Bozcaada [k 39° 50' 04'' d 26° 04' 06'' ] gezimiz wallace &viper75

Katılım
7 Mar 2006
Mesajlar
3,626
epeyden beri hayalini kurduğumuz ama gitmek için yazın bitmesini beklediğimiz Bozcaada gezimizi nihayet yapabildik. izmirden yaklaşık 300 km karayolu ile geyikli'ye oradanda yarım saatlik feribot seferiyle bozcaadaya vardık.

Altınoluk'u geçtikten sonra şahane manzaraya dayanamayıp uzunca bir çay molası verdik. Ben ve Viper75
http://g.imageshack.us/img193/bada.jpg/1/

Çayları beklerken:pale::pale::pale: yol arkadaşlarımız Cüneyt ve eşi nilay
http://g.imageshack.us/img515/14244159836954354705619.jpg/1/



Daha sonra 18:00 Bozcaada feribotuna binmek için Geyikli Feribot iskelesine geldik. ama daha feribota epey zaman vardı. Kış tarifesine geçildiği için günde üç sefer yapılıyor.

http://g.imageshack.us/img515/14244159837029354705619.jpg/1/

Adaya doğru giderken feribottan güneşin batışı görülmeye değer derecede güzeldi.

http://g.imageshack.us/img193/14244159837074354705619.jpg/1/

Adaya yaklaştıkça Kale görkemli yapısıyla dikkatinizi çekiyor.

http://g.imageshack.us/img193/14244159837164354705619.jpg/1/


http://g.imageshack.us/img193/14244159837164354705619.jpg/1/


Adaya geldikten sonra Rum Mahallesinde ufak bir tur atıp konaklayacağımız pansiyonu beğendik. Adada bir sürü alternatif konaklama mevcut. gezerek ve görerek karar vermek daha doğru. Ama yazın gidiyorsanız yer bulamadan da dönebilirsiniz.

http://g.imageshack.us/img251/14244159841389354705619.jpg/1/

Adanın balıktan yana nasibi bol. zaten balık-şarap ve rüzgar adanın değişmezleri. sahildeki balık lokantalarından beğendiğinize pazarlık ederek oturabilirsiniz. balıklar çok ama çok taze.


Balık rakısız yenilirse insanı zehirler der babam. zehirlenmemek için mecburen içtik. (araç kullanmadık yürüdük)

http://g.imageshack.us/img515/82231618659831077094681.jpg/1/

Adaya özgü mezeleri de yemenizi öneririm. Çok değişik tatlar var:):cat:


Adanın havasından mıdır nedir sabah erkenden çok acıkmış olarak kalktık. Kahvaltıda özellikle Domates Reçelini ve Gelincik reçelini denemelisiniz. Genelde pansiyonların ufak avlu yada bahçeleri var kahvaltıyı buralarda yapmak çok keyifli:cat:

http://g.imageshack.us/img515/82231618660031077094681.jpg/1/


Başladık Ada turuna. Önünüze her sokakta bir sürü şahane ev çıkıyor. her birinin içine girip yaşayasınız geliyor. ama en fazla önünde foto çekinmekle yetiniyoruz.:salut:
http://g.imageshack.us/img193/82231618685681077094681.jpg/1/


işte o evlerden bir kaçı

http://g.imageshack.us/img515/82231618685931077094681.jpg/1/


Bu ev daha güzelmiş bunu alalım:)queen::p) derken önünüze başka bir ev geliyor ve oooo diyorsunuz

http://g.imageshack.us/img193/82231618686581077094681.jpg/1/

evlerin çoğu bakımlı ve hoş dekorasyonlarla süslenmiş. çiçekler görülmeye değer
http://g.imageshack.us/img98/14244159837599354705619.jpg/1/


Sokaklardan bir kaç poz demek istediğimi daha iyi anlatabilir.

http://g.imageshack.us/img203/14244159837269354705619.jpg/1/

http://g.imageshack.us/img203/14244159837279354705619.jpg/1/


Adada bir kilise ve iki cami mevcut (benim gördüklerim)
http://g.imageshack.us/img515/14244159837304354705619.jpg/1/

http://g.imageshack.us/img515/14244159837329354705619.jpg/1/


Beş dakikalık yolu hangi evi alalım derken bir buçuk saatte geçip balıkçı barınağına geldik.
http://g.imageshack.us/img202/14244159837509354705619.jpg/1/

Daha sonra çınaraltında damla sakızlı kahve içelim dedik. keyfimiz doruklara çıksın.

http://g.imageshack.us/img197/82231618744131077094681.jpg/1/


Sunum 10 üzerinden 10. Damla sakızlı türk kahvesi yanında çikolata ve bir adet captain black sigara ve acı badem likörü. Daha sonra eski kahve (taş kahve) de ise acı badem yerine üzüm likörlü olanını öğrendik. Üzüm likörü kesinlikle denenmeli çok güzel bir tat. Hastasıyız artık.

http://g.imageshack.us/img98/14244159837499354705619.jpg/1/

kahveleri içince enerjimiz yerine geldi ve tura devam ettik
Viperım traktör kullanmaya teşebbüs etti. yakışmadı da değil hani:queen:

http://g.imageshack.us/img193/82231618743231077094681.jpg/1/




sonrada bizim kızlar şahane bir köşe bulup başladılar sohbete
http://g.imageshack.us/img515/14244159837284354705619.jpg/1/


bizim neyimiz eksik dedik ve karşı evin önüne de biz oturduk cüneyt kardeşimle
http://g.imageshack.us/img203/14244159837419354705619.jpg/1/


sokaklar ve evler büyülemeye devam ediyor
http://g.imageshack.us/img515/14244159837439354705619.jpg/1/

adada bir evin bahçesinden yalancı hurma kopardıktan sonra kızlar yeni bir ev daha beğendi. sanırım bunu alacağız:p
http://g.imageshack.us/img515/14244159837489354705619.jpg/1/

bizde cüneytle balık meraklısı olduğumuz için tekne derdindeyiz.

http://g.imageshack.us/img202/14244159837509354705619.jpg/1/

gezmeye devam
http://g.imageshack.us/img98/72141236.jpg/1/


Adada dört tane şarap üreten firma var. ve hepsinin tadım merkezleri mevcut:) istediğin şaraptan istediğin kadar tadabiliyorsun. yanında çerezler de var. çamlıbağ, corvus ve talay'ın şaraplarını denedik herbiri ayrı güzel.

http://g.imageshack.us/img229/82231618798831077094681.jpg/1/

bir kaç şişe şarap aldıktan sonra yola devam ettik.

Adada 1200 civarında kayıtlı seçmen varmış. buna ilaveten 2300 civarında ise kayıtsız kedi vardı:queen: kedisiz sokak görmeniz mümkün değil ve kediler grup halinde geziyor
http://g.imageshack.us/img197/14244159837669354705619.jpg/1/

http://g.imageshack.us/img98/14244159837689354705619.jpg/1/



Adanın çevresinde 42 km lik ana karayolu var. ve ada turu mutlaka yapılmalı. harika koylar ve bağ evileri arasında yolculuk yapmanın tadı bambaşka

http://g.imageshack.us/img98/14244159837729354705619.jpg/1/


Edip Cansevere ait bir yazı
http://g.imageshack.us/img251/14244159837714354705619.jpg/1/

Issızlığın ortasında tamamen doğayla başbaşasınız. doğanın sesinin verdiği huzuru bozmamak için konuşmak istemiyorsunuz.
http://g.imageshack.us/img98/14244159837789354705619.jpg/1/


insanlar eşleriyle gelip şaraplarını açıp bu koylarda kilimler üzerine oturarak doğayla bütünleşiyor. bense bir ahşap sandalye buldum hemde tam denizin dibinde

http://g.imageshack.us/img197/14244159837804354705619.jpg/1/

ama deniz çağırmaya devam etti. Dayanamadım bende

http://g.imageshack.us/img197/14244159837854354705619.jpg/1/


adanın havasından mıdır nedir romantizm doruklara çıktı
http://g.imageshack.us/img98/14244159837884354705619.jpg/1/


yolumuz üzerindeki harika koylardan bir kaçı

http://g.imageshack.us/img5/14244159837934354705619.jpg/1/

http://g.imageshack.us/img98/14244159837924354705619.jpg/1/

uçsuz bucaksız deniz manzarası ve bol bol iyotla beraber gelen kekik kokusu
http://g.imageshack.us/img229/14244159837954354705619.jpg/1/


ve bir mühendis olarak görmeden duramayacağım rüzgar tribünleri

http://g.imageshack.us/img251/82231618818681077094681.jpg/1/

türkiye rüzgar potansiyeli bakımından dünyadaki önemli ülkelerden birisi. güneş ve jeotermal enerjide de keza aynı durum geçerli. Temiz, doğayla barışık yenilebilir ve sürdürülebilir sistemleri kurarak potansiyelimiz kullanıp ülkemizi korumak varken neden nükleer santral projelerini ısrarla savunuruz anlamış değilim. biz mi ülkemizi çok seviyoruz yoksa çevre düşmanı tesisler kurulmasına izin vererek ülkemizin geleceğini ve doğal kaynaklarını yok edenler mi?


http://g.imageshack.us/img229/bozcaada118.jpg/1/


Dönüşte ise 17.00 feribotuna binerek izmire doğru tekrar yola çıktık.

Bozcaada görülmesi gereken yerlerden birisi. sokaklarında rumlar türkler birarada. kapılar kilitli değil, heryer açık. sokaklarda kapı önünde oturan teyzelere selam verirseniz en az 10 dakika sohbet edersiniz:)
gün batımı mutlaka adadan görülmeli. hatta mümkünse şarap eşliğinde. ayazma plajı, akvaryum koyu, rum mahallesi gezilmeli, damla sakızlı kurabiyeler, üzümler, şaraplar, üzüm likörleri, ve balıklar mutlaka denenmeli.
keyifli bir geziydi. dönerken nedense bir yarımız bozcaada da kaldı. en kısa zamanda tekrar gitmek için gün sayıyoruz.
Bozcaadanın da artık Hastasıyız.
Sevgilerle
Wallace
 
Adana İl Temsilcisi
Katılım
25 Eki 2006
Mesajlar
8,636
inanın o kadar zevk aldım ki resimlere bakarken.birde canlı canlı gezerken görmek herhalde bambaşkadır.evlere bende bayıldım.emeğinize sağlık.paylaşım için çok teşekkürler.
 
Katılım
27 Nis 2006
Mesajlar
1,059
Güzel gezi olmuş, hepinizin ayağına sağlık , eğlenmişsiniz :mrgreen:
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
23 Tem 2007
Mesajlar
5,610
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Güzel gezi olmuş.
Bozcadadanın iki sezonu vardır,Yazın denize girilir sonbaharda ıssızlığın ve şarabın keyfi çıkarılır.
 
Katılım
10 Eki 2007
Mesajlar
1,592
14244159837499354705619.jpg


Abi bu fotoyu görünce bozcadaya gidesim geldi yakın nasıl olsa sırf bunun için gidicem.Ne kadar ödediniz?
 
Katılım
9 Ara 2008
Mesajlar
355
çokgüzel bir gezi yapmışsınız, paylaştığınız için teşekkürler
 
Katılım
23 Eyl 2009
Mesajlar
1,292
Ada geziniz güzel gözüküyor.. Bana bi nasip olmadı ada gezileri.. Bi gün kısmet olur inş..
 
Katılım
25 Haz 2005
Mesajlar
1,395
Of of , 2008 yazinda bende karelerdeki yerlerin bir cogunu gezme firsati buldum , ozellikle uzum baglari ve bol cesitli recelleri hafizama kazindi tabibi bolca balik cesiti ve tertemiz denizi vazgecilmez olmusdu bir donem benim icin , gitmeyen bilmeyen gormeyen firsatim var ne yapsam diye dusunen arkadaslara siddet ile tavsiye ederim.
 
Mersin İl Temsilcisi
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
10,372
abi, siz ne yapmışsınız böyle yahu....

mükemmelsiniz... başka tarifi yok bende, kıskandımmm..
 
Katılım
7 Mar 2006
Mesajlar
3,626
inanın o kadar zevk aldım ki resimlere bakarken.birde canlı canlı gezerken görmek herhalde bambaşkadır.evlere bende bayıldım.emeğinize sağlık.paylaşım için çok teşekkürler.

teşekkür ederim. ada merkezi dediğiniz gibi bambaşka. farketmeden o güzellikler içinde saatler geçiyor:rendeer:

Güzel gezi olmuş, hepinizin ayağına sağlık , eğlenmişsiniz :mrgreen:
teşekkür ederim:rendeer:

Güzel gezi olmuş.
Bozcadadanın iki sezonu vardır,Yazın denize girilir sonbaharda ıssızlığın ve şarabın keyfi çıkarılır.

kesinlikle haklısınız. ama yazları artık biraz fazla kalabalık olduğu için biz sonbaharı seçtik ve çok keyifli oldu.

14244159837499354705619.jpg


Abi bu fotoyu görünce bozcadaya gidesim geldi yakın nasıl olsa sırf bunun için gidicem.Ne kadar ödediniz?

http://g.imageshack.us/img98/14244159837499354705619.jpg/1/

sanırım bu fotoğrafı kasdetmişsin. set kahve menü fiyatı ortalama 6-7 TL civarında. üzüm likörü ile veren mekanları tercih edin. bazı yerler acı badem likörü veriyor. detayları izmire gelince konuşuruz kortejde.:cat:

çokgüzel bir gezi yapmışsınız, paylaştığınız için teşekkürler

ben yorumunuz için teşkkür ederim.:rendeer:

Ada geziniz güzel gözüküyor.. Bana bi nasip olmadı ada gezileri.. Bi gün kısmet olur inş..

inşallah nasip olur. özellikle zaman yaratın ve gidin bence.:cat:

Of of , 2008 yazinda bende karelerdeki yerlerin bir cogunu gezme firsati buldum , ozellikle uzum baglari ve bol cesitli recelleri hafizama kazindi tabibi bolca balik cesiti ve tertemiz denizi vazgecilmez olmusdu bir donem benim icin , gitmeyen bilmeyen gormeyen firsatim var ne yapsam diye dusunen arkadaslara siddet ile tavsiye ederim.

reçeller konusunda haklısınız. çok çeşitli reçeller var. balıklar ise hep taze günlük. gitmesi kolay ama dönmesi zor bir yer. :cat::rendeer:

Güzel bir gezi yapmışsınız Yüreğinize sağlık Tebrikler.:rendeer:

teşekkür ederim.:rendeer:

abi, siz ne yapmışsınız böyle yahu....

mükemmelsiniz... başka tarifi yok bende, kıskandımmm..

inşallah sizlerde gidersiniz. öneririm eğer sakinliği, doğayı, sohbeti muhabbeti ve eski tarzı seviyorsanız mutlaka görmelisiniz.
 
Katılım
5 Haz 2006
Mesajlar
1,037
Evet herşey mükemmel. Fotoğraflar söyledi !!
Bizim gurup bir ay kadar önce gökçe adaya gittik. Resimlerden görülduğu kadarı ile Bozcaada daha güzel..Hersene tatil için eşim ve çocuklar adaya giderler. Bense hep onların anlattıkları ile adayı tanıyorum. Bu fotolardan sonra kısmet olursa önümüzdeki sıcak günlerde (Tabi gelirse) gitme poğramına aldık..
 
Katılım
7 Mar 2006
Mesajlar
3,626
Evet herşey mükemmel. Fotoğraflar söyledi !!
Bizim gurup bir ay kadar önce gökçe adaya gittik. Resimlerden görülduğu kadarı ile Bozcaada daha güzel..Hersene tatil için eşim ve çocuklar adaya giderler. Bense hep onların anlattıkları ile adayı tanıyorum. Bu fotolardan sonra kısmet olursa önümüzdeki sıcak günlerde (Tabi gelirse) gitme poğramına aldık..

bence fırsatı yaratın ve eşinizle çocuklara gidin. inşallah beklediğiniz sıcak günler çabucak gelir:cat::rendeer:

Tebrikler cok güzel olmus :) Yerler de cok güzel :)
teşekkür ederim:rendeer:
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
23 Tem 2007
Mesajlar
5,610
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Sunum çok güzel olmuş,motosiklet netteki gezi yazılarının çıtasını yükseltmişsiniz.
 
Katılım
7 Mar 2006
Mesajlar
3,626
Sunum çok güzel olmuş,motosiklet netteki gezi yazılarının çıtasını yükseltmişsiniz.

çok teşekkür ederim. bizden sonra gitmeyi düşünen arkadaşlarımıza faydası olur gitmeye imkanı olmayanlara da hoş bir an yaşatırız diye düşünerek bu şekilde anlatım yaptım. beğendiğinize çok sevindim.:rendeer:
 
Katılım
31 Ağu 2009
Mesajlar
760
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Arkadaşlar ben de yıllar önce eşimle gitmiştim.Bozcaada cidden bambaşka bir yer. Hele rüzgar türbünleri muhteşem.BU yaz motorla gitmeyi istiyorum Sevgilerimizle...:p
 
Katılım
21 Şub 2009
Mesajlar
4,029
evet resımler ve anlatımınız işe yaradı gıdemedık ama gıtmiş kadar olduk sayenızde evler bır harıka insanın orda yaşayası gelıyor
 
Katılım
7 Mar 2006
Mesajlar
3,626
Arkadaşlar ben de yıllar önce eşimle gitmiştim.Bozcaada cidden bambaşka bir yer. Hele rüzgar türbünleri muhteşem.BU yaz motorla gitmeyi istiyorum Sevgilerimizle...:p

kesinlikle gidilmeli bence de.

evet resımler ve anlatımınız işe yaradı gıdemedık ama gıtmiş kadar olduk sayenızde evler bır harıka insanın orda yaşayası gelıyor

çok teşekkür ederim. dediğiniz gibi insanın oralarda yaşayas geliyor. biz hatta meraktan ev piyasasını da inceledik. merkezde rum mahallelesinde biraz masraf isteyen evler 200-250 bim TL civarında. bağ evleri ise biraz dışarda olmalarından dolayı daha uygun fiyatlı:cat:
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
23 Tem 2007
Mesajlar
5,610
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Yaz sezonunda ayazma plajında bir çardakaltı lokantası vardı,harika sarma yapıyorlardı, sarma-bira-deniz üçlemesi unutulmaz.Zaten Türkiye'de Dolma deyince aklıma bir Beypazarı sarması gelir,bir de Bozcaada sarması(sarma=yaprak dolması)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst