Bir Kriko Olarak Kask

Katılım
23 Eki 2006
Mesajlar
672
Bir süre önce bir kaza olmuştu ve araba motosikletlinin üzerine düşmüş ve kaskı arabayı adeta bir kriko gibi havada tutarak kişiyi kurtarmıştı.

Sorum şudur ki bir kask ortalama ne kadar ağırlığı taşır?

Daha da somutlaştırıyım aşağıdaki kask hızlı yere çarpmalar dışında nasıl bir basınca karşı gelebilir. Cruiser motosikletle şehir içi hız limitini geçmeyecek biçimde kullandığımızı varsayarsak nasıl bir verim sağlar bu kask?

http://urun.gittigidiyor.com/LS2-DELTA-CENE-ACILIR-VIZORLU-KASK-KARGO-BEDAVA_W0QQidZZ22314527

Ya da 250 hadi 300 lirayı geçmeyecek biçimde hangi kaskı (tam kapalı, çene açılır) önerirsiniz?


Lütfen aşırı derecede subjektif ve "yazmak için yazılan" mesajlardan kaçınınız.

örnek:

"hiç korumaz alma"

"çok dandik bir kask"

"süper kask ben kullanıyorum kesin al"

gibi sığ yorumlar yazacak olanlar hiç yazmazsa sevinirim.
 
Katılım
4 Eyl 2008
Mesajlar
729
Motosikleti
ZX12R
soruna cevap değil ama, küçük bi önerim var

kaskı alırken tam kafana göre olmasına dikkat et..

az büyük oldumu rüzgar alıyor ve aşırı ses oluyor..

buda uzun süreli kullanımda rahatsız edici oluyor...
 
Katılım
31 Eki 2006
Mesajlar
602
250 300 lira diyosan ve kalite arıyosan 2. el arai yada shoei derim.Çene açılır cruiser için pek bilmiyorum ama aradığın o ise
 
Katılım
15 Kas 2009
Mesajlar
208
Ls 2 delta güzel bir kask.ben kullanıyorum.Gayet rahat.Ayrıca ece belgesi var.Şehir içi ve normal hızlarda etkili bir kask.Fiyatına görede kalitesi çok iyi.Ama vizör açık olduğu zaman 40 kmden sonra uğultu yapıyor.Genel itibariyle hızlı kullanım için değil ama işini görür.Sana tavsiye edebileceğim bir kask...
 
Katılım
18 Eki 2009
Mesajlar
264
250 tl ye Nolan N62 kaskını buldum. Ls2 almaktansa Nolan N62 daha tatmin edici duruyor. Değerli arkadaşların yorumları benim fikrimi de değiştirebilir tabi, bu haftasonu almayı düşünüyorum kaskı.
 
Son düzenleme:
Katılım
22 Eki 2009
Mesajlar
753
LS2 targa almıştım ... rezalet bir kask .....

şimdi sana sığ yorum yapmayacağım diye, konuyu uzatacak değilim ... :)


** marushin monocolor kasklara bir bak derim , fiyatı LS2 den biraz daha daha pahalı ama kalitesi tartışılmaz
 
Mersin İl Temsilcisi
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
10,372
hangi şehirde olduğuu yazarsan sana nokta mekan söylerim oraya gidip bizzat deneyerek uygun fiyata alabilirsin :)
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
250 tl ye Nolan N62 kaskını buldum. Ls2 almaktansa Nolan N62 daha tatmin edici duruyor. Değerli arkadaşların yorumları benim fikrimi de değiştirebilir tabi, bu haftasonu almayı düşünüyorum kaskı.

En güzel seçim...... Tebriklerr.... :cat::cat::cat::cat:
 

aya

Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
25 Nis 2009
Mesajlar
1,155
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
sorunuzun tam cevabı burada gizli : http://sharp.direct.gov.uk/

bu adreste marka ve modellere göre kask dayanıklılık testlerinin puanlamaları mevcut. bununla birlikte burda açık yazılmamış ama kaliteli bir kaskın 20 ton ağırlığa kadar dayanabileceğiyle ilgili duyumlar almıştım...
 
Katılım
18 Eki 2008
Mesajlar
2,823
çenesi açılır kasklar koruma bakımından full face kasklardan zayıftırlar. ucuz olanları bolca rüzgar alır ve ses yapar. ls2 kullanıyorum (full face) vasat bir ürün. iyileri de var ama başka bir model (çin malı olmayan) ve full face kask öneririm. kazasız sürüşler, şimdiden hayırlı olsun.

agv ya da nolan öneririm.
 
Katılım
25 Eyl 2008
Mesajlar
781
Şu anda kullandığım kask. Fiyatına göre iyi bir kask bence. Kendi seviyesindeki kasklar buna göre biraz daha pahalı. Rüzgar konusuna gelince; düz bakarken sorun yok ama sağ sol kontrol ederken bi anda rüzgar sesi ve soğuğu hissettiriyor. Vizörü çabuk çizilmiyor ama aşırı buğulanma problemi var. Çok fazla buğu yapıyor.
 
Katılım
21 Mar 2009
Mesajlar
5,554
Daha önceden de orada burada yazdığımı yinelemek istiyorum;

Kask, motosiklete göre seçilmez! (Cross hariç)

ECE 22.05, DOT ve SNELL testlerinden geçen tüm kaskların koruma dereceleri aşağı yukarı aynıdır..

Bu test onaylarına sahip iki farklı kask arasındaki büyük fiyat farklarını da büyük ölçüde aerodinamik farklılıklara/kask ağırlıklarına/havalandırma durumlarına bağlayabiliriz..

Uluslararası test onaylarına haiz olan tüm kaskların koruma oranları %100 aynı olmasa da %100 oranda makul süratlerdeki kazalarda kafalarımızı korurlar..

Sonuçta test merkezleri motosikletlerin 300 km/sa ile gitmesini varsayarak test yapmıyorlar..

Umarım bu yazdıklarımla bir faydam dokunmuştur..
 
Son düzenleme:
Katılım
23 Eki 2006
Mesajlar
672
Değerli yorumlarınız için teşekkürler hepinize, ankaralıyım yıldız'da ki dainese mağazası dışındaki hiçbir mağazada kask incelemesinde bulunmadım orada da haliyle el yakıyordu fiyatlar.
 

aya

Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
25 Nis 2009
Mesajlar
1,155
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
el yakıyordan kastınız nedir bilmiyorum. mesela piyasada 25 liraya kask olduğunu gören birisi, 300 liralık bir kaska el yakıyor diyebilir. anıttepe gençlik caddesindeki suzuki bayii "korlas"a ve çiftlik kavşağındaki "honda efe"ye de bakın. olmadı hala fiyatları yüksek bulursanız, bu yerlerden marka ve model beğenin, bir iki deneme yaparak bedeninizi bulun ve beğendiğiniz kaskın aynısını ve aynı bedeni netteki satış sitelerinden birinden sipariş edin. bunlar da naçizane alternatif tavsiyelerim...
 
Katılım
23 Eki 2006
Mesajlar
672
500 avro'dan başlayan fiyatlar el yakıyordu :)

sanırım marka model beğenip deneme işlemini yaptıktan sonra netten siprai işine girişeceğim. teşekkürler.
 
Katılım
9 Eki 2008
Mesajlar
611
cruiser'lar genelde yüksek hızlara çıkmaz.70 km gibi bir hızla düşüp motorun üstünde kaldığınızı varsayarsak.kullandığım kaskı öneririm.(şimdilik)ls2 cartoon modeli.bu modelin simsiyah rengi var mat yada parlak siyah seçerek alabilirsiniz.100 tl civarında.

ama arabaya önden vurduğunuzu ve havada savrularak bir yere kafalama girdiğinizi düşünürsek 1000 tl lik kaskları tercih etmeniz yararınıza olacaktır.kask ihtiyacınız acilse ve bütçeniz kısıtlıysa pahalı bir kaskı almak için beklemenizi ama kafanızda orta kalite bir kaskla gezmenizi öneririm.
 

aya

Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
25 Nis 2009
Mesajlar
1,155
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
ben honda efe'den AGV, GP1'i 290 liraya almıştım. tabii bu fiyat da netteki satış sitelerine göre yüksek. şu an aynı kaskı sanırım 200-250 lira arası bir fiyata netten almak mümkün. bu durumda aradaki fark çok değil, deneyip, kafama uyanı almayı tercih ederim, farkını da öderim derseniz, burdan alın. ama yok bedeni bildikten sonra ekonomik olsun derseni o zaman tabi ki netten sipariş vereceksiniz. yalnız burdan alacak olursanız da aynı kasklar için netten fiyat bakıp o fiyata göre pazarlık da yapın derim...

yani ankara fiyatları istanbul'a göre biraz daha yüksek olabilir ama aradaki fark da uçuk olmamalı. ankara satıcıları da bu kadar abartmasın bence...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst