Bu Korku Nasıl Geçer?

Katılım
5 Ağu 2012
Mesajlar
718
Öncelikle iyi forumlar. Size danışmak istediğim benim için çok önemli olan birşey var umarım yardımcı olabilirsiniz. Bi süre önce arkadaşımın motoru ile büyük bi kaza yaptım. Ekipmanlarımın tam olması hayatımı kurtardı diyebilirim. Kısa bir süre içinde kendi motorumu alıcam. Fakat o kazadan sonra motor kullanmaya korkar oldum. Motor benim için çoğu şeyden daha önemli motorsuz olmuyor. Fakat alsam bile bu korku varken motor evimin önünde yatıcakmış kullanamıycakmışım gibi geliyo. Eski güvenim tamamen gitti. O motoru öyle yada böyle kesinlikle alıcam. Bu korkumu nasıl yenebilirim nasıl üstesinden gelebilirim bana yardımcı olurmusunuz? Tecrübelerinize ve önerilerinize gerçekten ihtiyacım var. Şimdiden teşekkür ederim iyi forumlar.
 
Katılım
24 Nis 2007
Mesajlar
4,756
Merdivenden düşseydin artık merdiven kullanmayacak yada merdiven başına gelince korkumu yaşayacaktın. Belki biraz daha dikkatli olucaktın sadece

İlk kullanışında her şeyi unutursun. Ve bundan sonra dahada güvenli kullanırsın. Ayrıca korkmak iyidir canın daha kıymetli olur.
 
Katılım
5 Ağu 2012
Mesajlar
718
güvenli sürüş eğitimi almayı düşünüyorum motor kullanan bi abi de aynı şeyi söylemişti. İlk defa kullanıyomuş gibi heyecan yapıp panikliyorum elim ayağıma dolaşıyor resmen motora oturduğumda
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
15 Mar 2012
Mesajlar
667
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Alıcaksın bi enduro ,dağ bayır geziceksin.Trafiğe fazla çıkmıcaksın.Bak ben mesela ne yapıyorum?Nerde köy yolu rotamı oradan seçiyorum.Otobana girip 160'la gitmek varken köy yollarından tıngır mıngır bakına bakına geliyorum.
 
Katılım
9 Haz 2012
Mesajlar
1,021
sürdükce acılırsın ufakken bende yaşamışdım babamın antika peugeot moped kaza yapıp korkuyla kullanmıyordum.babam zorla döve döve tekrar sürmemi istedi :D 1-2 sürüş sonra eskisi gibi alıştım korku falan kalmadı
 
Katılım
22 Tem 2012
Mesajlar
105
İlk önce kazanın neden kaynaklığını konusundan kendinle yüzleş. Hatam neydi? Nerede yanlış yaptım? Ne yapmalıydım? Nasıl kurtulmalıydım? diye kendine sorular sorarak bunların cevaplarını bir kağıda yaz. Ya da zihninde kendinle konuş bunları. Eğer kendi kendine içinden konuşursan kendinden saklayacağın bişey olmadığı için doğrudan doğruları söyleyeceksin. Motosiklet ya da dünyadaki herhangi bir taşıt, alet son derece masum aletlerdir. Cansızlardır, duyguları yoktur. Kenara bıraktığında miladı dolana kadar kımıldamadan bekler. Sen üstüne oturduğunda ya da aleti kullandığında ona ruhunu verirsin. O alet senin ellerinde şekillenir. Bu yüzden Trafik kazalarının yüzde olarak hesaplandığındaki araçların teknik arıza sebepleri %3 ile 4 arasındadır. % 5 kadarı yol geri kalan kısmı ise beşeri sebeplerdir. Yani insanların yaptığı hatalar. Motosiklete binmeden önce onun bütün kontrolünün senin ellerinde olduğunu bilerek hareket et. Korkularının üstüne kendin ile yüzleşerek gidebilirsin. Yukarıda söylediklerim seni birazcık bile şahlandırmadyısa o zaman kademe kademe başlayacaksın. Motosikletin üstüne otur gidonu tut, ayaklarını yerleştir. Kendini iyi hissettiğin zaman tekrar bin bu sefer kontağa anahtarı götür. Motosikleti çalıştır. O senin altında rolantide çalışırken tekrar alışmayı dene. Kendini çok çok iyi hissettiğin zamanda ise trafiğe kapalı alanda 1 vitesten yukarı çıkmamak koşulu ile düşük hızlarda hafif hafif gezin. Bunları yapman sana eski güvenini kazandıracaktır. Ama seni bir konuda kesinlikle uyarmak istiyorum. Artçı almadan önce elini vicdanına koy ve 3 kez düşün. Arkadakinin canı sana emanet sen kurtulursun o ölür. Senin burnun kanamaz artçının elleri ayakları kopar. Çok dikkat et bu kadar uzun yazdığım için affola...
 
Katılım
18 Nis 2012
Mesajlar
271
benim annem iki farklı zamanda iki arabayla kaza yapmıştı son kazasından beri halen trafikte araba kullanmaya korkar ama boş trafikte benden iyi kullanır,yani cesaret kaybedilince zor kazanılıyor ama sen yinede ısrarla sürmeye devam et derim.
 
Süper Moderatör (BBRR)
Katılım
12 Haz 2005
Mesajlar
8,442
Yaptığın kazayı bir anlat bakalım .. gerekeni yaparız biz senin için ..
 
Katılım
24 Ara 2011
Mesajlar
1,500
Genelde kazadan sonra hemen anahtarı eline verirler,devam et derler,çünkü sürmezsen yenilmesi zor bir korku yaratır.Tahminimce ilk gördüğün motora hiç düşünmeden bin,gez bir kaç kez,kendine gelirsin...
 
Katılım
11 Haz 2012
Mesajlar
3,535
Motosikleti
Kawasaki Vulcan S
En başta arkadaşlarında belirttiği gibi güvenli sürüş eğitimi al.Sonrasında motora yeniden başlıyormuş gibi küçük,yavaş,kontrolü kolay,hafif,güvenli bir motorsiklet al.YBR 125,CBF 150 hatta scooterdan başla.Trafiğin yoğun olmadığı yavaş aktığı yerlerde kullanmaya başla yavaştan hatta bulabilirsen hiç trafik olmayan yollarda dolaş.Yavaş yavaş kendine güvenin geldikçe temkini elden bırakmadan normal trafiğin olduğu yollara alışmaya çalış.Eğer sürekli korkarsan,korktuğun şeyin üstüne gitmezsen korkunu yenemezsin.Birde yukarıda belirttiğim koşullarda hala içinde korku varsa motora binmeden önce kendi kendine düşün "Yavaş hafif bir motorda bütün güvenlik önlemlerini (kask,dizlik,korumalıklı mont vb...) aldığın taktirde trafiğin olmadığı bir yolda 30-40 km ile giderken nasıl düşersen düş en fazla biraz canın yanar belki bir kaç çizik...".Bir de bu kaza olayını çok fazla kafanda büyütme ben kaza yapmamış,düşmemiş motorcu çok çok az duydum tandığım motorcuların nerdeyse %80 ni küçük yada büyük bir kazası mevcut.Şimdiye kadar hiç büyük kaza geçirmedim ama santimleri bırak milimetrelerle ölüme yaklaştığım oldu kazaları kıl payı atlattığım çok oldu.Orta okuldan beri motorsiklet sürüyorum ona rağmen hala motorsikletin üstüne oturduğumda korkuyla karışık hafif bir heyecan duyuyorum.Zaten bu korkuyla karışık heyecan beni motorsiklete tutkuyla bağlıyor aynı zamanda motorsiklet sürerken hayata bağlıyor.
 
Katılım
5 Ağu 2012
Mesajlar
718
Yaptığın kazayı bir anlat bakalım .. gerekeni yaparız biz senin için ..

e-5 yolu üzerinde floryadan yenibosna istikametinde giderken hava alanının orada yol viraja girer. bende tam o virajdaydım arkamdan hızla gelen ikisi de modifiye edilmiş opel astra ve renault clio (büyük ihtimalle yarışıyorlardı) hız limitinin baya bi üstünde slalom yaparak makaslara girerek geliyorlardı. sağ şerit dolu olduğu için kaçamadım sol şerittende araç geliyordu bende orta şeritteydim bu sırada şerit değiştiremedim ve astra makasa girerken arka tekerime vurup savurdu beni motorun üstünden ve motor da üstüme fırladı. Kaza sonucu sol bacağım çıktı iki kolum birden kırıldı ve 2 kaburgam hariç hepsi kırıldı boynum çatladı. tüm koruma ekipmanlarım tam olmasına rağmen (kask, mont, eldiven, dizlik, dirseklik, bellik) bu şekilde hasar aldım. Bu kadar çok korkmamın nedeni budur. Hiç bir hatam olmadığı halde ölümle burun buruna geldim. kendime güvensem de karşımdaki insanların neler yapabileceği hiç belli olmuyor. korkum kendimden dolayı değil karşımdaki sürücülerden dolayı.
 
Katılım
7 May 2012
Mesajlar
27
Geçmiş olsun. Dediğin gibi kendinden değil başkasından kaynaklanan korkuyu yenmek daha zordur
 
Katılım
5 Ağu 2012
Mesajlar
718
kesinlikle öyle. pratik yaparak güvenli sürüş eğitimi alarak kendimi yine motive edebilirim ama karşıdan bi araç geldiğinde yada trafiğe çıktığımda inanılmaz bi panik oluyo ve bu beni motora binmekten alıkoyuyo
 
Katılım
8 Ağu 2010
Mesajlar
61
Bu kadar büyük bir kazadan sonra hala motosiklete binmek istemen takdire şayan. Üstte arkadaşın dediği gibi enduro alıp tenha kırsal yollarda kullanman uygun olabilir sonra ya hoşuna gider iyice endurocu olursun ya da yavaş yavaş şehir trafiğine karışırsın.
 
Katılım
5 Ağu 2012
Mesajlar
718
enduro kullanan arkadaşlara kusura bakmasın da tarz olarak enduro hiç bana göre değil. zaten bütçem de çok kısıtlı sürekli motor değiştirebilicek bi maddi yapıya sahip değilim :/ yavaş ve hafif bi motor alıp tekrar istanbul trafiğine alışmam gerekicek anlaşılan. üstüne gitmeden bu korkuyu yenemiycem anlaşılan
 
Katılım
5 Ağu 2012
Mesajlar
718
o zaten karşı binmeme :) ben ölmeden alamazsın diyo ama beni durduramaz onu da biliyo. şansını deniyo sadece belki vazgeçerim diye :) beni ölümle burun buruna gelmek vazgeçiremedi bu sevdadan bu tutkudan babam mı yapıcak o işi :p
 
Katılım
6 Mar 2011
Mesajlar
42
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
e-5 yolu üzerinde floryadan yenibosna istikametinde giderken hava alanının orada yol viraja girer. bende tam o virajdaydım arkamdan hızla gelen ikisi de modifiye edilmiş opel astra ve renault clio (büyük ihtimalle yarışıyorlardı) hız limitinin baya bi üstünde slalom yaparak makaslara girerek geliyorlardı. sağ şerit dolu olduğu için kaçamadım sol şerittende araç geliyordu bende orta şeritteydim bu sırada şerit değiştiremedim ve astra makasa girerken arka tekerime vurup savurdu beni motorun üstünden ve motor da üstüme fırladı. Kaza sonucu sol bacağım çıktı iki kolum birden kırıldı ve 2 kaburgam hariç hepsi kırıldı boynum çatladı. tüm koruma ekipmanlarım tam olmasına rağmen (kask, mont, eldiven, dizlik, dirseklik, bellik) bu şekilde hasar aldım. Bu kadar çok korkmamın nedeni budur. Hiç bir hatam olmadığı halde ölümle burun buruna geldim. kendime güvensem de karşımdaki insanların neler yapabileceği hiç belli olmuyor. korkum kendimden dolayı değil karşımdaki sürücülerden dolayı.

Büyük geçmiş olsun. Kazaya neden olan beyinsizler herhangi bir ceza aldı mı? Kazadan sonra kaçtılar mı? Kazadan hemen sonra neler oldu? Yanıtlarsan sevinirim.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst