- Katılım
- 5 Eyl 2005
- Mesajlar
- 544
- Konu Yazar
- #1
Bu silah elbiselere dokunmuyor, insan vücudunu eritiyor...
Amerikan askeri, televizyonda itiraf etti: Evet, Irak'ta KİMYASAL SİLAH kullandık
İtalyan RAİ televizyonuna konuşan ABD askerleri "Felluce operasyonunda 'beyaz fosfor' adlı kimyasal silahı kullandık. Napalm bombalarıyla Felluce'yi kimyasal yağmuruna tuttuk. Iraklı siviller yanarak can verdi" dedi
ABD ordusunun Irak'ın Felluce kentindeki direnişçilere yönelik geçen yıl başlattığı geniş kapsamlı operasyonda kimyasal silah kullanıldığına yönelik iddiaların doğru olduğu ortaya çıktı. Amerikan güçlerinin geçen yılın Kasım ayında Felluce'ye düzenlediği 10 günlük operasyonun ardından Iraklı direnişçiler, "Bize kimyasal bomba atıldı" demişti. Beyaz Saray ise "Gece operasyonlarında, havayı aydınlatmak şehrin dışında beyaz fosfor içeren havan topları patlatıldı. Kimyasal kullanılmadı" açıklaması yapmıştı. Ancak İtalyan RAİ televizyonunda yayınlanan "Saklı Kalmış Katliam" (Hidden Massacre) adlı belgeselde konuşan Amerikan askerleri Washington'u yalanladı. Felluce operasyonuna katıldıktan sonra ordudan ayrılan Jeff Englehart, "Beyaz fosfor mermilerini şehrin dışında değil tam üzerinde patlatıyorduk. Alev topları kentteki tüm Iraklılar'ı kemiklerine kadar yakıyordu" dedi.
Englehart bombardımandan sonra Felluce'ye girdiklerinde gördükleri karşısında dehşete düştüğünü belirterek sözlerini şöyle sürdürdü: "Sokaklar Iraklı kadın ve çocukların cesetleriyle doluydu. Elbiselerine birşey olmamıştı. Ama vücutları kemiklerine kadar erimişti. Saddam'dan farkımız olmadığını anladım. Birçok masum Iraklı'nın yataklarında can verdiğini gördüm."
Adlarının açıklanmasını istemeyen diğer ABD askerleri de 'beyaz fosforun' Cenevre Konvansiyonu kurallarına göre sivillere kullanımı yasak olan Napalm bombalarıyla Felluce'ye atıldığını söyledi. Askerlerin "Willy Pete" adını taktığı Mark 77 tipi bombaların Felluce'ye atılması sonucu 150 metre çapındaki tüm canlıların yandığı belirtildi.
Kaynak: Net haber
http://www.nethaber.com/?h=35346
******************************************
+ Bu Mesaj Moderator tarafindan düzenlenmiştir.
+ Foruma yazilacak konular ilgili bölümlere yazilmalidir. Yanlış bölüme açılan başliklar yöneticilerce ilgili bölüme taşınır... Tekrarı halinde SİLİNİR! Bu nedenle itiraz türü yazilarin da silinmesi, veya cevaplandirilmasi sorumlunun yetkisindedir.
+ Forum admin ve yöneticileri kurallara uymayan mesajlari degistirme ve silme hakkina sahiplerdir.
+ Foruma üye olan herkes Forum Kurallarını kabul etmiş sayılır.
+ Şikâyetler için... [email protected]
®******************************************®
Amerikan askeri, televizyonda itiraf etti: Evet, Irak'ta KİMYASAL SİLAH kullandık
İtalyan RAİ televizyonuna konuşan ABD askerleri "Felluce operasyonunda 'beyaz fosfor' adlı kimyasal silahı kullandık. Napalm bombalarıyla Felluce'yi kimyasal yağmuruna tuttuk. Iraklı siviller yanarak can verdi" dedi
ABD ordusunun Irak'ın Felluce kentindeki direnişçilere yönelik geçen yıl başlattığı geniş kapsamlı operasyonda kimyasal silah kullanıldığına yönelik iddiaların doğru olduğu ortaya çıktı. Amerikan güçlerinin geçen yılın Kasım ayında Felluce'ye düzenlediği 10 günlük operasyonun ardından Iraklı direnişçiler, "Bize kimyasal bomba atıldı" demişti. Beyaz Saray ise "Gece operasyonlarında, havayı aydınlatmak şehrin dışında beyaz fosfor içeren havan topları patlatıldı. Kimyasal kullanılmadı" açıklaması yapmıştı. Ancak İtalyan RAİ televizyonunda yayınlanan "Saklı Kalmış Katliam" (Hidden Massacre) adlı belgeselde konuşan Amerikan askerleri Washington'u yalanladı. Felluce operasyonuna katıldıktan sonra ordudan ayrılan Jeff Englehart, "Beyaz fosfor mermilerini şehrin dışında değil tam üzerinde patlatıyorduk. Alev topları kentteki tüm Iraklılar'ı kemiklerine kadar yakıyordu" dedi.
Englehart bombardımandan sonra Felluce'ye girdiklerinde gördükleri karşısında dehşete düştüğünü belirterek sözlerini şöyle sürdürdü: "Sokaklar Iraklı kadın ve çocukların cesetleriyle doluydu. Elbiselerine birşey olmamıştı. Ama vücutları kemiklerine kadar erimişti. Saddam'dan farkımız olmadığını anladım. Birçok masum Iraklı'nın yataklarında can verdiğini gördüm."
Adlarının açıklanmasını istemeyen diğer ABD askerleri de 'beyaz fosforun' Cenevre Konvansiyonu kurallarına göre sivillere kullanımı yasak olan Napalm bombalarıyla Felluce'ye atıldığını söyledi. Askerlerin "Willy Pete" adını taktığı Mark 77 tipi bombaların Felluce'ye atılması sonucu 150 metre çapındaki tüm canlıların yandığı belirtildi.
Kaynak: Net haber
http://www.nethaber.com/?h=35346
******************************************
+ Bu Mesaj Moderator tarafindan düzenlenmiştir.
+ Foruma yazilacak konular ilgili bölümlere yazilmalidir. Yanlış bölüme açılan başliklar yöneticilerce ilgili bölüme taşınır... Tekrarı halinde SİLİNİR! Bu nedenle itiraz türü yazilarin da silinmesi, veya cevaplandirilmasi sorumlunun yetkisindedir.
+ Forum admin ve yöneticileri kurallara uymayan mesajlari degistirme ve silme hakkina sahiplerdir.
+ Foruma üye olan herkes Forum Kurallarını kabul etmiş sayılır.
+ Şikâyetler için... [email protected]
®******************************************®