bilgisine güvenen varsa gelsin...HODRİ MEYDAN!

Mersin İl Temsilcisi
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
10,372
onlarca çeşitte dönülebilir elbette ama bu üçünden birini seçmelisiniz. eğitim formatında bu var, ne yapayım :)
 
Katılım
17 Ara 2006
Mesajlar
1,741
O zaman biraz giriş çıkış mantığını aşaraktan fren ve dönüş açısı ile düşünüp
giriş rahat ise çıkışda o kadar rahat olucağı için yeşil daha mantıklı gibi...
 
Katılım
21 Kas 2007
Mesajlar
3,832
onlarca çeşitte dönülebilir elbette ama bu üçünden birini seçmelisiniz. eğitim formatında bu var, ne yapayım :)

Sencer abi en güvenli dönüş mü? yoksa, bir yarış esnasında hızımızın düşmeyeceği en güzel dönüş mü. burada hangisini düşünerek dönüşü seçeceğiz


eğer en hızlı dersen virajı alabileceğin viraj giriş ve çıkışında çizeceğin en geniş yay en hızlı dönüşü sağlar. yok eğer güvenli dersen. ağırdan ağırdan virajın içinden giderim
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
23 Tem 2007
Mesajlar
5,610
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Trafikte olursa üçünde de şerit ihlali var
 
Mersin İl Temsilcisi
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
10,372
Kırmızının giriş açısı iyi lakin çıkış açısı fazla bummmm:yanlış
mavinin giriş açısı çok keskin ve dışa açılıp tekrar keskin bir dönüş:yanlış
yeşilin giriş açısı çok rahat ama çıkışı çok keskin dönmüş:doğru-yanlış viraj hattını terk etmeden giriş yapmış ama çıkış da viraj hattına uyulmamış
Sonuç 3 renkte yanlış 3 rengi birleştirir isek ortaya mor çıkar doğru olan moorr.

:bounce: emin misin?

---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:36 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:34 ----------

Trafikte olursa üçünde de şerit ihlali var

yok savaş abi, şerit ihlaili yok, sınırlar kendi şeridini ya da tek yönü ifade ediyor. yukarıda yazmıştım. sanırım gzöden kaçmış :)
 
Katılım
18 Nis 2007
Mesajlar
54
en güveniliri yeşil gibi duruyor fren kullanmaya ihtiyaç olursa yeşil çizgi daha ideal.
 
Mersin İl Temsilcisi
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
10,372
Sencer abi en güvenli dönüş mü? yoksa, bir yarış esnasında hızımızın düşmeyeceği en güzel dönüş mü. burada hangisini düşünerek dönüşü seçeceğiz


eğer en hızlı dersen virajı alabileceğin viraj giriş ve çıkışında çizeceğin en geniş yay en hızlı dönüşü sağlar. yok eğer güvenli dersen. ağırdan ağırdan virajın içinden giderim

ilahi halil, yarış olması şart mı?
bir yokuş aşağı gezi dönüşünde tekir yaylasından iniyorsun, işte öyle bir şey düşün yahu... hız kesersen grup içinde tehlike yarabilirsin. hızını doğru ayarlayarak ve riske etmeden, virajın çıkışını da görebileceğin bir teknikle dönmek istediğinde hangisini yaparsın...?
 
Katılım
14 Ocak 2008
Mesajlar
4,154
need for speed tecrübelerime dayanarak viraja geniş girip dar almak en mantıklısı.
böylece görüş açımızı kaybetmeden sağlıklı bir dönüş yapabiliriz.
bu durumda yeşil çizgi oluyor .
tabi ulemaya da sormak lazım bu dönüş caiz midir değil midir ?
 
Katılım
21 Kas 2007
Mesajlar
3,832
ilahi halil, yarış olması şart mı?
bir yokuş aşağı gezi dönüşünde tekir yaylasından iniyorsun, işte öyle bir şey düşün yahu... hız kesersen grup içinde tehlike yarabilirsin. hızını doğru ayarlayarak ve riske etmeden, virajın çıkışını da görebileceğin bir teknikle dönmek istediğinde hangisini yaparsın...?

tekirden iniyorsam tabi ki yeşili yaparım abi. :p
yeşilin rakipleri çok bilinçsiz. keşke dişli rakipler koysaydın. :cherry:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:53 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:51 ----------

need for speed tecrübelerime dayanarak viraja geniş girip dar almak en mantıklısı.
böylece görüş açımızı kaybetmeden sağlıklı bir dönüş yapabiliriz.
bu durumda yeşil çizgi oluyor .
tabi ulemaya da sormak lazım bu dönüş caiz midir değil midir ?

ak sakallı dede olarak yanıt veriyorum. geniş yayla dönmek hızı korumak için iyi. viraj hafifse geniş girip dar dönmeye gerek yok. dar girip genişte çıkabilirsiniz. her ikisinde de çizdiğiniz yay aynı şekilde olacaktır

caiz değüldür:p
 
Katılım
29 May 2007
Mesajlar
3,302
ben böyle bir virajla karşılaşmadığım için şimdiye kadar cevap veremeyeceğim ama benim prensibim sonunu bilmediğim viraja yavaş ve temkinli girmektir....
 
Mersin İl Temsilcisi
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
10,372
tüm yorumlar için teşekkür ederim. ancak kaynak şu şekilde bilgi veriyor :

volk@n tarafından yazılan metin:
firkete-viraj.jpg




Hepimizin başına gelmiştir, bir viraja girince bir bakarız ki viraj halen dönmeye devam ediyor ve biz dışa doğru açılmaya başlamışız. İşte bu tarz virajlara kapanan yada firkete viraj olarak adlandırıyoruz. Bu tarz virajları nasıl alacağımıza dair güzel bir yazıyı sizler ile paylaşıyoruz.

Kırmızı Hat: İçgüdüsel olarak yaklaşımda dönüşe giriş kısmını dar(kapalı) alıp apeksin hattın içinde kalacak tarzda dönüşü geniş başlatıp geniş çıkmağa çalışırız. Bu da dönüş hattını olabildiğince geniş tutar. Bu bizim kapanan dönemecin zor bölümündeyken hattın iç tarafında, yabni dönüş yönünde ki yarısında kalmamıza sebep olur. Hâlbuki dönüş ortasında en açıkta(dışta) olmak iyidir. Bunu iki yolu vardır. Her ikisinde de kapanan dönemeci iki ayrı dönemeç olarak düşünelim ve aralarında bir düzlük bırakmadan birbirine bağlayalım.
alıntıdır.
Yeşil Hat: Birincisi, dönüşün kolay bölümünde olabildiğince ileriye bakarak dönmece olabildiğince geniş(dıştan) olarak yaklaşalım ve odaklanma noktamızı ilk dönüş noktasından ayırıp bakışlarımızı dönemecin kapanan kısmına bizi bağlayan geniş açılı hatta çevirelim. Motoru hattın dış tarafında tutmağa çalışırken bazı sürücüler kaygılanır ve tereddütte kalarak doğal gaz beslemesini yapmazlar. Doğal gaz beslemesi demek motorunuzun boşta gider durumuna düşmeden sabit hızını muhafaza edebilmesi için gerekli oranda gaz verilmesi demektir. Bu besleme yapılmazsa motor hız kaybederek hattını kapatmağa başlar. Buradaki kapanma yatış açılarından bağımsızdır. Kendinizi istemsiz bir şekilde dönüş hattının içine doğru kaçarken bulursanız gaz beslemesine başlayınız. Hattın açılacağını göreceksiniz. Dönemecin ikinci dönüş başlama noktasına yaklaştığınızda yumuşak bir tarzda gazı biraz keserek hızınızı düşürerek kapanan keskin bölüm için dönüşe başlama hamlenizi yapınız.

Mavi Hat: İkincisi, birinci yöntemi kapanan bir dönemcin ilk bölümüne olabildiğince geniş(dışarıdan-açık) yaklaşmayı zor bulanlar için ikinci yöntem çift apeksli dönüştür. Yani ayrı iki dönemeç gibi olayı ele alırız. Her biri kendine ait geniş girişli, dar apeksli ve geniş çıkışlı olan dönemeçler. Kolay olan ilk kısmın geniş olarak alınması sizi zor olan ikinci yani kapanan bölümün dönüşe başlama noktasına hazırlar. Bu da sizin ikinci kısmı sanki aranızda uzun düzlük varmış gibi kolay almanızı sağlar.

yeni sorularla aranızda olmak dileğiyle :)
 
Son düzenleme:
Katılım
14 Ağu 2008
Mesajlar
5,134
tekirden iniyorsam tabi ki yeşili yaparım abi. :p
yeşilin rakipleri çok bilinçsiz. keşke dişli rakipler koysaydın. :cherry:

neden belki mavi viraja yumuşak girmek yerine seri girip sert frenajla sondan tam gaz açarak dönücek rakibini geçebilme fırsatı var.(pist için ve yeşilik mavinin önündeki yarışçı olduğunu düşünürsen :cat: )




bence en güvenlisi mavi olurdu.
neden derseniz ;
yoldaki herhangi bir olumsuzlutan kaçabileceği bir çizgi üzerinde gidiyor virajın en uç noktasınıda rahatlıkla görebildiği için orada açılıp motoru çeviriyor ve çıkışına doğru görüş açısına sahip oluyor.

eğer yeşil üzerinden gidiyor olsaydım motoru yatırmış dönme pozisyonunda hazır bir şekilde olurdum ama yoldaki bir şeyden kaçma imkanım muhtemelen olmayacaktı bariyerlerin dibinde veya yakınındayım çünkü motoru dikmek çok riskli...

kırmızı zaten görüş açısı olmadığı için baştan offside :cherry:
 
Katılım
18 Eki 2008
Mesajlar
2,823
Üçü de yanlış. En güzel girişi kırmızı yapmış ama o da çıkışta çuvallamış. Viraja giriş kırmızı gibi çıkış mavi gibi olmalı.

doğru olan yeşil. senin dediğinde hız çok fazla düşer. mavi de de hız düşüşü daha fazla olur ama yeşilde daha hızlı ve daha rahat dönüş sağlanır.:bounce:
 
Katılım
13 May 2008
Mesajlar
7,223
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Yeşil hatta,
Eğer trafikteysek yolu ve karşımızdaki araçları daha rahat-geniş açıyla görebiliriz,bu görüş kısmı.
İkincisi atalet meselesi,ataleti yenmek için de viraja dıştan başlayıp,kritik noktada en içten virajı alıp,viraj çıkışında yoldan çıkma riskini azaltmak amaçtır.
Üçüncüsü hızı mümkün olan en üst seviyede tutar.
 
Son düzenleme:
Katılım
23 Ağu 2010
Mesajlar
35
çıkışını bilmem ama en iyi girişi kırmızı yapmış.sanırım biraz yüksek hızla girmiş toparlayamamış.ama burda konu viraja giriş..çıkış değil.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst