BMW R1150 GS ile kaza raporu.

Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
11 Kas 2014
Mesajlar
3,435
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
bende izmir yolculuğumda yavaş gidiyorum araçlar sıkıştırıyor uykum geliyor gecikiyorum hızlı gidiyorum olmuyor gözlerim kapanıyor tam o esnada uzunları yakıyorum bir nokta gözüküyor iki çift göz gördüm eyvah dedim gözümü hasnaede açacağım olay gerçekleşti fareyi patatez etmiştim 300 kilo yük ve 2 tane scooter tekerine biniyor 2 parça olmuştu fare
 
Katılım
11 Ara 2008
Mesajlar
4,209
Geçmiş olsun. 90 km hızda kontra tekniği işe yaramazdı. 50 km/s den düşük hızlarda kontra ile yakındaki engelden kurtulabilirsin. Olabilecek en az hasarla atlatmışsın. Senin suçun yok. Yapılacak her şeyi yapmışsın.
 
Katılım
19 Ocak 2016
Mesajlar
1,484
Geçmiş olsun.
1. Maddeye katılmıyorum. Arada ortada kalırsanız, trafik açıldığında, muhtemel şerit değişimlerinde daha büyük riskler alırsınız. Üstelik ışıklarda bekleyenler yalnızca otomobiller değil. KAmyonlar falan da saçma şekilde şerit değiştirip sizi ezebilirler. Işıklarda en önde bekleyin.
5. Madde eklenmeli ve gördüğün kadar git denmeli. Zaten bu yapılmadığı için başınıza bu gelmiş.

Hızlandıkça bakış açısı daralır. 50 ile giderken 120 derecelik bir açı taranırken, 120 ile giderken bu 30 derece, 150 ile giderken 10 derecelik açı taranır. O sebepten hızla gidenler, gündüz de olsa. önüme aniden köpek çıktı derler. Oysa o köpek, tarlayı aşıp gelmiştir.

Aydınlatmalar, yeri ve uzağı, ileri aydınlatacak şekilde olmalı.
 
Katılım
13 Eki 2007
Mesajlar
338
Öncelikle geçmiş olsun. Söylediğiniz tarihte oradaydim. Hatta tüm yaz oradaydim. O yoldaki hız limitinin farkında misiniz bilemiyorum. 70 km hız limiti var orada. Kaza mahallini tahmin etmeye çalışıyorum. Otogara gelmeden sanırım kaza yaptınız. Işıklardan o mesafeye 80-90 km hıza çıkmak bence hata. Yavaş olsaydınız belki hafif atlatilabilir di. Tekrar çok geçmiş olsun.
 
Katılım
26 Nis 2016
Mesajlar
1,671
Gecmıs olsun,ucuz atlatmıssınız cok sukur. Kaza ve analızlerı okumak cok faydalı oluyor,forum ıcınde bu tarz yazıları secerek fıltreleyerek okuyorum. Teknık olarak eksıkler olabılır dogrudur,basımdan gecen bır olayı anlatmak ısterım. Istanbul - Canakkale yolu , otoban , tekırdag varmaya calısıyoruz, r25 ve mt 25 , planlama yapılmış fakat tekırdaga 40 km kala gece coktu. Geceolunca hızımızı 120 lerden 70 lere kdr dusurduk ne olur ne olmaz dıyerek zaten gece yolculugu yapmayı tercıh etmıyorum, yol kenarında bır golden cınsı kopek onumdekı arkadsıma dogru kosuyor , ıntercomdan bana bagırdı , kopek uzerımıze dogru kosarken bırden durdu. Sahıbı pesınde, gece karanlıgı olması bızım onu gec farketmemıze sebep oldu ve eger o kopek kendılıgınden durmaya karar vermeseydı cok buyuk sorunlar yasabılırdık. Tekırdaga varana kadar olayın etkısındeydım. Gece surusunu mumkun olduğu surece , cok elzem durumlar dışında yapmıyorum.
 
Katılım
27 Mar 2006
Mesajlar
1,058
Çok geçmiş olsun ucuz atlatmışsınız. Ekipman önemi bir kez daha ortaya çıkıyor bu olayla. Yalnız sürüklenme sırasında cenin pozisyonu almanızın doğru olduğundan emin değilim. Bu durum sürüklenme/yuvarlama sürecini uzatmaz mı? Kolları ve bacakları açıp sürtünme yüzeyini arttırıp daha kısa sürede durmak daha mantıklı olmaz mı? Hangisi doğru bilmiyorum fikir yürütüyorum sadece.
 
Katılım
4 Haz 2004
Mesajlar
931
Geçmiş olsun gece yolculuğu mecbur değilse yapmayın. Ya da üç dört kat dikkatli olmak lazım.

Bir gece çift şerit yolda soldan gidiyorum. İçimden "Ulan sağdan gitsene, delinin biri arkanda bitecek" dedim, sağ şeride geçtiğim anda yolda bir karartı gördüm, yanından geçerken kamyon tekerleği olduğunu gördüm. Verilmiş sadakamız varmış dedim.
 
Katılım
13 May 2010
Mesajlar
11
Merhaba arkadaşlar.

Kazadan sonra hem led hem de FF50 ile aydınlatma desteği yaptım. Topcase içine de park ve stop için ledlerle destek yaptım.

Aynı olayı yaşayacağımı düşünmeyerek yaptım bunları. Fakat, bu yaz, yazlıktan İstanbul'a gelmek için çıktıktan bir on km sonra, o gece karanlığında tarlaların arasından bir tavşan yolda dans etmeye başladı. FF50'ler açık olmasa göremeyecektim kuvvetle muhtemel. Bu sefer gördüm, çok önceden gördüm ve durdum. Durdum çünkü gözüne projektör tutulmuş tavşan sendromu yaşadı hayvan. :))

Aydınlatma önemli.
Korunmak önemli.
Hız sınırlarına uymak önemli.
Eğitim, tecrübe, empati, öngörü, bunların tümünü düşündüğümüzde, motosikletin öyle "bin git" bir araç olmadığını anlıyoruz.

Hepinize kazasız sürüşler, keyifli yollar dilerim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:59 ----------

.

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:01 ----------

Çok geçmiş olsun ucuz atlatmışsınız. Ekipman önemi bir kez daha ortaya çıkıyor bu olayla. Yalnız sürüklenme sırasında cenin pozisyonu almanızın doğru olduğundan emin değilim. Bu durum sürüklenme/yuvarlama sürecini uzatmaz mı? Kolları ve bacakları açıp sürtünme yüzeyini arttırıp daha kısa sürede durmak daha mantıklı olmaz mı? Hangisi doğru bilmiyorum fikir yürütüyorum sadece.

Doğru olabilir söylediğin Yapanqui. Bedenim o an böyle tepki verdi, fakat senin yaklaşımın daha doğru görünüyor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:03 ----------

 
Katılım
4 Ocak 2014
Mesajlar
1,462
Büyük geçmiş olsun:rendeer: çok yavaş hızla benzer şekilde düşmüştüm. Ben sağ omuzumla yere vurup orada kalmıştım ama omzum ve hafiften sağ kaburgalar tarafım 2 gün hafif hafif, için için ağrımıştı. Allah beterinden saklasın diyelim.
Doğru, tarafsız, yerinde kaza analizinizi takdir ettim. :cat:
 
Katılım
28 Haz 2011
Mesajlar
225
Çoğu motorcu farkında değil ama Köpekler de arabalar kadar büyük bir risk.Yol kenarlarının çöplük olarak kullanıldığı bir ülkede geceleri motor sürmek büyük risk.Işıklandırma olmayan yerlerde geceleri 100u asla geçmem.50 bin kilometredir tek kazamı kopeğe çarparak yaptım.150-200 le yanımdan geçenleri aklım almıyor.Önüne kopek atlamayacağının ne garantisi var.
 
Katılım
10 Haz 2014
Mesajlar
166
Merhaba arkadaşlar.

Kazadan sonra hem led hem de FF50 ile aydınlatma desteği yaptım. Topcase içine de park ve stop için ledlerle destek yaptım.

Aynı olayı yaşayacağımı düşünmeyerek yaptım bunları. Fakat, bu yaz, yazlıktan İstanbul'a gelmek için çıktıktan bir on km sonra, o gece karanlığında tarlaların arasından bir tavşan yolda dans etmeye başladı. FF50'ler açık olmasa göremeyecektim kuvvetle muhtemel. Bu sefer gördüm, çok önceden gördüm ve durdum. Durdum çünkü gözüne projektör tutulmuş tavşan sendromu yaşadı hayvan. :))

Aydınlatma önemli.
Korunmak önemli.
Hız sınırlarına uymak önemli.
Eğitim, tecrübe, empati, öngörü, bunların tümünü düşündüğümüzde, motosikletin öyle "bin git" bir araç olmadığını anlıyoruz.

Hepinize kazasız sürüşler, keyifli yollar dilerim.
Ortak eski kaza için şimdi geçmiş olsun dileklerimi iletebiliyorum. Aydınlatma konusunda geçtiğimiz hafta Çarşamba günü Altınoluğa yola çıktım. 1150 gs kullanıyorum...

Farlarım son zamanlada o kadar iş göremez duruma gelmiştiki. Aylar önce aliexpress üzerinden aldığım 6 lı led farları taktım. Anladım ki 1150 nin üzerindeki aydınlatmaları anca kendine yetiyor. :)

Balıkesirden sonra Savaştepe üzerinden Edremit yoluna girdim. Hiç aydınlatmanın olmadığı bir yoldur. 120-130 gibi süratlerde seyrediyorum. Derken ilk defa bir tilkiyi bu kadar yakından görebilme şansım oldu :) hızım 120 hayvan karşıdan karşıya geçiyor. Son anda belki salise süren bir kontra içeren refleks ile sol taraftan boxerlere çarpmasına ramak kaldı. Cidden olayın sonrasında korkuyu hissettim.

Aydınlatma cidden önemli. Hele bizler gibi yol yapmayı seven, özellikle ben gece sürüşünü çok severim. Kesinlikle takviye önemli.

Sağlıcakla kal. Geçmiş olsun.
 
Katılım
3 Haz 2015
Mesajlar
116
Çok geçmiş olsun, aydınlatma istediği kadar iyi olsun gece sürüşünde hep çekinmişimdir zorunlu kalmadıkca çıkmam...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst