Arkadaslar gecikmeli bir cevap yazdigim icin oncelikle konunun takipcilerinden ozur diliyorum.
Arkadaslar bu forumda F650 GS'i her ne kadar egrileri ve dogrulariyla anlatmaya calissamda bu motor motorculuk hayatimin en son noktasi oldugu icin bazi zamanlarda cokta objektif olamayan, F650 GS'i öven deneyimleri aktardigim kacinilmaz bir gercek. Fakat bunun icin ozur dileyemecegim aksine bir kez daha F650 GS'in dual purpose motorlar icinde benim icin en güzel motor oldugunu sizlere belirtmek istiyorum.
Fakat su yorumumda ozellikle subjektif olmaktan kacinacagimi belirtiyorum. Evet F650 GS'in parcalari pahalidir. Ama pahali tekrar olacak ama rölativ bir kavram. Ancak sundan veya bundan pahali olarak tanimlarsak sanirim bir anlam ifade ediyor. Cünkü bu klasmandaki motorlarin hepsi belirli bir gelir seviyesinin üzerindeki kullaniclara hitab ediyor. Evet YBR'ye göre, Titan'a göre parcalari kiyas götürmeyecek kadar pahalidir. Ama Transalp, V-Strom ya da Capanord'la kiyasladiginiz zaman BMW'nin parcalari icin genel bir pahali kelimesi kullanmak cok yanlis olur. Cünkü bu markalarda degisik parcalar icin degisik fiyatlar vardir. Sinyal, debriyaj kolu ya da teli, ampul gibi parcalar icin zaten illede orjinal yedek parca kullanilmasi sart degildir. Bunlar hayati onem tasimayan parcalardir ve bir cok motorunki bir cok motora kolayca uyar. Ufak tefek dusmelerde grenajda veya daha spesifik örnekleme yapmak gerkirse egsoz korumada olusacak sorunlar icin orjinal yedek parcayla degisim kisitli butceleri olan kullanicilar icin savruganliktan baska birsey degildir. Yakin bir arakadasimin motorunda bu bahsettigim parcalarda meydana gelen ufak tefek sorunlarin Turkiye gibi usta cennetinin oldugu bir ulkede cok ucuz yollu bir sekilde kusursuzca giderildigine tanik oldum.
Gelelim hayati parcalara. Iste bu noktada bilinci bir motorcu olarak orjinal parcalari kullanmak gercekten onemlidir. Bu noktada yine kiyas yoluna basvurursak daha oncede belirttigimiz gibi oldukca basit bir motora sahip olan F650 GS herhangi bir motor arazasinda rakiplerine göre daha az parcaya ihtiyac duyar daha az iscilik masrafi gerektirir. Artik bildiginiz gibi butun yetkili servisler iscilik ucretini saat uzerinden fiyatlandirmaktadir. Rotax motora yapilacak herhangi bir mudahele diger rakiplerin V motorlarina göre daha kisa sürede daha az parca fiyatiyla yapilabilmektedir. Ama yinede tekrarlamak istiyorum. Eger gercekten kisitli bir butceniz varsa ve alacaginiz motor hor kulanilmis ikinci el, sorun cikarmaya gebe bir motorsa butceniz zorlanabilir.
Bir diger altin kuralda sizin motora gösterdiginiz ilgidir. Benim kisisel sürüs zevkim performansli ve agresif kullanim seklindedir. Ama bugüne kadar kendi motorumda bunu hiçbir zaman yapmadim. Cunku yillar boyunca kullanacagim, degistirmeyi hiç ama hiç dusunmedigim bir motor. Ne kadar agresif kullanirsam, riski ve yipranmayi o kadar arttiracagim icin kendi motorumda bunu asla yapmiyorum. Samimice söylemek gerekirse kiyamiyorum.
Bir diger soru X-Challenge serisiyle ilgili. Bu motoru BMW istinye servisinde görmekten oteye gidemedim. Profesyonel olarak feedback alabilecegim biriylede tanismadim. Dizayn olarak gercekten cok hos bir motor. Yakit tüketimi hakkinda da bir bilgim henüz yok.
Arkadaslar bu forumda F650 GS'i her ne kadar egrileri ve dogrulariyla anlatmaya calissamda bu motor motorculuk hayatimin en son noktasi oldugu icin bazi zamanlarda cokta objektif olamayan, F650 GS'i öven deneyimleri aktardigim kacinilmaz bir gercek. Fakat bunun icin ozur dileyemecegim aksine bir kez daha F650 GS'in dual purpose motorlar icinde benim icin en güzel motor oldugunu sizlere belirtmek istiyorum.
Fakat su yorumumda ozellikle subjektif olmaktan kacinacagimi belirtiyorum. Evet F650 GS'in parcalari pahalidir. Ama pahali tekrar olacak ama rölativ bir kavram. Ancak sundan veya bundan pahali olarak tanimlarsak sanirim bir anlam ifade ediyor. Cünkü bu klasmandaki motorlarin hepsi belirli bir gelir seviyesinin üzerindeki kullaniclara hitab ediyor. Evet YBR'ye göre, Titan'a göre parcalari kiyas götürmeyecek kadar pahalidir. Ama Transalp, V-Strom ya da Capanord'la kiyasladiginiz zaman BMW'nin parcalari icin genel bir pahali kelimesi kullanmak cok yanlis olur. Cünkü bu markalarda degisik parcalar icin degisik fiyatlar vardir. Sinyal, debriyaj kolu ya da teli, ampul gibi parcalar icin zaten illede orjinal yedek parca kullanilmasi sart degildir. Bunlar hayati onem tasimayan parcalardir ve bir cok motorunki bir cok motora kolayca uyar. Ufak tefek dusmelerde grenajda veya daha spesifik örnekleme yapmak gerkirse egsoz korumada olusacak sorunlar icin orjinal yedek parcayla degisim kisitli butceleri olan kullanicilar icin savruganliktan baska birsey degildir. Yakin bir arakadasimin motorunda bu bahsettigim parcalarda meydana gelen ufak tefek sorunlarin Turkiye gibi usta cennetinin oldugu bir ulkede cok ucuz yollu bir sekilde kusursuzca giderildigine tanik oldum.
Gelelim hayati parcalara. Iste bu noktada bilinci bir motorcu olarak orjinal parcalari kullanmak gercekten onemlidir. Bu noktada yine kiyas yoluna basvurursak daha oncede belirttigimiz gibi oldukca basit bir motora sahip olan F650 GS herhangi bir motor arazasinda rakiplerine göre daha az parcaya ihtiyac duyar daha az iscilik masrafi gerektirir. Artik bildiginiz gibi butun yetkili servisler iscilik ucretini saat uzerinden fiyatlandirmaktadir. Rotax motora yapilacak herhangi bir mudahele diger rakiplerin V motorlarina göre daha kisa sürede daha az parca fiyatiyla yapilabilmektedir. Ama yinede tekrarlamak istiyorum. Eger gercekten kisitli bir butceniz varsa ve alacaginiz motor hor kulanilmis ikinci el, sorun cikarmaya gebe bir motorsa butceniz zorlanabilir.
Bir diger altin kuralda sizin motora gösterdiginiz ilgidir. Benim kisisel sürüs zevkim performansli ve agresif kullanim seklindedir. Ama bugüne kadar kendi motorumda bunu hiçbir zaman yapmadim. Cunku yillar boyunca kullanacagim, degistirmeyi hiç ama hiç dusunmedigim bir motor. Ne kadar agresif kullanirsam, riski ve yipranmayi o kadar arttiracagim icin kendi motorumda bunu asla yapmiyorum. Samimice söylemek gerekirse kiyamiyorum.
Bir diger soru X-Challenge serisiyle ilgili. Bu motoru BMW istinye servisinde görmekten oteye gidemedim. Profesyonel olarak feedback alabilecegim biriylede tanismadim. Dizayn olarak gercekten cok hos bir motor. Yakit tüketimi hakkinda da bir bilgim henüz yok.