- Katılım
- 7 Mar 2006
- Mesajlar
- 3,626
- Konu Yazar
- #1
epeyden beri hayalini kurduğumuz ama gitmek için yazın bitmesini beklediğimiz Bozcaada gezimizi nihayet yapabildik. izmirden yaklaşık 300 km karayolu ile geyikli'ye oradanda yarım saatlik feribot seferiyle bozcaadaya vardık.
Altınoluk'u geçtikten sonra şahane manzaraya dayanamayıp uzunca bir çay molası verdik. Ben ve Viper75
http://g.imageshack.us/img193/bada.jpg/1/
Çayları beklerken
ale:
ale:
ale: yol arkadaşlarımız Cüneyt ve eşi nilay
http://g.imageshack.us/img515/14244159836954354705619.jpg/1/
Daha sonra 18:00 Bozcaada feribotuna binmek için Geyikli Feribot iskelesine geldik. ama daha feribota epey zaman vardı. Kış tarifesine geçildiği için günde üç sefer yapılıyor.
http://g.imageshack.us/img515/14244159837029354705619.jpg/1/
Adaya doğru giderken feribottan güneşin batışı görülmeye değer derecede güzeldi.
http://g.imageshack.us/img193/14244159837074354705619.jpg/1/
Adaya yaklaştıkça Kale görkemli yapısıyla dikkatinizi çekiyor.
http://g.imageshack.us/img193/14244159837164354705619.jpg/1/
http://g.imageshack.us/img193/14244159837164354705619.jpg/1/
Adaya geldikten sonra Rum Mahallesinde ufak bir tur atıp konaklayacağımız pansiyonu beğendik. Adada bir sürü alternatif konaklama mevcut. gezerek ve görerek karar vermek daha doğru. Ama yazın gidiyorsanız yer bulamadan da dönebilirsiniz.
http://g.imageshack.us/img251/14244159841389354705619.jpg/1/
Adanın balıktan yana nasibi bol. zaten balık-şarap ve rüzgar adanın değişmezleri. sahildeki balık lokantalarından beğendiğinize pazarlık ederek oturabilirsiniz. balıklar çok ama çok taze.
Balık rakısız yenilirse insanı zehirler der babam. zehirlenmemek için mecburen içtik. (araç kullanmadık yürüdük)
http://g.imageshack.us/img515/82231618659831077094681.jpg/1/
Adaya özgü mezeleri de yemenizi öneririm. Çok değişik tatlar var
:cat:
Adanın havasından mıdır nedir sabah erkenden çok acıkmış olarak kalktık. Kahvaltıda özellikle Domates Reçelini ve Gelincik reçelini denemelisiniz. Genelde pansiyonların ufak avlu yada bahçeleri var kahvaltıyı buralarda yapmak çok keyifli:cat:
http://g.imageshack.us/img515/82231618660031077094681.jpg/1/
Başladık Ada turuna. Önünüze her sokakta bir sürü şahane ev çıkıyor. her birinin içine girip yaşayasınız geliyor. ama en fazla önünde foto çekinmekle yetiniyoruz.:salut:
http://g.imageshack.us/img193/82231618685681077094681.jpg/1/
işte o evlerden bir kaçı
http://g.imageshack.us/img515/82231618685931077094681.jpg/1/
Bu ev daha güzelmiş bunu alalım
queen:
) derken önünüze başka bir ev geliyor ve oooo diyorsunuz
http://g.imageshack.us/img193/82231618686581077094681.jpg/1/
evlerin çoğu bakımlı ve hoş dekorasyonlarla süslenmiş. çiçekler görülmeye değer
http://g.imageshack.us/img98/14244159837599354705619.jpg/1/
Sokaklardan bir kaç poz demek istediğimi daha iyi anlatabilir.
http://g.imageshack.us/img203/14244159837269354705619.jpg/1/
http://g.imageshack.us/img203/14244159837279354705619.jpg/1/
Adada bir kilise ve iki cami mevcut (benim gördüklerim)
http://g.imageshack.us/img515/14244159837304354705619.jpg/1/
http://g.imageshack.us/img515/14244159837329354705619.jpg/1/
Beş dakikalık yolu hangi evi alalım derken bir buçuk saatte geçip balıkçı barınağına geldik.
http://g.imageshack.us/img202/14244159837509354705619.jpg/1/
Daha sonra çınaraltında damla sakızlı kahve içelim dedik. keyfimiz doruklara çıksın.
http://g.imageshack.us/img197/82231618744131077094681.jpg/1/
Sunum 10 üzerinden 10. Damla sakızlı türk kahvesi yanında çikolata ve bir adet captain black sigara ve acı badem likörü. Daha sonra eski kahve (taş kahve) de ise acı badem yerine üzüm likörlü olanını öğrendik. Üzüm likörü kesinlikle denenmeli çok güzel bir tat. Hastasıyız artık.
http://g.imageshack.us/img98/14244159837499354705619.jpg/1/
kahveleri içince enerjimiz yerine geldi ve tura devam ettik
Viperım traktör kullanmaya teşebbüs etti. yakışmadı da değil hani:queen:
http://g.imageshack.us/img193/82231618743231077094681.jpg/1/
sonrada bizim kızlar şahane bir köşe bulup başladılar sohbete
http://g.imageshack.us/img515/14244159837284354705619.jpg/1/
bizim neyimiz eksik dedik ve karşı evin önüne de biz oturduk cüneyt kardeşimle
http://g.imageshack.us/img203/14244159837419354705619.jpg/1/
sokaklar ve evler büyülemeye devam ediyor
http://g.imageshack.us/img515/14244159837439354705619.jpg/1/
adada bir evin bahçesinden yalancı hurma kopardıktan sonra kızlar yeni bir ev daha beğendi. sanırım bunu alacağız
http://g.imageshack.us/img515/14244159837489354705619.jpg/1/
bizde cüneytle balık meraklısı olduğumuz için tekne derdindeyiz.
http://g.imageshack.us/img202/14244159837509354705619.jpg/1/
gezmeye devam
http://g.imageshack.us/img98/72141236.jpg/1/
Adada dört tane şarap üreten firma var. ve hepsinin tadım merkezleri mevcut
istediğin şaraptan istediğin kadar tadabiliyorsun. yanında çerezler de var. çamlıbağ, corvus ve talay'ın şaraplarını denedik herbiri ayrı güzel.
http://g.imageshack.us/img229/82231618798831077094681.jpg/1/
bir kaç şişe şarap aldıktan sonra yola devam ettik.
Adada 1200 civarında kayıtlı seçmen varmış. buna ilaveten 2300 civarında ise kayıtsız kedi vardı:queen: kedisiz sokak görmeniz mümkün değil ve kediler grup halinde geziyor
http://g.imageshack.us/img197/14244159837669354705619.jpg/1/
http://g.imageshack.us/img98/14244159837689354705619.jpg/1/
Adanın çevresinde 42 km lik ana karayolu var. ve ada turu mutlaka yapılmalı. harika koylar ve bağ evileri arasında yolculuk yapmanın tadı bambaşka
http://g.imageshack.us/img98/14244159837729354705619.jpg/1/
Edip Cansevere ait bir yazı
http://g.imageshack.us/img251/14244159837714354705619.jpg/1/
Issızlığın ortasında tamamen doğayla başbaşasınız. doğanın sesinin verdiği huzuru bozmamak için konuşmak istemiyorsunuz.
http://g.imageshack.us/img98/14244159837789354705619.jpg/1/
insanlar eşleriyle gelip şaraplarını açıp bu koylarda kilimler üzerine oturarak doğayla bütünleşiyor. bense bir ahşap sandalye buldum hemde tam denizin dibinde
http://g.imageshack.us/img197/14244159837804354705619.jpg/1/
ama deniz çağırmaya devam etti. Dayanamadım bende
http://g.imageshack.us/img197/14244159837854354705619.jpg/1/
adanın havasından mıdır nedir romantizm doruklara çıktı
http://g.imageshack.us/img98/14244159837884354705619.jpg/1/
yolumuz üzerindeki harika koylardan bir kaçı
http://g.imageshack.us/img5/14244159837934354705619.jpg/1/
http://g.imageshack.us/img98/14244159837924354705619.jpg/1/
uçsuz bucaksız deniz manzarası ve bol bol iyotla beraber gelen kekik kokusu
http://g.imageshack.us/img229/14244159837954354705619.jpg/1/
ve bir mühendis olarak görmeden duramayacağım rüzgar tribünleri
http://g.imageshack.us/img251/82231618818681077094681.jpg/1/
türkiye rüzgar potansiyeli bakımından dünyadaki önemli ülkelerden birisi. güneş ve jeotermal enerjide de keza aynı durum geçerli. Temiz, doğayla barışık yenilebilir ve sürdürülebilir sistemleri kurarak potansiyelimiz kullanıp ülkemizi korumak varken neden nükleer santral projelerini ısrarla savunuruz anlamış değilim. biz mi ülkemizi çok seviyoruz yoksa çevre düşmanı tesisler kurulmasına izin vererek ülkemizin geleceğini ve doğal kaynaklarını yok edenler mi?
http://g.imageshack.us/img229/bozcaada118.jpg/1/
Dönüşte ise 17.00 feribotuna binerek izmire doğru tekrar yola çıktık.
Bozcaada görülmesi gereken yerlerden birisi. sokaklarında rumlar türkler birarada. kapılar kilitli değil, heryer açık. sokaklarda kapı önünde oturan teyzelere selam verirseniz en az 10 dakika sohbet edersiniz
gün batımı mutlaka adadan görülmeli. hatta mümkünse şarap eşliğinde. ayazma plajı, akvaryum koyu, rum mahallesi gezilmeli, damla sakızlı kurabiyeler, üzümler, şaraplar, üzüm likörleri, ve balıklar mutlaka denenmeli.
keyifli bir geziydi. dönerken nedense bir yarımız bozcaada da kaldı. en kısa zamanda tekrar gitmek için gün sayıyoruz.
Bozcaadanın da artık Hastasıyız.
Sevgilerle
Wallace
Altınoluk'u geçtikten sonra şahane manzaraya dayanamayıp uzunca bir çay molası verdik. Ben ve Viper75
http://g.imageshack.us/img193/bada.jpg/1/Çayları beklerken
http://g.imageshack.us/img515/14244159836954354705619.jpg/1/Daha sonra 18:00 Bozcaada feribotuna binmek için Geyikli Feribot iskelesine geldik. ama daha feribota epey zaman vardı. Kış tarifesine geçildiği için günde üç sefer yapılıyor.
http://g.imageshack.us/img515/14244159837029354705619.jpg/1/Adaya doğru giderken feribottan güneşin batışı görülmeye değer derecede güzeldi.
http://g.imageshack.us/img193/14244159837074354705619.jpg/1/Adaya yaklaştıkça Kale görkemli yapısıyla dikkatinizi çekiyor.
http://g.imageshack.us/img193/14244159837164354705619.jpg/1/
http://g.imageshack.us/img193/14244159837164354705619.jpg/1/Adaya geldikten sonra Rum Mahallesinde ufak bir tur atıp konaklayacağımız pansiyonu beğendik. Adada bir sürü alternatif konaklama mevcut. gezerek ve görerek karar vermek daha doğru. Ama yazın gidiyorsanız yer bulamadan da dönebilirsiniz.
http://g.imageshack.us/img251/14244159841389354705619.jpg/1/Adanın balıktan yana nasibi bol. zaten balık-şarap ve rüzgar adanın değişmezleri. sahildeki balık lokantalarından beğendiğinize pazarlık ederek oturabilirsiniz. balıklar çok ama çok taze.
Balık rakısız yenilirse insanı zehirler der babam. zehirlenmemek için mecburen içtik. (araç kullanmadık yürüdük)
http://g.imageshack.us/img515/82231618659831077094681.jpg/1/Adaya özgü mezeleri de yemenizi öneririm. Çok değişik tatlar var
Adanın havasından mıdır nedir sabah erkenden çok acıkmış olarak kalktık. Kahvaltıda özellikle Domates Reçelini ve Gelincik reçelini denemelisiniz. Genelde pansiyonların ufak avlu yada bahçeleri var kahvaltıyı buralarda yapmak çok keyifli:cat:
http://g.imageshack.us/img515/82231618660031077094681.jpg/1/Başladık Ada turuna. Önünüze her sokakta bir sürü şahane ev çıkıyor. her birinin içine girip yaşayasınız geliyor. ama en fazla önünde foto çekinmekle yetiniyoruz.:salut:
http://g.imageshack.us/img193/82231618685681077094681.jpg/1/işte o evlerden bir kaçı
http://g.imageshack.us/img515/82231618685931077094681.jpg/1/Bu ev daha güzelmiş bunu alalım
http://g.imageshack.us/img193/82231618686581077094681.jpg/1/evlerin çoğu bakımlı ve hoş dekorasyonlarla süslenmiş. çiçekler görülmeye değer
http://g.imageshack.us/img98/14244159837599354705619.jpg/1/Sokaklardan bir kaç poz demek istediğimi daha iyi anlatabilir.
http://g.imageshack.us/img203/14244159837269354705619.jpg/1/
http://g.imageshack.us/img203/14244159837279354705619.jpg/1/Adada bir kilise ve iki cami mevcut (benim gördüklerim)
http://g.imageshack.us/img515/14244159837304354705619.jpg/1/
http://g.imageshack.us/img515/14244159837329354705619.jpg/1/Beş dakikalık yolu hangi evi alalım derken bir buçuk saatte geçip balıkçı barınağına geldik.
http://g.imageshack.us/img202/14244159837509354705619.jpg/1/Daha sonra çınaraltında damla sakızlı kahve içelim dedik. keyfimiz doruklara çıksın.
http://g.imageshack.us/img197/82231618744131077094681.jpg/1/Sunum 10 üzerinden 10. Damla sakızlı türk kahvesi yanında çikolata ve bir adet captain black sigara ve acı badem likörü. Daha sonra eski kahve (taş kahve) de ise acı badem yerine üzüm likörlü olanını öğrendik. Üzüm likörü kesinlikle denenmeli çok güzel bir tat. Hastasıyız artık.
http://g.imageshack.us/img98/14244159837499354705619.jpg/1/kahveleri içince enerjimiz yerine geldi ve tura devam ettik
Viperım traktör kullanmaya teşebbüs etti. yakışmadı da değil hani:queen:
http://g.imageshack.us/img193/82231618743231077094681.jpg/1/sonrada bizim kızlar şahane bir köşe bulup başladılar sohbete
http://g.imageshack.us/img515/14244159837284354705619.jpg/1/bizim neyimiz eksik dedik ve karşı evin önüne de biz oturduk cüneyt kardeşimle
http://g.imageshack.us/img203/14244159837419354705619.jpg/1/sokaklar ve evler büyülemeye devam ediyor
http://g.imageshack.us/img515/14244159837439354705619.jpg/1/adada bir evin bahçesinden yalancı hurma kopardıktan sonra kızlar yeni bir ev daha beğendi. sanırım bunu alacağız
http://g.imageshack.us/img515/14244159837489354705619.jpg/1/bizde cüneytle balık meraklısı olduğumuz için tekne derdindeyiz.
http://g.imageshack.us/img202/14244159837509354705619.jpg/1/gezmeye devam
http://g.imageshack.us/img98/72141236.jpg/1/Adada dört tane şarap üreten firma var. ve hepsinin tadım merkezleri mevcut
http://g.imageshack.us/img229/82231618798831077094681.jpg/1/bir kaç şişe şarap aldıktan sonra yola devam ettik.
Adada 1200 civarında kayıtlı seçmen varmış. buna ilaveten 2300 civarında ise kayıtsız kedi vardı:queen: kedisiz sokak görmeniz mümkün değil ve kediler grup halinde geziyor
http://g.imageshack.us/img197/14244159837669354705619.jpg/1/
http://g.imageshack.us/img98/14244159837689354705619.jpg/1/Adanın çevresinde 42 km lik ana karayolu var. ve ada turu mutlaka yapılmalı. harika koylar ve bağ evileri arasında yolculuk yapmanın tadı bambaşka
http://g.imageshack.us/img98/14244159837729354705619.jpg/1/Edip Cansevere ait bir yazı
http://g.imageshack.us/img251/14244159837714354705619.jpg/1/Issızlığın ortasında tamamen doğayla başbaşasınız. doğanın sesinin verdiği huzuru bozmamak için konuşmak istemiyorsunuz.
http://g.imageshack.us/img98/14244159837789354705619.jpg/1/insanlar eşleriyle gelip şaraplarını açıp bu koylarda kilimler üzerine oturarak doğayla bütünleşiyor. bense bir ahşap sandalye buldum hemde tam denizin dibinde
http://g.imageshack.us/img197/14244159837804354705619.jpg/1/ama deniz çağırmaya devam etti. Dayanamadım bende
http://g.imageshack.us/img197/14244159837854354705619.jpg/1/adanın havasından mıdır nedir romantizm doruklara çıktı
http://g.imageshack.us/img98/14244159837884354705619.jpg/1/yolumuz üzerindeki harika koylardan bir kaçı
http://g.imageshack.us/img5/14244159837934354705619.jpg/1/
http://g.imageshack.us/img98/14244159837924354705619.jpg/1/uçsuz bucaksız deniz manzarası ve bol bol iyotla beraber gelen kekik kokusu
http://g.imageshack.us/img229/14244159837954354705619.jpg/1/ve bir mühendis olarak görmeden duramayacağım rüzgar tribünleri
http://g.imageshack.us/img251/82231618818681077094681.jpg/1/türkiye rüzgar potansiyeli bakımından dünyadaki önemli ülkelerden birisi. güneş ve jeotermal enerjide de keza aynı durum geçerli. Temiz, doğayla barışık yenilebilir ve sürdürülebilir sistemleri kurarak potansiyelimiz kullanıp ülkemizi korumak varken neden nükleer santral projelerini ısrarla savunuruz anlamış değilim. biz mi ülkemizi çok seviyoruz yoksa çevre düşmanı tesisler kurulmasına izin vererek ülkemizin geleceğini ve doğal kaynaklarını yok edenler mi?
http://g.imageshack.us/img229/bozcaada118.jpg/1/Dönüşte ise 17.00 feribotuna binerek izmire doğru tekrar yola çıktık.
Bozcaada görülmesi gereken yerlerden birisi. sokaklarında rumlar türkler birarada. kapılar kilitli değil, heryer açık. sokaklarda kapı önünde oturan teyzelere selam verirseniz en az 10 dakika sohbet edersiniz
gün batımı mutlaka adadan görülmeli. hatta mümkünse şarap eşliğinde. ayazma plajı, akvaryum koyu, rum mahallesi gezilmeli, damla sakızlı kurabiyeler, üzümler, şaraplar, üzüm likörleri, ve balıklar mutlaka denenmeli.
keyifli bir geziydi. dönerken nedense bir yarımız bozcaada da kaldı. en kısa zamanda tekrar gitmek için gün sayıyoruz.
Bozcaadanın da artık Hastasıyız.
Sevgilerle
Wallace