Bir çinli'nin baştan aşağıya bakımı.(Yardım)

Katılım
19 Kas 2007
Mesajlar
403
Kanuni Breton 34.500km'yi bugün gördüm. 2bucuk senelik motor daha.. Motorun içi hiç açılmadı. Sadece yağını zamanında koydum. Ne zincir değiştirdim ne dişli. 2 kere buji değiştirdim. 1 kere arka dişli takozları, 1 kerede ön arka lastik,2 kez balatalar... Sizce fena mı? Ama adım akıllı bir bakım yapma zamanı geldi de geçiyor diye düşünüyorum... Subap ayarı yapılcak, zincir+ön arka dişli+debriyaj balataları+egsoz değişcek+ön amasörler değişcek+km mili değişcek...

Başka ne gibi değişiklikler yapmam gerekiyor sizce motorla ilgili olarak? Eskisi gibi çekmiyor rampa yukarı. 3ile çıktığım yerleri 2 ile zor çıkıyorum şimdi. Sizce bu neden olabilir...? Hava filtresi vs. temizliyorum düzenli. Ama motorun içi dediğim gibi hiç açılmadı. Bir de gaz hemen açtığımda motor gaz yemiyor tekliyor gibi olup, ondan sonra uzuyor...

Önerilerinizi bekliyorum arkadaşlar...
 
Katılım
25 Tem 2010
Mesajlar
65
Kanuni Breton 34.500km'yi bugün gördüm. 2bucuk senelik motor daha.. Motorun içi hiç açılmadı. Sadece yağını zamanında koydum. Ne zincir değiştirdim ne dişli. 2 kere buji değiştirdim. 1 kere arka dişli takozları, 1 kerede ön arka lastik,2 kez balatalar... Sizce fena mı? Ama adım akıllı bir bakım yapma zamanı geldi de geçiyor diye düşünüyorum... Subap ayarı yapılcak, zincir+ön arka dişli+debriyaj balataları+egsoz değişcek+ön amasörler değişcek+km mili değişcek...

Başka ne gibi değişiklikler yapmam gerekiyor sizce motorla ilgili olarak? Eskisi gibi çekmiyor rampa yukarı. 3ile çıktığım yerleri 2 ile zor çıkıyorum şimdi. Sizce bu neden olabilir...? Hava filtresi vs. temizliyorum düzenli. Ama motorun içi dediğim gibi hiç açılmadı. Bir de gaz hemen açtığımda motor gaz yemiyor tekliyor gibi olup, ondan sonra uzuyor...

Önerilerinizi bekliyorum arkadaşlar...

Segman sızıntı yapıyor olabilir mi acaba
 
Katılım
20 Mar 2006
Mesajlar
3,261
Segman sızıntı yapıyor olabilir mi acaba

Bizim bu motorlar, kullanıma bağlı olmakla birlikte, ortalama 30-35.000 km'ye geldiklerinde rektefiye isteyebiliyorlar. Yani dediğin olabilir.

absolit, piston silindir vs durumuna da baktır. Gerçi motorun sesi, torku vs rektefiye isteyip istemediğini belli eder, bunu ortalama standarttaki herhangi bir usta kolaylıkla anlayabilir.
 
Katılım
19 Kas 2007
Mesajlar
403
Karbüratörünü temizlersen eski performasını alırsın.

Karbüratörle alakası olmadığını düşünüyorum ki karbüratörü 3 gün önce güzelce temizledim;)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:36 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:34 ----------

Segman sızıntı yapıyor olabilir mi acaba

Valla bilemicem ki bir ustaya göstermek lazım dicem. Burdaki ustalar koy oraya bakarız diyorlar 3-4 gün sonra motoru alıyorsun. Yani pek sallamıyorlar. O yüzden elimden geldiğince motoru kendim elden geçirmeye çalışacağım...

---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:39 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:36 ----------

Bizim bu motorlar, kullanıma bağlı olmakla birlikte, ortalama 30-35.000 km'ye geldiklerinde rektefiye isteyebiliyorlar. Yani dediğin olabilir.

absolit, piston silindir vs durumuna da baktır. Gerçi motorun sesi, torku vs rektefiye isteyip istemediğini belli eder, bunu ortalama standarttaki herhangi bir usta kolaylıkla anlayabilir.

motor 35.000 oldu... dediğin olabilir. Ne kadar tutar ki servise versem rektefiye yese motor?
 
Katılım
29 Ocak 2008
Mesajlar
1,169
Karbüratörün temizliği, hava filtresi değişimi, benzin filtresi ve hortumların temizlenmesi ,sübap ayarı bir de debriyaj balatası eğer kötü durumda ise onun değişimi ile bence eski çevikliğine kavuşur.Haa bir de yağ değişimi tabi zaten onu saymıyorum bile...:mrgreen::cat:
 
Katılım
20 Mar 2006
Mesajlar
3,261
motor 35.000 oldu... dediğin olabilir. Ne kadar tutar ki servise versem rektefiye yese motor?

Bizim parçalar ucuzdur, malı işçilikle götürürler :)
Silindir piston segman yağ 95 TL mi ne tutmuştu. İşçilikle beraber 240 TL verdim ben rektefiyeye.
 
Katılım
19 Kas 2007
Mesajlar
403
Karbüratörün temizliği, hava filtresi değişimi, benzin filtresi ve hortumların temizlenmesi ,sübap ayarı bir de debriyaj balatası eğer kötü durumda ise onun değişimi ile bence eski çevikliğine kavuşur.Haa bir de yağ değişimi tabi zaten onu saymıyorum bile...:mrgreen::cat:

Benzin filtresi nerde oluyor yaa..:)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst