Önceki sayfalarda bir arkadaşımız gayet güzel açıklamış.
Sigorta firmaları müthiş zarar ediyorlar bu trafik sigortası denen naneden.
Ulaştırma bakanlığı ve karayolları genel müdürlüğü istatistiklerine bakarsanız ağzınız açık kalır.
Önceki yıl 1.030.000 civarında kaza olmuş.
Toplam maddi hasar 4 milyar dolar.
Toplam ödenen pirim miktarı ise 4 milyar TL
Yani sigorta şirketleri aldıkları paranın neredeyse 3 katını ödemişler.
Muhtemelen yıllardır bu şekilde zarar ediyorlar. Eğer diğer sigorta kalemleri olmasa demek ki çoktan batacaklarmış.
Benim bütün bunlardan anladığım şey şu.
Fiyatlar burada kalmayacak daha da artması muhtemel.
Uzun adam işsizlik ve trafik sorununu çözeceklerine söz vermişti.
İşsizliği çözdü.
Geçen gün açıklama yapıp işsizlere Katar'a gidin dedi.
Şimdi işsizler gidince sorun da kalmıyor haliyle.
Geriye kaldı trafik sorunu.
Muhtemelen yakında araçlarınızı satın, otobüse binin gibi bir açıklama yapar.
Trafik sorunu da böylece hallolur.
Bazı arkadaşlar 2 bin liralık motora 1100 lira sigorta ücreti mi olur demişler.
Valla iş arkadaşımın bacanağında 206 var taş çatlasa 500 yapar, bir kaç ay önce araya tanıdık falan sokturup güç bela 650 Euro'ya sigortasını yaptırdı.

Yani dünyanın her yerinde böyle bu iş düzelmesini beklemeyin.
Fiyatlar konusunda uzun adamın yapacağı bir şey yok yani.
Tabi insanların gelirlerini arttırma konusunda yapabilir ama onu da vatandaş istemiyor.
En son seçimlerde asgari ücreti 1500 lira yapacam diyen parti liderini yuhlamışlardı.
3500 lira yapacam diyene hele kendi memleketinden bile 2 oy çıktı.

Bu nedenle yukarıda satın diye yazdıklarım şaka değil arkadaşlar.
Eğer önümüzdeki bir kaç ay içerisinde sigorta ücretleri konusunda hükümet düzenleme yapmaya yanaşmaz, sizlerde böyle bol bol kaza yapmaya devam ederseniz bugünleri mumla ararsınız.
Araçlarınızı mecburen satacak ya da trafikten çekeceksiniz.
Parası olan binecek.
Böylece aslında ihtiyaç olan bir mal daha Türk halkı için lüks hale gelecek.
Yapacak bir şey yok mu peki?
Olmaz mı var.
Peki millette bir şey yapacak basiret ve cesaret var mı?
Hah ! İşte o yok bizde.