Benelli Benelli TRK 502 ABS Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
30 May 2012
Mesajlar
519
Değerli riptalon insanların boyu orta bile olsa, vücut veya beden ya da doktorun
abdomen diye isimlendirdiği bölüm çok uzun ancak bacak boyu ise bedene göre çok
daha kısa olabilir. Bir başka şekilde anlatayım, her ikisi de 1.70 boyunda olan iki kişinin pantolon boyları birisi 75, diğeri 85 cm olabilir. Ya da her ikisi de
1.70 boyunda olan iki kişiden biri yalnızca ayağının ucuyla motosiklet sürerken
diğeri ayağının tabanını da yere basabilir. Demek ki sizin beden boyunuz uzunmuş.
Tam da grekoromen stil güreşçilere uygun. Bir düşünün derim. Sevgilerle.

Güzel bir noktaya değişmişsiniz lakin malesef öyle biri de değilim. :) Ön cam yüksek hızlarda yetersiz.
 
Katılım
23 May 2006
Mesajlar
160
Merhaba arkadaşlar.İsmim Murat AYDIN Marmaris'te yaşıyorum..Bu ay başı itibari ile bende Benelli TRK502 ailesine katılmış bulunmaktayım..Eşimle emekliliğimizde yurtiçi ve yurtdışı gezileri yapmak için araştırmalar ve incelemeler sonucu orta sınıf bir enduro almaya karar verdim..Özellikle ilk başta dizayn olmak üzere sonrasında fiyat,performans,yakıtta ekonomik özellikleri beni etkiledi..ve yaklaşık 5 gündür biniyorum..tamamıyle beni tatmin etti..forumdaki yazılarınızı takip ediyorum..
Benim burada dikkat çekmek istediğim konu Benelli nin Türkiye resmi sitesindeki kullanım kılavuzlarındaki muayene ve bakım programı...
siteden kopyaladığım resimleri aşağıda paylaşmaya çalışacağım..





Burada ilk 1000 km bakım periyodunda yağ ve filtrenin muayene inceleme I(I=Inspection) simgesi konmuş..
Sonra 6000 km sonraki 7000 bakımında yağ ve filtrenin değiştirme R (R=Replacement) simgesi koymuş..
Fakat bana verilen motorun orjinal kitapçığında yağ değişimi 4000-7000-10000-13000 km bakımlarında verilmiş...Yağ filtresi ise ilk değişimi 7000-13000 km bakımında verilmiş..İkisi arasında biraz tutarsızlık olsada yakın ama benim merak ettiğim servislerde bu iş nasıl yürüyor 1000-4000 bakımı yaptıran arkadaşlar varsa onlardan bilgi almak isterim..
Hepinize kazasız belasız sürüşler dilerim...
 
Adana İl Temsilcisi
Katılım
25 Eki 2006
Mesajlar
8,636
merhaba murat bey,hoş geldiniz,hayırlı olsun.çok iyi bir tercih yapmışsınız.
sıfır motorlarda,fabrikasyon konulan yağ,oldukça ince bir yağdır.nedeni de henüz sıfır olan bütün dişlilerin ve parçaların birbirine alışma sürecinde sürtünmenin kolay olması amaçlıdır.ilk 1000 km.de,içinde bir çeşit artık ve çapak bulunan bu yağın ve filtrenin değişmesi kesinlikle şarttır.ondan sonraki yağ değişimi genellikle 5000 veya 6000 km.de olmaktadır.onun haricinde 3000 km.de bir değişim önerileri KESİNLİKLE güzel ülkemin para kazanma kaygısı ile yapılıp/önerilir.teknolojinin gelişmesi ile artık motorlar ve yağlarda o kadar gelişlmiştir ki ne araçlarımıza ne de motosikletimize yağ konulurken kaydırıcı tabir edilen herhangi bir katkı ilave etmeye ASLA gerek yoktur.
 
Katılım
23 May 2006
Mesajlar
160
Hoşbulduk Bora bey..teşekkür ederim iyi dilekleriniz için
Anlatmak istediğim yanlış anlamadıysam Benellinin yukarıda verdiğim tablolarına göre 1000 km rodaj yağından sonra her değişim 6000 km de bir olacak..
 
Katılım
27 Nis 2016
Mesajlar
1,857
Aslında 6000 km de bir yabancı kullanım kılavuzunda da böyle yazıyor. Kuba Motor biraz özet geçmiş yine :)

yzG5ZL.jpg


---------- Mesajlar birleştirildi - 11:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:15 ----------

Buradan indireblirsiniz.

https://italy.benelli.com/manuals/motorcycles
 
Katılım
30 May 2012
Mesajlar
519
Garanti çok önemli ise 3000 km'ye katlanmak gerekiyor. Aksi takdirde mantıklı olan 6000 km'dir. Ben serviste 1000 ve 4000 bakımlarını yaptırdım. Muhtemelen artık mantıklı olan aralıklarda bakım yapacağım. Bu şekilde servis çok pahalıya patlıyor.

Bu arada PDF için çok teşekkürler. 94. sayfadan itibaren İngilizce kısımdan takip edebilirsiniz.
 
Son düzenleme:
Adana İl Temsilcisi
Katılım
25 Eki 2006
Mesajlar
8,636
Hoşbulduk Bora bey..teşekkür ederim iyi dilekleriniz için
Anlatmak istediğim yanlış anlamadıysam Benellinin yukarıda verdiğim tablolarına göre 1000 km rodaj yağından sonra her değişim 6000 km de bir olacak..
evet görünen o ki her 6000 km.de bir değişim gerekiyor.
Aslında 6000 km de bir yabancı kullanım kılavuzunda da böyle yazıyor. Kuba Motor biraz özet geçmiş yine :)

Buradan indireblirsiniz.

https://italy.benelli.com/manuals/motorcycles
evet benim dediğim gibi tamamen ticari kazanç amaçlı kısa sürede yağ değişimi öneriliyor.doğrusu her 6000 km.de değişim.

Garanti çok önemli ise 3000 km'ye katlanmak gerekiyor. Aksi takdirde mantıklı olan 6000 km'dir. Ben serviste 1000 ve 4000 bakımlarını yaptırdım. Muhtemelen artık mantıklı olan aralıklarda bakım yapacağım. Bu şekilde servis çok pahalıya patlıyor.

Bu arada PDF için çok teşekkürler. 94. sayfadan itibaren İngilizce kısımdan takip edebilirsiniz.
sağlık olsun 4000 km.de biraz boşuna değişim olmuş.servis ustasının dediği km.ler sadece onu bağlar.kitapçıkta yazan ne ise odur.hem türkçe olanda,hem de ingilizce olanda 6000 km.deniyor.kaldı ki bu motor,yarış yada drag yapılacak kadar zorlanacak bir motor değil.ne yapısı ne hp.si buna uygun değil.uzun-kısa gezilerde keyif ve konfor için kullanılacak bir motor.
 
Katılım
30 May 2012
Mesajlar
519
sağlık olsun 4000 km.de biraz boşuna değişim olmuş.servis ustasının dediği km.ler sadece onu bağlar.kitapçıkta yazan ne ise odur.hem türkçe olanda,hem de ingilizce olanda 6000 km.deniyor.kaldı ki bu motor,yarış yada drag yapılacak kadar zorlanacak bir motor değil.ne yapısı ne hp.si buna uygun değil.uzun-kısa gezilerde keyif ve konfor için kullanılacak bir motor.

Malesef Türkçe kitapçıkta yağ değişimi için 3000 km yazıyor. Keşke dediğiniz gibi olsaydı. Zaten o zaman ustanın dediğinin hiç anlamı olmazdı.
 
Katılım
23 May 2006
Mesajlar
160
Malesef Türkçe kitapçıkta yağ değişimi için 3000 km yazıyor. Keşke dediğiniz gibi olsaydı. Zaten o zaman ustanın dediğinin hiç anlamı olmazdı.

Hayır dikkat ederseniz türkçe kitapçıkta da 6000 km yazıyor..onun için paylaştım..servislere gittiğimizde bilinçli olalım her 3000 km bir yağ-filtre parası vermeyelim..zaten enduro sınıfı bir motor için 3000 çok az ve anlamsız..gezinin ortasında bile yağ değiştirmek gerekir :)
 
Katılım
30 May 2012
Mesajlar
519
Hayır dikkat ederseniz türkçe kitapçıkta da 6000 km yazıyor..onun için paylaştım..servislere gittiğimizde bilinçli olalım her 3000 km bir yağ-filtre parası vermeyelim..zaten enduro sınıfı bir motor için 3000 çok az ve anlamsız..gezinin ortasında bile yağ değiştirmek gerekir :)

Sizin de bahsettiğiniz gibi motorla teslim edilen kitapçıkta aralık 3000 km. ve servis bunu dikkate alacaktır. İnternette yazılan elbette uygulanması doğru olan fakat neticede bu bakımlardan para kazanıyorlar. Garanti açısından sıkıntı çıkartacaklardır diye düşünüyorum.
 
Katılım
23 May 2006
Mesajlar
160
Bana motoru aldığım bayi https://www.benelliturkiye.com/ adresine girip sitenin en altında resimlerde paylaştığım yerden bakacaksın dedi...bilmeyenler için orada Türkçe kullanım kılavuzu var!





oradanda bunlar çıkıyor...



---------- Mesajlar birleştirildi - 14:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:42 ----------

Bu arada Antalyada Benelli bayi toplantısı devam ediyor aldığım bilgiye göre yeni fiyat 31.500 olacakmış..

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:46 ----------

Haftasonu motoru deneme ve rodaj amaçlı yaptığım gezide cam demirine takılı olan cep telefonumla çekim yapmaya çalıştım..yol filmde göründüğü gibi parke taşlı ve sarsıntılı..yinede motorun ön süspansüyonu hakkında sizlere bilgi verecektir anlamında paylaşmak istiyorum..müzik yine gidona bağlı küçük bir cihazdan...



---------- Mesajlar birleştirildi - 16:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:33 ----------

 
Katılım
28 Eki 2017
Mesajlar
22
Bana motoru aldığım bayi https://www.benelliturkiye.com/ adresine girip sitenin en altında resimlerde paylaştığım yerden bakacaksın dedi...bilmeyenler için orada Türkçe kullanım kılavuzu var!

[url]https://s1.postimg.org/6mbmnyvian/Pano011.jpg[/url]

[url]https://s1.postimg.org/6fl66paxnz/Pano12.jpg[/url]

oradanda bunlar çıkıyor...

[url]https://s1.postimg.org/530x96styn/image.jpg[/url]

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:42 ----------

Bu arada Antalyada Benelli bayi toplantısı devam ediyor aldığım bilgiye göre yeni fiyat 31.500 olacakmış..

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:46 ----------

Haftasonu motoru deneme ve rodaj amaçlı yaptığım gezide cam demirine takılı olan cep telefonumla çekim yapmaya çalıştım..yol filmde göründüğü gibi parke taşlı ve sarsıntılı..yinede motorun ön süspansüyonu hakkında sizlere bilgi verecektir anlamında paylaşmak istiyorum..müzik yine gidona bağlı küçük bir cihazdan...

https://www.youtube.com/watch?v=9VpLXvmsQ-k&feature=youtu.be

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:33 ----------

https://www.youtube.com/watch?v=U6lWjP_2ECw&feature=youtu.be

Zaten her yıl başı motor piyasaları değişir.Umarım çok fazla artış olmaz.
 
Katılım
23 May 2006
Mesajlar
160
Arkadaşlar merhaba..TRK lar için bir karter koruma dizayn ettim..karton bir modelini yapıp motorun üzerinde sizlere göstermeye çalışacağım..
Motora 5 yerden monte oluyor..ikisi motor koruma civatalarından üstten sağda biri egzosun ayak koruma kromu çıkartılıp onun bir vidasına ve arkada egsoz kazan bağlantısındaki büyük civataya..solda ise arkada yan ayak civatasına monte ediliyor.ön ve alt koruyucu paneller ise 4 er civata ile bu yan taşıyıcılara bağlanıyorki yağ değişimlerinde komple söküm yapmamak için.otocad ve 3d çizimlerinide yaptım..
içinizde CNC kesimle ilgili birileri varsa işimiz kolay olabilir..Çünkü ben marmariste yaşıyorum ve burada CNC kesim yok malesef..ilgilenen ve büyük şehirde yaşayan arkadaşlarla sanırım halledebiliriz..



















 
Katılım
28 Şub 2011
Mesajlar
3,437
Motosikleti
Henüz yok.
Arkadaşlar merhaba..TRK lar için bir karter koruma dizayn ettim..karton bir modelini yapıp motorun üzerinde sizlere göstermeye çalışacağım..
Motora 5 yerden monte oluyor..ikisi motor koruma civatalarından üstten sağda biri egzosun ayak koruma kromu çıkartılıp onun bir vidasına ve arkada egsoz kazan bağlantısındaki büyük civataya..solda ise arkada yan ayak civatasına monte ediliyor.ön ve alt koruyucu paneller ise 4 er civata ile bu yan taşıyıcılara bağlanıyorki yağ değişimlerinde komple söküm yapmamak için.otocad ve 3d çizimlerinide yaptım..
içinizde CNC kesimle ilgili birileri varsa işimiz kolay olabilir..Çünkü ben marmariste yaşıyorum ve burada CNC kesim yok malesef..ilgilenen ve büyük şehirde yaşayan arkadaşlarla sanırım halledebiliriz..

[url]https://s1.postimg.org/32fe7uslbj/20171108_171921.jpg[/url]

[url]https://s1.postimg.org/5mxzyofkcf/20171108_171934.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/AyGYAr.jpg[/url]

[url]https://s1.postimg.org/6o5wap8fdr/20171108_172610.jpg[/url]

[url]https://s1.postimg.org/4bg17o1c6n/20171108_172626.jpg[/url]

[url]https://s1.postimg.org/4ja1t96c73/20171108_172638.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/DyGk9y.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/mJR852.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/Ey2EpD.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/jQAYjg.jpg[/url]

devirdaim hortumu iç kısımda kalıyorsa iyi yoksa içine alıcak şekilde biraz daha geniş tutmanızı öneririm.
 
Katılım
30 May 2012
Mesajlar
519
Murat Bey öncelikle emeğinize sağlık. Ben etrafıma soracağım. Sanayide çalışan yakınlarım da var belki sonuç alırım.
 
Katılım
23 May 2006
Mesajlar
160
Devirdaim hortumunun üstü dışarıda altı içeride kalıyor..ortalaması aynı hizada..çok fazla genişletmek istemedim sakir durur diye düşünüyorum.. şu anki projede toplam genişlik 36 cm oluyor..
 
Katılım
14 Mar 2016
Mesajlar
40
Motosikleti
Suzuki Vstrom 650
merhaba arkadaşım,
başarılı olmuş şöyle yardımcı olayım karter tapa delıgi on taraftan iki delik bunu cam programında cizdirip lazerde 1veya2mm paslanmaz sactan kestirebilirsiniz cakada yanlarını büktürebilirsiniz sizin gurubunuzda ugur arkadaşımızda arayış içinde
selamlar
 
Katılım
1 Tem 2006
Mesajlar
2,232
Motosikleti
Suzuki GSX S1000 & Sym Joyride 300
İstanbul'da hic bi bayide kalmamıs bu motor. Nerden bulcaz bittimi bunlar ya ?
 
Katılım
23 May 2006
Mesajlar
160
Arkadaşlar çalışmalar son hızla devam ediyor..kaba olarak bitti..4 mm alüminyumdan imal edildi tüm birleşimlerdeki vidalar krom inbus.rahatça sökülüp takılabiliyor..ön panel sökülerek yağ filtresi değiştirilebiliyor.yağ boşaltılması için alt plakanın sökülmesine gerek yok.temizlenip boyanacak yada bu haliyle kalacak henüz karar vermedim plasti dip ile mat siyah yapmayı düşünüyorum...sizlerin yorumlarına bi kaç resim..





















 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst