Başlamak istiyorum ama bir şey dur diyor.

Katılım
6 May 2018
Mesajlar
1
Merhaba arkadaşlar

Yaşım 22 güzel bir işim var allaha şükür iyi de kazanıyorum. Motosiklete ne zaman başlamak istesem içimde bir huzursuzluk oluyor ama gördükçe de içim gidiyor. Motosiklet ehliyetim yok ehliyetimi alıp R125 almayı düşünüyorum ekipman konusuna gelince hiç bir şey eksik etmeyecek kadar birikim yaptım. Bu huzursuzluk geçer mi ? Başlayabilir miyim ? Fikirlerinize ihtiyacım var..
 
Katılım
16 May 2016
Mesajlar
1,152
Ben 1 buçuk yıldır sürüyorum. Bende halen var. Her gün trafikte yaşadıklarımdan, gördüklerimden ve duyduklarımdan dolayı da bunun geçeceğini sanmıyorum. Ama bu huzursuzluğu kendimi frenleyip ona göre sürmek için kullanıyorum. Bence bu yönüyle faydalı da bir şey. İleride geçer mi bilmem ama kendim için benimki umarım geçmez.
 
Katılım
18 Kas 2014
Mesajlar
295
Barkın abiyi bile kazada kaybettiğimizi düşünecek olursak ( sebebi her ne olursa olsun ) korkmanızda fayda var. Korkuyu panik şeklinde değil de tedbir olarak konsantrasyon olarak dikkat olarak sürüşünüze yansıtmanız yararınıza olacaktır.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Belli bir seviyenin uzerinde korku iyi bir sey degil. Oz guvenin fazlasi kotu oldugu kadar azi da kotu. Icap ettiginde acil karar vermek, yapmak zorunda kalacaginiz "cesur" bir manevrayi yapabilmeniz icin gerekli.

Bende de bir ara korku oldu. Baktim tehlikeli olmaya basladi, sattim motosikleti ve ara verdim.

Temkinli kullanmak iyi, ama cekinerek ve endiseyle kullanmak kotu ve tehlikeli. Yapmamak lazim bence.

Bence motosiklet, zevk icin tehlikesini goze aldigimiz bir hobi. Hayattan habersiz bazi atesli genclerin zannettigi gibi "bir hayat felsefesi", "ozgurlugun anlami" falan degil. Bir hobi.
Mantikli bir tarafi yok. Eger zevk korku ve endise ile zehirlenecekse bence hic bulasmamak daha iyi, kendi sagliginiz icin.
 
Son düzenleme:
Katılım
13 May 2018
Mesajlar
575
Ben gerek servislerin para tuzağı olduğundan gerek bilinçsiz insanlardan dolayı motorumu satıyorum ilerde nasıl bir yol izlerim bilmiyorum
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
21 May 2018
Mesajlar
772
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
büyük şehrin trafik keşmekeşine motosikletle dalmak delikanlı/cahil işi
daha basit seviyeden başlayabilirsin
 
Katılım
11 Eyl 2012
Mesajlar
3,105
İstanbul gibi bir yerde başlanmaması gereken bir hobi, hiç girişmeyin. Ha sakin yolları olan bir şehirdeyseniz çok sıkıntı değil, zevkini çıkarın.
 
Katılım
30 May 2012
Mesajlar
519
İnsanların sürekli kullanan kesin ölür gibi konuşmasından dolayı ben de uzunca bir süre korkulu şekilde düşündüm. Kullanmaya başlamadan da hiç birşey değişmedi. Kullanmaya başladığımda kısa sürede insanların ağzından düşmeyen felaket senaryolarının aşırı uçlarda olduğunu ama yine de fazlasıyla dikkat ve temkin gerektiren bir iş olduğunu kavradım. Şu ana kadar da çok şükür olduğum yerde devrilme dışında bir sorun yaşamadım. :) İşin garibi şu ki tüm o korkan insanlar motosikletlerin yanından geçerken şöyle bir süzüyor. O anda anlıyorsunuz onların bile içinde bir kıvılcım varmış ama başkaları tarafından söndürülmüş. :)
 
Son düzenleme:
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
3 Haz 2017
Mesajlar
41
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
İnsanların sürekli kullanan kesin ölür gibi konuşmasından dolayı ben de uzunca bir süre korkulu şekilde düşündüm. Kullanmaya başlamadan da hiç birşey değişmedi. Kullanmaya başladığımda kısa sürede insanların ağzından düşmeyen felaket senaryolarının aşırı uçlarda olduğunu ama yine de fazlasıyla dikkat ve temkin gerektiren bir iş olduğunu kavradım. Şu ana kadar da çok şükür olduğum yerde devrilme dışında bir sorun yaşamadım. :) İşin garibi şu ki tüm o korkan insanlar motosikletlerin yanından geçerken şöyle bir süzüyor. O anda anlıyorsunuz onların bile içinde bir kıvılcım varmış ama başkaları tarafından söndürülmüş. :)

Aslında o şuradan geliyor onlar kullanmaya cesaret edemiyorlar.Seni de kendilerinin yapamayacağı bir şeye baslamaman için korkutuyorlar
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Aslında o şuradan geliyor onlar kullanmaya cesaret edemiyorlar.Seni de kendilerinin yapamayacağı bir şeye baslamaman için korkutuyorlar

Oylesi de vardir mutlaka ama cogu tehlikesini gorup riskin gereginden fazla oldugunu dusunuyorlar. Acik konusmak gerekirse cok haksiz da degiller. "ben olsam kesinlikle yapmam, ama bu adam yapiyor, ilginc" gibi dusunuyorlar.
 
Katılım
8 Haz 2018
Mesajlar
193
Şöyle anlatayım, sana motor sakat iş başlama diyen olacak bir dünya masraf yapacaksın ehliyet, motor, aksesuar vb bırak kardeşim sakat diyen olacak. Sakat kalırsın diyen olacak. Bu riskler yok demiyorum, fakat sen kendini ne kadar az riske atar, motorunun limitlerini bilir ona göre sürersen o kadar azalacak riskin.
Hayatta herşey risk, ben kabin memuruyum misal. Havacılık da büyük riski olan iş. Hatta aramızda her iniş kalkış olası bir acil durumdur diye bir tabir vardır. Eee riskli iş diye bu işi yapmıyor muyuz? Yapıyoruz. Motor da böyle birşey. Riskinden öte sana verdiği keyif ağır basıyor.
Anne babanın dedikleri dışında kimsenin dediğini dinleme he annenin babanın gönül rızası yoksa, ikna edemiyorsan alma derim. Anne baba sözünün üstüne söz olmaz. :)
 
Katılım
24 Ara 2017
Mesajlar
304
Merhaba arkadaşlar

Yaşım 22 güzel bir işim var allaha şükür iyi de kazanıyorum. Motosiklete ne zaman başlamak istesem içimde bir huzursuzluk oluyor ama gördükçe de içim gidiyor. Motosiklet ehliyetim yok ehliyetimi alıp R125 almayı düşünüyorum ekipman konusuna gelince hiç bir şey eksik etmeyecek kadar birikim yaptım. Bu huzursuzluk geçer mi ? Başlayabilir miyim ? Fikirlerinize ihtiyacım var..

Racingle başlarsanız motor hevesiniz eve dönünce ağrıya dönüşebilir. İlk başta ekipmanlarınızın hepsini deneyerek alın. Motor alırken çinli alın ki servis ve yedek parça fiyatlarında aklınız kalmasın özellikle de piyanocularda. Ehliyet olarak alabilidiğiniz en yüksek mertebedeki ehliyeti alın ve sakın a1 ehliyet almayın çünkü değmez
 
Katılım
6 Haz 2018
Mesajlar
449
Dolardır o dolar. Benzin fiyatları bir yandan parça fiyatları öteki yandan. Gayet normal yani, herkeste var. :)
 
Katılım
2 Mar 2011
Mesajlar
80
İlk motorumu 37 yaşında alabildim. O zaman Bodrum'da yaşıyordum. İstanbul'a göre daha sakin (Sezon hariç) falan. Öyle böyle 2000 Km sürdüm. Tam alışmadım ama sürdüm. Sonra Bodrumdan yola çıkıp İstanbul'a döndüm. Yaklaşık 1700 km yapmışım. Ancak İstanbul'da acemi olarak o motorla sıkıntı yaşayacağımı düşündüğümden ve korktuğumdan şu an otoparkta yatıyor :)
Şimdi niyetim Dominar'ı satıp nmax almak. Bir nevi rahmeli Barkın abinin de dediği gibi 0 dan scooter ile başlamak.

Madem maddi sıkıntı yok, al abi bir scooter, kullan biraz. Sarmadı mı? Sat küçük vitesli dene. Tabi biraz daha sakin yollarda. Şu an motosikletimi her otoparkta gördüğümde içim gidiyor ancak korku daha ağır basıyor. Adım atmaz isen yolda gördüklerine bakıp ah çekemeye devam edersin sanırım.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst