır...
 
Katılım
25 Kas 2006
Mesajlar
65
motosiklet federasyonu biraz sallıyor. Yarışı TV'den izledim asbaşkan Süleyman Memnun diyor ki bu pistte türk yarışçılar yetiştirip yerel yarışlar düzenleyebilirdik. Pistin devriyle bunlar biraz hayal oldu. Sorarlar adama 3 yıl boyunca kaç yarış düzenledin pistte, kaç yarışçı yetiştirdin diye. burası türkiye salla sallayabildiğin kadar....
 
Katılım
29 Tem 2006
Mesajlar
670
Kenan Motogp ye transfer olsa mükemmel olur valla.Bu seneki Motop de zaten baya kalabalıktı 40 bin kadar kişi gelmiş.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst