Geçmiş zaman kullanmışsınız. Şimdi başka yağa mı geçtiniz yoksa motoru mu değiştirdiniz?Ben yaklaşık 15000km öyle kullandım ve çok memnundum. İlk aldığımda würth koymuştum. Motul kadar memnun olmamıştım.
Geçmiş zaman kullanmışsınız. Şimdi başka yağa mı geçtiniz yoksa motoru mu değiştirdiniz?Ben yaklaşık 15000km öyle kullandım ve çok memnundum. İlk aldığımda würth koymuştum. Motul kadar memnun olmamıştım.
ARKADAŞLAR MERHABA BİR KONUDA ACİL YARDIMA İHTİYACIM VAR, BALIKESİRDE 2OO NS E BAKTIM MOTORDA SAĞ SİLİNDİR KAPAĞINDA KAYNAKLA YAPILMIŞ BİR DÜZELTME VE ÖN TAKIMDA DEĞİŞTİRME VAR, SATICI DÜŞTÜĞÜNDE OLMUŞ DİYOR, SİZCE MOTOR KAZALI MI? VE BEN BU MOTORA 2 BİN TL KAPORA BIRAKTIM, MOTOR 14. BİN VE 15BİN KM DE 2017 ACİL YARDIM EDİN
ARKADAŞLAR MERHABA BİR KONUDA ACİL YARDIMA İHTİYACIM VAR, BALIKESİRDE 2OO NS E BAKTIM MOTORDA SAĞ SİLİNDİR KAPAĞINDA KAYNAKLA YAPILMIŞ BİR DÜZELTME VE ÖN TAKIMDA DEĞİŞTİRME VAR, SATICI DÜŞTÜĞÜNDE OLMUŞ DİYOR, SİZCE MOTOR KAZALI MI? VE BEN BU MOTORA 2 BİN TL KAPORA BIRAKTIM, MOTOR 14. BİN VE 15BİN KM DE 2017 ACİL YARDIM EDİN
ARKADAŞLAR MERHABA BİR KONUDA ACİL YARDIMA İHTİYACIM VAR, BALIKESİRDE 2OO NS E BAKTIM MOTORDA SAĞ SİLİNDİR KAPAĞINDA KAYNAKLA YAPILMIŞ BİR DÜZELTME VE ÖN TAKIMDA DEĞİŞTİRME VAR, SATICI DÜŞTÜĞÜNDE OLMUŞ DİYOR, SİZCE MOTOR KAZALI MI? VE BEN BU MOTORA 2 BİN TL KAPORA BIRAKTIM, MOTOR 14. BİN VE 15BİN KM DE 2017 ACİL YARDIM EDİN
ARKADAŞLAR MERHABA BİR KONUDA ACİL YARDIMA İHTİYACIM VAR, BALIKESİRDE 2OO NS E BAKTIM MOTORDA SAĞ SİLİNDİR KAPAĞINDA KAYNAKLA YAPILMIŞ BİR DÜZELTME VE ÖN TAKIMDA DEĞİŞTİRME VAR, SATICI DÜŞTÜĞÜNDE OLMUŞ DİYOR, SİZCE MOTOR KAZALI MI? VE BEN BU MOTORA 2 BİN TL KAPORA BIRAKTIM, MOTOR 14. BİN VE 15BİN KM DE 2017 ACİL YARDIM EDİN
Bugün anlas tournee ile lastikleri değiştirdim, acıkcası yol tutuşu ciddi anlamda arttı. eski lastikler bildiğin leş olduğu için
yağ değiştireyim dedım, 2 bin km sonra ağır bakım olacağından idaretenlik. Liqui Moly 15w50 koydurdum motora. Oradaki elemanlar bayağ övdü (sattıkları yağ doğaldır övmeleri)
Motorun sesi azaldı orası kesin, ancak normalde kalkışlarda boş a geçmezken yanlıslıkla, bugün 3 kere boşa gectim dur kalklarda farkında olmadan. yağdan olabilir mi diye düşündüm.
Pilot street yoktu hocam lastikcide.
Arka teker yarık idi, işe gidip gelmeye başlayacagım için (izmir - manisa) değiştirmem gerekiyordu. PS kadar iyi olmasa bile lastiğin tutuşu gayet iyi.
Islak zeminlerde PS den kötü ama onun dısında aynı bence.
Boşa geçmeme değil gereksiz boşa geçme oluyor bende, yağ değişimi sonra oldu. Bence yağ ile alakalı bir mevzu olabilir.
Gerci boşa isteyerek gecmeyi denemedim, yarın bir dikkat edeyim
Anladım. Yani aslında PS olsa idi, onu alacaktınız bu durumda.
Benim motorda mesela ışıklarda beklerken boşa geçirmek tam bir eziyet olabiliyor, bazen yılıp elim debriyajda bekliyorum. O yüzden yağdan sonra bu durum düzeliyorsa yakında bir yağ değişimi yapabilirim.
Bir de şunu sorsam, fren hidroliği ön frenin orada ama ben içindeki seviyeyi seçemiyorum. Sizin motorda öyle mi? Hidrolik olmasa uyarı verir herhalde değil mi?
Pilot street yoktu hocam lastikcide.
Arka teker yarık idi, işe gidip gelmeye başlayacagım için (izmir - manisa) değiştirmem gerekiyordu. PS kadar iyi olmasa bile lastiğin tutuşu gayet iyi.
Islak zeminlerde PS den kötü ama onun dısında aynı bence.
Boşa geçmeme değil gereksiz boşa geçme oluyor bende, yağ değişimi sonra oldu. Bence yağ ile alakalı bir mevzu olabilir.
Gerci boşa isteyerek gecmeyi denemedim, yarın bir dikkat edeyim
fren hidroliği olup olmadığını pek anlayamazsın ama doludur istersen iki vidasını söküp bakabilirsin ama doludur sıkıntı yoktur.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:42 ----------
kullandığın yağ tam sentetik mi yarı sentetik mi, bazen diyoruz ya tam sentetik kullanmayın diye işte bu şekil istemsiz boşa geçme yapabiliyor.
2500 de bir yağ değiştirenler bence hem ceplerine hemde doğaya zarar veriyorlar. Şunu da sormak istiyorum. yaz ve kış olarak vizikoziteyi neden değiştiriyorsunuz? Su soğutmalı bu motorlar hep stabil ısıda çalışıyor zaten? Otomobillerinizde de yaz kış ayrı yağa geçiyor musunuz?
ilk çalışma için yağın vizikozitesi önemli. gidip kış ayında 20 50 yağ koyarsanız hava sıcaklığı sabah çok düşük derecedeyken (ve metalin hava ısısını kat kat fazla ilettiğini de düşünerek; yani hava sıcaksa metal daha sıcak, hava soğuksa daha soğuk olduğunu farketmişsinizdir) piston silindir arasında gerekli yağ katmanı/filmi oluşmazsa motoru yavaş yavaş yersiniz ki zaten motorun aşınması en çok ilk çalıştırmadan motor soğukken oluyor zaten. 10 40 yağ koysanız da ilk çalıştırmada bu aşınma olur fakat çok daha az olur. bu sebeple vizikozite çok önemlidir. ufak bir deney için şöyle yapın. akşamdan iki bardağa aynı miktarda bir 20 50 diğeri 10 40 yağ koyun ve dışarda bırakın. sabah bardağı ters çevirip ikisinin akıcılığını gözlemleyin. o zaman vizikozitenin önemini anlayabilirsiniz.