Arkadaşlar bizim motosiklet enjeksiyonlu sabahları tam soğukken gaz vermeden çalışmıyor enjeksiyonlu makinada otomatik jikle varmıdır ? varsa arıza bundan kaynaklanıyor olabilir mi ?
bağzı motorlar yazılımdan kaynaklımıdır nedir gaz vermeden çalışmıyor yazılım güncelledim güncellemeden önce sadece marşla çalışıyordu güncellemeden sonra gene marşla çalışıyordu yakıt ciddi oranda artınca tekrar eskisine döndüm yine tek marşla çalışıyor birde şöyle denermisin daha sonra yazarsan sevinirim kontağı açtın göstergeler falan yandı söndü normale döndü motor marş yapmadan gaz kolunu 2-3 defa aç kapa yapıp gazı bırakıp sadece marş yapınca çalışıyormu bir denesen benim motor marşla çalıştığı için deneme fırsatım olmadı
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:59 ----------
Herkese merhaba motorum 4500 km de ortalama genel bi yargıya varmadan önce test edip yorumlamak istedim
Hafta sonu sivas mersin mersin sivas olmak üzre yol yaptık ortalama 1100 km yol gittik 90 km hızla gittiğim de oldu 130 la da 150 ile de yanlız yakıttan acaip şikayetçiyim 5 litre civarında yaktı ortalama 90 la da 4 litre civarı yakıyor simdi muhalefet arkadaslar elbette çıkacak yokk efenim kulkanmayı bilmio yok efenim şöyleydi böyleydi öyle falan degil 90 la gidip az yakmayı düşünsem ybr125 alır 90 ın üstüne cıkamaz yakıtında tillahına kadar kullanırdım kronik bi problem görmedim daha arada gösterge kendisini kapatıp açıyor ilk marşta önemsiz saatin ayarının bozulması dışında.
Şimdi gelelim genel yargılamama.
Frenler berbattan biraz iyi
Kıvraklık güzel manevra tepkimeleri çok iyi
İvmelenme 10 üzerinden 3
Parasının karsılığı değil 7000tl iken değerdı lakin bi aralar 9000 tl sonrasındada 8300 olan fiyatı hak etmiyor o kadar reklama verilen parayı indirim olarak yansısa daha mantık cerceveme girerdi.
Uzun yolda selesi gayet rahar(arççı selesi her koşulda berbat)
Parça konusunda ön far spariş ettim 1 aydan fazla sürdü gelmediiii, sparişi iptal ettim yedek parça 10üzerinden 4
Yeni başlayacak birisi için çok ideal gaz tepkimesi dolayısıyla alt devirlerde 100 lük motoskletin çekişi dahi yok 2 motor olarak tavsiye etmiyorum pek bişi anlamayacak alanlar keşke diyebilirler.
Memnunmuyum yer yer memnunum 2 ci ayın sonunda takasları degerlendirmeye başladım sıfır olsun çamurdan olsun mantığının yanlışlığını gördüm.
Motosiklet ticari olarak kullanılmıyor sa zevk işidir zevk veriyormu gram zevk almıyorum tatsız tuzsuz sası bir motosiklet sırf biniyorum bende motora bak şekilli falanda denek için ideal
Gösterge yanlış gösteriyor redline kesicide 157 yapıyorun herkes 145 civarı oldunu söylüyor hızımın gps le ölçümündede tastikledik fazla olduğunu %10 fazla gösteriyor ortalama bu demek oluyorki yaptığım yoldan %10 düşerek benzin hesaplamasını o şekilde yapmak lazım o haldede %10 yakıtın üzerine ekliyorum birden bire dahada yakmaya başladı bak ya canım sıkıldı birdahaki gezide tam detaylı km analizi benziklik fişleri ve yakıt ortalaması ile buluşmak dilegiyle.
Öncelikle merhaba yazının bazı kısımlarına katılmadım neden dersen
Yakıt
Ben bu motorla full depo silme doluyken hiç çizgi kalmadığındaki aralıkta full tapa gaz gittim ve 190 km de bitirdiğim oldu 70 - 90 km aralağında yine aynı şekilde 436 km gittiğie yakıt işi kullanım,yol,hava,lastik,lastik basıncı,vitesi attığın devir aralıkları bile etkiler bende 4 tane motor var 100 cc 125 cc 170 cc 200 cc ve hepsinin ortalama normal kullanımda 100 km de 3-4 litre yakıt tüketimi var yanı 12 lt deposu olan 3 motorumda da ortalama normal kullanımda 300 - 400 km aralığı yol yapıyorum genelde 350 gibi falan gidiyor
Frenleme
Bu konuda öncelikle lastik seçimi frenlemeyi çok etkiliyor orjinal lastikleri baz alırsam arka berbat 10 üzerinden 3 ön frenede 6 falan derim kendi kullandığım lastikleri baz alırsak arkaya 5 ön frene 8-9 derim ön fren gerçekten güzel ama en çok beğendiğim ön fren inazumada idi yani arka fren her türlü ön frenin gerilerinde ama frenleme konusunda hiç sıkıntı yaşamadım
Kıvraklık
Naked olmasının beraberinde getirdiği bir özellik en sevdiğim kısmıdır ani manevralara tepkimesi çok güzel
İvmelenme
Burada büyük bir yanlışın var diye düşünmekteyim 10 üzerinden 7-8 alır bu makine sınıfına göre gayet iyi ivmelenmesi var ilk 4 vites sonrasında canı bitiyor hacim belli ama boyundan büyük işler çıkarmıyor değil
Parasının Karşılığı
Bu konuda sana tamamen katılıyorum zaten motorun fabrika çıkışı 800 dolar gibi bir rakam burada başından beri yanlış fiyat ve satış politikası var 8900 den alanlar mağdur oldu ve biz mağdur olurken 8300 den alan arkadaşlar oh be ucuza kapattık derken şuan 7800 den satılan motorların olması onlarıda mağdur ederken bizim iliğimizi kuruttu

7500 - 7300 den satanları saymıyorum bile
Sele Konforu
Uzun yolda tamamen beni bitiren bir durumdur 500 km yol gitsem ertesi gün 100 km gitmeden beni mahveden bir koltuğa sahip iyileştirilme yapılmış olmasına rağmen jel sele uygulaması yaptırdım rahat ettim ama o da bir yere kadar götürüyor bir yerden sonra oda yoruyor belki bende vardır sorun ama görüşüm bu yönde
Parça konusu
Bazı arkadaşların bu konuda ciddi sıkıntılar yaşadığını gördüm ama benim başıma daha böyle bir sorun gelmedi il farkından dolayı belki serviste olmayabilir fabrikada kalmamış olabilir ama bu sorunun olmadığı anlamına gelmez
Gösterge
Bütün araçların göstergeleri birebir doğru göstermeyebilir yani sapma payı göstergenin hata payı mevcuttur arabalarda da motorlarda da bundan dolayı radarlarda tünellerde vs 100 de 7 lik hata payı vardır yani 70 km limiti olan bir tunelden sapma payı olmayan aracınız ile 75 km hız ile baştan sona geçseniz gene ceza yemezsiniz
Son olarak eklemek isterim yeni başlayacak olanlar için bu motor bir tık önde fazla bile gelebilir belki sen yüksek cc motordan geçmiş olabilirsin bu yüzden seni kesmemiş olabilir ama hafife alınacak bir gücü yok yeni başlayanlar için benim motordan en çok zevk ve keyif aldığım kısımlar 150 - 300 km geçmeyen geziler bol virajlar en sevdiğim kısmıdır bu motorla bir başka güzel geliyor bana virajlar