Bu başlıktan sonra heralde "oha sigortam noolmuş lan öyle" başlıkları açılmaz artık.

Katılım
11 Ara 2008
Mesajlar
4,209
Aslında bu başlığın anlatmak istediği : " Sigorta primleri yükseldiği için biricik iktidarımıza giydirmeyin, oy kaybettirmeyin. Yazıktır Reis ve stajyerine. Bakın , mantıklı açıklaması varmış. O halde ödeyin paşa paşa, sesinizi çıkartmayın. Bir daha da böyle pahalılıktan şikayet eden başlıklar açmayın... "
 
Son düzenleme:
Katılım
9 Mar 2008
Mesajlar
877
Bu konunun tek bir çözümü var, o da kaza yapmış, sistemi sömüren adama fazlasıyla dayayacaklar primi. Kazasız, sorunsuz adama değil..
En son bir rakam görmüştüm, sigortalıların %95i kazasız, hasarsız olarak dönüyor, geri kalan %5 bütün sistemi sömürüyor diye. Madem bu kadar zarar ediyorlar, çözümü gidip o %5te arayacaklar, %95e fahiş fiyatlar çıkararak değil.
 
Katılım
8 Ara 2015
Mesajlar
1,206
Bunun başlıkla veya yapılan açıklamayla bir ilgisi yok. şu anki sistem tamamen vatandaşı soymaya yönelik.

Bana 1017 lira çıkan sigorta babama 380 lira çıkıyor. Sen a2 ehliyeti olmayan, motor üzerine dahi oturmamış bir insana sırf yaşı var diye neredeyse 700 lira daha az sigorta çıkarırsan tabii ki zarar edersin. çünkü senin hesaplamanda sıkıntı var.

Motoru babama satıp onun adına sigortalattım. Ee şimdi ne değişti? Yine ben biniyorum motora..
 
Katılım
11 Haz 2012
Mesajlar
3,535
Motosikleti
Kawasaki Vulcan S
Ben eskiden sigorta şirketinde çalışıyordum. Şöyle açıklayım:

1. Bunlar ticari şirket ve hizmet karşılığı para kazanmalılar.
2. Yıllardır kimse bu işten para kazanamıyor. 1 yıl kar eden, gelecek 5 sene zarar ediyor.
3. Zorunlu trafik sigortası kamu çıkarlarını düşündüğünde zorunlu olarak kalması gereken bir uygulama ve bu devam edecek.
4. Bir de yukarıda dediği gibi değer kaybı meselesi çıktı.
5. Bedeni hasar tazminatları her geçen sene katlanarak artırılıyor.
6. Bu tazminat artışları her zaman geriye dönük uygulanıyor.
(Bunların herhangi birini savunuyor ya da bunlara karşı çıkıyor değilim, sadece olanı yazıyorum)

Bunların hepsini birleştirdiğinde zamlar kaçınılmaz. Satın aldığın hizmetin karşılığında para vermeyi öpülmek olarak algılıyorsan evet öpecekler. Bahçende domates yetiştiremiyorsan manav da öpüyor. Kuyudan petrol çıkarmıyorsan pompacılar öpüyor. Topraktan metal çıkarıp elinle parçaları birleştiremiyorsan motosiklet üreticileri de öpüyor. Bütün gün öpücüklere boğuluyorsun.

Ben bu olayın garipsenmesini hiç anlamıyorum. Motosiklete binmenin masrafı motosiklet parası değildir. Motosiklet + Ekipman + Eğitim + Ehliyet + Sigorta + Vergi + Benzin + Bakım-Onarım + Lastik vs vs. masraflarının altından kalkamıyorsan ne yazık ki motosiklet lükstür. Nasıl Karayiplerde tatil yapmak lüks ise bu da lükstür. Bilmem anlatabildim mi.

Ayrıca size garanti veriyorum. Açık açık yazayım. TRAFİK SİGORTASINDAN ve SAĞLIK SİGORTASINDAN PARA KAZANAN YOK. KİMSE DE KAZANMAYACAK. Zamları sadece zararlarını azaltmak için yapıyorlar. Asıl para kasko, seyahat, ev ve işyeri vs. sigortalarından kazanılıyor. Trafik sigortalarında bu zararlara katlanmalarının tek nedeni diğer sigortalar için marka bilinirliği yaratmak. Yoksa beyni olan trafik sigortası yapmaz. Yapmayan da var ama inanın adını sanını duymamışınızdır. Duyulmamasının sebebi de trafik ve/veya sağlık sigortaları yapmamaları. Pazar payları, ciroları, karları ve hedefleri de aynı oranda düşüktür.

