Bir Balkan Gezintisi

Katılım
3 Nis 2011
Mesajlar
201
Herkeze selamlar, ansızın gelişen bir gezimi sizlerle paylaşmak isterim. Öğlen saatine kalmasaydım daha uzun bir rota yapabilirdim ama sabah uyanıp kalkmak zor geldi, bende planı biraz küçülttüm.

Hedefim daha önceden listeme eklediğim havacılık parkı, tabi oraya gitmişken Tırgovişte üzerinden dönerim diye planladım.

Tam rotamı buradan buradan görebilirsiniz.


1) Tripmetremi sıfırladım, ve yola çıktım.
4j73anb.jpeg



2) İlk durak "Taş Muhafızlar", benim fotoğrafım çok iyi değil ama yol üstünde durup görülecek bir yer.
Konum: https://maps.app.goo.gl/9qgLSpgXRqCynzPP9
by68mip.jpeg

9jyt2fk.jpeg



3) Br sonraki durak Kotel ama burada fotoğraf çekmedim, zaten motorsikleti hiç durdurmadan bir tur attım ve köyden çıktım.
Osmanpazarına gidene kadar yol üzerinde de bir sürü Türk köyünden geçtim, bir sürü de TR plaka araç gördüm, refleks olarak uzak durmaya çalıştım :mrgreen:

4) Havacılık pakına ulaştım, motorumu girişe bırakıp uçakların fotoğraflarını çektim, burda biraz fazla fotoğraf çekmiş olabilirim ( 6 tane : )
Konum: https://maps.app.goo.gl/QDJHkRT17tECxnEa8
irugcex.jpeg

qw535bq.jpeg

prpawj5.jpeg

mr7rm46.jpeg

pe5rx4n.jpeg

653mk3a.jpeg


5) Bir sonraki durak Търговище, Türkçe adı ile Eski Cuma. Burdada çok fazla zaman harcamadım, zaten öğlen başladığım turumu hava kararmadan bitirmek istediğim için ufak bir şehir sürüşü ile dönüşe geçtim.
Konum: https://maps.app.goo.gl/etVUbitoBcTKqxsV9
1c1ains.jpeg

7ssnabr.jpeg

haiubxd.jpeg


6) Dönüş yolundayım
ms21sdr.jpeg


7) Dönüş yolunda bir mola verdim, kısıtlı Bulgarcamla kahve sipariş ettim, sonra çalışanlar kendi arasında Türkçe'ye döndü.
8r91pn9.jpeg

f2a05x8.jpeg


8) 339 km yol yapmışım.
1dpojqf.jpeg


9) Buda kapanış diyelim
4gi0zy2.jpeg
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,844
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Ne güzel sürüş olmuş.
Kapanıştaki mastika'nın hem kendisi güzel hem şişesi güzelmiş, yanında iki adet cilası da var. Burgaz'da bir marketten alırken her şişede farklı resimlisini almıştım. :) Her Bulgaristan'a geçişte alıyorum.

Köfteci yok muydu oralarda? Burada güzel yemek var diye bizim köfteci haritası konusuna ekleseniz güzel olurdu. Bulgaristan'a gittiğimde çocuk çocuk çok çeşit yiyelim diye bir tek oralardaki Happy restoranlarını biliyorum, Burgaz'dakini beğenmiştim 2 gün boyunca öğlen ve akşam öğünlerini hep orada yemiştik ama o biraz zincir restoran olarak kaldığı için pek bir özelliği yok aslında, tek gelirsem daha oraya özgü yemekler denemek isterim.
 
Katılım
3 Nis 2011
Mesajlar
201
Ne güzel sürüş olmuş.
Kapanıştaki mastika'nın hem kendisi güzel hem şişesi güzelmiş, yanında iki adet cilası da var. Burgaz'da bir marketten alırken her şişede farklı resimlisini almıştım. :) Her Bulgaristan'a geçişte alıyorum.

Köfteci yok muydu oralarda? Burada güzel yemek var diye bizim köfteci haritası konusuna ekleseniz güzel olurdu. Bulgaristan'a gittiğimde çocuk çocuk çok çeşit yiyelim diye bir tek oralardaki Happy restoranlarını biliyorum, Burgaz'dakini beğenmiştim 2 gün boyunca öğlen ve akşam öğünlerini hep orada yemiştik ama o biraz zincir restoran olarak kaldığı için pek bir özelliği yok aslında, tek gelirsem daha oraya özgü yemekler denemek isterim.

Karnobat mastika güzeldir, Karnobat Burgazda bir beldedir ve üzüm bağlarıda yaptığım rota üzerindedir, rotaya uygun bir kapanış oldu diyebiliriz.

Zaman kaybetmek istemediğim için yemek yemedim ama güzel bi yer denk gelirse harita aklımda, oraya eklerim. Bulgaristanın mutfağında ana yemek olarak fazla özel bir şey yok, kebabçe en bilinen. Çok fazla hamur işi çeşidi var ve kuru et yaygın.

Et yemeklerinin çoğuda karışıktır, bilginiz olsun :)
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,844
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Karnobat mastika güzeldir, Karnobat Burgazda bir beldedir ve üzüm bağlarıda yaptığım rota üzerindedir, rotaya uygun bir kapanış oldu diyebiliriz.

Zaman kaybetmek istemediğim için yemek yemedim ama güzel bi yer denk gelirse harita aklımda, oraya eklerim. Bulgaristanın mutfağında ana yemek olarak fazla özel bir şey yok, kebabçe en bilinen. Çok fazla hamur işi çeşidi var ve kuru et yaygın.

Et yemeklerinin çoğuda karışıktır, bilginiz olsun :)

Kebabçe'yi duymuştum da denk gelmedi. Börekleri de güzeldi.
Kuru et zaten balkan lezzeti, Cyan İstanbul'da bir boşnak kasabı göstermişti beraber gezdiğimizde oradan alıyordum, Buraya taşınınca da bulgaristan göçmenlerinin işlettiği şarküterilerde arayıp buluyorum, biranın yanında çok iyi gidiyor.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,032
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Kebabçe'yi duymuştum da denk gelmedi. Börekleri de güzeldi.
Kuru et zaten balkan lezzeti, Cyan İstanbul'da bir boşnak kasabı göstermişti beraber gezdiğimizde oradan alıyordum, Buraya taşınınca da bulgaristan göçmenlerinin işlettiği şarküterilerde arayıp buluyorum, biranın yanında çok iyi gidiyor.

Kebapçe köfte oluyor, benim Bulgaristan'da yediklerim hep sosis gibi uzun yapılmıştı, domuz etinden yapıyorlar. Bulgaristan domuz eti yemeyenler için biraz sıkıntılı bir yer...

Plovdiv'de yediğim en güzel yemekler Malkiyat Dvor'da yemiştim. (Küçük mekân, rezervasyon yapmak gerekiyor...)
 
Son düzenleme:
Katılım
18 Eki 2013
Mesajlar
504
Yoo güzergahinda bircok TR plakali arac gördügünüzü, ve reflex olarak uzak durdugunu yazmissin, bunun bir aciklamasi varmi acaba, sebebini yazarsan faydali olur aksi halde millet hakkinizda pek iyi seyler düsünmez beyaaaaaa.
 
Katılım
3 Nis 2011
Mesajlar
201
Yoo güzergahinda bircok TR plakali arac gördügünüzü, ve reflex olarak uzak durdugunu yazmissin, bunun bir aciklamasi varmi acaba, sebebini yazarsan faydali olur aksi halde millet hakkinizda pek iyi seyler düsünmez beyaaaaaa.

Ters düşünülücek bir şey yok, kötü bir şey olarak söylemedim. Türkiye ve Bulgaristan'da trafik kültürü çok farklı, burda insanlarda trafik kurallarına uyma eğilimi daha fazla ve bir süre sonra sizde alışıyorsunuz. Türkiyeden gelenlerde genelde uyum süreci fazla oluyor, beklemediğiniz hareketler yapabiliyorlar.

Aynısı ben TR'ye geçincede oluyor, yaya geçidince sürekli durduğum için sıkıntı yaşıyorum. Döner kavşaklarda millet arkamdan korna çalıyor. TR'ye gidince bende uyum süreci yaşıyorum.
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,844
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Yoo güzergahinda bircok TR plakali arac gördügünüzü, ve reflex olarak uzak durdugunu yazmissin, bunun bir aciklamasi varmi acaba, sebebini yazarsan faydali olur aksi halde millet hakkinizda pek iyi seyler düsünmez beyaaaaaa.

Ben de yurtdışında TR plakalı araç görünce uzak durmaya çalışıyorum çünkü 34 plaka araçların trafkte nasıl kullandığıkları malum. :) Sanırım benden de uzak duruyorlar 34 plaka araba görünce. Bunda alınacak bir şey yok. Yıllarca edinilmiş bir doğal kendini koruma refleksi işte.
 
Katılım
13 Haz 2016
Mesajlar
4,216
Simultane gezileri severim gayet güzel olmuş.

Bir tavsiyede bulunmak istiyorum fotoğrafları 16:9 çekerseniz daha güzel olur kanaatimce.
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,844
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
yaz gelince motora 3 aylık yeşil sigorta yaptırma fikri düşürüyor böyle gezi yazıları. :)
Geçen yaz hep Trakya içinde köfte turları yaptım, biraz daha uzağa gitmek lazım. Dereköy'den çıkınca Bulgaristan içi yollar arabayla gittiğimde tam motorla gezmelik yollar demiştim.
 
Katılım
3 Nis 2011
Mesajlar
201
yaz gelince motora 3 aylık yeşil sigorta yaptırma fikri düşürüyor böyle gezi yazıları. :)
Geçen yaz hep Trakya içinde köfte turları yaptım, biraz daha uzağa gitmek lazım. Dereköy'den çıkınca Bulgaristan içi yollar arabayla gittiğimde tam motorla gezmelik yollar demiştim.

Haberleşelim isterseniz, zaman ve müsaitlik denk gelirse eşlik edebilirim.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst