benim ayıyı kış uykusuna yatırdım

Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
27 Mar 2009
Mesajlar
526
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
arkadaşlar motosikletini uzun süre kullanmayacaklara faydamız olur düşüncesiyle bu mesajı yayınlıyorum:rendeer:

ben motosikletimi nisan ayı sonuna kadar kullanmamak suretiyle uykuya yatırdım, ve yaptıklarımı anlatayım. Kitabında yazdığı gibi yaptım, sizde yapabilirsiniz.

Motor soğukken buji kapağını ve bujiyi yerinden söktüm, sonra bir çay kaşığı motor yağı silindire koydum, sonra buji kapağını tekrar takıp buji ucunu silindire değdirip, kısa devre yaptım, sonra bujiyi yerine takıp motorun marşına bastım motoru bir kez döndürüm, Bu işlem motor silindir bloğunu yağ ile kaplıyormuş, yani paslanmayı önlüyormuş.

Deposunu fulledim, deponun paslanmasını önlediği için, Motorun egzozu krom olduğu için krom cilası çektim

Sonra motosikletimde orta ayak olmadığı için, kendi yaptığım sehpa ile kaldırıp lastiklerin ovalleşmemesi için lastiklerini yerden kestim. ve tabi lastik havalarını kontrol ettim.

Bir sonraki adım ise akünün kutup başlarını söküp aldığım sarj cihazıyla akü ısınana kadar sarj ettim, bu sarj zamanını ayda bir kez yapılmasını öneririm, benim akü yuasa marka olduğu için bakım gerektirmiyor, sadece sarj yapıyorum.

Sonra ise zincirini gaz yağı ile temizleyip duruladıktan sonra zincir yağıyla yağladım, ve diğer hareketli olan yerlerini yağladım. Zincir boşluğunu ayarlamak istedim, ama benim zincirimde boşluk yoktu.

Şanzıman yağını filitreyle beraber komple değştirdim. Yaza hazır hale getirdim,

İşlemlerim bu kadar oldu, umarım faydamız tüm mt üyelerine dokunmuştur:cherry:
 
Son düzenleme:
Katılım
13 May 2008
Mesajlar
7,223
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Allah rahatlık versin,üstünü örtmeyi unutma:cherry:
 
Katılım
16 Eki 2005
Mesajlar
2,760
Motosikleti
cb 125 f- nc 750x dct
valla bende bizim garaja attım, orda yatıyo. hiç uğraşmam:)
 
Katılım
27 Haz 2009
Mesajlar
662
5 gündür kar nedeni ile motoru uykuya yatırmıştım, bu gün gittim yanına bırandasını çıkardım, tek marşta çalıştı 15 dk rolanti de çalıştırdıktan sonra biraz gezdim, sulu kar başladı dönmek zorunda kaldım. Ben motorsuz pek yapamoyorum yaz kış her daim.
 
Katılım
15 Ağu 2005
Mesajlar
1,548
benimde 10 gündür yatıyor ama.Bu işlemleri uygularsam kendime güvenemem ilk güneşte çıkarırım motoru.Bu sebepten bıraktığım gibi duruyor..:p
 
Katılım
10 Nis 2009
Mesajlar
735
Allah böyle ayrıntıları öğrenmek zorunda bırakmasın kimseyi...

Nasıl yapabiliyorsunuz aylarca motorundan uzak anlayamıyorum.

İnsan imkan varken sevdiceğinden bu kadar uzak durabilir mi?

Ölürüm ben herhalde o kadar zaman binmesem.

Aslında düşünüyorum da... Koca bir yazı motorsuz geçirecektim geçen sene neredeyse. Tabi sonra dayanamadım elden geçirdim makinayı.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
27 Mar 2009
Mesajlar
526
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Allah böyle ayrıntıları öğrenmek zorunda bırakmasın kimseyi...

Nasıl yapabiliyorsunuz aylarca motorundan uzak anlayamıyorum.

İnsan imkan varken sevdiceğinden bu kadar uzak durabilir mi?

Ölürüm ben herhalde o kadar zaman binmesem.

Aslında düşünüyorum da... Koca bir yazı motorsuz geçirecektim geçen sene neredeyse. Tabi sonra dayanamadım elden geçirdim makinayı.
niye bence çok faydalı bilgiler:cyclopsan motorunu seviyorsan aslında bu işlemleri yapman gerektiğini düşünüyorum, bend eçok seviyorum motorumla dolaşmayı ama soğuk havalarda binilmiyor malesef :salut:
 
Katılım
26 Kas 2008
Mesajlar
1,468
Ara ara gezsen daha iyi olurdu ya neyse verdiğin bilgiler için teşekkürler.:cat:

Ben motosikletimi yatırmam o kadar hava biraz açtımı turlamam için yeterlidir.:)
 
Katılım
28 Mar 2009
Mesajlar
355
ya arkadaşlar bi sorum olucak acil konuyla alakalı değil ama yeni konu açmak istemedim konuyu açan arkadaştanda özür dileyerek sorumu soruyorum benim scooterın arka tekerleği patladı bana kaç liraya maal olur
 
Katılım
29 Eyl 2008
Mesajlar
254
bence belirli periyodlarda çalıştırmak en iyisi...
Antalyanın ngözünü seviyim... 365 gün...
:)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst