BÌLÌÇLENMEYE dair.

Katılım
24 Nis 2007
Mesajlar
4,756
Ilk ve orta ogretim kurumlarinda motosikletli ogretmenlere destek verilse. Bu ogretmenler ornek teskil edicek sekilde tam korumali kiyafetleri ve aylik belli miktarda yakiti devlet tarafindan karsilansa ( hatta motosikletide) ve daha kucucuk yastan itibaren cocuklar dogru bir ornegi gozlemleyerek buyuseler. Acaba bu ulkede dogru ve bilincli motosiklet kullanimi konusunda yol almak mumkun olamazmi.
LUFEN AMA LUTFENNNNNN ::::
Sakin olaki olayi "basbakana 1600cc leri aliyorlarda .... "
"Dindar bir genclik "hayaline ters dusen bir durum seklinde....
Dini, siyasi, politik, ideolojik bir cikmaza suruklemeden fikirlerimizi paylasalim.

13 yasinda motodiklette olen cocugun haberi uzerine aklima gelmis bir fikirdir.

Bu nasil faydali hale getirilir bunu tartisirsak herkes daha memnun kalir kanaatindeyim.
 
Katılım
12 Haz 2008
Mesajlar
5,549
desteği bana versinler her sabah işe gelmeden önce bir okulun bahçesinde 3-5 tur atarım örnek olmak için...biz aidsli bir fahişeye atın ölümü arpadan olsun diyen bir milletiz..onun için koruma takmayan yine takmaz...
 
Katılım
21 May 2010
Mesajlar
2,954
desteği bana versinler her sabah işe gelmeden önce bir okulun bahçesinde 3-5 tur atarım örnek olmak için...biz aidsli bir fahişeye atın ölümü arpadan olsun diyen bir milletiz..onun için koruma takmayan yine takmaz...

Lanet olsun birebir hatırlıyorum o görüntüyü. Seneler önceydi...
Aidslileri hor gördüğüm veya küçümsediğimden değil, böyle zihniyetlerin hala var olmasındadır lanet olsun demem...
Neyse konu başka yerlere kaymasın.
Katılıyorum kesinlikle eyüp abi. Fakat daha motosiklet için en ufak bir özendirme çalışması dahi olmazken, öğretmenleri böyle bir uygulamaya geçirmeleri imkansız benim görüşümce
 
Katılım
16 May 2007
Mesajlar
3,088
Çocuklarımızı bilinçlendirmeden önce bilinçlendirilmesi gereken büyüklerimiz var...
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
25 Şub 2011
Mesajlar
1,768
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Hocam hayatın kendisi siyaset
sen neresinden kaçacaksınki onu demeyin bunu demeyin şartı koşuyorsun
çocuklara ödül olarak ümre seyahati yaptırmaya kalkan zihniyet sana bu fikirlerinle uzaylı diye bakacak
ne olacak şimdi?
 
Katılım
24 May 2011
Mesajlar
2,010
hocam bunlardan önce sadece okullardaki mevcut trafik dersi ciddiyetle işlense öğrencilere bunun gerekliği ispat edilse liselerde bununla ilgili konferans verilse çoook çok daha faydalı olur.
 
Katılım
24 Nis 2007
Mesajlar
4,756
Arkadaslar liseye kadar bilincsizce gelmis adami konferans manyagi yapsaniz ne fayda.
Amac daha korpeyken beyinler dogru orneklerle bilinclendirmek.
Ogretmen bulmak sorun olmaz yeni nesil mezunlar gayet modern acik fikirli insanlarla dolu.
Ama birseye kendimiz inanmiyorsak kimsenin inanmadisini beklemeyelim ozamn.
Her konuda kaderimize razi gelelim. Bumudur?

Buyuklere yapilicak pek birsey kalmadi bari cocuklari kurtaralim. (gelecegi)
 
Katılım
12 Haz 2008
Mesajlar
5,549
ülkemizde herkesin odak noktasında para olduğu için parasal cezalar caydırıcı olabilir ancak...
 
Katılım
13 Nis 2010
Mesajlar
5,448
Bunun olması çok zor fakat kendi içimizde motosiklet kullanıcıları olarak ufaklıklara ilgi gösterek iyi yaklaşımlarda bulunarak bi iz bırakabiliriz.
Mesela ben küçükken her gördüğüm yarış motorunun bisikletimle yanına yanaşır, ibresini kontrol ederdim.Sahibinede denk gelirsek ''abi bu kaç basıyo'' derdik.Bi gün birinden ''300'' cevabını alınca hiç inanmamıştım, arabalarda o hızları hiç duymadığımızdan olsa gerek.ama benim için kaç yaptığı farketmezdi, o yarış motoruydu :p
Şimdi bazen öyle meraklı ufaklıkları görüyorum, hemen yaklaşıp ''abi bu kaç yapıyo'' ''nerden aldın'' vs gibi garip sorular soruyolar :) İşte o zaman küçüklüğümü hatırlıyorum.Hiçbirinide terslemedim şimdiye kadar bütün soruları sabırla cevapladım :)
Bazende kekolar gelip bunaltıyolar onlara 300-500sallıyorum o başka :cherry:
 
Katılım
14 Ocak 2012
Mesajlar
392
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
benim gteorim, ötv düşerse motora olan ilgi artacak herkes 600 lük 250 lik makinaları alacak, birçoğu eşe dosta karıya kıza hava atiyim derken tahtalıköye yolcu olacak haberlerde ölümlü kazalar olunca milletin ilgisi azalacak ama daha sonra bu işden heves alanlar koruma ekipmanlarını alıp yola devam edecekler ve bu sayede ülkede bilinçli olarak motosiklet kullananların sayısında artış olacak.yani sonuç olarak iş ilk adımda devlete sonra halka düşüyor
 
Mersin İl Temsilcisi
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
10,372
sanırım ispanyadaydı, bir kaç sene önce araç park yerlerini gösteren bir resim paylaşılmıştı.
öncelik motosikletindi ve yer kalırsa 4 tekerli araçlar park edebilyordu ve her yerde motosiklet park alanları vardı.


ama, AYE'nin ölümünde ise otları sulayan bilinçsiz bir belediyecilik örneği vardı.
bire bir şahit olduğum bir olay da, istanbulda motorcular geçmeye başladığı için sokakağa ve viraja sabunlu su döktüren patronlar gördüm

yani; önce yöneticilerin motosikleti tanıması lazım...
haa, olur mu dersen?

motosiklet kullanan onca ünlü kişi varken hiçbirinin proğramlarında motosikletin m'sini ağzına almazlarken bu çok zor.

motosikletli gençlik 29 ekimdekonvoy olurken otomobil sürücüleri alkışlayıp sonra üstümüzden geçerler, o da başka konu...
 
Katılım
6 Ara 2010
Mesajlar
2,175
Evet insanlara model olarak iyi örnek olabiliriz :cat:
Benim en dikkatimi çeken küçük ccli motorlar ve sukuter kullanana arkadaşlar korumaları sadece hızlı motorlarla kullanılır zannediyorlar, yavaş giden bir motorda gereksiz görüyorlar veya gidip 60 TL ye kask alıyorlar :farao:
 
Katılım
25 May 2009
Mesajlar
798
yaş 19.paris'teyim.fransız sevgilimle gece geç vakit bardan çıkmışız, yollar bomboş,ışıklardan karşıya
geçeceğiz..Kırmızı yanıyor ama yol bomboş ya hamle ettim geçmeye. benim kız bırakmadı kolumdan tuttu
no faruk, no faruk, please dedi, beni geçirtmedi. yeşil ışığı bekledik.
şimdi bunun mantığı nedir? sadece eğitim mi? bence şu; eğitebildiklerini eğitmişler, eğitemediklerine
basmışlar cezayı. biz de polisin yaptığı radar kurup 96 km ile sahilde giden bana sana 265 tl ceza kesmek
ama yollarda yasak yerden dönenmi dersin yolun ortasında duran mı dersin. ben hiç görmüyorum böyle durumlarda
ceza kesen polisleri

EĞİTİM VE CEZA ŞART
ha, bu arada o zamanlar ben şöyle birşeydim



Uploaded with ImageShack.us
 
Katılım
24 Nis 2007
Mesajlar
4,756
Evet anladimki yanlis degirmene saldiriyorum :)
En basta inanmadi gerekenlerde inancin "i" si yokken bu islerden fayda beklememek lazim.
El ogluna bakip imrenmek bizim genlerimizde var sanirim.....
 
Katılım
24 May 2011
Mesajlar
2,010
Evet insanlara model olarak iyi örnek olabiliriz :cat:
Benim en dikkatimi çeken küçük ccli motorlar ve sukuter kullanana arkadaşlar korumaları sadece hızlı motorlarla kullanılır zannediyorlar, yavaş giden bir motorda gereksiz görüyorlar veya gidip 60 TL ye kask alıyorlar :farao:

Yarama tuz bastınız hocam
Hayatında k'çı motosiklet görmemiş tiplerin pideci motoru yakıştırması mı dersin
O motora okadar ekipmanla binilmez diyenleri mi dersin .
Ekipmanları görüp motorun nerde diyince gösterdikden sonra haa o mu bende bişi sandım diyen mi dersin

Allaaaah varya tonla tip var ve bunlara artık cevap bile vermeye tenezzül etmiyorum bazısınada eşek hoşafdan ne anlar deyip çıkıyorum işin içinden

Herşeyi geçtim yav arkadaş hiç mi kafası yüzü donmaz bu kask takmayanların? Okadar soğuğa rağmen takmamak için direniyorlar resmen. Ha birde bere şapka vs ıvır zıvır takanlar var ki o kısıma hiç girmiyorum...
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
Motosiklet
- Trafikte az yer kaplar
- Park halinde az yer kaplar
- Az yakıt tüketir
- Yeni nesil motorların hava kirliliğine katkısı azdır
- Trafikte beklemediklerinden bu fayda daha da artar..

Bu kadar önemli faydaları olan motosikletin kullanımı İstanbul vb. nufüs yoğunluğu çok fazla olan şehirlerde,gelecek yıllarda trafiğin,hava kirliğinin, şehri yaşanmaz hale getireceği noktada önlem olarak,elbet düşünülecektir.

O zaman klasik mantığımız devreye girecek, önceden önlem almak yerine,sıkıntıyla karşı karşıya kaldığımız andan itibaren çözüm üretmek sürecine girilecektir.. O zaman,motosikleti teşvik edebilecek akıllı kamu yöneticilerimiz olursa,bu bilinçlenme kendiliğinden gerçekleşecektir..

Tıpkı deprem riskinin bangır bangır bağırdığı,depremin eli kulağında olduğu İstanbul'da,kentsel dönüşümün şimdi akla gelmesi gibi...
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
1 Eyl 2009
Mesajlar
4,559
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Okullarda, değil trafik dersinde motosiklet bilinçlendirmesi yapmak, panolara bilgilendirme afişleri bile asmayan sistemden bunu beklemek çok olur bence. Ama böyle bir şey olacak olsa benzin fiyatına 3-5 kuruş zam yaparak bütçe oluşturulabilir. Yine de dediğim gibi ilköğretimde mevcut olan trafik ders kitabının bir kaç sayfası bu konuya ayrılmamışken çok ümitlenmemek gerek.

benim teorim, ötv düşerse motora olan ilgi artacak herkes 600 lük 250 lik makinaları alacak, birçoğu eşe dosta karıya kıza hava atiyim derken tahtalıköye yolcu olacak

Aslında fena olmaz. Kask takması gerektiğini idrak edemeyecek kadar salak olanlar ölüp, doğal seleksiyonla gen havuzundan temizlenip, gelecek nesillerin daha zeki ve mantıklı olması sağlanmış olur. :queen:
 
Katılım
6 Mar 2011
Mesajlar
806
Bizim belediyelerimiz 100 mt yolu düzeltmek yerine deliklere asfalt malzemesi dökerler.. Böyle bi şeyin olması sadece hayallerde..
Cem Yılmaz 'ın zamanında opet reklamında dediği gibi "hayal aleminde yaşıyosun hayal hayal!"
Yanlış anlamayın eleştirmek, laf söylemek için kesinlikle yazmıyorum. Bilakis sonuna kadar katılıyorum, sonun kadar haklısınız... Bu aslında hepimize söylenmiş bir laf..
"Motosikletlere trafikte saygılı davranılmalı", "motosiklet te bir araçtır, hem de ruhsatı vardır", "bir kişi yüzünden bütün motosiklet sürücülerine serseri denmemeli"
Rüyalarımızı süsleyen hayaller.. -cümle saçma ama anlamlı oldu sanırım-
Ama Can Yücel'in de dediği gibi "Bizim memlekette rakıya rakı derler.." Açıklayıcı olmuştur sanırım.. :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst