Hani "ilk taşı aranızda hiç günahı olmayan biri varsa o atsın!" demiş ya Hz. İsa... Burada ki de o misal; Aramızda önce ehliyet alıp sonra motor kullanan varsa arkadaşa o kişi ahkam kessin.
Dostum, ben 5.5 yıl Kanuni Hussar 125 kullandıktan sonra Piaggio X8 200cc'ye geçtim. Şimdi düşünüyorum da Hussar her yönden eksik bir motormuş ama motoru tanımak, sürüş reflekslerini geliştirmek açısından da gerekliymiş...
Ben Hussar aldığım vakit gidip Kaska 270 € verdim diye arkadaşlarım dalga geçmişti ama "hangi motor?" kadar hangi kask ve hangi eldiven sorusu da önemlidir. Motorun ucuz olsa bile canın değildir. Bunu sakın unutma!
Sana tavsiyem temiz bir ikinci el 125cc ile başlaman ve ihtiyaçların doğrultusunda model ve CC yükseltmen... Eğer şehir içi kısa mesafelerde kullanacaksan fazlası gereksiz ama keyif sürüşleri yapıp mesafe katetmek istiyorsan 250cc'ye geçersin... 250cc'den yukarısını malüm benzin fiyatları yüzünden tavsiye etmiyorum. Bana göre şehir içi ve 150-200 km mesafeler için en uygunu 250cc (X8 ise 200cc'de olabilir) scooterlar... Ama önce 125cc'de sürüş stilini iyice oturt.
Bu arada alacağın motorun yaşadığın yerde yetkili ve ilgili bir servisi olmasına dikkat et mutlaka... Ben SYM GTS 250'de düşündüm ama burada (Kocaeli) servisi olmadığı için direk eledim.