Aslında benim için pek sorun yok benim motorun 88 TL gibi bir şeydi.Ama geçenlerde burada bir başlık gördüm.3500 TL lik sıfır km motosiklete 1500-2000 TL civarı sigorta çıkarmışlar.İşte bu resmen öpülmek.Hem de hardcore.Bu tarz sigorta fiyatlarının bence hiç bir mantıklı açıklaması yok.Ayrıca hizmet konusu tartışılır kaza yaparsan o hizmeti alıyorsun.Kaza yapmadığın sürece para boşa gitmiş oluyor.Valla arkadaşların dediği gibi zarar ediyorlarsa kapatırlar dükkanı defolup giderler.Belli ki kimsenin zarar ettiği yok hepsi tam gaz devam.Devlet ve sigorta şirketleri elele iyi yoluyorlar milleti.
 
Katılım
19 Haz 2014
Mesajlar
426
Ben eskiden sigorta şirketinde çalışıyordum. Şöyle açıklayım:

1. Bunlar ticari şirket ve hizmet karşılığı para kazanmalılar.
2. Yıllardır kimse bu işten para kazanamıyor. 1 yıl kar eden, gelecek 5 sene zarar ediyor.
3. Zorunlu trafik sigortası kamu çıkarlarını düşündüğünde zorunlu olarak kalması gereken bir uygulama ve bu devam edecek.
4. Bir de yukarıda dediği gibi değer kaybı meselesi çıktı.
5. Bedeni hasar tazminatları her geçen sene katlanarak artırılıyor.
6. Bu tazminat artışları her zaman geriye dönük uygulanıyor.
(Bunların herhangi birini savunuyor ya da bunlara karşı çıkıyor değilim, sadece olanı yazıyorum)

Bunların hepsini birleştirdiğinde zamlar kaçınılmaz. Satın aldığın hizmetin karşılığında para vermeyi öpülmek olarak algılıyorsan evet öpecekler. Bahçende domates yetiştiremiyorsan manav da öpüyor. Kuyudan petrol çıkarmıyorsan pompacılar öpüyor. Topraktan metal çıkarıp elinle parçaları birleştiremiyorsan motosiklet üreticileri de öpüyor. Bütün gün öpücüklere boğuluyorsun.

Ben bu olayın garipsenmesini hiç anlamıyorum. Motosiklete binmenin masrafı motosiklet parası değildir. Motosiklet + Ekipman + Eğitim + Ehliyet + Sigorta + Vergi + Benzin + Bakım-Onarım + Lastik vs vs. masraflarının altından kalkamıyorsan ne yazık ki motosiklet lükstür. Nasıl Karayiplerde tatil yapmak lüks ise bu da lükstür. Bilmem anlatabildim mi.

Ayrıca size garanti veriyorum. Açık açık yazayım. TRAFİK SİGORTASINDAN ve SAĞLIK SİGORTASINDAN PARA KAZANAN YOK. KİMSE DE KAZANMAYACAK. Zamları sadece zararlarını azaltmak için yapıyorlar. Asıl para kasko, seyahat, ev ve işyeri vs. sigortalarından kazanılıyor. Trafik sigortalarında bu zararlara katlanmalarının tek nedeni diğer sigortalar için marka bilinirliği yaratmak. Yoksa beyni olan trafik sigortası yapmaz. Yapmayan da var ama inanın adını sanını duymamışınızdır. Duyulmamasının sebebi de trafik ve/veya sağlık sigortaları yapmamaları. Pazar payları, ciroları, karları ve hedefleri de aynı oranda düşüktür.

Beter olsunlar, batsınlar , iflas etsinler. Yerine de işini düzgün yapan şirketler, elemanlar, eskperler gelsinler. Bir sürü serefsiz eksperi oraya

doldurup, tamponun tırnağı kırıldı diye sıfır gibi aracı perte çıkarmasınlar. Malum sitede görmüyorsunuz heralde aracın 500 tl masrafı vardır ama

hasar kaydı (yani pert kaydı ) vardır üzerinde , evvaliyatında hasarı yoktur, çalışır yürür konumdadır, piyasa fiyatınndan 10 - 20 bin aşağidir

diye bir sürü ilan var. Sen bu araçların bedelini masum insanlardan bu sigotayı yaptırmaya mecbursun kisvesi altında çıkartırsan bende yiyecek

ekmeğe muhtaç olmasını temenni ederim bu sigorta şirketlerinin.
 
Katılım
6 Kas 2014
Mesajlar
138
Bana pek inandırıcı gelmedi. Acaba, devletin farklı kollardan gelire ihtiyacı olabilir mi?

Bir anda bu kadar artamaz fiyatlar. TV'lerde ağlamak haklı olduğunuzu göstermez. Hem trafik sigortasından hem kasko'dan hem MTV'den öpüyorsunuz vatandaşı. Kimi kandırıyorsunuz?

Bu ülkede motorlu araç kullanmak gerçekten lüks hale geldi. Allah ıslah etsin hepsini.
 
Katılım
1 Kas 2013
Mesajlar
224
Beter olsunlar, batsınlar , iflas etsinler. Yerine de işini düzgün yapan şirketler, elemanlar, eskperler gelsinler. Bir sürü serefsiz eksperi oraya

doldurup, tamponun tırnağı kırıldı diye sıfır gibi aracı perte çıkarmasınlar. Malum sitede görmüyorsunuz heralde aracın 500 tl masrafı vardır ama

hasar kaydı (yani pert kaydı ) vardır üzerinde , evvaliyatında hasarı yoktur, çalışır yürür konumdadır, piyasa fiyatınndan 10 - 20 bin aşağidir

diye bir sürü ilan var. Sen bu araçların bedelini masum insanlardan bu sigotayı yaptırmaya mecbursun kisvesi altında çıkartırsan bende yiyecek

ekmeğe muhtaç olmasını temenni ederim bu sigorta şirketlerinin.

Aslında benim için pek sorun yok benim motorun 88 TL gibi bir şeydi.Ama geçenlerde burada bir başlık gördüm.3500 TL lik sıfır km motosiklete 1500-2000 TL civarı sigorta çıkarmışlar.İşte bu resmen öpülmek.Hem de hardcore.Bu tarz sigorta fiyatlarının bence hiç bir mantıklı açıklaması yok.Ayrıca hizmet konusu tartışılır kaza yaparsan o hizmeti alıyorsun.Kaza yapmadığın sürece para boşa gitmiş oluyor.Valla arkadaşların dediği gibi zarar ediyorlarsa kapatırlar dükkanı defolup giderler.Belli ki kimsenin zarar ettiği yok hepsi tam gaz devam.Devlet ve sigorta şirketleri elele iyi yoluyorlar milleti.

Not: Zarar etme konusu yazımda belirttiğim üzere trafik sigortası ve sağlık sigortasına özel. Bir kez daha dikkatli okursanız neden buna katlandıklarını da yazdım.

Dikkat çektiğiniz noktada haklısınız. Yalnız şöyle bir durum var: Eksperler sigorta şirketlerinden bağımsız, devletin atadığı görevlilerdir. Yani bu konuda bir dolandırıcılık, kayırma vs oluyorsa her zamanki gibi tanıdık, eş dost, rüşvet vs yoluyla oluyordur. Bunlara izin verilmemesi lazım kesinlikle. Ama şüphe etmenize gerek yok. Stratejik bir pozisyonda çalışıyordum ve her türlü kar-zarar vs rakamları her daim elimin altındaydı. Kar etmiyorlar. Hem de yıllardır. Kar etmek gibi de bir hedef yok, sadece zarar azaltma var.

Bir de zarar etsinler batsınlar beter olsunlar demişsiniz. Valla öyle istiyorsanız olsun, babamın şirketi değil ancak kamu yararını düşündüğünüz zaman çok büyük darbe olacaktır.

Başınıza hiç %100 karşı tarafın suçlu olduğu bir kaza gelmedi mi? Varsayalım adamın 70 model kuşgillerden bir arabası var. Sende de son model Panigale. Canınıza bir zarar gelmedi ve motosikletiniz pert oldu kaza sonucu. Bu adamın -muhtemel gelir seviyesini göz önüne alacak olursak- sittin sene bütün varını yoğunu satıp çoluğu çocuğuyla kapı önünde kalsa bile sizin zararınızı ödeme şansı yok. Öyle dava icra uğraşır durusunuz. İnsanları da hayati derecede mağdur edersiniz. Bu ekstrem bir durum olmakla beraber daha ufakları da sizi hayatınızdan bezdirecektir.

Sigorta mantığı dünyanın en eski ticari oluşumlarından biridir ve zamanında Lloyd tarafından ortaya atılmış, gemi taşımacılığında yaşanılan kayıplar sonucu kaptanların birlik olup gönüllü kurduğu bir havuz sistemine dayanır. İhtiyaçlar günümüze kadar bu seviyiye geldi ki sigorta da şu anda hayatın bu kadar içinde. Yani tamamen kendiliğinden ihtiyaçtan doğmuş bir oluşumdur. Emin olun şu anda yok etsek çok pişman oluruz. Eğer sadece trafik ve sağlık sigortasını kullanıyorsanız günü sonunda, yıllar geçtikten sonra siz karlı duruma geleceksiniz. Ancak bu primler ödenemiyorsa bilin ki o sigortasını ödeyemediğiniz değer sizin için lükstür.

Yurt dışında insanlar bu primler çok daha yüksek olmasına rağmen rahat rahat ödüyorlar. Bu problem sigorta şektörünün değil, ülkenin genel refah seviyesi ve insanların kendi ekonomik düzeylerinin üstünde hayatları zorlamasından ileri gelmektedir. Bunun sorumluları da bellidir ve her fırsatta tekrar ödüllendirilmektedir. O yüzden içinde bulunduğumuz durum her türlü müstahaktır ve adildir. Arkanıza yaslanın ve yeni Türkiyenin keyfini çıkarın.
 
Son düzenleme:
Katılım
11 Haz 2012
Mesajlar
3,535
Motosikleti
Kawasaki Vulcan S
@plegus abi yanlış anlama gereksiz demiyorum ama bu ülkede zorunlu trafik sigortası,genel sağlık sigortası başta olmak üzere hiç bir sigorta sistemi düzgün işlemiyor bence.Ülkemizdeki çoğu sistemde olduğu gibi sigorta sistemlerinde de ciddi sorunlar var.Zaten sende yazdığın mesajın son pragrafında bu sorunların kaynağını belirtmişsin.
 
Katılım
18 Ara 2014
Mesajlar
203
kesinlikle sistem yanlış basitçe hesaplarsak
yolda emanet arabayla kenarda ters yönden gelen at hırsızı tipli kamyönetin geçemeyeceğini anlayıp durdum o gelmeye devam ettim kaportaya kasayı takıp yırttı. Ters yön olduğu içinde %100 kusurlu.
tutanak tuttuk baktım sigorta poliçesine 352 tl ye yaptırmış bu sene ki 5. resmi kazası bizim araç 3000 tl ye tamir gördü diğer ücretler hariç.
bir de mahkemeden sıfır ve kazasız olduğu için değer kaybı başvurusu yapılacak tahminim 3000 tl de ordan alınacak.
hasarın tazmini 6000 tl / 352 tl adamın yıllık primi= 17
yani sadece tek kazayı primle ödese 17 yıl sürüyor o yıl ki 5. kazasıymış
Prim yükselecek gidecek en düşüğüne yaptıracak muhtemelen başka bir şirkete yine aynı terane dönecek
Ulan hazıra dağ mı dayanır yapmayın herkesin sigortasını madem bizim ne suçumuz var !
 
Katılım
1 Kas 2013
Mesajlar
224
kesinlikle sistem yanlış basitçe hesaplarsak
yolda emanet arabayla kenarda ters yönden gelen at hırsızı tipli kamyönetin geçemeyeceğini anlayıp durdum o gelmeye devam ettim kaportaya kasayı takıp yırttı. Ters yön olduğu içinde %100 kusurlu.
tutanak tuttuk baktım sigorta poliçesine 352 tl ye yaptırmış bu sene ki 5. resmi kazası bizim araç 3000 tl ye tamir gördü diğer ücretler hariç.
bir de mahkemeden sıfır ve kazasız olduğu için değer kaybı başvurusu yapılacak tahminim 3000 tl de ordan alınacak.
hasarın tazmini 6000 tl / 352 tl adamın yıllık primi= 17
yani sadece tek kazayı primle ödese 17 yıl sürüyor o yıl ki 5. kazasıymış
Prim yükselecek gidecek en düşüğüne yaptıracak muhtemelen başka bir şirkete yine aynı terane dönecek
Ulan hazıra dağ mı dayanır yapmayın herkesin sigortasını madem bizim ne suçumuz var !

Sigortasını geçtim o adamın ehliyetini nasıl almıyorlar hala? Böyle bir saçmalık varken sistemden bahsedemeyiz zaten. Kepazelik.
 
Katılım
2 May 2015
Mesajlar
1,583
ne denirse densin ben sonuca bakarım 2-3 binlik motora 1000-1500 tl prim olmaz bırakın 20000 lik motorada olmaz,adaletsizlik bu,,750000 lik Ferrari nin sigortası ile motorun sigortası aynı olmamalı ve ayrıca yazıldığı gibi sigortayı zarar ettiren o yüzde 5 lik kısıma kitlesinler yüksek pirimi,, banane
 
Katılım
17 Kas 2015
Mesajlar
106
07.12.2015 tarihinde motorumu aldım 2006 model ledow 250 24 plaka yaş 24 en uygun sigorta 976 çıktı bi tanıdık vasıtasıyla 800 tl ye halledibildim bilginize noter işlemi 111 tl tuttu plaka değişmedi noter ve sigorta masrafı dışında hiç bi masrafım olmadı ruhsatıda bugun hallettim iyi forumlar
 
Katılım
10 May 2015
Mesajlar
519
Motosikleti
Suzuki burgman 200
adamlar haklı beyler.artik en kotu arabanin bile bir fari 500 lira.5000 e aldigim motora 800 liraya sigorta yaptirabildim.seneye ikametgahimi istanbuldan yalovaya aldirip sifir x max almayi düşünüyorum insallah.yoksa 1.500 lira sigorta odeyemem ona
 
Katılım
4 Ara 2013
Mesajlar
1,222
Artık motor alırken millet o şehirdeki kaza yapma oranına göre alıcak galiba. Bunu da başlangıç motorları videolarına ekleyelim :queen:
 
Katılım
1 Kas 2013
Mesajlar
224
ne denirse densin ben sonuca bakarım 2-3 binlik motora 1000-1500 tl prim olmaz bırakın 20000 lik motorada olmaz,adaletsizlik bu,,750000 lik Ferrari nin sigortası ile motorun sigortası aynı olmamalı ve ayrıca yazıldığı gibi sigortayı zarar ettiren o yüzde 5 lik kısıma kitlesinler yüksek pirimi,, banane

Sanırım sigorta değil kaskodan bahsediyorsunuz. Bambaşka bir dünya tamamen kişisel tercih yaptırıp yaptırmamak. 2-3binlik motora hiçbir sigorta şirketi asla ve asla kattiyetle o primi çıkartmaz trafik sigortası olsa.
 
Katılım
1 Mar 2015
Mesajlar
100
Yaptıracağınız Zorunlu Trafik Sigortası karşı tarafın hasarını karşılamak için yapılması zorunludur. Yani sizin motorunuzun bin tl olması ile 10 bin tl olması arasında pek bi fark yok.

hatta ucuz olan motorun kaza yapma riski daha fazla. ucuz motorun dengesi, freni vs. kaza riskini arttırır.

bu yıl en fazla satılan otomobil markası volksvagen olmuş 120 bin araba sattılar, ikinci sırada ford, üçüncü sırada renault var.
senin motorun bin lira olabilir ama çarptığın araba büyük ihtimalle bu üç markadan biri olacak ki bu markalar otomobil pazarının % 30 unu oluşturuyor. bu üç markanın en ucuz arabası 40 bin tl den başlıyor. en pahalısı da sanırım vw touareg fiyatı 370 bin tl.

hiç bişey yok sadece tampona vurdun diyelim bu araçların tampon boyaması en az yetkili servislerde 1500 tl civarı.

geçen yıl arabamla benim sigortalı personelim passat a arkadan çarptı.
3 yıldır hasarsızlık indirimli 700 tl ye yaptırdığım kaskom benim arabamın yetkili servisten çıkan 8 bin tl lik faturasını ödedi.

karşı tarafın tamponu boya vs. yapılacaktı onu da zorunlu trafik sigortam ödedi ama ne kadar ödedi bilmiyorum.

benim anlamadığım fiyatı yüksek bulan arkadaşlar siz kendinizi risksiz mi sanıyorsunuz? kaza yapmayacağınızı kim garanti ediyor? nerden geliyor bu özgüven 2 teker üstünde :)
 
Katılım
25 Mar 2006
Mesajlar
3,978
Lan oğlum kim ödeme talebinde bulunuyorsa gidin onun primini arttırın. Benim zorunlu sigorta primim neden üçe katlanıyor durduk yere ?!?
 
Katılım
5 May 2014
Mesajlar
174
bir yasa çıkarıp millete dayıyorlar. bakın 7 yaşındaki çocuk maça gitmek için passolig kredi kartı cıkarmak zorunda . bölyle saçmalık olabilirmi. sigorta mevzusundada kim kimle kaza yapıyorsa onlar birbirlerine ödesinler. bu güne kadar kimseye çarpmamışım bmw nin tampon parasını bana ödetirse devlet osmanlının dağılma dönemindeki gibi halkın gözünde itibarı kalmaz. şahsen ben devletin beni düşündüğünü sanmıyorum. benim yaşam kalitemi yükseltemeyen bir devlet anlayışı...
 
Katılım
4 Kas 2010
Mesajlar
1,365
Adam o kadar konu açtı yine de aynı başlıktan açtılar :cherry:

2013 pcx 125 e 1157 lira ödedim bu arada
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst