Buda Benim Hobim :) Kümes Hayvanlarım

Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
555
makineyi kendinde yaparsın ama hazır fabrika çıkışlı kalite bir kuluçka makinası almanı tavsiye ederim daha verimli olur uzun ömürlü olur ısı ayarı otomatik, yumurtaları döndürme otomatik yani uğraştırmaz sadece pirize takıp suyunu ekleycen 21 güne ayarlayıp bırakcan(tabi 21 tavuk yumrtası için) bide yumurtadan çıktıklarında karşısınkaki ilk kişiyi anneleri sanıp peşine takılmaları çok hoşuma gidiyor :cherry:

Bu benim yaptığım makinede tam otomatik pirize tak çalıştır çevirmeside otomatik :) Fabrikasyon makinelerine çuvalla para istemeseler alırım birtane bu makine bana 300-350 mal oldu bu kapasitedeki tam otomatik fabrikasyon makineyi 1000tl den ucuza bulamassınız.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:11 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:04 ----------

İnşallah bir sorun olmassa bu başlık altında çok fazla video ve resim paylaşacağım.Bazı planlarım var :cherry: mesela tavuk altına keklik yumurtası koymak gibi.Çıktıklarında tavuk arkasında dolaşan 15-20 kadar keklik görüntüsü çokta güzel olur.Ördeğim civciv çıkarınca onları yüzerken izlemekte çok güzel olacak :bounce: Bu yaz birçok türden civciv çıkarmayı düşünüyorum.Beyaz keklik california bıldırcını , çin bıldrıcını , kaz , siyah-beyaz hindi , ispenç , mandarin ördeği , yeşilbaş ördek , tavus kuşu , süs tavukları , atluni sülün , vs. googleden bakabilirsiniz bunların resimlerine :)
 
Katılım
27 Haz 2010
Mesajlar
1,558
Bazı planlarım var :cherry: mesela tavuk altına keklik yumurtası koymak gibi.Çıktıklarında tavuk arkasında dolaşan 15-20 kadar keklik görüntüsü çokta güzel olur.Ördeğim civciv çıkarınca onları yüzerken izlemekte çok güzel olacak :bounce:

Sen bu gidişle türlerin genlerini de değiştirirsin:queen:
Bu arada projelerin güzel. fotoğrafları merakla bekleyeceğim
 
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
555
Vira Bismillah


hpim2487.jpg


hpim2488b.jpg


hpim2489.jpg
 
Katılım
8 Şub 2011
Mesajlar
122
Bu benim yaptığım makinede tam otomatik pirize tak çalıştır çevirmeside otomatik :) Fabrikasyon makinelerine çuvalla para istemeseler alırım birtane bu makine bana 300-350 mal oldu bu kapasitedeki tam otomatik fabrikasyon makineyi 1000tl den ucuza bulamassınız.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:11 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:04 ----------

İnşallah bir sorun olmassa bu başlık altında çok fazla video ve resim paylaşacağım.Bazı planlarım var :cherry: mesela tavuk altına keklik yumurtası koymak gibi.Çıktıklarında tavuk arkasında dolaşan 15-20 kadar keklik görüntüsü çokta güzel olur.Ördeğim civciv çıkarınca onları yüzerken izlemekte çok güzel olacak :bounce: Bu yaz birçok türden civciv çıkarmayı düşünüyorum.Beyaz keklik california bıldırcını , çin bıldrıcını , kaz , siyah-beyaz hindi , ispenç , mandarin ördeği , yeşilbaş ördek , tavus kuşu , süs tavukları , atluni sülün , vs. googleden bakabilirsiniz bunların resimlerine :)

:silent::p:queen:::koop::::fool::::jester:: abi süpersin de böyle melez işlere girmesen diyorum,zavallı hayvanları psikolojik deli yapmasan :queen: tavuktan yumurta çıkar o da civcivdir büyüyünce o da tavuk olur hangisinin önce çıktığının bir önemi yok da, tavuğun arkasına keklik yavrularını takmak biraz absürd bi iş olmaz mı dersin???hayvanlar bir süre sonra düşünmezler mi ben tavukmuyum keklikmiyim diye???bi de olayın horoz tarafından görüşü var,tavukların arkasındaki 15-20 kekliğe de tavuk gözüyle bakabilir,horozun da kafası karışır sanki bana biraz sapıkça bişi gibi geldi sence de öyle değil mi???
 
Son düzenleme:
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
555
:silent::p:queen:::koop::::fool::::jester:: abi süpersin de böyle melez işlere girmesen diyorum,zavallı hayvanları psikolojik deli yapmasan :queen: tavuktan yumurta çıkar o da civcivdir büyüyünce o da tavuk olur hangisinin önce çıktığının bir önemi yok da, tavuğun arkasına keklik yavrularını takmak biraz absürd bi iş olmaz mı dersin???hayvanlar bir süre sonra düşünmezler mi ben tavukmuyum keklikmiyim diye???bi de olayın horoz tarafından görüşü var,tavukların arkasındaki 15-20 kekliğe de tavuk gözüyle bakabilir,horozun da kafası karışır sanki bana biraz sapıkça bişi gibi geldi sence de öyle değil mi???


Garip bir açıdan bakmışsın:) bu benim dediğim olay gayet doğal bir olay bakici hayvan deniyor .Bazı kişiler kuluçka makinesi kullanmıyor sıkça kuluçkaya yatan türlerden bakıyor ihtiyaiç oldukça altına koyuyor yumurtayı yavru çıkarıyor altına koyduğu yumurta kendi yumurtası olacak diye bir durum yok.Çıktıktan sonra aylarca yanında kalımıyor zaten öyle olsa büyüdükçe farklı olduğu anlar anne o zaman dediğin olur biraz büyüyüne alırsın altından.Ayrıca melezlik bir durum yok ortada ırklarda bozulma falan olmuyor sadece bakıcı annelik yapıyorTavuğun arkasına keklikleri takmak hiçte absürd bir durum değil.Özellikle keklik çok narin hayvan hele ilk çıktığında bakımı çok zor ben biliyorum makinede 100 tane keklik çıkarıp 10 gün içerisinde 95 yavruyu kaybetti bir abi hemde bu işi bilen.Bu yüzden keklik gibi narin hayvanları başka türler altında çıkarıyorlar bu garip bir durum değil ilk kezde ben denemiyorum :cat:
 
Katılım
9 Şub 2010
Mesajlar
939
130'u gören kardesim, benim de merak ettigim bazi seyler var. Cevaplarsan sevinirim. Ben Akcay'da oturuyorum. Malum burasi köy yeri gibi degi. Her ne kadar evimiz mustakilde olsa yan tarafta apartuman var. Bende tavuk beslemek istiyorum fakat komsulardan sikayet almaktan korkuyorum. Öncelikle tavuk pisligi yazin falan cok koku yapiyor mu? Kafesi günde 1 saat günes gören yere yapsam hayvanlar acisindan bir sakincasi olur mu?
Bizim burada kedi köpekte cok oluyor tavuklari katlederler mi acep?
 
Katılım
21 Ara 2008
Mesajlar
1,744
[QUOTE=atiturhan;

besleyecegın tavuk sayısına baglı 2-3 tavuk okadar koku yapmaz(tüneklerini düzenli temizlersen)yanlız horoz alıp sabahın 5'inde ötmeye başlarşa rahatsız olanlar olabilir :)

dışarıdan köpek girebilecek bir yere sahipsen ya sende bir köpek al yada besledigin hayvanların etrafını çevir çevir


bu arada kulucka makinesi gördüm eline sağlık

yumurtayı çevirecek bir düzenek yaparsan süper olur
aksi halde günaşırı yumurtaları çevirmek lazım
3-5 yumurta degil 100 ve üzeri olunca belli bir zamandan sonra sıkıntı yaşatır
 
Son düzenleme:
Katılım
27 May 2008
Mesajlar
288
Ben öneride bulunmayacagim.
Fakat yapacagın sektöre uygun bir isimle site kurarsan google'de daha çok ön plana çıkarsın.

Örneğin ; Livane, livaneli gibi isimlerle bir site açarsan google'nin ilk sayfasında karşına Zülfü Livaneli çıkar.

Ama ''hayvancılık, üretim çiftligi, büyükbaş hayvancılık, vs vs'' gibi isimlerle bir site kurarsan google'de ilk sayfalarda olmasa bile 2. 3. 4. sayfalarda yer bulabilirsin.

parayı bastınmı ilk sırayada taşıtırsın
 
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
555
atiturhan; besleyecegın tavuk sayısına baglı 2-3 tavuk okadar koku yapmaz(tüneklerini düzenli temizlersen)yanlız horoz alıp sabahın 5'inde ötmeye başlarşa rahatsız olanlar olabilir :) dışarıdan köpek girebilecek bir yere sahipsen ya sende bir köpek al yada besledigin hayvanların etrafını çevir çevir bu arada kulucka makinesi gördüm eline sağlık yumurtayı çevirecek bir düzenek yaparsan süper olur aksi halde günaşırı yumurtaları çevirmek lazım 3-5 yumurta degil 100 ve üzeri olunca belli bir zamandan sonra sıkıntı yaşatır[/QUOTE' Alıntı:
Arkadaşlar mesajları ve yorumları okuyup yorum yapın:) zaten yaptığım makine tam otomatik ayarladığın saatte 45 derecelik açı ile kendi çeviriyor.Şuan bende 3 saatte bir çeviriyor yumurtaları :)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:49 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:44 ----------

130'u gören kardesim, benim de merak ettigim bazi seyler var. Cevaplarsan sevinirim. Ben Akcay'da oturuyorum. Malum burasi köy yeri gibi degi. Her ne kadar evimiz mustakilde olsa yan tarafta apartuman var. Bende tavuk beslemek istiyorum fakat komsulardan sikayet almaktan korkuyorum. Öncelikle tavuk pisligi yazin falan cok koku yapiyor mu? Kafesi günde 1 saat günes gören yere yapsam hayvanlar acisindan bir sakincasi olur mu?
Bizim burada kedi köpekte cok oluyor tavuklari katlederler mi acep?



Balkonda bıldırcın civciv besleyen biliyorum :queen: Sende besle bakarsın şikayet var kaldırırsın.İyi temizlik yaptıktan sonra rahatsız edici dereceke koku olmaz.Altlarına kum saman serersin o zaman koku olmaz.Fakat özellikle tavuklar kafeste bakılması tavuklar için doğru olmaz yani yerlerinin geniş olması gerekiyor.En güzeli otlamaları yayılmaları o imkan yoksa yerlerinin oldukça geniş olması gerekir.


He bir hatırlatma daha şayet beslicem dersen başkasından tavuk civciv vs. alırsan ilişkimizi gözden geçiririm :queen: :queen:
 
Katılım
3 Şub 2011
Mesajlar
43
valla helal olsun olsun arkadas buyuk emek ba kadar sey tıcarı getırısı ne bu ıslerın sana bu kadar ustune dusuyorsun sadce hobi degıldır heralde otomatk kulucka makınesı falan:)
 
Katılım
8 Ağu 2008
Mesajlar
1,890
Kümesin güzelmiş gerçekten.Fakat benim beslediğim kümes hayvanı sadece güvercin,uzun yıllardır beslerim hatta çocukluğumdan beri,ap ayrı bir zevk.Hele birde damarı yakalamak için farklı kuşlarla eş aldırıp çıkan yavruları çaprazlayıp veya başka kümesten gelen tam aradığın damarda bir güvercin olduğunda çıkacak yavruyu resmen şafak sayar gibi çentik atarak beklemek inanılmaz bir zevk.

Hatta öyleki ben tam 2 yıl boyunca damarı tuttura bilmek için çabaladığımı bilirim.

Çok güzel bir uğraş ve yüklü bir vebal.Onun için bakımlarına eve geldiğimde ben yemeden onlara yediririm,buna çok dikkat etmek gerekir.
 
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
555
Yeni gelen civcivlerim :)


0ee8746b.jpg


2e8469d1.jpg


fdd0805a.jpg


f291955d.jpg


c982087f.jpg


2843e76e.jpg


b0ed28c3.jpg


3ee55a96.jpg


f347f627.jpg


9b714e90.jpg


bcb3a540.jpg


[imghttp://www.ressim.net/61/upload/2f59c4e2.jpg[/img]

---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:42 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:30 ----------

Yeni gelen civcivlerim :)


hpim2585g.jpg


hpim2586.jpg


hpim2588.jpg


hpim2589.jpg


hpim2590q.jpg


hpim2591.jpg


hpim2592.jpg


hpim2593.jpg


hpim2594.jpg


hpim2596.jpg


hpim2597n.jpg
 
Katılım
27 Haz 2010
Mesajlar
1,558
Süperler ya:cat:Sizi tekrar tebrik ediyorum. onların sizi ne kadar mutlu ettğini hissedebiliyorum.
 
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
555
Veeee mutlu son yaptığım makineme koyduğum yumurtalarda çıkım başladı şuan sanırım 60 kadar bıldırcın çıktı bugun yarın devam eder çıkımlar çok mutlu oldum sevindim :cherry: :cherry: herkese benden çayy :bounce:




hpim2613.jpg


hpim2614.jpg


hpim2615b.jpg


hpim2616p.jpg


hpim2617.jpg


hpim2619.jpg


hpim2620.jpg
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst