Batumdan Motosiklet Montu ve Kask Almak Mantıklı Mı?

Katılım
18 May 2024
Mesajlar
175
Perşembe arkadaşlarımla gitmeyi düşünüyorum gitmişken alayım dedim sizce daha ucuza gelir mi?
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
Batumda motosiklet görmedim ki montunu satsınlar 😄 hakkatten büyük motosiklet mağazaları varmıymış..
 
Katılım
18 May 2024
Mesajlar
175
Vallahi bilmiyorum :ROFLMAO: bir tane site buldum motopit diye başka varsa öğrenmek isterim.
 
Katılım
23 Kas 2024
Mesajlar
3,892
Motosikleti
Aprilia Tuareg 660
ben bakmıştım önceden motosiklet ekipmanı satan yerler var mı diye ama bulamadım varsa türkiyeden ucuzdur tabiki
 
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
1,788
Pek bir şey bulabileceğinizi zannetmiyorum.
Uzun zamandır bakmadım ama daha önce baktığımda ben işe yarar bir ürün görmemiştim.
Batum’a girmeden sağda bir motosiklet bayisi vardı ismini tam hatırlayamadım onun ismine bakarken bikeland batumi diye bir yer gördüm nette , oraya bakabilirsiniz. Pek fazla alternatif yok gibi maalesef
 
Katılım
25 Nis 2019
Mesajlar
930
Motosikleti
Honda CB125F
Batum'da motosiklet üzerine pek bir seçenek göremedim.
Elektronik Türkiye'den daha ucuz ancak tekstil ürünleri Lari/TL olarak daha pahalıya geliyor.
Motosiklet ekipmanlarında durum nasıldır gittikten sonra paylaşırsanız bizde bilgi almış oluruz.
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,467
Motosikleti
D400
ben gittiğimde bulamamıştım. geçen hafta da makedonyadaydım; arkadaş hiç mi motosiklet ekipman mağazası olmaz.

hatta ülkede bunun kültürü yok; vitesli motosiklet toplasan 5-10 tane gördüm 3 günde; sadece 2si kask takıyordu :D
 
Katılım
18 May 2024
Mesajlar
175
Yorumlarınız için teşekkürler gittiğimde daha ayrıntılı bir şekilde her şeyi paylaşacağım.
 
Katılım
5 Ağu 2022
Mesajlar
186
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Perşembe arkadaşlarımla gitmeyi düşünüyorum gitmişken alayım dedim sizce daha ucuza gelir mi?
Düşünme. Neyi yurt dışından alsan Türkiye'den almaktan çok çok ucuza gelir. Elektronik, outdoor, yedek parça, aksesuar...vs
Doğu sınırımızdaki insanlarımız araba bile almıyor. Gürcistan, Irak'tan falan alıp gümrük süresi bittiğinde değiştiriyorlar mesela. Gürcü plakalı, Irak plakalı çok araba görmüştüm. Gümrük süresi de en son 3 yıla mı ne çıkarılmıştı. Mesela Kia Sorento Irak'ta bizim ülkedekinin tam üçte bir fıyatı idi.
 
Katılım
3 Nis 2011
Mesajlar
201
Güzel ekipman mağazaların en yakın olduğu iki yer Sofya ve Selanik. Ama yinede alacağınız ürünlerin TR fiyatınada bakın derim, bazı ürünler bazen yurtdışından almaya değmeyecek kadar yakın fiyatlı olabiliyor, bu durumda tercih sebebi garanti/taksit seçeneklerinden dolayı TR olabilir.

Ama genel olarak gariptirki Türkiyeden gelen ürünler bile yurtdışında Türkiye'den daha ucuz.

Düşünme. Neyi yurt dışından alsan Türkiye'den almaktan çok çok ucuza gelir. Elektronik, outdoor, yedek parça, aksesuar...vs
Doğu sınırımızdaki insanlarımız araba bile almıyor. Gürcistan, Irak'tan falan alıp gümrük süresi bittiğinde değiştiriyorlar mesela. Gürcü plakalı, Irak plakalı çok araba görmüştüm. Gümrük süresi de en son 3 yıla mı ne çıkarılmıştı. Mesela Kia Sorento Irak'ta bizim ülkedekinin tam üçte bir fıyatı idi.
Yurtdışından getirdiğiniz aracı TR'de 3 yıl kullanamazsınız. En fazla 185 gün kalabilir, onun içinde araç sahibinin veya getiren kişinin son bir yıl içerisinde en az 185 gün yurtdışında kalmış olması gerekir. Hesaplama her sınır girişinde yapılır. Belki siz yurtdışından emekli olmuş kişilere yapılan istisnayı görmüş olabilirsiniz. O biraz daha farklı ve araç TR'de 4 yıl kalabiliyor.
 
Katılım
5 Ağu 2022
Mesajlar
186
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Güzel ekipman mağazaların en yakın olduğu iki yer Sofya ve Selanik. Ama yinede alacağınız ürünlerin TR fiyatınada bakın derim, bazı ürünler bazen yurtdışından almaya değmeyecek kadar yakın fiyatlı olabiliyor, bu durumda tercih sebebi garanti/taksit seçeneklerinden dolayı TR olabilir.

Ama genel olarak gariptirki Türkiyeden gelen ürünler bile yurtdışında Türkiye'den daha ucuz.


Yurtdışından getirdiğiniz aracı TR'de 3 yıl kullanamazsınız. En fazla 185 gün kalabilir, onun içinde araç sahibinin veya getiren kişinin son bir yıl içerisinde en az 185 gün yurtdışında kalmış olması gerekir. Hesaplama her sınır girişinde yapılır. Belki siz yurtdışından emekli olmuş kişilere yapılan istisnayı görmüş olabilirsiniz. O biraz daha farklı ve araç TR'de 4 yıl kalabiliyor.
Gümrük bilgisi için teşekkürler. Belki de Türk değillerdi o da olabilir. Artvin, Ardahan'da da Gürcistan plakalı Lada Nivalar görmüştüm. İçindekiler bizim insandı.
Ben avcıydım da. Yerli av tüfeklerimize baktım. Burada 30-40bine satılan tüfeklerimiz avrupada tlye çevirdiğinde 10-15bin. Hollanda ve Almanya'da Huğlu markası için farkettim tesadüfen. Ayrıca dürbün, reddot, arpaçık, dipçik, kayış gibi yerli ürünleri bile yurt dışından almak avantajlı dediğin gibi.
Esnafımız, ithalatçımız, ihracatçımız ciddi bir ayar yemeli.
 
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
1,788
Ben 12 yıldır doğu Karadeniz’de yaşıyorum. Eskiden söylediğiniz gibiydi. Resmi olmayan yollardan Gürcü plakalı araçları ülkeye sokup kullanan çok insan vardı. Ama 5-6 yıldır artık o illegal yollar ayyuka çıktığı için polis müsade etmiyor ve o araçları bağlıyorlar.
 
Katılım
18 May 2024
Mesajlar
175
Arkadaşlar Batum’a gidip geldim, fakat ancak şimdi konuyu açabiliyorum. Gelelim asıl meseleye: Ekipman var mı?
Bırakın ekipmanı, motor bile yok. Trafik kültürü deseniz yerlerde; trafik lambası neredeyse hiç yok. Eğer bir gün dünya turu yaparken Batum’a uğramayı düşünürseniz, şunu bilin: Büyük bir risk almış olursunuz. Kimse kimseye yol vermiyor. İnsanlar elleriyle arabaların kaportalarına vurarak yol istiyor. Gerçekten garip bir yer, açık konuşmak gerekirse pek önermem.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst