Bajaj Bajaj Dominar 400 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
28 Şub 2011
Mesajlar
3,437
Motosikleti
Henüz yok.
Arkadaşlar selam. Bir süredir foruma giriş yapmıyordum. Umarım iyisiniz sizler de.

21000 km'ye geldim.Ön dişli 16 oldu, öneririm motor rahatlıyor baya. Ancak çok ciddi sıkıntılarım var. Memnuniyetin dip yapmış durumda, aldığıma pişman oldum. Başka markalar da çok pahalı, kaldı elimizde mahkum kaldık dominara.

Sorun şu, güvenli diye aldığım motorun iki freni de doğru düzgün çalışmıyor. Lanet ettim artık, yola çıkmaya korkuyorum. Ön fren diski değişmişti garantiden. 1500 km geçemeden yine yamuldu. Çözüm yok, bakalım ölçelim yenisini isteyelim ama vermezler büyük ihtimal. Çözüm yok. Dominarın ön fren sistemi kronik problemli. Bu disk yamukluğunun yarattığı sallama, tutma-bırakma, abs devreye girip tutup bırakmaya başlayınca, fren baya baya kendini bırakıyor. Bugün neredeyse kaza yapıyordum, fren sonuna kadar sıkılı, ama fren anlık sıfır oluyor. Mecazi değil, dibine kadar sıktığım fren yok.

Buna çözüm bulunamıyor, bulmaya çalışan yok zaten. 3. kez diski değişen var, yine yamuk. Dün serviste yeni dominar almış bir arkadaş geldi, daha 10 km sürmüş. Baktık, o da yamuk. Yenisini takıyoruz, yine yamuluyor.

Şimdi bir de arka fren çıktı. Şişiyor, sertleşiyor, hep sıkılı kalıyor. Diski yedi bitirdi bi haftada. Frene dokunmasam bile, 15 dk sürüşten sonra fren taş gibi oluyor, disk ateş gibi yanıyor. Park edemiyorum, geri gitmiyor motor, ileri giderken de zorlanıyor çünkü fren kendi kendine sıkılı kalıyor.

Güvenli diye aldığımız motorun iki freni de arızalı. Binmeye korkar oldum, çözüm yok. İşten izin ala ala servis için iznim kalmadı. Vaktinde 2300 liraya aldığım dandik rks titanic motorumda böyle sıkıntılar yoktu. 17 bin verdik, freni tutmuyor. Keşke 150-250 cc olsaydı da en azından freni sağlam yamaha veya honda falan alsaydım demeye başladım, en azından can güvenliğim olurdu korkmadan binerdim.

İçimi döktüm, kusura bakmayın. Çok sıkıldım gerçekten. Sağlıcakla.

geçmiş olsun, ön disk olayına bir şey diyemem evet şikayet eden çok ben 33000km ye yakındır aynı diski kullanıyorum maşallah nazar değmesin, arka fren havasına pistonlarına bir baktırın hidroliğini kontrol ettirin, hava olur pistonlar geri gitmiyordur belki de fran alt merkezi bozuktur onu da servis bilir.
 
Katılım
18 May 2016
Mesajlar
1,293
Eve kadar 80 ile geliyorum son düzlüğe geldiğimde abanıyorum gaza.Bu sefer ibrede 175 gördüm.O hızla viraj dönmek,anlatılmaz yaşanır.Dün önüme araç çıkmıştı,yüreğim fena hoplamıştı.Bugün sakindi.Bu hızı rampa aşşağı yapıyorum,yanlış anlaşılmasın.

Bu motorun en sevdiğim özelliği yol tutuşu ve frenleri.Çok şükür ben fren sorunu yaşamadım.Benim motor 2017 model rodaj kilometre kesicisi olmayan seriden.
 
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
Toprağım 175 ile hangi virajı dönüyorsun? Sende de top speed fetişi başladı. Dikkat et bunun sonu yok. Motoru limitlerde kullanırsan kazayı da limitlerde yaparsın. Nacizane tavsiyem yapma. Sonradan pişman olmaktan iyidir. Heleki şehir içine gelirken son düzlükler fakat sakattır...
 
Katılım
15 Ara 2016
Mesajlar
8,142
Vay arkadaş ne dominarmış be yaw..

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:45 ----------

Vay arkadaş ne dominarmış be yaw..

@mavellen

17hp lik(dominin yari gücünde)vibratörle bende rampa aşaği

146km/h görüyorum.

Son hız meraklisi değelim emme,yinede ondan diyiverem dedim

Bendeki vibratörün,Son hızı kaydetme özelligi var.

 
Son düzenleme:
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
Vay arkadaş ne dominarmış be yaw..

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:45 ----------



@mavellen

17hp lik(dominin yari gücünde)vibratörle bende rampa aşaği

146km/h görüyorum.

Son hız meraklisi değelim emme,yinede ondan diyiverem dedim

Bendeki vibratörün,Son hızı kaydetme özelligi var.

[url]https://i.hizliresim.com/YQLZga.jpg[/url]

Sonra yokuş aşağı boşa alıp, şanzımanı eline alırsın diyenlere önlem olsun die hız kaydetme özelliğim var demeler :queen:
 
Katılım
15 Ara 2016
Mesajlar
8,142
Sonra yokuş aşağı boşa alıp, şanzımanı eline alırsın diyenlere önlem olsun die hız kaydetme özelliğim var demeler :queen:

He yaa,hacim.

İlk zamanlar,forumdan bir arkadas ozel mesaj bile atmisti,

Abi boşa atınca o kadar hız gormek mumkun mu? Bende bir deneyim demişti..

Dedim,yok kardeşim son hizi otomatik kaydediyor,bu seferde abi nasil kaydediyor ki?benim kuba niye kaydetmiyor vs..

Aha dedim ihaleyi aldık.
 
Son düzenleme:
Katılım
15 Ara 2016
Mesajlar
8,142
Alacam bu sefer emti yediyi..
Kaskin içinden pis siritacam..
Varsa şekli olan açsın arayı...
Yoksa uzatmasin versin kontrayı..

Yollar olmuş bana tuzak..
Bu motor cok kivrak..
Amma şakaya gelmez..
Yinede çok dikkat...
 
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
Ayın 10'una kadar mt-tour kapsamında 24000tl ye 12taksit %0 faiz diyor sitesinde kampanyalarda da aga çok para onu alacağım die kasarsam aç kalırım. 9000'e geldi MT-25. Onun bakımını yapıp direk full sentetik motul 7100 ile tekrar bakacağım. Saçma titreşimi gözüme az gözükürse bir süre daha ertelerim ama rüyalarıma giriyor nalet EmTi yedi, ömrümü yedi...
 
Katılım
15 Ara 2016
Mesajlar
8,142
Rüyamda gördüm emti yedi.
Yetmiş dört beygirli seri..
Tork desen çok afilli..
Para yok cepte cüzdan zebilli..

Birden uyandım ter içinde...
Hemen garaja indim motor yerinde..
Boynu bukuk kalmis mazlumun..
Son parayida verdim benzine..
 
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
Walla yarın son parayı benzine vereceğim. 45km işe gideceğim, oradan 120km tekirdağ'a doğru gideceğim, sabah tekrardan 70km eve gelip 30 gidip 30 geri döneceğim. Ne ediyormuş? 295km. Uzun yola çıkacağı için o motor 1,5 depo yer. Depoda 75 yaksa 130-140tl yiyecek bu motor. Yarın unutmayayım da zinciri yağlayayım. İyiki kullanmayacaktım bu motoru :queen:

Uçmakdere'nin yamacına gidip, üzerinde 2viraj dönememek :farao:
 
Katılım
15 Ara 2016
Mesajlar
8,142
Yarin,bacanakla izmire gitme plani var,audi aldiya lavuk,akli sira şekil yapacak,dedim gidene kadar direksiyonu vermem,şimdiden yol yapiyor,valla bursaya gittik oturamadim direksiyona vs.diye bu sefer ben geceyim diyor.bende hevesli degilim amma 2.0dizel 380 tork var,makina cidden sağ ayağa vuruyor..

Ama cokta gidesim yok..
 
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
Boşver aga dört tekerde keramet olsa zenginler motora heves sarmazdı. Emin ol araba kullandığım zaman kendimden nefret etmeye başlıyorum. En güzeli yan tarafta salınmak. Evlenirsem ilk şartım güzel araba kullanabilmesi hatunun. Tedirgin olup arabayı ben almak zorunda kalmayacağım. 1400km soluksuz sürsün demiyorum diama en azından bir depo mazotu bitirsin direksiyon başında :)
 
Katılım
12 Eki 2018
Mesajlar
146
Merhaba benim motosiklet 4700 km de disk ile ilgili şuanlık bir sorunum yok.Bu sorununun doğrucağı problemler nedir kafa sallaması dışında fren mesafesi,abs devreye girmeme gibi sorunlar mı doğurur.Birde dışardan disk yapılsa dominar için insanlar o diski kullansa olmaz mı?
 
Katılım
18 May 2016
Mesajlar
1,293
Toprağım 175 ile hangi virajı dönüyorsun? Sende de top speed fetişi başladı. Dikkat et bunun sonu yok. Motoru limitlerde kullanırsan kazayı da limitlerde yaparsın. Nacizane tavsiyem yapma. Sonradan pişman olmaktan iyidir. Heleki şehir içine gelirken son düzlükler fakat sakattır...

Buraya gelince 160 buluyorum.

Burdada 175 gördüm.

Son eklediğim resimde aracın biri aniden şerit değiştirdi.O zaman baya korkuttu.

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:01 ----------

Toprağım 175 ile hangi virajı dönüyorsun? Sende de top speed fetişi başladı. Dikkat et bunun sonu yok. Motoru limitlerde kullanırsan kazayı da limitlerde yaparsın. Nacizane tavsiyem yapma. Sonradan pişman olmaktan iyidir. Heleki şehir içine gelirken son düzlükler fakat sakattır...

Buraya gelince 160 buluyorum.

Burdada 175 gördüm.

Son eklediğim resimde aracın biri aniden şerit değiştirdi.O zaman baya korkuttu.
 
Katılım
18 May 2016
Mesajlar
1,293
Eee ne gereği var? Tmm gider motor ama fazla gaza gelmemek en iyisi...

Güvenli sürüşmü yapıyoruz ALLAHINI seversen.Bungee jumping yapsam bukadar adrenaliz vermez.O virajın sonunda bir araçda çıkınca,adrenalin ve korku tavan yapıyor.

Mt07 alsaydım orda 250 bulurdum.Dominar gibi telafi etmezdi ya beni.Sağtarafda gördüğün tepedeki ağaçların üstünde bulurlardı.
Hacı bu motoru tekere bile getirdim.Varsın gerisi başkası hesap etsin, nasıl olacak bilemiyorum.
 
Katılım
30 Eki 2016
Mesajlar
3,351
Buna çözüm bulunamıyor, bulmaya çalışan yok zaten. 3. kez diski değişen var, yine yamuk. Dün serviste yeni dominar almış bir arkadaş geldi, daha 10 km sürmüş. Baktık, o da yamuk. Yenisini takıyoruz, yine yamuluyor.

Şimdi bir de arka fren çıktı. Şişiyor, sertleşiyor, hep sıkılı kalıyor. Diski yedi bitirdi bi haftada. Frene dokunmasam bile, 15 dk sürüşten sonra fren taş gibi oluyor, disk ateş gibi yanıyor. Park edemiyorum, geri gitmiyor motor, ileri giderken de zorlanıyor çünkü fren kendi kendine sıkılı kalıyor.

Ben 2. den sonra orijinal diski almazdım şahsen. EBC gibi markalarda kesinlikle dominara uygun disk vardır. Sürekli bir disk yamuluyorsa zaten ya işleme de yada uygun malzeme kullanılmamıştır. 3. parti iyi bir üreticiden disk alarak bu sorunu çözüme kavuşturabilirsiniz.

Arka taraf için ise sorun fren merkezi, hidrolik vs baktırmakta fayda var.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst