Cafe Racer dan soğuttunuz

Katılım
6 Mar 2011
Mesajlar
2,592
Kişilerin kendi tercihidir, zevkidir de yahu Cafe Racer diye yapılan saçma sapan şeylerden size de gına geldi mi?
Yurt içinde yapılan doğru düzgün 3-5 iş dışında hepsi hilkat garibesi gibi duruyor.

Ortaya çıkan şeylerin durumu diyor ki "Ulan kaza yaptık motorun da parçalar pahalı. Bari cafe racer diye yapalım bişeler iteleyeyim birine"
Zevk sıfır,Estetik sıfır, İşçilik sıfır.

Bu sonuçlarda piyasada "usta" diye dolaşan adamların da suçu büyük. Kendim girdiğim modifiye işini hala bitiremedim. İlgili kısımın yapıalcaklarını A'dan Z'ye planlamama rağmen istediğim gibi yapmak için 50 adam dolaşıp ne istediğimi bazen yaptırabiliyor bazen yaptıramıyorum.

Fakat arkadaş sizde zevksizlik yapmayın da. Kaç motosiklet cafe racer diye sakat bırakıldı.
Bu gidişe bir dur de :D
 
Katılım
4 Mar 2014
Mesajlar
475
Oysaki türkiyede cafe racer kültürü 40 lı yıllardan beri devam eden bir akım. Bu kadar köklü geçmişi olan bir şeyin bu derece şey olması nasıl da şey değil mi?

Yeni başladık memleket olarak, azıcık soluklanalım hele.

Ayrıca her hevesi olanın motora gömecek 30 bin TL si olmayabilir. Fukara işi de bir yere kadar...

Ustalar? Onlar custom dan evvel tamiri bir öğrensinler.
 
Katılım
6 Mar 2011
Mesajlar
2,592
CBF lerin YBR lerin gidonlarını ters takıp.
"Motorlarınız itina ile Cafe Racer yapılır" ilanları bu rezilliğin, neyi-niye yaptığını bilmemenin nirvanası
 
Katılım
7 Ağu 2007
Mesajlar
2,758
zevk meselesi. kimse kimseye zorla satmıyor bunları. kimse de kimsenin gözüne zorla sokmuyor. beğenen alır, beğenmeyen almaz. bana gına gelmedi :) değişik projeleri görmek güzel. çirkin olsa da, koca motorda "şurası iyi olmuş, bu kısmını deneyeyim" ya da "böyle yaparsam bir halta benzemeyecekmiş, böyle yapmayayım" demek için çok iyi.
 
Katılım
3 Tem 2015
Mesajlar
216
Kısmen katılmakla beraber, eklemek istiyorum, para meselesi değil aslında bu iş. Sadece ayakları yere basarak iş yapmakla alakalı. Motosikleti tanıyıp bundan ben ne yapmak istiyorum değil de, bu motosikletten ne olur? sorusunu sormak lazım.
 
Moderatör
Katılım
20 Haz 2006
Mesajlar
7,511
Türkiye'de cafe racer yada scrambler yapacak adamın ya çevresi çok geniş olacak, yada eli sağlam anahtar tutacak.
Çevresi geniş olacak çünki bir işi yaptırmak için bazen 10 tane esnaf dolaşmak gerekiyor. Tanıdık adam bile istediğin şeyi söyleyince suratına aval aval bakarken, "Abi az öte kay, alyan takımı nerdeydi yerini göster ben yaparım" moduna giriyorsun.
Hakkını yemeyelim güzel işler çıkaran arkadaşlar var, ama bazı projeler gerçekten zevkler ve renkler tartışılmaz hadisesine örnek olacak nitelikte.
Malzeme yok, herşeyde yurtdışına bağımlısın.
Mesela ben 15 gündür far arıyorum. İnanmayacaksınız ama, nette kafesli 5" scrambler farı 50 $, aynı far burada traktör farı olarak 35 liraya satılıyor. Yani iyi araştırıp acele karar vermemek lazım.
Bende ne doluymuşum arkadaş.
130/80-17
120/80-17
110/80-17
cross lastik arıyorum. Gel de bul hadi :)
 
Katılım
27 Nis 2015
Mesajlar
4,294
Ekran_Al_nt_s.jpg
 
Katılım
3 Ara 2012
Mesajlar
2,176
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Cafe racer ne ? Hangi marka ? Uretim yeri çin mi?
 
Katılım
4 May 2015
Mesajlar
1,174
Bu sonuçlarda piyasada "usta" diye dolaşan adamların da suçu büyük. Kendim girdiğim modifiye işini hala bitiremedim. İlgili kısımın yapıalcaklarını A'dan Z'ye planlamama rağmen istediğim gibi yapmak için 50 adam dolaşıp ne istediğimi bazen yaptırabiliyor bazen yaptıramıyorum.

aynen bizim "sözde" ustalarda fikir beğenmeme olayı var. Sen böyle böyle yapalım dediğin halde adam kafasındankinden ileri gitmiyor.
 

DKN

Katılım
11 Ocak 2013
Mesajlar
4,727
cafe racer hiçbir zaman güzel değildi. onu süren erkek yada kadın mankene kapılıp güzel olduğunu düşündüklerini sanıyorum. kimse benim yuvarlak gördüğümü kare görmüyo aynı yere bakarsak aynı şeyi görürüz. zevkler ve renkler tartışılmaz diye bişeye inanmıyorum :)
 
Katılım
6 Mar 2011
Mesajlar
2,592
Türkiye'de cafe racer yada scrambler yapacak adamın ya çevresi çok geniş olacak, yada eli sağlam anahtar tutacak.
Çevresi geniş olacak çünki bir işi yaptırmak için bazen 10 tane esnaf dolaşmak gerekiyor. Tanıdık adam bile istediğin şeyi söyleyince suratına aval aval bakarken, "Abi az öte kay, alyan takımı nerdeydi yerini göster ben yaparım" moduna giriyorsun.
Hakkını yemeyelim güzel işler çıkaran arkadaşlar var, ama bazı projeler gerçekten zevkler ve renkler tartışılmaz hadisesine örnek olacak nitelikte.
Malzeme yok, herşeyde yurtdışına bağımlısın.
Mesela ben 15 gündür far arıyorum. İnanmayacaksınız ama, nette kafesli 5" scrambler farı 50 $, aynı far burada traktör farı olarak 35 liraya satılıyor. Yani iyi araştırıp acele karar vermemek lazım.
Bende ne doluymuşum arkadaş.
130/80-17
120/80-17
110/80-17
cross lastik arıyorum. Gel de bul hadi :)
Sen de bu forumdaki sayılı kişilerdensin. Forumdan bile olsa birebir muhabbetimiz olmasa da takip ediyorum mesajlarını :)

Yaptığı iş çiğ olmasın, uygunsuz yerlerdeki kelebek etkisi yapmasın bünyede diye uğraşınca bizim "usta"ların limitini fersah fersah geçmiş oluyoruz.
Böyle bir derdi olmayan da işte dal-motor çıkıyor ortaya :)
Hiç mi dostunuz yok arkadaş. Biride pardon b.k gibi olmuş la bu demiyor mu bunlara
 
Katılım
21 Ara 2008
Mesajlar
1,744
Konu aslında cafe racer diye takdim edilip ırzına geçilen motosikletler değil.Olay henüz kişiselleştirilmiş motosiklet kültürüne uzak olmamızdan kaynaklanıyor.Nasıl gidon'u ters çevirme ile cafe olmuyorsa ,seleyi tek kişilik yapmakla da olmuyor.Avrupada bu işin ustalarına sorduğunuzda önce şasi diyorlar.Şasi tamamen elden geçiriliyor,Bobber veya Chopper'da olduğu gibi.Adamlar bu şasi tipine featherbed frame diyor.
Tabi birde kullanılan motor bloğu önemli cbr yada benzer (Yeni)teknoloji barındıran bir motoru seçerseniz kapıya kadar uğurlarlar. :)
https://www.google.com.tr/search?q=featherbed+frame&espv=2&biw=1280&bih=655&site=webhp&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0CBkQsARqFQoTCMiTq9qV1MgCFQjYLAodGjoCwg

Olay aslında ;Proje için ayrılan bütçe,aksesuar ve yedek parçaya ulaşılabilirlik,Uygulamayı yapanın vizyonu en önemlisi kullanıcının konuya ne kadar vakıf olup olmadıgı.Zamanla esaslı kişiselleştirilmiş motosikletler göreceğimize eminim.
 
Son düzenleme:
Katılım
18 Kas 2006
Mesajlar
4,288
Ben de karsıyım sahsen bu cafe racer sacmalıgına. Guzelim makineleri kesip bicip teneke konserveye ceviriyorlar. Ne gerek var oldugu gibi bin iste :p
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst