Bajaj Bajaj Pulsar 200NS Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
14 Eyl 2005
Mesajlar
12
yok.sadece rampaya vurunca bugun gene denedim 135 ile giderken 90 a düştü rampada ..servise gideceğim umarım parçalar çok pahalı değildir

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:59 ----------

Öncelikle hayırlı olsun yeni motorunuz. Kazasız belasız binersiniz inşallah. Sorularınıza gelince;
1. İstanbulda yaşamadığım için cevap veremeyeceğim.
2. Rölanti sensörünü çıkarıp bir temizlemenizi öneririm. Youtube da motosiklete fısıldayan adam ın videolarından birinde vardı. İzleyip yapabilirsiniz. Bende işe yaradı.
3. Arka dişlinizi bir kontrol ettirin. Performansa yönelik dişli küçültme işlemi yapılmış olabilir. Orjinali 40T dir.
4. Fan sorunu bendede vardı. Motoru bir miktar orta ayakta 3-5 bin devirde çalıştırıp ısıtın. Ya fan devreye girer yada hararet ışığıyla beraber motor ikaz lambasını yaktırır. Fan devreye girmezse öncelikle fana bakın rahat dönüyormu. Daha sonra sırasıyla fan sigortasına bakın. Atık olabiliyor. Sonrasındada müşür değiştirin. Benimki fana hortum sıkışmıştı. Sigortası atıktı. Bunları düzelttikten sonra müşürü değiştirdim. Düzeldi. Aynaya gelincede uzatma kullanmanızı pek tavsiye etmiyorum. Onun haricinde tvs apachi aynası kullanan arkadaşlarım memnun.
5. Debriyajı bırakınca bir miktar ses değişmesi normal. Ama vuruntu deyince kendi tecrübem olarak söylüyorum motor yağı fazla koyulmuş oluyor. Camından kontrol edin. Göstergede 2 çizgi var. O çizgilerden üst tarafta olanı aşmasın yağ. Genelde göstergeden kontrol edince full yağ doku gözüküyor. O yanlış. Değişimi geldiyse değiştirin ama 1400 ml yazıyor kullanma kitapçığında, o kadar koymayın. Üst çizgiyi aşmasın. O da 1200-1250 ml'ye e tekamül ediyor yaklaşık.

aynen dediğin gibi yağ kople camı kaplıyor nerdeyse motor sıcakken bile ağzına kadar yağ dolu..dediğin gibi fan 7-8 dk sonra açtı ince bir ses geldi ama ışık yanmadı..servis yolu gözüktü..ben gerçekten alayım işimi göreyim diye aldım..buda diğer motorlarımız gibi şatafatlı imiş :(
 
Katılım
28 Şub 2011
Mesajlar
3,437
Motosikleti
Henüz yok.
yok.sadece rampaya vurunca bugun gene denedim 135 ile giderken 90 a düştü rampada ..servise gideceğim umarım parçalar çok pahalı değildir

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:59 ----------



aynen dediğin gibi yağ kople camı kaplıyor nerdeyse motor sıcakken bile ağzına kadar yağ dolu..dediğin gibi fan 7-8 dk sonra açtı ince bir ses geldi ama ışık yanmadı..servis yolu gözüktü..ben gerçekten alayım işimi göreyim diye aldım..buda diğer motorlarımız gibi şatafatlı imiş :(

yanlış anlamayın ama 135 le rampaya girip 135 le çıkamazsınız elbet düşüş yaşayacaksınız 200cc motor vites düşürüp devam etmeniz lazım, farklı bir sıkıntısı varsa da servise bir gösterin veya ustanız tanıdık varsa bir baktırın.
 
Katılım
15 Ara 2016
Mesajlar
8,142
yanlış anlamayın ama 135 le rampaya girip 135 le çıkamazsınız elbet düşüş yaşayacaksınız 200cc motor vites düşürüp devam etmeniz lazım, farklı bir sıkıntısı varsa da servise bir gösterin veya ustanız tanıdık varsa bir baktırın.

135 le rampa çikarken,eğim durumuna göre,100e kadar düşüyor,

Bursa tarafini bilenler için,inegol çikişindaki uzun rampada ns200 ile 100u zor gormuştum...vites duşuruncede motor bayiliyor.

Normal yani,23 beygir motor icin
 
Katılım
26 Haz 2007
Mesajlar
1,248
135 le rampa çikarken,eğim durumuna göre,100e kadar düşüyor,

Bursa tarafini bilenler için,inegol çikişindaki uzun rampada ns200 ile 100u zor gormuştum...vites duşuruncede motor bayiliyor.

Normal yani,23 beygir motor icin

Sabit viteste düşmesi normal, vites düşürünce bile bayılması çok oluyorsa normal değil. Yokuş yukarı 5. viteste yüksek devirde 100-110 gidebiliyorsunuz normalde(yanlış hatırlamıyorsam) . Ancak siz yokuş yukarı sabit 125 gitmek isterseniz o çok mümkün değil.
 
Son düzenleme:
Katılım
15 Ara 2016
Mesajlar
8,142
Sabit viteste düşmesi normal, vites düşürünce bile bayılması çok oluyorsa normal değil. Yokuş yukarı 5. viteste yüksek devirde 100-110 gidebiliyorsunuz normalde(yanlış hatırlamıyorsam) . Ancak siz yokuş yukarı sabit 125 gitmek isterseniz o çok mümkün değil.

Zaten yokuş yukari 6.vites 125 sabit gitmeye,min 40-50hp makina lazim
 
Katılım
14 May 2017
Mesajlar
84
Yağ ve yağ filtre değişimini kendim yapmayı düşünüyorum artık motor 22500'e geldi haziranda garanti bitiyor. manuelde 1400ml diyor fakat serviste 1400 koyuyor cam tepesine kadar taşıyor. 2 çizgi arasında kalması gerekmiyor mu? Herşeyde olduğu gibi bunda da fazlası zarar değil mi?
 
Katılım
28 Şub 2011
Mesajlar
3,437
Motosikleti
Henüz yok.
Yağ ve yağ filtre değişimini kendim yapmayı düşünüyorum artık motor 22500'e geldi haziranda garanti bitiyor. manuelde 1400ml diyor fakat serviste 1400 koyuyor cam tepesine kadar taşıyor. 2 çizgi arasında kalması gerekmiyor mu? Herşeyde olduğu gibi bunda da fazlası zarar değil mi?
Filtre dahil 1300ml yağı geçmeyin yoksa dediğiniz gibi iki çizgi arasını geçer ve orta sehpada veya yan ayakta yağ kontrolü yapmayın, zemin ve motor düz iken yağ seviye kontrolü yapın motoru düz tutabilmek için orta sehpadan hafif denge sağlama desteği alın.
 
Katılım
17 Ocak 2006
Mesajlar
76
Yağ ve yağ filtre değişimini kendim yapmayı düşünüyorum artık motor 22500'e geldi haziranda garanti bitiyor. manuelde 1400ml diyor fakat serviste 1400 koyuyor cam tepesine kadar taşıyor. 2 çizgi arasında kalması gerekmiyor mu? Herşeyde olduğu gibi bunda da fazlası zarar değil mi?
Aynı zamandada vuruntulu çalışmaya sebep oluyor fazla yağ. 1200 ml koydum ben. Üst seviye çizgisine geldi yağ seviyesi. 1200-1250 ml bana ideal geldi. Motorumdaki vuruntulu çalışmadanda kurtuldum. Birde pulsarlar kalın yağ seviyor. Kitapçıkta 20W50 koymanı öneriyor. Ben 10W50 koydum. 10W40 dan çok daha titreşimsiz ve konforlu çalışıyor. Bir dahakine 15W50 koyacağım. Yavaş yavaş kalınlaştıracağım bakalım nasıl olacak.
 
Son düzenleme:
Katılım
14 May 2017
Mesajlar
84
Filtre dahil 1300ml yağı geçmeyin yoksa dediğiniz gibi iki çizgi arasını geçer ve orta sehpada veya yan ayakta yağ kontrolü yapmayın, zemin ve motor düz iken yağ seviye kontrolü yapın motoru düz tutabilmek için orta sehpadan hafif denge sağlama desteği alın.

Aynı zamandada vuruntulu çalışmaya sebep oluyor fazla yağ. 1200 ml koydum ben. Üst seviye çizgisine geldi yağ seviyesi. 1200-1250 ml bana ideal geldi. Motorumdaki vuruntulu çalışmadanda kurtuldum. Birde pulsarlar kalın yağ seviyor. Kitapçıkta 20W50 koymanı öneriyor. Ben 10W50 koydum. 10W40 dan çok daha titreşimsiz ve konforlu çalışıyor. Bir dahakine 15W50 koyacağım. Yavaş yavaş kalınlaştıracağım bakalım nasıl olacak.

Teşekkürler, yaptıktan sonra bende paylaşırım tecrübeleri. Motul 5100 15w50 koyacağım.
 
Katılım
7 May 2019
Mesajlar
49
Merhaba arkadaşlar. 2017 absli versiyon. Dün arıza ışığı yaktı. sürekli yanıyor. Anlamını bilen var mı. Yanıp sönme yok sürekli yanıyor. Çekişi çalışması vb hiçbir fark yok. 14900 km de şuan.
 
Katılım
17 Ocak 2006
Mesajlar
76
Merhaba arkadaşlar. 2017 absli versiyon. Dün arıza ışığı yaktı. sürekli yanıyor. Anlamını bilen var mı. Yanıp sönme yok sürekli yanıyor. Çekişi çalışması vb hiçbir fark yok. 14900 km de şuan.
Motor arıza lambasının neden yandığını ve resetleme işlemlerini sadece servislerdeki diagnostic cihazlarının bağlanmasıyla halledebiliyorlar diye biliyorum. Servise uğramanızı tavsiye ederim. 5 dk lık kısa bir işlem.
 
Katılım
28 Şub 2011
Mesajlar
3,437
Motosikleti
Henüz yok.
Merhaba arkadaşlar. 2017 absli versiyon. Dün arıza ışığı yaktı. sürekli yanıyor. Anlamını bilen var mı. Yanıp sönme yok sürekli yanıyor. Çekişi çalışması vb hiçbir fark yok. 14900 km de şuan.

Sıkıntı yok devam, anlık Air idle hatası vermiştir biraz yol yap kontağı aç kapa sönmesi lazım, sönmüyor ise servise gidip hem kontrol ettirmiş hemde arıza ışığını sildirmiş olursun.
 
Katılım
19 Nis 2019
Mesajlar
20
arkadaslar motorun birkac vidasi kayip bu vidalarin boyutlarini nerden ogrenicem intrrnette hic bir yerde yok, ozellikle yag filtresi vidasi boyutunu ogrenmeliyim
 
Katılım
16 Eki 2005
Mesajlar
2,761
Motosikleti
cb 125 f- nc 750x dct
ya sevisten gidip orjinalini alırsın yada sanayide bi civatacıya uğrar deneme yanılma civata uydurursun. civata ve vida yuvalarının dişleri sağlammı onlarıda kontrol ettir. yağ filtre kapağı gibi sık sık sökülüp takılan bi civata düşebiliyorsa ya yeri bozuktur yada sıkan vatandaş kör kütük aşıktır:)
 
Katılım
19 Nis 2019
Mesajlar
20
ya sevisten gidip orjinalini alırsın yada sanayide bi civatacıya uğrar deneme yanılma civata uydurursun. civata ve vida yuvalarının dişleri sağlammı onlarıda kontrol ettir. yağ filtre kapağı gibi sık sık sökülüp takılan bi civata düşebiliyorsa ya yeri bozuktur yada sıkan vatandaş kör kütük aşıktır:)
hahahah asik olan ben olabilirim kendim hallderim motorsikletlerimin islerini genelde ama 35 bindeki motorumun vidalari cok hirpalanmis digeride kirilacak gibiydi bugun bin bir ugras yenisini buldum ve digerini de degistirdim birtanesi cikartirken kirildi digerininde maks 2 sökmelik ömürü vardi alicak arkadaslar kontrolu aksatmasinla yag basinci uyarisininda buyuk sebebi bu civatalarin kisaligindan veya oring ezilmesinden kaynaklaniyor
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Üst