Benzin sorunu

tcs

Katılım
4 Şub 2012
Mesajlar
288
Merhaba arkadaşlar , motorum mondial xtreme max 150. 30 tl benzin aldım 97 km de benzin bitti yedek depoya geçti yedek depoda 35 - 38 km arası bişey götürüyor . Bana çok fazla yakıyor gibi geldi motor yenî 1650 km de problem var mı sizce varsa nasıl anlayabilirim problemin nerden olduğunu ? Fikir ve önerilerinizi merakla bekliyorum.
 
Katılım
24 Ara 2011
Mesajlar
8,969
oha dicem valla. Çok yakmış motorunda yeni. Muhtemelen hiç sübap ayarı yapılmamış. 2000 veya 3 binlerde bi sübap ayarı yaptır. Karburatör hava ayarı yaptır. Hep düşük vites yüksek devir kullanma. Şimdilik bu kadar.
 
Katılım
1 Kas 2007
Mesajlar
1,294
100 km de 5 litre filan yakmış.. çin malı motorların sağı solu belli olmaz. hava filtresini kontrol et
 

tcs

Katılım
4 Şub 2012
Mesajlar
288
aynen öyle r6 dan 2 kat fazla yaktı namussuz motor
 

tcs

Katılım
4 Şub 2012
Mesajlar
288
oha dicem valla. Çok yakmış motorunda yeni. Muhtemelen hiç sübap ayarı yapılmamış. 2000 veya 3 binlerde bi sübap ayarı yaptır. Karburatör hava ayarı yaptır. Hep düşük vites yüksek devir kullanma. Şimdilik bu kadar.
subap ayarını şuan yaptırsam olur mu acaba ?
 
Katılım
24 Ara 2011
Mesajlar
8,969
2 bin km de yaptır. Zaten az kalmış. Karburatör hava ayarıda yaptır.
 
Katılım
28 Mar 2006
Mesajlar
156
Depom 6.7 litre alıyor.3000 e kadar 150 160 km gidiyordum. Şimdi bir depo ile 240 lara dayanıyorum.Şimdi biz senin nasıl kullandığını bilmiyoruz + motosikletin rodajda.

Sürekli durkalkmı yapıyorsun,2 kişimi biniyorsun,dağ bayırmı geziyorsun,devirli sertmi kullanıyorsun.
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Merhaba arkadaşlar , motorum mondial xtreme max 150. 30 tl benzin aldım 97 km de benzin bitti yedek depoya geçti yedek depoda 35 - 38 km arası bişey götürüyor . Bana çok fazla yakıyor gibi geldi motor yenî 1650 km de problem var mı sizce varsa nasıl anlayabilirim problemin nerden olduğunu ? Fikir ve önerilerinizi merakla bekliyorum.
Bence cross yapıp sürekli dur-kalk yapıp yokuş falan çıkıyorsan gayet normal o tüketim.
 
Katılım
24 Ara 2011
Mesajlar
8,969
yedeğe düştü 25 tl benzin aldım. Daha yedeğe geri düşmedi 175 km yaptım. Salcano wolf
 
Katılım
13 Eyl 2006
Mesajlar
4,669
Motosikleti
Piaggio beverly 400 / Aprilia sr gt 200
harbiden extremeymiş :cat:
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
100km de 22.2 lira yakmış bu 4.5 litre benzin eder 150'lik cross motorun arazi kullanımı için pek de anormal değil.
 

tcs

Katılım
4 Şub 2012
Mesajlar
288
aldığımdan beri hiç araziye çıkmadım ama trafik gereği çok vites değiştiriyom
 
Katılım
1 Kas 2007
Mesajlar
1,294
subaplar derken zaten ya 1 ya da 2 subap vardır. benzini çok yakmasıyla subapların alakası nerde onu anlayamadım. çok yakıyorsa bunu arabayla kıyaslayamayız, çünkü araba da 4 silindir var. motosiklette hava filtresi en önemli etkendir. çin malı hava filtresi yeni de olsa çok yakmaya sebep olur. honda spacy de çokça yaşadım bu sorunu. scooter motorlarda iş hava filtesinde bitiyor.
 
Katılım
24 Ara 2011
Mesajlar
8,969
sübap ayarı bozuksa performans düşer, daha çok yakar. Motor yeni. Filtrede bişey olacağıni zandetmiyorum ama bakmakta fayda var. Karburatör hava ayarınada bakmak lazım. İçiyo benzini.
 

tcs

Katılım
4 Şub 2012
Mesajlar
288
sağolun arkadaşlar önerileriniz için . Bazı arkadaşlar artçı ile yol yapıldığında da çok yakar demiş . Yaklaşık 110 kg luk bir arkadaşımla 15 -20 km yol yaptım biraz rampa falanda çıktık , bununda etkisi olabilir mi ? Bunları söylememin sebebi sorun benden kaynaklımı motor dan kaynaklımı onu çözmeye çalışıyorum . Bu arada motor hiç arazi görmemiştir onuda belirteyim .
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst