Bosch'dan Yeni Motosiklet Stabilize Kontrol Sistemi (MSC)

Katılım
22 Tem 2013
Mesajlar
341
Kısacası, 4-5 sene sonra kimi motosikletlerde, 10 sene sonra bizim alabildiklerimizde...
 
Katılım
13 Nis 2010
Mesajlar
5,448
Daha abs standart değilken böyle birşey şuanda orta seviye kullanıcılar için hayal fakat hayali bile güzel..
 
Katılım
26 Mar 2006
Mesajlar
3,349
Çok hoşuma gitti, müthiş bir şey. Kesinlikle hayat kurtarır veya kazaları büyük ölçüde azaltır...
 
Katılım
14 Haz 2006
Mesajlar
8,146
Bu arada şuan fabrika çıkışı bu sistemle gelen bir motosiklet yok sanırım. KTM 1190'nin tanıtımında böyle birşeyden hiç bahsedilmemişti?

Bir başka dikkatımı çeken nokta ise vfr 800 standart abs ile virajda yer yapışıyorken KTM standart abs ile ufak bir kaymayla yoluna devam ediyor. Aradaki fark neden kaynaklanıyor acaba? VFR viraj içinde daha faza yatmış gibi fark bundan mı yoksa KTM'in fren sistemi standart haliyle VFR'den daha mı iyi? Gerçi lastik farkıda olabilir. Malum Avrupalı üreticiler makinaları fabrika çıkısında daha iyi lastikle gönderiyolar.
 
Son düzenleme:
Katılım
16 Şub 2008
Mesajlar
0
Büyük hacimli 10 motosiklet sürücüsünden en fazla 1-2 sinde yetenek veya sürüş kabileiyeni gerekli seviyeye çıkarmak için istek ve yeterli merak var.

o yüzden araba mantığıyla motosiklet tüketildiği

100 beygirlerin artık oyuncak olduğu bi yüzyılda bu tarz sürücülerin eksiklerini kapatıp hayat kurtaran sistemler %100 gerekli
 
Katılım
13 Nis 2010
Mesajlar
5,448
Bu arada şuan fabrika çıkışı bu sistemle gelen bir motosiklet yok sanırım. KTM 1190'nin tanıtımında böyle birşeyden hiç bahsedilmemişti?

Bir başka dikkatımı çeken nokta ise vfr 800 standart abs ile virajda yer yapışıyorken KTM standart abs ile ufak bir kaymayla yoluna devam ediyor. Aradaki fark neden kaynaklanıyor acaba? VFR viraj içinde daha faza yatmış gibi fark bundan mı yoksa KTM'in fren sistemi standart haliyle VFR'den daha mı iyi? Gerçi lastik farkıda olabilir. Malum Avrupalı üreticiler makinaları fabrika çıkısında daha iyi lastikle gönderiyolar.
VFR viraja limitte giriyor KTM ise daha limitin %40-50lerinde birde ABS den abs ye çok farklar olabiliyor.Kullanılan abs modülü farkı elbet olacaktır.Mesela eski bmwlerdeki abs yarardan çok zararı varmış hiçbir kullanıcı memnun değil fakat son yıllardaki abs oldukça gelişti
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Katılım
16 Şub 2008
Mesajlar
0
Bu arada şuan fabrika çıkışı bu sistemle gelen bir motosiklet yok sanırım. KTM 1190'nin tanıtımında böyle birşeyden hiç bahsedilmemişti.

Bir başka dikkatımı çeken nokta ise vfr 800 standart abs ile virajda yer yapışıyorken KTM standart abs ile ufak bir kaymayla yoluna devam ediyor. Arada fark neden kaynaklanıyor acaba. VFR viraj içinde daha faza yapmış gibi fark bundan mı yoksa KTM'in fren sistemi standart haliyle vfr'den daha mı iyi? Gerçi lastik farkıda olabilir. Malum Avrupalı üreticiler makinaları fabrika çıkısında daha iyi lastikle gönderiyolar. makinlar

Ralli araçları yere yakınlaştırıldıkça(ağırlık merkezi aşağıya alındıkça) süspansiyonlar sertleştikçe(düz asfalt ayarı) yol tutşuşu inanılmaz artar ama tepkileri çok agresifleişir. Hatalarda toparlamak için milisaniyelerle yarışırsın.

Ben bu olayı biraz buna yordum. VFR daha alçak agırlık merkezi ile limitinde girdiği bir virajda çok ani tepkiler verir. hızlı girer(daha yüksek G kuvveti yaratır) ama ters bişeyde veya sert firende hoplayıp veya kayıp toplama tölaransı aşırı azalır

KTM 1190 ise super moto gibi yüksek drifte uygun ve kayıp toparlaması için daha musait bi yapıda gibi
 
Katılım
13 Mar 2013
Mesajlar
1,075
Büyük hacimli 10 motosiklet sürücüsünden en fazla 1-2 sinde yetenek veya sürüş kabileiyeni gerekli seviyeye çıkarmak için istek ve yeterli merak var.

o yüzden araba mantığıyla motosiklet tüketildiği

100 beygirlerin artık oyuncak olduğu bi yüzyılda bu tarz sürücülerin eksiklerini kapatıp hayat kurtaran sistemler %100 gerekli

O zaman ne anladık motosiklet sürmekten?

AEA'nın programında Amerikalı eski bir motosiklet yarışçısı da bundan şikayetçiydi.

"Motosiklet üzerindeki kontrollerimiz gün geçtikçe azalıyor ve bu da yarışlarda pilotların özgünlüğünü kısıtlıyor" tarzında bir söylemi vardı.

O an tam olarak ne dediğini anlamamıştım ancak motosiklet deneyimim arttıkça ve farklı motosikletler kullandıkça ne demek istediğini tam anlamıyla anladım.

Şimdi de çok haklı olduğunu düşünüyorum.

Bu tür sistemlere güvenip işin ciddiyetini kavrayamayacak/anlayamayacak bir sürü motosikletçinin türeyecek olmasına rağmen söylemlerim bu tür sistemlere karşı olduğum anlamına gelmiyor.

Bence bu tür sistemler olmalı ancak kullanıcı müdahale de edebilmeli. Açıp kapama konusunda yani ;)
 
Katılım
24 Mar 2006
Mesajlar
395
Motosiklette gyro mu var da 2. örnekte motor fren esnasında doğrulma eğilimine giriyor. Sistemin çalıştığını göstermek adına yapılmış bir oyun gibi duruyor zira. Şu salak ürün tanıtımı reklamlarında ürünü pazarlamak adına milletin saçma sapan şeyler yapması gibi bir izlenim yaratıyor bende bu tarz videolar.

KTM'Ciler BMW'ye karşı daha az elektroniğe sahip oldukları için övünüyorlardı yabancı forumlarda. Şimdi ne yapacaklar merak ediyorum. Yamaha WR250R'ye geçerler artık :)

Ben burda Rekluse tarzı sistemler ne zaman tüm motosikletlerde opsiyonel olacak ve arka fren sol ele gelebilecek diye bekliyorum adamlar nelerle uğraşıyor. Elektronik kontrollü amortisör, çekiş sistemi, stabilize sistemi, kombine fren sistemi, ABS, ESR, EBS, CHP, AKP... Bu ne ya eh be..
 
Katılım
9 Haz 2012
Mesajlar
1,021
aynen arka fren elde olsa deli olur.vitesler hem otomatik hem manuel olcak.bu aprillanın bi modelinde vardi
 
Katılım
24 May 2013
Mesajlar
464
O zaman ne anladık motosiklet sürmekten?

AEA'nın programında Amerikalı eski bir motosiklet yarışçısı da bundan şikayetçiydi.

"Motosiklet üzerindeki kontrollerimiz gün geçtikçe azalıyor ve bu da yarışlarda pilotların özgünlüğünü kısıtlıyor" tarzında bir söylemi vardı.

O an tam olarak ne dediğini anlamamıştım ancak motosiklet deneyimim arttıkça ve farklı motosikletler kullandıkça ne demek istediğini tam anlamıyla anladım.

Şimdi de çok haklı olduğunu düşünüyorum.

Bu tür sistemlere güvenip işin ciddiyetini kavrayamayacak/anlayamayacak bir sürü motosikletçinin türeyecek olmasına rağmen söylemlerim bu tür sistemlere karşı olduğum anlamına gelmiyor.

Bence bu tür sistemler olmalı ancak kullanıcı müdahale de edebilmeli. Açıp kapama konusunda yani ;)

Dünya üzerindeki motosiklet kullanıcıların yüzde kaçı yarışçı? Ne kadar güvenli olursa o kadar iyi olur. Bahsettiğimiz şey "can". Bırakın adam motosiklet kullanmayı sizin kadar iyi bilmiyor olsun ama "hayatta" olsun.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst