Forumdan Uzaklaştırıldı
- Katılım
- 27 Mar 2009
- Mesajlar
- 526
- Konu Yazar
- #1
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
arkadaşlar motosikletini uzun süre kullanmayacaklara faydamız olur düşüncesiyle bu mesajı yayınlıyorum:rendeer:
ben motosikletimi nisan ayı sonuna kadar kullanmamak suretiyle uykuya yatırdım, ve yaptıklarımı anlatayım. Kitabında yazdığı gibi yaptım, sizde yapabilirsiniz.
Motor soğukken buji kapağını ve bujiyi yerinden söktüm, sonra bir çay kaşığı motor yağı silindire koydum, sonra buji kapağını tekrar takıp buji ucunu silindire değdirip, kısa devre yaptım, sonra bujiyi yerine takıp motorun marşına bastım motoru bir kez döndürüm, Bu işlem motor silindir bloğunu yağ ile kaplıyormuş, yani paslanmayı önlüyormuş.
Deposunu fulledim, deponun paslanmasını önlediği için, Motorun egzozu krom olduğu için krom cilası çektim
Sonra motosikletimde orta ayak olmadığı için, kendi yaptığım sehpa ile kaldırıp lastiklerin ovalleşmemesi için lastiklerini yerden kestim. ve tabi lastik havalarını kontrol ettim.
Bir sonraki adım ise akünün kutup başlarını söküp aldığım sarj cihazıyla akü ısınana kadar sarj ettim, bu sarj zamanını ayda bir kez yapılmasını öneririm, benim akü yuasa marka olduğu için bakım gerektirmiyor, sadece sarj yapıyorum.
Sonra ise zincirini gaz yağı ile temizleyip duruladıktan sonra zincir yağıyla yağladım, ve diğer hareketli olan yerlerini yağladım. Zincir boşluğunu ayarlamak istedim, ama benim zincirimde boşluk yoktu.
Şanzıman yağını filitreyle beraber komple değştirdim. Yaza hazır hale getirdim,
İşlemlerim bu kadar oldu, umarım faydamız tüm mt üyelerine dokunmuştur:cherry:
ben motosikletimi nisan ayı sonuna kadar kullanmamak suretiyle uykuya yatırdım, ve yaptıklarımı anlatayım. Kitabında yazdığı gibi yaptım, sizde yapabilirsiniz.
Motor soğukken buji kapağını ve bujiyi yerinden söktüm, sonra bir çay kaşığı motor yağı silindire koydum, sonra buji kapağını tekrar takıp buji ucunu silindire değdirip, kısa devre yaptım, sonra bujiyi yerine takıp motorun marşına bastım motoru bir kez döndürüm, Bu işlem motor silindir bloğunu yağ ile kaplıyormuş, yani paslanmayı önlüyormuş.
Deposunu fulledim, deponun paslanmasını önlediği için, Motorun egzozu krom olduğu için krom cilası çektim
Sonra motosikletimde orta ayak olmadığı için, kendi yaptığım sehpa ile kaldırıp lastiklerin ovalleşmemesi için lastiklerini yerden kestim. ve tabi lastik havalarını kontrol ettim.
Bir sonraki adım ise akünün kutup başlarını söküp aldığım sarj cihazıyla akü ısınana kadar sarj ettim, bu sarj zamanını ayda bir kez yapılmasını öneririm, benim akü yuasa marka olduğu için bakım gerektirmiyor, sadece sarj yapıyorum.
Sonra ise zincirini gaz yağı ile temizleyip duruladıktan sonra zincir yağıyla yağladım, ve diğer hareketli olan yerlerini yağladım. Zincir boşluğunu ayarlamak istedim, ama benim zincirimde boşluk yoktu.
Şanzıman yağını filitreyle beraber komple değştirdim. Yaza hazır hale getirdim,
İşlemlerim bu kadar oldu, umarım faydamız tüm mt üyelerine dokunmuştur:cherry:
Son düzenleme: