başıma ilk kez kaza geldi lütfen yardım

Katılım
23 Şub 2016
Mesajlar
14




Merhaba arkadslar bugün motorumla ilk kez bir kazaya karıştım resimlerden anlaşılacagı gibi karşı taraf kazaya sebep olan taraf birden otobüs duragında duran otobüsün önünden çıkmak suretiyle komple seyir halinde olduğum şeridi kapatmış durumda durmaya calıştım fakat yeterli olmadı..

şimdi gelelim işin sıkıntılı tarafına adam aracını daha dün almış ikinci el dolayısı ile kasko sigorta yaptırmamış daha benim ise evraklarım tam adam iyi niyetli bi arkadas kaza sonrsı tutanak tutmadık poliçe vs olmadıgı için ancak ehliyetinin ve geçici belgenin resimlerini bana yolladı onun sigortası benim masrafımı ödeyecek ama adamın istediği benim sigortamda onun masrafını ödemesi arkadas suclu oldugu için benim sigortam masrafları öder mi?

motorumda görünen en az 3000 tl lik bi masraf var sadece parça fiyatı bunlar işçilik hariç

onunkinde ise hemen hemen o kadar

şimdi ne yapmam gerekir adam kesinlikle kıvıracak biri değil sadece kendi masraflarını benim sigortam ödesin istiyor ben sigortamı 510 tl ye yaptrdım eger sigortam öderse seneye bana ne kadar sigorta fiyatı çıkar?

Tecrübeli arkadaslardan yardım bekliyorum
 
Katılım
26 Mar 2006
Mesajlar
3,349
Bu devirde tutanak tutmamak ? Ah güzel kardeşim. Dünyalımısın sen ?

İşallah geçirmeye kalkmaz. + trafik % durumuna göre hata verecek ve buna göre sigortalar ödeme yapacak. %100 karsıya verirse senin sigorta ödeme yapmıyor yanlmıyorsam. Düzeltir arkadaşlar yinede
 
Katılım
24 Şub 2014
Mesajlar
853
Keske tutanak tutsaydin resme bak ya oyle bi yola cikis seklimi var ? %100 suclu bide kendi hasarini senin sigortan karsilasin istiyo o nasil olucak ? Sigortayi arayip adamin masrafini halledin mi dicen...
Bu arada cok gecmis olsun iyi sana bisey olmamis...
 
Son düzenleme:
Katılım
23 Şub 2016
Mesajlar
14
Bu devirde tutanak tutmamak ? Ah güzel kardeşim. Dünyalımısın sen ?

İşallah geçirmeye kalkmaz. + trafik % durumuna göre hata verecek ve buna göre sigortalar ödeme yapacak. %100 karsıya verirse senin sigorta ödeme yapmıyor yanlmıyorsam. Düzeltir arkadaşlar yinede

haklısın paşam tutmalıydım ancak arkadas çözüm odaklı yaklaştı yanında poliçe de yoktu aracı yeni aldıgı için ve benimde hayatımda yaptıgım ilk kaza yani aşırı tecrubesizim bu konuda.
 
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
295
Bu sigorta işlerini tam bilmiyorum bilen biri açıklarsa daha iyi olur öğrenmiş oluruz.
Benim bildiğim suçlu olanın sigortası karşı tarafın zararını karşılıyor. Yani karşı taraf suçlu olduğu için senin zararını o karşılayacak. Sigortası yoksa zaten trafiğe çıkamaması gerekir. Dediğine göre karşı tarafın sigortası yok. Tutanakda tutmamışınız zaten. Senin zararını o karşılamak zorunda. Nasıl alacaksın o ayrı sorun. Yarın adam sana ödemiyorum derse ne yapacaksın? Kendi zararı onu ilgilendirir senin sorunun değil o.
Adamın dediğinin olması için kazada senin suçlu olman gerekir. Yalan tutanak tutup kendini suçlu gösterip sigortana onun zararını karşılattırabilirsin. Ama bu durumda seneye sigorta yaptırırken uçuk fiyatlar verebilirler.
Keşke tutanağı tutsaydın. Senin bir suçun yok senin zararını o karşılayacaktı. Senin sigortanda zarar görmeyecekti. Şimdi ayıkla pirincin taşını.
 
Katılım
23 Şub 2016
Mesajlar
14
Keske tutanak tutsaydin resme bak ya oyle bi yola cikis seklimi var ? %100 suclu bide kendi hasarini senin sigortan karsilasin istiyo o nasil olucak ? Sigortayi arayip adamin masrafini halledin mi dicen...
Bu arada cok gecmis olsun iyi sana bisey olmamis...

Allah razı olsun çok şükür bende çizik bile yok Allah beterinden saklasın hepimizi inşallah..
tutanak konusu tamamen tecrubesizliğime denk geldi ama adamla anlastık tutanagı birlikte yazıcaz onun evrakları eksik oldugu için bişey yapamadık ama 1 gün içinde tamamlayacak oda herşeyini..
 
Katılım
16 Ara 2015
Mesajlar
185
Hocam bende arabamla aynı tutanak tutmama olayını yaşadım bir defa, hemde tevafuk eseri adam tanıdık ta çıkmıştı güya... Ama yemin ediyorum burnumdan geldi... Artık kimseye güvenmem. Keşke tutanağı tutsaydın kullanmayacak bile olsanız... Sigorta olayında ise, karşı taraf %100 suçlu ise -ki öyle görünüyor- onun sigortası sizin masrafınızı öder, onun masrafı da kendi cebinden çıkar. Sigortası yok ise hem sizin masrafınızı hemde kendi masrafını ödemek zorunda. Fakat tutanak olmadığı için yarın çıkıp ödemiyorum ben derse, siz de suçlu çıkarsınız tutanak tutmamaktan... Yani bir yol tutturmuşsunuz ama inşallah hayra çıkar sonu...
-------------------------------------------------
Edit: Öte yandan, kaza yaptıktan sonra sigorta yaptırıp, masrafları sigortaya yıkmaya çalışan birine de nasıl güvendiniz anlamadım ama neyse :silent:
 
Katılım
23 Şub 2016
Mesajlar
14
Bu sigorta işlerini tam bilmiyorum bilen biri açıklarsa daha iyi olur öğrenmiş oluruz.
Benim bildiğim suçlu olanın sigortası karşı tarafın zararını karşılıyor. Yani karşı taraf suçlu olduğu için senin zararını o karşılayacak. Sigortası yoksa zaten trafiğe çıkamaması gerekir. Dediğine göre karşı tarafın sigortası yok. Tutanakda tutmamışınız zaten. Senin zararını o karşılamak zorunda. Nasıl alacaksın o ayrı sorun. Yarın adam sana ödemiyorum derse ne yapacaksın? Kendi zararı onu ilgilendirir senin sorunun değil o.
Adamın dediğinin olması için kazada senin suçlu olman gerekir. Yalan tutanak tutup kendini suçlu gösterip sigortana onun zararını karşılattırabilirsin. Ama bu durumda seneye sigorta yaptırırken uçuk fiyatlar verebilirler.
Keşke tutanağı tutsaydın. Senin bir suçun yok senin zararını o karşılayacaktı. Senin sigortanda zarar görmeyecekti. Şimdi ayıkla pirincin taşını.

şimdi adam aracını bir gün önce aldıgı için sigortayı yaptırmamış ama yasal olarak 15 gün geçerli olmak kaydıyla eski sahibinin poliçesi geçerli oluyormuş bugun sigorta şirketi ile görüştügümde öyle söylendi

öyle birine benzemiyor ama adam yanlış yol izlerse polise gidip şikayetçi olmak durumunda kalırım
 
Katılım
29 Nis 2014
Mesajlar
3,048
geçmiş olsun hem suçlu hem güçlü otomobil sürücüsü sigortasız gez sonra masrafı ben ödeyim benim sigorta primimde 2000 tl olsun yok öyle bir dünya ,ödesin senin masrafını madem kendi ne yapıyorsa yapsın , yan çizerse kamera görüntüsü ( otobüslerde kamera var istanbul da galiba ) falan bul adliyeye intikal ettir konuyu

ayrıca aklında bulunsun o otobüsün önünden (iki otobüs arasından ) yayada çıkabilir di , duran toplu taşıma araçlarının yanından geçerken (otomobil ,motosiklet fark etmez )her zaman yavaş geçiyoruz her an yaya çıkabilir
 
Son düzenleme:
Katılım
23 Şub 2016
Mesajlar
14
geçmiş olsun hem suçlu hem güçlü otomobil sürücüsü sigortasız gez sonra masrafı ben ödeyim benim sigorta primimde 2000 tl olsun yok öyle bir dünya ,ödesin senin masrafını madem kendi ne yapıyorsa yapsın , yan çizerse kamera görüntüsü ( otobüslerde kamera var istanbul da galiba ) falan bul adliyeye intikal ettir konuyu

ayrıca aklında bulunsun otobüsün önünden yayada çıkabilir di , duran toplu taşıma araçlarının yanından geçerken (otomobil ,motosiklet fark etmez )yavaş geçiyoruz her an yaya çıkabilir

evet hoca Allah a cok şükür en çok ona şükrediyorum tecrube oldu bu bana yayaya çarpsaydım asla affetmezdim kendimi
 
Katılım
18 Haz 2012
Mesajlar
647
Olmaz o suçlu kendisi yaptırır yada kaskosu varsa onu kullanır.

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:01 ----------

Bu durumda senin polis cağırman lazımdı. Çünkü adamın sigortası yok.
 
Katılım
23 Şub 2016
Mesajlar
14
Olmaz o suçlu kendisi yaptırır yada kaskosu varsa onu kullanır.

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:01 ----------

Bu durumda senin polis cağırman lazımdı. Çünkü adamın sigortası yok.


aslında adamın sigortası var aracı yeni aldıgı için eski sigorta 15 gün geçerli oluyomus ancak yanında poliçe yoktu yani aracın eski sahibi sattıktan sonra bu arkadasa poliçe vermemiş bu adam tecrubesiz kaza konusunda benim gibi inşallah katakulle yoluna gitmez yada gidemez çünkü benim elimde belgeler var hiç üşenmem acarım davamı
 
Katılım
9 Ağu 2015
Mesajlar
366
ilk kazamda bende senin gibi yapmıştım kendimi gördüm sende :) Adama güvenip polis çağırmadım nasıl güvendim hala bilmiyorum ama adam aylar sonra parayı denkleştirip ödemişti çok şükür. Bir daha olsa asla güvenmem kimseye parayı alana kadar canım çıkmıştı vallahi :) öder inşallah paranı ama isterse ödemeyip çekip gidebilir haberin olsun onun stresi kötü.
 
Katılım
6 Tem 2014
Mesajlar
1,890
ilk kazamda bende senin gibi yapmıştım kendimi gördüm sende :) Adama güvenip polis çağırmadım nasıl güvendim hala bilmiyorum ama adam aylar sonra parayı denkleştirip ödemişti çok şükür. Bir daha olsa asla güvenmem kimseye parayı alana kadar canım çıkmıştı vallahi :) öder inşallah paranı ama isterse ödemeyip çekip gidebilir haberin olsun onun stresi kötü.

Benimde bir kere başıma geldi , masrafım azdı ama yinede 2-3 telefonda ancak ödedi arkadaş , onun yerine tutanak tutup işleme koymamak daha mantıklı böyle bir durumda.O sana güvensin dersin tutanak tutalım benim güvencem olsun ama işleme koymam beklerim.
 
Katılım
23 Tem 2011
Mesajlar
184
Bu resime de görünüyor ki ,suçlu %100 araç suçlu, tutanak tutmanız gerekiyor, ve suçlu araç çıkacak...
 
Katılım
8 Eki 2014
Mesajlar
212
aslında adamın sigortası var aracı yeni aldıgı için eski sigorta 15 gün geçerli oluyomus ancak yanında poliçe yoktu yani aracın eski sahibi sattıktan sonra bu arkadasa poliçe vermemiş bu adam tecrubesiz kaza konusunda benim gibi inşallah katakulle yoluna gitmez yada gidemez çünkü benim elimde belgeler var hiç üşenmem acarım davamı

Geçmiş olsun.aynı şeyler ama keşke tutanak tutsaydınız ama bildiğim kadarıyla sigorta masrafı karşılamak için zaten isteyecek o gün tarihli aranızda düzenleyin madem güvenilir biri diyorsunuz.dava kısmına gelince.dava açarken o tutanak istenmiyor mu sanıyorsun.bi an önce adamla tutanak tutun!
 
Katılım
18 Haz 2014
Mesajlar
954
Çok net tutanak tutacaksın, hatta geç bile kaldın.
Tutanak istemiyorsa 5.000TL versin, al ve git.

Araç sigortasız değil. Biliyoruzki alım satım sonrası geçiçi belgenin 2 hafta süresi var. Bu durumda 2 haftalık süreci aracın bir önceki sigortası karşılar. Yani eski sahibinin sigortası.

Bu işten çok ağzın yanar, en temizi tutanağı tut ve gerisini devlete bırak :)
 
Katılım
4 Şub 2014
Mesajlar
450
tecrübe ; hayatta yenilen kazıkların toplamıdır genç arkadaşım, sakın yanlışla sonuca ulaşmaya çalışma,en kısa sürede tutanağını tut.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
11 Kas 2014
Mesajlar
3,435
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
kimsenin lafına sözüne inanmayın olayın sıcaklığı geçtikten sonra sende de bir şey yokmuş diyebilir, ben size güveniyorum sizde bana güvenin de tutanak hazırlayın bir kopyasını suçlu kişiye verin şimdi , baktınız işinize gelmeyen durum var hemen dosyayı işleme koyun

kuzenime çarpan araç 2 saat sonra sende de bir şey yok ne haliniz varsa görün dedi,
 
Katılım
24 Şub 2016
Mesajlar
133
Resmi evrak (tutanak) olmadan sigorta nasıl karşılayacak? Adamın fotosuna bakıp "aaa ne iyi niyetli bir insanmış" mı diyecekler?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst