burası kaynak tutar mı

Katılım
12 Şub 2012
Mesajlar
4,104
geçen pazarki lodos motorumu orta ayaktayken sola devrdi startörün olduğu kapak bahçedeki yükseltiye çarptı ve çatlayıp delindi sargıların vidalarınıda fabrikadan çıkarken çok sıkmışlar açmak mümkün değil serviste bana 60 km mesafede şimdi bu kapağa içten eletirik kaynağı yapsam tutar mı acaba hangi tip elektrot kullanmak gerekir servise gidecek kadar yürüse bana yeter kapağı değiştirtirim orda

e877uv.jpg

buda içerden görünüşü
205dxj8.jpg
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
o kapak aluminyum olduğundan bildiğin elektrik kaynağı tutmaz, aluminyum kaynakçıları anca kapatabilir orayı. statörün orda yağ yok gibi böyle kullanın bişey olmaz.
 
Katılım
12 Şub 2012
Mesajlar
4,104
o kapak aluminyum olduğundan bildiğin elektrik kaynağı tutmaz, aluminyum kaynakçıları anca kapatabilir orayı. statörün orda yağ yok gibi böyle kullanın bişey olmaz.
yağ var orda evde yoktum düştüğünde eve gelince bir baktım dayanmış duruyor kaldırınca motoru başımdan kaynar sular döküldü herde 1 litreye yakı yağ vardı
 
Katılım
1 Kas 2007
Mesajlar
1,294
bu motorun markası nedir? yetkili servisine gidin belki bir çare bilirler.
 
Katılım
5 Eki 2006
Mesajlar
15,037
motorun markası tvs apache ye benziyor.. arkadaş zaten bunu servise kadar idare etsin diye kaynattıracak... demir kaynağı olmaz ona.. alüminyum yada pik kaynağımı ne diyorlar düzgün kaynatılırsa değiştirmeye falan gerek yok..
 
Katılım
21 Ara 2008
Mesajlar
1,744
çevrende tig yada mig kaynak makinesi bulamayabilirsin.Elektrot kaynağı ile orayı tamir edebilirsin.Lakin güçlü bir kaynak makinesi ile aluminyum elektrot gerekli
 
Katılım
15 Mar 2005
Mesajlar
2,890
Güya İzmitin sanayisindeki aluminyum kaynakçı ustasına xt nin arka teker göbeğini kaynattırdım adam içine etti bıraktı. Bir de yüzsüz yüzsüz para istedi kafa göz dalacaktım. Çin malının bence güzelliğini kullanın parçayı komple değiştirin verin siparişi kargoyla gelsin madem değiştirmeyi göze aldınız. Ha yok illa yolu yapıcam diyorsanız sun-fix dıştan tutabilir ama iyi yapıştırmak gerek.
 
Katılım
12 Şub 2012
Mesajlar
4,104
çevrende tig yada mig kaynak makinesi bulamayabilirsin.Elektrot kaynağı ile orayı tamir edebilirsin.Lakin güçlü bir kaynak makinesi ile aluminyum elektrot gerekli

160 amperlik var bende yeterli midir acaba birde elektrotlar uyar mı benimkine internetten baktım örtülü elektrot olarak geçiyor

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:26 ----------

Güya İzmitin sanayisindeki aluminyum kaynakçı ustasına xt nin arka teker göbeğini kaynattırdım adam içine etti bıraktı. Bir de yüzsüz yüzsüz para istedi kafa göz dalacaktım. Çin malının bence güzelliğini kullanın parçayı komple değiştirin verin siparişi kargoyla gelsin madem değiştirmeyi göze aldınız. Ha yok illa yolu yapıcam diyorsanız sun-fix dıştan tutabilir ama iyi yapıştırmak gerek.

servise kadar gidebilsem zaten değiştiricem fakat öyle çinlilerdeki gibi ucuz değil bunun parçalar internette sadece bir yerde buldum 270 tl fiyat yazmışlar sadece kapağa hadi diyelim aldım üzerinde sargı var onu tutan iki vida var birde bobin var onada iki vida sabitlemiş ve saseyi tuturmuş gibi sıkmışlar
 
Katılım
18 Mar 2012
Mesajlar
828
Ummadık taş baş yararmış dedikleri bu olsa gerek... Bakın bu yapıştırıcı bence servise kadar idare eder... Ama kesinlikle yağdan tamamen temizlenip kullanılmalı.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:34 ----------

jux0r.jpg
[/url][/IMG]
Resim çıkmıyor nedense.. Neyse Fil-fix. Bir yapıştırıcı ve hızlı kuruması için spreyi var. Filli boyanın. 5000 km önce aynaları yapıştırmıştım o kadar titreşime rağmen daha kıpırdamadı aynalar...
 
Katılım
29 Eyl 2007
Mesajlar
6,279
alüminyum çubuğu oksiyen lambasıyla eriterek kaynak yapan sayılı ustalar var ben 2009 yılında yaptırdım hatta seninki daha basit bişey iran yapiştiricisi bile uygulasam oraya düzgün bi şekilde yağ kaçırmaz..
Kaynak geçici bişey değil kalıcı bir çözümdür kapağin yenisi pahalı ise 30 liraya kaynak yaptirip ömür boyu kullanırsın hem içerden hem dışardan kaynatılıyor.. dış kısmı kapağin çekline göre zımparalayıp düzeltiyorsun anlaşılmıyor bile :p


Buda işlemlerden sonra bu şkilde parlattırıp taktık fakat çok sırıttı sonrada eski rengine boyadık tavsiye etmem :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:39 ----------


Ve fedakar bir dost tek teker ramço contaya ek yaparken hemde uhu ile yapiştirma :mrgreen: yokluk o derece..
 
Katılım
19 Kas 2006
Mesajlar
800
lazer kaynak var çok temiz iş çıkıyor bir kaç kez yaptırdım ister aliminyum ister sarı maden ne olursa ona göre tel kullanıyorlar
 
Katılım
26 Mar 2006
Mesajlar
4,133
En güzel hızlı ve kolay çözüm YAPIŞTIRICI . Bulabilirsen çift karışımlı epoxi yapıştırıcı ile yap kaynağa bile gerek kalmaz.
 
Katılım
12 Şub 2012
Mesajlar
4,104
alüminyum çubuğu oksiyen lambasıyla eriterek kaynak yapan sayılı ustalar var ben 2009 yılında yaptırdım hatta seninki daha basit bişey iran yapiştiricisi bile uygulasam oraya düzgün bi şekilde yağ kaçırmaz..
Kaynak geçici bişey değil kalıcı bir çözümdür kapağin yenisi pahalı ise 30 liraya kaynak yaptirip ömür boyu kullanırsın hem içerden hem dışardan kaynatılıyor.. dış kısmı kapağin çekline göre zımparalayıp düzeltiyorsun anlaşılmıyor bile :p
[url]http://e1302.hizliresim.com/16/6/jux6f.jpg[/url]
[url]http://e1302.hizliresim.com/16/6/jux82.jpg[/url]
Buda işlemlerden sonra bu şkilde parlattırıp taktık fakat çok sırıttı sonrada eski rengine boyadık tavsiye etmem :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:39 ----------

[url]http://f1302.hizliresim.com/16/6/juxny.jpg[/url]
Ve fedakar bir dost tek teker ramço contaya ek yaparken hemde uhu ile yapiştirma :mrgreen: yokluk o derece..
oh be valla herkese teşekkürler kaç gündür kara kara düşünüyordum yarın bir aluminyum elektrodu bakyım bulursam kendim kaynatırım kapak alana kadar idare eder beni:)
 
Katılım
25 May 2009
Mesajlar
798
404 en uygunu ama kapağı söküp iyice temizlemeli benzinle.
kaynağada gerek kalmaz gibi. spiral taşla çatlakları genişlet
mek lazım dikkatlice
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst