bu sahtekarlık değilde nedir km aldatmacası

Katılım
15 Kas 2021
Mesajlar
1,182
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Öyle bir sıkıntı kesin olur. Tüvtürk Muayene formlarını saklamanızda fayda var.

Muayene formu + google maps timeline + hastane randevuları + röntgen filmleri kayıt altında.
Geçen yıl pandemi yasakları, iklim şartları ve tembellik, bu yıl ayağımı kırmam nedeniyle motora binemedim.
2022 yılı toplam motora binişim gugıl amcamın hesabına göre 370,7 km.:pale:
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Atalarımız "İşleyen demir, ışıldar" demiş.
Taa göktürkler zamanında kıçıkırık baltasını uygun fiyata okutma niyetiyle uyanık bir atamız uydurmuş olmalı bunu... Başlıktaki bahis mevzu sahtekarlığı yapan da muhtemelen torunlarının torunlarının torunları olsa gerek :)

Keşke taa o zaman başka bir atamız da çıkıp diyeymiş "hadi len, işleyen demir aşınır, yıpranır ve eskir" diye... Dememiş, bak bugün nelerle uğraşıyoruz :)
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,511
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Taa göktürkler zamanında kıçıkırık baltasını uygun fiyata okutma niyetiyle uyanık bir atamız uydurmuş olmalı bunu... Başlıktaki bahis mevzu sahtekarlığı yapan da muhtemelen torunlarının torunlarının torunları olsa gerek :)

Keşke taa o zaman başka bir atamız da çıkıp diyeymiş "hadi len, işleyen demir aşınır, yıpranır ve eskir" diye... Dememiş, bak bugün nelerle uğraşıyoruz :)

Göktürkler zamanında aktif olarak kullanılmakta olan bir baltanın yıpranacağını, eskiyeceğini, aşınacağını tahmin etmek için alim olmaya gerek olmadığını düşünüyorum. Aktif olarak kullanılan bir baltanın bakımlarının yapıldığını, kirinin pasının zımparayla alındığını, gerektiğinde balta ucunun bileylendiğini, sapında kırık ya da çatlak varsa değişiminin yapıldığını düşünerek kendi fikrimi söyledim. En azından kıçıkırık bir baltam olsa ben öyle yapardım. Benim demek istediğim; fiyatı makulse kullanılmış ama düzenli bakımı yapılmış bir baltanın tu kaka olmaması gerektiğidir. Halkımız sırf samanlıkta unutulmuş onlarca senelik kullanılmamış bir baltayı da sıfır fiyatına yakın almasın bence. Onlarca senede o çok az kullanılan baltada da farklı sıkıntılar çıkacaktır.

Atalarımız da muhtemelen benim gibi düşündükleri için birbirlerine laf sokma gereği duymamışlardır.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
İlahi @tommygun, üzerine alınıp ciddi ciddi cevap yazmışsın... Baştan "Görüşüm bilimsel değil, tamamen hissi" diye belirtmişsin zaten. Ona binaen alınmazsın diye direk yazdım. Mizahi olduğu belli olmuyor mu gerçekten de? Gülüp geçilsin diye yazdım yahu...

Baltayı taşa vurduk desene. Nasıl okutacaz şimdi bu baltayı? :)
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,511
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
İlahi @tommygun, üzerine alınıp ciddi ciddi cevap yazmışsın... Baştan "Görüşüm bilimsel değil, tamamen hissi" diye belirtmişsin zaten. Ona binaen alınmazsın diye direk yazdım. Mizahi olduğu belli olmuyor mu gerçekten de? Gülüp geçilsin diye yazdım yahu...

Baltayı taşa vurduk desene. Nasıl okutacaz şimdi bu baltayı? :)

@hasmet 7 senedir bu forumdayız. Bazen faydalı bazen boş beleş, bazen ciddi bazen makara sürekli bir şeyler çiziktiriyoruz. Ciddiye almamak olmaz, tabi ki ciddiye alıp da cevap vereceğim.

Balta konusuna gelirsek, elbet her baltanın bir alıcısı vardır :cherry:
 
Katılım
6 Mar 2021
Mesajlar
1,403
Yuksek kmli diye motosikletleri begenmiyosunuz sonra adam km dusuruyor hop gidip aliyorsunuz ben 2021 de 2020 model ns160 aldim sifir 2 yilda 19000 km oldu adam 2015 model kuryelikte(!) Kullanilmis r25 i 5000 km de emsalsiz diye satiyor laps diye atliyosunuz
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,831
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Benim motora her benzin alışta fuely uygulamsına kaydediyorum. Geçen baktım son bir yılda benzin masrafım bakım masraflarımın neredeyse yarısı. Neyse ki bütün servis kayıtları yetkili serviste var, satarken bunun km niye düşük diye inandırmam zor olmaz. Binmeye fırsat bulamıyorum işte ne yapayım, ille bir şey çıkıyor.
Dün işyerine gitmek zorunda olmadığım halde sabah 6'da kalkıp işe gittim, git gel toplam 110km oldu, sonunda 12binkm'yi geçebildim, eve dönüşte depoyu doldurdum, 12030km olmuş, 2016 model xmax için az tabi. Ama bayilerde rahat rahat sıfır motor alınabilir zamanlar gelene kadar en az 2-3 daha kullanacağım bu motoru, o zamana kadar 20bin olur belki. Motoru sürmekten çok yaşı geldiği için değişmesi gereken parçalara daha çok masraf yapıyorum. Aynı motoru bozulana kadar gitsin idare etsin şeklinde hiç parça değiştirmeyip kullansam da olurdu ama hem güvenlik hem de sonra bozulup daha büyük masraf çıkarmasın diye her bakımı zamanında yaptırdım. Geçen sene daha 7bin km'de değiştirdiğim orjinal lastiklerin dişleri gayet iyiydi, görüntüsü yeni gibiydi ama 5 yaşınd alastikle trafikte tehlikeli olur deyip yenilemiştim mesela.

Şimdi de bütün sıvılar değişecek, servise gidecek vakit bulursam bir ara yaptıracağım, büyük bakım olarak bir bunlar kaldı. 13bin'de yağ değişecek zaten o zaman götürdüğümde yaptıracağım.
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,831
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Km telini söktüyse hız göstergeside çalışmaz değil mi

çalışmamaıs lazım.
Yeni motorlarda km teli yok, elektronik olarak ölçüyor ama nasıl ölçüyor bilmiyorum. Sanırım ön tekerdeki abs sensörünü kullanıyorlar, sonuşta tekerin kaç tur döndüğü de aynı senseörden ölçülebilir. Demek ki yeni tip motorlarda km ölçümünü iptal edince abs de bozulmuş olacak.
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,511
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Halk olarak domuz etine duyduğumuz nefretin çok demiyorum, çeyreği kadar kul hakkına girmekten nefret etsek yeter. Km telini söküp gitmek ne demek? Bu nasıl bir ahlaksızlıktır?
 
Katılım
24 Haz 2022
Mesajlar
219
Herkes ahlak din iman konusuna gelince profesyonelce konuşur karşısında ki safsa inanır ya da huyuna gider herkese her ip liği yapar lakin kendine bir şeyler yapılınca adalet yok diye isyan eder km teli sökmek memlekette evrende tek ahlaksızlığımız bu olsa keşke
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Yeni motorlarda km teli yok, elektronik olarak ölçüyor ama nasıl ölçüyor bilmiyorum. Sanırım ön tekerdeki abs sensörünü kullanıyorlar,
Aynen öyle. Delik sayısını değiştirirseniz hız da değişiyor.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst