Birçok firma Motosiklete LPG takıyor

Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Motosikletteki LPG kiti gerçekten arabalardaki gibi güvenli mi peki ? motosiklet dediğin durduğu yerde devrilince bile sağı solu yamulabilen bir araç. Bide trafikte allah korusun kaza yaptın arkadan çarptılar sen bi tarafa düştün motosiklet taklalar ata ata gidiyo lpg hortumları regülatörü falanı filanı bunlara dayanıklı mı ? Bu LPG'li aracı şehiriçinde de kullanacaksın ya o motor o taklalar sonucu bir otobüs durağına girse yada yayaların çok olduğu bir yere girse parçalanmış motorunun yangın çıkarmayacağının patlamayacağının insanları öldürmeyeceğinin garantisini verebilirmisiniz ?
 
Katılım
28 Ara 2009
Mesajlar
1,963
Yamyamaha arkadaşım kaç tane motoru perte çıkardım kazalardan dolayı ve hepside lpgliydi diye yazmıştı bir başka konuda. Hiç birindede başıma bundan dolayı bi hal olmadı demişti. Canlı yaşayan şahidi. Bu işi, işi bilene yaptırınca güvenlidir diye yazdım başından beri. Bendeki lpg regülatörü motor parçalansada zarar görmeyecek yerde. Tankın güvenlik boyutunu test eden kuruluşlar ve bunlara bağlı belgeler var. Testleride araç şasesi içinde değilde dış ortamda çıplak olarak yapılmakta. Videolarını seyrediniz. Yazmış olduğun felaket senaryosuna cevabımda lpg sizde nasılsa düzgün montajlanmız lpgli dede aynısı olacaktır. Bunun garantisinide lpg dönüşümü yapan firmalar veriyor. Ben bu işte yetkili bir kişi kurum kuruluş değilim. Ben bir kullanıcı olarak bu tezi savunan biriyim.
 
Katılım
18 Mar 2012
Mesajlar
828
Yazın güneş altında bekleyen siyah bagajın kaç dereceye ulaşabileceğini biliyor musunuz peki? Türkiye'de 550 tlye takılan malzemeye ben şahsen hiç güvenemiyorum...
 
Katılım
8 Eki 2009
Mesajlar
611
ben taktıralı nerdeyse bir yıl olacak. şehiriçi yarı yarıya uzun yolda yarıdan daha fazla tasarruf ettiriyor..
lpg doldurulursen bir resim
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151057288003469&set=a.10151057284078469.463820.660133468&type=3&theater
 
Katılım
14 May 2012
Mesajlar
421
bu konuyu okuduktan sonra bende gittim bir anabayiye görüştüm aklıma takılan soruları sordum onlar cevapladılar, doananımlar ilk etapta araçlara uygulanan donanımlarmış sadece depo yu motor için yapmışlar, şu ana kadar kazalardan veya normal kullanımdan doğan bir kötü sonuç elde etmemişler.bu uygulamamnın şuan için geliştirilmesi ve dolayısı ile resmi hale getirilmesi için çalışma yapıyorlarmış. Benim kişisel görüşüm düşük ccli motorlar için gereksizdir ama yüksek ccli radyatörlü motorlar için uygulanablir.
 
Katılım
15 Mar 2012
Mesajlar
570
yasal mı bu düzenek, muayeneden geciyor mu, trafikte sürücüsü ve başkaları için risk yaratıyor mu? Derme çatma cantalar yüzünden polisin top-case kontrolleri saçmalığından yeni yeni kurtulduk, bir de lpg simiti arattırmayalım motorumuzda :pr:
 
Katılım
13 Şub 2011
Mesajlar
5,987
lpg motosikletler için alternatif yakıt olarak çok iyi olur. Ama benim gibi hobi amaçlı hafta 1-2 defa binen adam için olmaz...
Şu lpg hakkında garip sorular soran arkadaşlar acaba apış aranızda benzin tankı taşımıyormusunuz :queen:
 
Katılım
28 Ara 2009
Mesajlar
1,963
yasal mı bu düzenek, muayeneden geciyor mu, trafikte sürücüsü ve başkaları için risk yaratıyor mu? Derme çatma cantalar yüzünden polisin top-case kontrolleri saçmalığından yeni yeni kurtulduk, bir de lpg simiti arattırmayalım motorumuzda :pr:

Cevapların üst satırlarda detaylı yazıldı. Trafikte heran herşey olabilir.
 
Katılım
18 Mar 2012
Mesajlar
828
Koray biraz fizik biraz kimya bilsen, yanıcı maddelerin gaz ile sıvı halleri hakkında fikir sahibi olurdun, yani, LPG, normal ortamda gaz iken, basınç ile sıvılaştırılmıştır. Tankın içindeki bu basıncın sıcaklık ile nasıl artacağını da bilirdin. Şöyle açıklayayım, tam dolu bir zippo çakmak ile tam dolu bir tokai çakmağı güneşe koyun. 10 dakika sonra her ikisini de kuvvetlice yere çakın. Bakalım hangisi havaya uçacak??? Ve olası bir kaza anında zaten kelle koltukta iken biraz daha risk almak istiyorsanız, seçim tabii ki sizin. Ha ben olmaz kullanılmaz demiyorum, şu an Türkiye'de hiçbir şart olgunlaşmamış, o yüzden sakıncalı diyorum. Elbetteki freni olmayan mobilet ile 150 km/h yapılan bir ülkede kime ne anlatıyorsak... Selamlar saygılar
 
Katılım
18 Mar 2012
Mesajlar
828
Arka bagaja biraz çivi ve barut da eklersen, LPG'nin yanına, daha ucuza gider motor emin ol, direk son durak... :) Dediğim gibi motor zaten riskli, gerisi kişisel tercihlere kalmış, ha 600lük motorum olsaydı, şartlar uygun olsaydı, ayda 3000 km yol yapsaydım, o zaman düşünülür belki ??
 
Katılım
28 Ara 2009
Mesajlar
1,963
Arka bagaja biraz çivi ve barut da eklersen, LPG'nin yanına, daha ucuza gider motor emin ol, direk son durak... :) Dediğim gibi motor zaten riskli, gerisi kişisel tercihlere kalmış, ha 600lük motorum olsaydı, şartlar uygun olsaydı, ayda 3000 km yol yapsaydım, o zaman düşünülür belki ??
Korkma bukadar yaw, ne bu korku. Ben daha hiç arka bagajda patlayan lpg tankı görmedim duymadım. Tanklar emniyetli olarak %80 i doldurulabiliyor. Kalanı da yoğunlaşma ile bansınçtan patlamasın diye bırakılıyor. Arka çantada ısınan tüp patlamaz korkma. Bunun deneyini lpg tankını alevle ısıtarak yapıyorlar güneşin altında bırakarak değil. Tanklarda kola kutusundan yapılmıyor içiniz rahat olsun. Sen 600 lük motor alınca araştırırsın, ozaman istediğin şartlar oluşur belki. Gerçi takan ve malzemeleri imal eden firmalar güvenliği en üst seviyede tutuyorlar ama, sizler üzüm yeme değil bağcı dövme peşinde olduğunuz için olaya hep olumsuz bakıyorsunuz.
 
Katılım
9 Ara 2008
Mesajlar
355
Dünyanın en pahalı benzinini bu halka satanlar utansın, eğer yüzleri varsa.
Lpg li iki araç kavşakta çok hızlı olmayacak şekilde kafa kafaya çarpıştılar, yaralanma yok, sürücüler aşağıya indi konuşuyorlarken araçlardan birisi motor bölümünden alev aldı yanmaya başladı, lpg böyle sakat bir yakıttır, dikkat edin kazadan sonra yanan araçların büyük çoğunluğu lpg lidir, adam kazadan kurtulsada içerden çıkamazsa yanarak ölme riski çok yüksek. Bu yüzden lpg ye çok soğuk bakarım. lpg taktırmam, lpg li arabayada binmem,
 
Katılım
22 Tem 2006
Mesajlar
2,022
Motosikletteki LPG kiti gerçekten arabalardaki gibi güvenli mi peki ? motosiklet dediğin durduğu yerde devrilince bile sağı solu yamulabilen bir araç. Bide trafikte allah korusun kaza yaptın arkadan çarptılar sen bi tarafa düştün motosiklet taklalar ata ata gidiyo lpg hortumları regülatörü falanı filanı bunlara dayanıklı mı ? Bu LPG'li aracı şehiriçinde de kullanacaksın ya o motor o taklalar sonucu bir otobüs durağına girse yada yayaların çok olduğu bir yere girse parçalanmış motorunun yangın çıkarmayacağının patlamayacağının insanları öldürmeyeceğinin garantisini verebilirmisiniz ?

hiç bir şeyin garantisi veremem. kullanılacak malzemenin kalitesi, senin dediğin taklalar atarak kaza yapacak motosikletin tehlikesini en aza indirecektir.
tank yerine piknik tüpü takan birisinden kaliteli malzeme kullanmasını bekleyemezsin. bu bakımdan bu işlerin yasallaşması, kontrollerinin yapılması ve belli bir standartta getirilmesi herkes için iyi olur.
motorun birden fazla takla atması için aşırı hızlarda gitmesi gerek trafik kurallarına uymayan insanlardan da lpg için öngörülen standartlara uyması beklenemez, kaldıki aşırı hız yapan sürücüler genelde performas delisi olduklarından zaten LPG kullanmazlar diye düşünüyorum. LPG olayı sakin insanların işi ve bu insanların hız la işi olmaz zaten LPG yide tasaruf olsun diye takarlar. taklalar atacak motosikletin sahipleri genelde nos türü modifikasyonlara meyillidir.

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:58 ----------

Yamyamaha arkadaşım kaç tane motoru perte çıkardım kazalardan dolayı ve hepside lpgliydi diye yazmıştı bir başka konuda. Hiç birindede başıma bundan dolayı bi hal olmadı demişti. Canlı yaşayan şahidi. Bu işi, işi bilene yaptırınca güvenlidir diye yazdım başından beri. Bendeki lpg regülatörü motor parçalansada zarar görmeyecek yerde. Tankın güvenlik boyutunu test eden kuruluşlar ve bunlara bağlı belgeler var. Testleride araç şasesi içinde değilde dış ortamda çıplak olarak yapılmakta. Videolarını seyrediniz. Yazmış olduğun felaket senaryosuna cevabımda lpg sizde nasılsa düzgün montajlanmız lpgli dede aynısı olacaktır. Bunun garantisinide lpg dönüşümü yapan firmalar veriyor. Ben bu işte yetkili bir kişi kurum kuruluş değilim. Ben bir kullanıcı olarak bu tezi savunan biriyim.

bir yanlışlık olmasın. :) Türkiye trafiğinde seyreden bir motosiklet sürücüsü olarak elbette birden fazla kazaya, en kötüsünden arkadan yandan çarpmalara maruz kaldım. çok şükür pert e çıkardığım motorum yok. :)
özellikle zorlu dağ gezilerinde motorumu çok devirdim ve düşürdüm. elbette farklı kazalarda ve farklı etkilerde motorlardaki LPG tesisatı da darbe alacaktır.
ama belirttiğiniz gibi işi ehline bunun eğitimini almış bir makine mühendisine yaptırmak, kullanılan malzemeleri motora uygun seçmek tehlikeleri en aza indirecektir. benzinli motosikletlerde aynı şekilde kazalarda yanma kehlikesine açıktır.

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:10 ----------

Yazın güneş altında bekleyen siyah bagajın kaç dereceye ulaşabileceğini biliyor musunuz peki? Türkiye'de 550 tlye takılan malzemeye ben şahsen hiç güvenemiyorum...

pakistan ve hindistan gibi ülkelerde bagajdaki LPG nin güneşte patlaması olayları haberlere konu olmuştur. ama arka çantaya yapılan uygulamada çantadaki boşlukların püleretan köpükle doldurulması. belli bir basınçdan sonra gazı tahliye den şamandıra seçilmesi bu kazaları azaltacaktır.
 
Katılım
18 Mar 2012
Mesajlar
828
600'lük motor almakta ne var bir krediye bakar. Neyse dediğim gibi tercih meselesi
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
1 Eyl 2006
Mesajlar
766
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
peki ben karburatorlu otomobilimi hep gazda kullanıyordum. Benzine alınca benzini çok yakıyordu arabayı lpg'ye gore ayarlıyordu ustalar. SAnırım az hava alıyor. İşte bu nedenle benzine alınca zengin karısımda calışıyordu. Peki motosiklette bu ayarı tutturabiliyorlar mı?
 
Katılım
22 Tem 2006
Mesajlar
2,022
peki ben karburatorlu otomobilimi hep gazda kullanıyordum. Benzine alınca benzini çok yakıyordu arabayı lpg'ye gore ayarlıyordu ustalar. SAnırım az hava alıyor. İşte bu nedenle benzine alınca zengin karısımda calışıyordu. Peki motosiklette bu ayarı tutturabiliyorlar mı?
dostum bazı LPG ustaları nedensen hava girişi bantlama gibi hikmeti kendinden ayarlar yaptıkları için benzinde garibim araç sapıtıyor. alması gereken havayı alamıyor bir garip oluyor. zaten içine girilip de bir yerlere ulaştıran ulaşım araçlarının farklı huyları olabiliyor. :)
motorun avantajı arabaların karbüratorundeki kapış devresinden yoksun olmaları. genelde bir çok motosiklet karbüratörlerin de araba karbüratörü gibi kapış devresi yok. eski karburatorlu arabalara takılan tüpler çekişi düşürüyor diye konuşulmasının sebebide budur. ayagınızla gaza dokundugunuzda normelde çekilen benzinin dışında bir miktar benzin pompalanır. ve arabalara LPG takıldıgında bu mekanizma işlev dışı kalıyor. tüplü arabalarda ayagınızı gaza dokundurdugunuzda fazladan pusturtulen benzine karşılık gelen LPG yi alamıyor buda hızlanmada gecikmelere sebeb oluyor. motorların genelinde ise Özellikle cinlilerde ( fuzyon ve benzeri teknoloji kullanan büyük motorlar hariç :) ) yani benzinde neye ihtiyac duyorsa LPG de de aynısını karşılıyor. benzindeki performansa yakın oluyor, ufak bir fark varsa da bu normal kullnıcı tarafından fark edilemiyor. büyük motorlada zateb fuzyon :) müzyon, enjektor gibi unsurlar girdiğinden ECU ne gerekiyorsa ayarlıyor yürü koçum diyor.
 
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
31
ferrariye tüp taktırma fenomeninden sonra MV Agustaya da taktıran zeki arkadaşlar görürüz gibi gelio bana :D
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst