Büyük bagajlı, düşük yakıt tüketimli scooter

Katılım
7 Tem 2011
Mesajlar
2
TAKİPTEYİM

KONUYU AÇANA , BİLGİLERİNİ YAZANLARA TEŞEKKÜRLER. BURDAKİ BİLGİLERE GÖRE BEN DE ALACAĞIM. BUFALO'M VAR DEĞİŞTİRECEĞİM. HERKESE TEŞEKKÜRLER
 
Katılım
13 Eyl 2006
Mesajlar
4,669
Motosikleti
Piaggio beverly 400 / Aprilia sr gt 200
beverly 500ün bakım masraflarını araştır bence. daha doğrusu italyanların. satanların çoğu bakım masrafları yüzünden satıyor. yoksa motor on numara.

son bakımda

155tl ödedim

varyatör kapak rulmanı değişti
varyatör debriyaj, kayış sökümü, temizliği kontrolü yapıldı
buji değişti
hava filtresi değişti
radyatöre antifriz eklendi

yağ kontrol edildi (500km önce merkez serviteki 16 yaşındaki çırağın pompa ile koyduğu 100gr fazla yağ şırınga ile çekildi. :pr:)

verdiğim para budur.

bakımları 2001 corsa dan daha masraflı orası doğru

yapacak bişey yok eşşeği öpen osuruğuna katlanırmış:p
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
Kimse Sym Gts 250 veya Sym Gts 250 Evo dememiş yaw. Burgman 400, 500 lük scooter bile denmiş ama sym hiç sayılmamış, yazık. Büyük kayıp.
 
Katılım
24 Şub 2009
Mesajlar
2,319
çok iyi EFEMERİC nicli arkadaşın verdiği linkten kymco xciting 500 yakıt değerlerini bazı arkadaşların salladığı değerlerle karşılaştırdım millet yalan atmayı çok seviyor bu sonuca ulaştım bazı değerleri burayı aktarayım

Vespa GT 200 cc - 22 km/l - 52 mpg = 4.54lt 100 km ye
Gilera Runner 180 cc - 23 km/l - 54 mpg = 4.34 lt 100 km ye
Piaggio Liberty 200 cc - 21 km/l - 49 mpg = 4.76 lt

bukadar örnek yeter bunlar 200 cc scooterler aşahıyada birkaç 500 cc yazalım

Suzuki Burgman 400 cc - 22 km/l - 52 mpg = 4.54 lt 100 km yola
Honda Silver Wing 400 cc - 21 km/l - 49 mpg = 4.76 lt
Peugeot Geopolis 400 cc - 20 km/l - 47 mpg = 5 lt
Gilera Nexus 500 cc - 20 km/l - 47 mpg = 5 lt
Aprilia Scarabeo 500 cc - 19 km/l - 45 mpg = 5.26 lt
Peugeot Satelis 400 cc - 19 km/l - 45 mpg = 5.26 lt
Kymco Xciting 500 cc - 19 km/l - 45 mpg = 5.26 lt

demek ki kymco da diğer 500 cc motorlarla aynı yakıyor daha fazla yakan 500 lük lerde var

Yamaha T-Max 500 cc - 18 km/l - 42 mpg = 5.55 lt 100 km yola
Peugeot Satelis 500 cc - 17 km/l - 40 mpg = 5.88 lt
 
Katılım
31 Tem 2007
Mesajlar
1,367
Köy yolları deyince scooter motorlar bozuk asfaltı hiç sevmez. Direksiyon elinizde oynayan dansöze benzer, zor tutarsınız. İlla da scooter demek gerekirse Ben 125-150 likler içinde honda pcx i tek geçerim. Çünkü ön çatal eğimi fazla ve teker çapı emsallerinden büyüktür. Bu da bozuk yolda biraz daha rahatsınız demektir. Ayrıca motor boşta ise kapatma özelliği de cabası. Ancak küçük cc hiç bir scooter köy yolları ve touring için üretilmemiştir. Onlar şehiriçi şipşak işler içindir!
 
Katılım
7 Tem 2011
Mesajlar
2
arkadaşlar benim vardığım sonuç; bu istekler tek motorda toplanamıyor,tekeri büyük olursa ayak koyma yeri düz olmuyor, sağlam olsun desek yedek parçası pahalı oluyor vs.vs. konun sahibi arkadaş bütçeyi artırmak zorunda taksitle mi olur bilmiyorum ama isteklerine en yakın motor istiyorsa bunlardan birini almalı. sonuç: 1-kymco xciting i 250 2-sym evo i 250 3-yamaha x-max 250 bana göre bu üçünden biri. sıralama sizce doğrumu fikirlerinizi yazarsanız sevinirim.
 
Katılım
24 Şub 2009
Mesajlar
2,319
bence doğru motoru elimizden düşürüp parça değiştirmek zorunda kalsak canımızı yakmayacak üç model xciting arkasında silkar var yamaha da öyle parça problemi yok sym hakkında bilgim yok
 
Katılım
13 Nis 2007
Mesajlar
459
arkadaşlar benim vardığım sonuç; bu istekler tek motorda toplanamıyor,tekeri büyük olursa ayak koyma yeri düz olmuyor, sağlam olsun desek yedek parçası pahalı oluyor vs.vs. konun sahibi arkadaş bütçeyi artırmak zorunda taksitle mi olur bilmiyorum ama isteklerine en yakın motor istiyorsa bunlardan birini almalı. sonuç: 1-kymco xciting i 250 2-sym evo i 250 3-yamaha x-max 250 bana göre bu üçünden biri. sıralama sizce doğrumu fikirlerinizi yazarsanız sevinirim.

Bahsettiğin 3 motor içinde en ufak bagajı olan motoru 1 numaraya yerleştirmişsin... Yine bozuk arazide kullanımı en zor olan motoru yine 1 numaraya yerleştirmişsin... Xciting tam
anlamıyla maxi kasa ağır motor , bozuk arazide dengeyi kaybettinmi tutamazsın o motoru yan yatırırsın(Diğer 2 seçenekle kıyaslarsak)...

Gts 250 ye gelince onunda tekerler 13 ufak bozuk arazide diğer 2 seçeneğe göre biraz dez avantaj...

Xmax bu motorlar içinde en geniş bagaja sahip + önde 15 arka da 14 jant var...Eğer enjeksiyonlu xmax alınırsa bence bu seçenekler içinde 1. sıraya o layık diye düşünüyorum...

Xmax ı 1. sıraya koymamın sebebi arkadaşın istediği özelliklere en yakın motor olması açısındandır... Yoksa bu sıralama genel anlamda kişiden kişeye göre değişir...
 
Katılım
29 Eyl 2012
Mesajlar
102
çok iyi EFEMERİC nicli arkadaşın verdiği linkten kymco xciting 500 yakıt değerlerini bazı arkadaşların salladığı değerlerle karşılaştırdım millet yalan atmayı çok seviyor bu sonuca ulaştım bazı değerleri burayı aktarayım

Vespa GT 200 cc - 22 km/l - 52 mpg = 4.54lt 100 km ye
Gilera Runner 180 cc - 23 km/l - 54 mpg = 4.34 lt 100 km ye
Piaggio Liberty 200 cc - 21 km/l - 49 mpg = 4.76 lt

bukadar örnek yeter bunlar 200 cc scooterler aşahıyada birkaç 500 cc yazalım

Suzuki Burgman 400 cc - 22 km/l - 52 mpg = 4.54 lt 100 km yola
Honda Silver Wing 400 cc - 21 km/l - 49 mpg = 4.76 lt
Peugeot Geopolis 400 cc - 20 km/l - 47 mpg = 5 lt
Gilera Nexus 500 cc - 20 km/l - 47 mpg = 5 lt
Aprilia Scarabeo 500 cc - 19 km/l - 45 mpg = 5.26 lt
Peugeot Satelis 400 cc - 19 km/l - 45 mpg = 5.26 lt
Kymco Xciting 500 cc - 19 km/l - 45 mpg = 5.26 lt

demek ki kymco da diğer 500 cc motorlarla aynı yakıyor daha fazla yakan 500 lük lerde var

Yamaha T-Max 500 cc - 18 km/l - 42 mpg = 5.55 lt 100 km yola
Peugeot Satelis 500 cc - 17 km/l - 40 mpg = 5.88 lt

SYM Fiddle II 125 cc - 30 km/l - 71 mpg yani 100km de 3,33lt yapar. bide hypermile tekniği ile sürülmüş yani yakıtı verimli kullanacak şelikde bir sürüş izlenmiş. Bana bu değer fazla gibi geldi. Test yaptıkları scooterlar yepyeni olabilir rodajı falan bitmediyse bu değerde yakar ama normal bir sym fiddle ile 100km yi 60-70km/h arası gitsen 3 litrenin altına indirirsin.
 
Katılım
14 Eki 2012
Mesajlar
6
Cevap yazmaya vakit ayıran, bilgisini paylaşan herkese içtenlikle teşekkür ederim.

Saygılar
 
Katılım
11 Kas 2012
Mesajlar
2
Benim bir sorum olacaktı. Sitede yeniyim yardımcı olursanız sevinirim. Motor almayı düşünüyorum ama acemiyim cup veya scooter tarzı hızlı ve sağlam bir motor istiyorum. Çünkü bayanım ve beni yolda bırakırsa tamir imkanı olmaz yani beceremem :D Otobandada tamirci bulabileceğimi sanmıyorum. Tekirdağda oturuyorum en fazla gidebileceğim yol tekirdağ istanbul ve şehir içinde beni trafikten kurtarması motordan daha fazla birşey istemiyorum. Yardımcı olabilir misiniz? Bütçem 2.000-5.000 tl arası

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:15 ----------

İlk asya motor as 125 t düşünmüştüm görüntüsünden dolayı. Forumlaı gezerken yorumlarda gördüm 80le giden motorun virajda 8 çizdiğini gören olmuş o yüzden vazgeçtim ondan :D Aklımda honda fizy var ama onunda görüntüsü pek hoş değil. TVS Apache 150 RTR de düşündüm ama başlangıç için vitesli motor sakıncalı mı bilmiyorum. Daha önce bir iki kez kullandım motor çok deneyimim yok.
 
Katılım
9 Haz 2012
Mesajlar
1,021
senin istekleri tek motorda toplamak imkansız gibi.ve bütcem 5.000 TL demişssin.5.000 tllik motor değil bu yazılan cizilenlerin çogu.mesela yamaha X-max 250 sıfırı 11.000 kusur.5.000 e ancak karburatörlü alırsın onlarda yaşlı olduğu için yorgun olur.
Sym gts 250 evo Kymco Xciting 250i olabilir.yaklaşık senin bütcene yakın.ama bunlarında önü düz değil ve Xciting 250i kymco scooter sadece 100 km scooter tavsiyesi olana zor bir motor heybetli ağır.
aklıma senin için bi model geliyor top case takarsan eğer işini görür.jant büyük önü boş.ama bagaj kücük
1. SYM HD Evo 200
2.KYMCO Agility City 200i
3.KYMCO People S 200
ve tabikide Honda Pcx scooteri öneririm
bu motorları 2. el temiz bütcene uygun bulursun
 
Katılım
9 Ağu 2005
Mesajlar
773
Benim bir sorum olacaktı. Sitede yeniyim yardımcı olursanız sevinirim. Motor almayı düşünüyorum ama acemiyim cup veya scooter tarzı hızlı ve sağlam bir motor istiyorum. Çünkü bayanım ve beni yolda bırakırsa tamir imkanı olmaz yani beceremem :D Otobandada tamirci bulabileceğimi sanmıyorum. Tekirdağda oturuyorum en fazla gidebileceğim yol tekirdağ istanbul ve şehir içinde beni trafikten kurtarması motordan daha fazla birşey istemiyorum. Yardımcı olabilir misiniz? Bütçem 2.000-5.000 tl arası

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:15 ----------

İlk asya motor as 125 t düşünmüştüm görüntüsünden dolayı. Forumlaı gezerken yorumlarda gördüm 80le giden motorun virajda 8 çizdiğini gören olmuş o yüzden vazgeçtim ondan :D Aklımda honda fizy var ama onunda görüntüsü pek hoş değil. TVS Apache 150 RTR de düşündüm ama başlangıç için vitesli motor sakıncalı mı bilmiyorum. Daha önce bir iki kez kullandım motor çok deneyimim yok.

CUP:
Honda WAVE
Yamaha KRİPTON
Modenas GT 135
 
Katılım
9 Eyl 2007
Mesajlar
1,642
benim scooter tam aradigin sey :) , pesine de pcx geliyor, yakiti 1.8-1.9litre/ 100km ile super birsey,son hiz olarak 130km/saat, bagaj kapasitesi dersen 20 kutu bira sigiyor :) kisacasi hondanin ustalik eseri bence scooter icin, 125cc
2012-06-15-575.jpg
 
Katılım
28 Nis 2012
Mesajlar
114
köy yolunda gidicek
az yakıcak çok kaçıcak
sele rahat olucak artçı rahat edicek
5 bin tl civarında olucak
rüzgardan etkilenmicek
palio kadar bagaj hacmi olucak

aslında hepimizin istegi bunlar bence dilekçe imzalayıp böle bi motor üretin diye hondaya verelim hondada bize tek pistonlu 40 50 beygirlik arkasına port bagaj baglanmış dakar gibi yola giden goldwin gibi rahat olan bi motor yapsın ve 4 litre yaktırsın bu motora nası fikir ??

şaka bi yane 5 binliraya böle bi motor bulabilirseniz gidip 2 tane alıcam konuyu dikkatlice halen takip etmekteyim .
 
Katılım
28 Ara 2008
Mesajlar
1,283
Şimdi Reklamlar :cherry::cherry:

Saydığınız özellikler sadece Yamaha xmax 250 enjeksiyonluda var :cherry:

Bence kendinizi biraz kasıp kredi çekip , güzel temiz bir 2. el xmax alın. Uzun süre kullanırsınız ve 2. elide çok canlı bir motor. Paraya sıkıştın satacam desen kolayca elden çıkarabilirsin.

Şimdi siz bu motoru şehir içindede kullanacaksanız zaten 250 cc üstü scooturlari eleyeceksiniz. Çünkü o scooturlar ağır , çok yaktığı ve cüsseli olduğu için de şehir içinde sıkıntı yaşarsınız.

Artçılı olarak 125 cc ile hafta sonu gezilerinde araç sollamalarında ve yokuş tırmanmalarında sıkıntı yaşarsınız. Buradada 250cc sizin için biçilmiş kaftan olur.

Bu örnekleri daha çoğaltabiliriz ama bir tane alayım ,saydığım bütün ihtiyaçlarımı karşılasın diyorsanız xmax 250 iyi seçim olurdu:cat:

Bende ilerleyen zamanlarda 250cc scooter düşündüğüm için araştırmıştım ve bu sonuca ulaştım :)
 
Katılım
9 Haz 2012
Mesajlar
1,021
Şimdi Reklamlar :cherry::cherry:

Saydığınız özellikler sadece Yamaha xmax 250 enjeksiyonluda var :cherry:

Bence kendinizi biraz kasıp kredi çekip , güzel temiz bir 2. el xmax alın. Uzun süre kullanırsınız ve 2. elide çok canlı bir motor. Paraya sıkıştın satacam desen kolayca elden çıkarabilirsin.

Şimdi siz bu motoru şehir içindede kullanacaksanız zaten 250 cc üstü scooturlari eleyeceksiniz. Çünkü o scooturlar ağır , çok yaktığı ve cüsseli olduğu için de şehir içinde sıkıntı yaşarsınız.

Artçılı olarak 125 cc ile hafta sonu gezilerinde araç sollamalarında ve yokuş tırmanmalarında sıkıntı yaşarsınız. Buradada 250cc sizin için biçilmiş kaftan olur.

Bu örnekleri daha çoğaltabiliriz ama bir tane alayım ,saydığım bütün ihtiyaçlarımı karşılasın diyorsanız xmax 250 iyi seçim olurdu:cat:

Bende ilerleyen zamanlarda 250cc scooter düşündüğüm için araştırmıştım ve bu sonuca ulaştım :)
aynen bende senin görüşlerine katılıyorum
ama xmax i yeni kasa alcaksın heralde 2010da başladı.1 tane temiz beyaz cekeceksin tadından yenmez.
bende arıyorum bu aralar ama fiyatları ucuk.
beyaz 2010-2011 8000 gibi bi rakama bulursam alcağım
eğer bulamassam pcx alacağım
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst