Başlangıç için motor tavsiyesi

Katılım
2 Nis 2012
Mesajlar
58
Selamlar

Geçen yılın temmuz ayından beridir bir motor aşkı ki anlatamam.
Şöyleki: sınavlara hazırlanıyorum. Gittiğim dersane cadde üzerinde olduğu için ambulans ve polis sireni çokça duyuluyor ve tabii korna. Ancak dikkatimi dağıtabilen tek şey motorların sesi oluyor, ambulans sireni kadar ses çıkarması önemli değil, içim gidiyor içim :pale:

Sınavlarım bittikten sonra 1 ay içinde yoğun bir ticaret ve fotoğrafçılık alanında çalışmam olacak motosiklet paramı çıkartabilmek için. Bir ayda kazanabileceğim maksimum para 4.000 TL. Ancak 1.5 ay çalışırsam şansıma da bağlı olarak 6500-8000 arası kazanabilirim.

Sınav sonrasında bir an evvel motoruma kavuşmak için çok çaba sarf edeceğim en küçük bir hayal kırıklığı istemiyorum.
Gözüme en hoş gelen motor Kawasaki Ninja 250R ancak başlangıç için fazla olacağı düşüncesindeyim. Hız yapmayacağıma eminim ancak o motorla bir düştük mü masrafı çok olacaktır.Sizin deyiminizle yürümeyi öğrenmeden koşmak istemiyorum :)

Bu sebeple gözüme kestirdiğim modeller
Honda CBR 125R (2011 model)
TVS Apache RTR 150
Yamaha YZF R125


Şimdi neden YBR 125 istemiyorum onu açıklayayım:

Boyum 1.83 ve 75 küsür kilodayım. Motorun altımda komik durmasını kesinlikle istemiyorum. CBR 125R nin 2011 model olmasını şart koşmamın sebebi de bu.

YZF R 125 de 125cc bir motora göre fazla pahalı geliyor bana, onun yerine Ninja alıp daha dikkatli sürerim de demiyor değilim.

TVS RTR 150 , CBR 125R ye göre daha kalıplı, yine de üstünde nasıl dururum bilmiyorum.Apache'de vibrasyon sorunu olduğunu okudum, izledim. Ne derecededir, kullananların görüşü nedir bilmek isterim.



Bu yazdıklarım içinden eninde sonunda sahip olmak istediğim motosiklet yeşil kaplumbağa, ondan öncesi için çok para harcamayıp, vitesli motor kullanımında tecrübe edinmek için idareten bir motor istiyorum, o sebeple saydıklarım motorlar 2.el olacak.

Honda'nın fiyat politikasına bakılırsa ninjam da 2.el olacak :)


Uzun bir yazı oldu, umarım cevaplar da kafam da soru işareti bırakmaz ve eminim beni anlıyorsunuzdur :)
Tavsiyeleriniz için şimdiden teşekkürler...
 
Katılım
2 Nis 2012
Mesajlar
58
Babam dünyalar zengini de olsa, ayda 25binlira para da gelse bana ben yine okurdum emin olun.
Ki ne babam dünyalar zengini ne de öyle bir para geçiyor elime.

Fotoğrafçılık kendinizi iyi pazarlayabildiğiniz zaman, işin hakkını verebildiğiniz zaman kolay ve iyi kazanç getirebilen bir meslek ancak yine de verdiğim rakamlar aralıksız çalışmam neticesinde kazanabileceğim rakamlar. Ürünlerinin parçasını 25 liraya çektiğim bir takı firmasını düşündüğünüzde hiç de zor değil.
Umarım yanlış anlamamışsınızdır beni.
 
Katılım
9 Eyl 2007
Mesajlar
1,642
rica ederim, yanlis anlamak degil, buraya sirf dalga amacli gelen oluyor, ilk motoru alacagim, fazla butcem yok, maksimum 5000TL ne onerirsiniz falan, oneri de bulunuyorsun, adam diyor hayabusa ile baslasam olur mu :) yada 5000 maksimum cikaririm diyor sonra 15000 oluyor, ciddi ise baslangic icin CBR125-250-TVS apache- ybr-cbf-cb125e- drift gibi bircok model var, sekline karar ver, forumda mutlaka sayfasi da vardir, ama karari kendin vereceksin, bizim sectigimizi bayiye gidince sen secmezsin :) umarim kisa surede aramiza gelir ve kalici olursun
 
Katılım
2 Nis 2012
Mesajlar
58
Bahis ettiğim parayı kazanmak zor olacak, çok çalışmam gerekecek ama bunu 1.5 aydan fazla sürdürmem mümkün değil, yani sınırım da belli istediğim de. Sadece istediğime (yeşil kaplumbağa) uygun hale gelmeden önce hangi motoru tercih etmeliyim sorusuna kesin cevap bulamadım.

CBR 125R hoş makine ama benim boyumda birisi binince üstünde nasıl duruyor acaba diye araştırdım bulamadım ne forumda ne de internetin diğer kaynaklarında.Satarken de zorlanmayacağımı düşündüğüm için honda yakın duruyor ama Apache nin cüssesi aklımı çeliyor.

CBR bende abes durmayacaksa daha cüsseli diye apache almaya gerek yok, gerçi daha ucuz ama illaki satacağım.
Diğer yandan altımda kaybolan bir motor da bana zevk vermeyecektir düşüncesindeyim.

Tabii daha ehliyet kısmı da var, o sebeple bahsettiğim bütçeye ulaşmam gerek.
Şimdiden çalışmalarım için gerekli ekipmanları satın alırken beklemeyeyim diye harcamalarımı kısıyorum, o derece eminim motosiklet kararımda. Yani yıllarca uğraşıp porsche alıp da istanbul trafiğinde radyo dinlemek yerine 50-60 km ile rüzgarın, motorun, şehrin sesini dinlerim daha iyi diye düşünüyorum :)
Tabi arabalara bir ilgim de yok ama :)
 
Katılım
15 Mar 2012
Mesajlar
228
Kardeşim anladığım kadarı ile üniversiteye hazırlanıyorsun. Sanırım motosiklet tecrüben yok. Yzf tecrübesizliği affetmez. Bu arada benim de boyum 1.85, kilom 100. Apache pratiktir, seridir ama cbf 150 kadar rahat ve hataları affedici değildir. Cbr125 bizim boyutlarımıza uygun değil. Her açıdan 125cc 150cc'lerin lideri cbf150'dir. Her açıdan derken hız olarak demiyorum. Hız her şey değildir. Bu sınıf motosikletlerin arasında hız olarak büyük fark yoktur. Cbf150 sağolsun Honda'nın bu fiyat politikası ile sıfır alınmaz. Neden cbf 150 süspansiyon olarak sınıfının lideridir, konfor olarak sınıfının lideridir.
 
Katılım
12 Haz 2008
Mesajlar
5,549
ayda 4000 duruma göre 7-8 kazanabileceğin bi iş var ve sen dersane köşelerinde sürtüyosun...

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:06 ----------

eninde sonunda ninja diyosan bir sezonluk apachee düşünebilirsin...2011 model sonrası görünümü çok tatminkar...ilk gördüğümde dönüp bi daha bakmıştım...
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,951
arkadaş bence bunların içinde sana önerebileceğim tek motosiklet tvs apache honda ya bi dünya para verme apache ile tecrübe edinmeden ss tarzı motora binme allah göstermesin bi yan yatmada vay hali,ne honda sadece motor satarken değil yedek parça satarkende çok öper haberin olsun:)
 
Katılım
2 Nis 2012
Mesajlar
58
ayda 4000 duruma göre 7-8 kazanabileceğin bi iş var ve sen dersane köşelerinde sürtüyosun...

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:06 ----------

eninde sonunda ninja diyosan bir sezonluk apachee düşünebilirsin...2011 model sonrası görünümü çok tatminkar...ilk gördüğümde dönüp bi daha bakmıştım...

Bu iş normalde o kadar gelir sağlamaz, sadece yakın zamanda akrabam aracılığıyla edindiğim bir çevre var. Fotoğraflarımı gördüklerinde beğenmişler ve bazı organizasyonlarda görev almamı istediler ücret karşılığında. Hali hazırda anlaştıkları ve çalıştıkları bir fotoğrafçı var ancak babasına yalvar yakar 2bin liralık fotoğraf makinesi aldıran ergenlerden farksız çekimleri, bu sebeple ben alanımda çok iyi olmasam da sınavdan sonra organizasyonlarında görev almamı istediler.

Konuda bahsettiğim şans olayı da kişisel çekimlere olan rağbet ve olur da arada bir düğün çekimi çıkarsa diye..

Ayrıca belirttiğim gibi bu parayı kazanmak üst sınırda çalışmam ile olacak ve çok kolay kazanabilseydim de ben yine bir avukat olmak isterdim, bütün çabam bunun için.
 
Katılım
12 Haz 2008
Mesajlar
5,549
ayda 4000 duruma göre 7-8 kazanabileceğin bi iş var ve sen dersane köşelerinde sürtüyosun...

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:06 ----------


eninde sonunda ninja diyosan bir sezonluk apachee düşünebilirsin...2011 model sonrası görünümü çok tatminkar...ilk gördüğümde dönüp bi daha bakmıştım... ama cbr250 ile başlayıp sonrasında 600 lüklere geçebilirsin...
 
Katılım
24 May 2011
Mesajlar
2,010
yzf, cbr dan daha kalıplıdır
Cbr da tvs den daha kalıplıdır

Yani şekil konusunda tamamen yanılıyorsun :)

Anladığım kadarıyla sadece acemilik atmak amaçlı motor arıyorsun sonrasındaysa direk ninja ya geçiceksin. Ozaman 2.eli sağlam bir model bakman gerekir.

Bana kalırsa yzf de cbr da o paraları hak etmiyor kaldı ki 7-9 bin verdikden sonra 125liğe binmek çok saçma olur.

Tvs nin 2.eli fena değil ama satman zaman alabilir

Geriyede ya cbf yada ybr kalıyor ki ben olsam bu durumda ybr tercih eder acemiliği atar sonrada hedefime yönelirdim

Ayrıca şu fotoğraf işi için nereye nasıl başvuruluyor? Şartları nelerdir? Açıkçası yazın benimde çalışmam gerek ve yapabileceğim bir işe benziyor biraz bilgi verirseniz çok makbule geçer :)
 
Katılım
12 Haz 2008
Mesajlar
5,549
Bu iş normalde o kadar gelir sağlamaz, sadece yakın zamanda akrabam aracılığıyla edindiğim bir çevre var. Fotoğraflarımı gördüklerinde beğenmişler ve bazı organizasyonlarda görev almamı istediler ücret karşılığında. Hali hazırda anlaştıkları ve çalıştıkları bir fotoğrafçı var ancak babasına yalvar yakar 2bin liralık fotoğraf makinesi aldıran ergenlerden farksız çekimleri, bu sebeple ben alanımda çok iyi olmasam da sınavdan sonra organizasyonlarında görev almamı istediler.

Konuda bahsettiğim şans olayı da kişisel çekimlere olan rağbet ve olur da arada bir düğün çekimi çıkarsa diye..

Ayrıca belirttiğim gibi bu parayı kazanmak üst sınırda çalışmam ile olacak ve çok kolay kazanabilseydim de ben yine bir avukat olmak isterdim, bütün çabam bunun için.

tebrik ederim..umarım iyi bir avukat ve aranan bir fotoğrafçı olursun...
 
Katılım
2 Nis 2012
Mesajlar
58
yzf, cbr dan daha kalıplıdır
Cbr da tvs den daha kalıplıdır

Yani şekil konusunda tamamen yanılıyorsun :)

Anladığım kadarıyla sadece acemilik atmak amaçlı motor arıyorsun sonrasındaysa direk ninja ya geçiceksin. Ozaman 2.eli sağlam bir model bakman gerekir.

Bana kalırsa yzf de cbr da o paraları hak etmiyor kaldı ki 7-9 bin verdikden sonra 125liğe binmek çok saçma olur.

Tvs nin 2.eli fena değil ama satman zaman alabilir

Geriyede ya cbf yada ybr kalıyor ki ben olsam bu durumda ybr tercih eder acemiliği atar sonrada hedefime yönelirdim

Ayrıca şu fotoğraf işi için nereye nasıl başvuruluyor? Şartları nelerdir? Açıkçası yazın benimde çalışmam gerek ve yapabileceğim bir işe benziyor biraz bilgi verirseniz çok makbule geçer :)

CBRın daha kalın olduğunu ilk defa okuyorum. Sanırım burada insanları yormaktansa bir galeriye gidip deneyip görmek mantıklı olacaktır.
Apache nin dijital göstergesi de cezbetmiyor değil hani. Zaten fazla kullanmayacağım.

Sanırım kararımı verdim:
Apache RTR 150 öncelikle olmakla beraber CBR 125R CBF 150 yi deneyeceğim.
Apache yi alırsam ve satılması kolay olmazsa o satılana kadar hafiften çalışıp motoru biraz daha düşük fiyata satarım. Böylece ninjama daha çabuk ulaşırım.
Hem tecrübe kazanana kadar da bir süre geçecek ve bu sürede de boş durmayacağım.
Bu kadar çabuk karar verebileceğimi tahmin etmezdim :)
Teşekkürler görüşleriniz için :)


Fotoğraf işi için bir yere başvurmadım. Sadece çevremde böyle bir gereksinime duyan insanlar var.Bir de portre fotoğrafçılığı yaparak facebook gibi sosyal paylaşım sitelerinde müşteri bulunabilir.Yeni profil fotoğrafı isteyen sürüyle yaştaşım var, zor olmayacaktır işin hakkını az çok verirseniz, www.canonturk.com sitesini önerebilirim her türlü bilgi için...

Herkese teşekkürler ve iyi geceler, sağlıcakla kalın...
 
Katılım
24 Ara 2011
Mesajlar
8,969
hepsinin egsoz seslerini dinle hangisininki hoşuna giderse onu al. Bu farklı bi bakış açısıdır.madem egsoz sesleri hoşuna gidiyor :)
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
25 Şub 2011
Mesajlar
1,768
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Ohoooo bir ay bu memleket için çok uzun süre kardeşim,
1 nisanda bir uyandık,pompalayıvermişler zamcıkları
sen motoru alana kadar bu gidişle benzin olur 6-7 lira
hep birlikte piskelete bineriz
 
Katılım
27 Mar 2012
Mesajlar
361
arkadaş 12 yaşından beri motosiklet üzerindeyim şimdi 21 yaşındayım hala bi ninja sahini olamadım veya yzf 125r ew geçindirmek zor dostum zor:)
 
Katılım
27 Tem 2011
Mesajlar
983
Ohoooo bir ay bu memleket için çok uzun süre kardeşim,
1 nisanda bir uyandık,pompalayıvermişler zamcıkları
sen motoru alana kadar bu gidişle benzin olur 6-7 lira
hep birlikte piskelete bineriz

Sesli güldüm :D :D zam aldı başını gidiyor valla :D suyla çalışan motor yapmak lazım :D
Dostum bence ilk için o kadar pahalı bir şey alma mondial mh 125 drift alabilirsin yani o kadar pahalı motor hep çok benzin yakar sen bilirsin yinede.Neyin ne olacağı belli olmaz düşersin Allah Korusun motorun her yeri dağılır bence çok pahalı alma derim ben
 
Katılım
29 Ocak 2010
Mesajlar
1,550
yeni kasa cbr 125 senin için uygundur, ancak 2.el almanı öneririm çünkü sıfırı inanılmaz pahalı oldu 7.000 tl, 5.500 e 2.el bulabilirsin.
 
Katılım
1 May 2012
Mesajlar
31
arkadaşımda apaçi var, honda 125r veya 250r almayı düşünüyordu. ben yzf-r125 aldıktan sonra apaçiyide satmayı düşünüyor hondadanda vazgeçti. kendi denemesine göre r125in tepkisi sürüşü ve süratlenmesi apaçiden daha iyi diyor. tabiki ona görede fiyat farkı var. ama seni pişman etmez.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst