Bajaj Bajaj Dominar 400 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

reo

Katılım
11 Mar 2007
Mesajlar
718
[/COLOR]Motor bu şekilde içiyor yakıtı.Gazlama güzelde yakıt fena.Hafatasonu gezisi olsa idare edilirde günlük mümkün değil.100 km de 50-tl yakıt yedim.7 litre aldım bitti.Yaklaşık 7 litre yaktırdım.



Nasıl ya? Hani 3,5 - 4 litre yakıyordu, hani tasarrufluydu :)
 
Katılım
10 Eki 2017
Mesajlar
1,413
Motosikleti
Ns200
Nasıl ya? Hani 3,5 - 4 litre yakıyordu, hani tasarrufluydu :)

3,5-4 ile kullanmak mümkün. Mavellen dişli değiştirdi. Gerçi orijinal dişli ile de basınca 7lt yakmışlığım var. İnsan gibi kullanınca 3lerde yakmak mümkün. Her araç için geçerli olduğu gibi yarı yarıya fark ediyor :)
 
Katılım
18 May 2016
Mesajlar
1,295
Mt-25’i teslim aldım. Belki bana kızacaklar ama Dominar daha iyiydi benim için. Öyle aman amanda fark göremedim. Açık ara aydınlatmalarında daha iyiydi. Güzel yakıyor. 35km de ortalama 3,8lt/100km

Senin tek şikayetin soch motor ve titreme idi.

Hayırlı uğurlu olsun.Resimde koy.
 
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
3,5-4 ile kullanmak mümkün. Mavellen dişli değiştirdi. Gerçi orijinal dişli ile de basınca 7lt yakmışlığım var. İnsan gibi kullanınca 3lerde yakmak mümkün. Her araç için geçerli olduğu gibi yarı yarıya fark ediyor :)

Ben 6,4lt/100km yapmıştım. Beni geçmen için bir ihtimal var; tüm olumsuz koşullara rağmen arkanda artçı vardı. 156km’de full depodan ışık yaktım.

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:43 ----------

Senin tek şikayetin soch motor ve titreme idi.

Hayırlı uğurlu olsun.Resimde koy.

Aynen abi Sohc benim kullanımıma uymuyor. 7000deviri geçmezsen mt-25 3,6 gibi rakamları yakıyor. 2000km rodaj bitsin, 1000km de motor açılsın die full rpm giderim. Yada 1600-2500 arası giderim bilmiyorum. Lakin ondan sonra ciddi kıyas yaparım. Fakat şu hali ile oyuncak gibi duruyor. Çok hafif geliyor.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,008
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Konu herhalde SOHC / DOHC farkından çok tek silindir / çift silindir (ve dolayısıyla çevirilebilecek azami devir sayısı) farkı olsa gerek; DOHC yüksek devirde iyi güç alabilmek için ihtiyaç duyulan bir teknoloji. Tek silindirde ulaşılabilecek devir sayısı çift silindirden daha az olacağı için DOHC'un pek bir anlamı olmayacaktır...
 
Katılım
7 Eki 2007
Mesajlar
1,792
Bu ara SOHC-DOHC muhabbeti dönüyor.:)
Motorun tek eksantrik veya çift eksantrik olması neyi değiştirir veya siz nasıl anlıyorsunuz?
Motor ben tekim, garibanım diyerek mi çalışıyor?:p
 
Katılım
18 May 2016
Mesajlar
1,295
3,5-4 ile kullanmak mümkün. Mavellen dişli değiştirdi. Gerçi orijinal dişli ile de basınca 7lt yakmışlığım var. İnsan gibi kullanınca 3lerde yakmak mümkün. Her araç için geçerli olduğu gibi yarı yarıya fark ediyor :)

Aldığım yakıtdada sıkıntı olabilirmi?7.09 litre kayıt aldım.Yakıtı almadan önce depoyu tamamen bitirmiştim.Tekrar yakıt alacağımdada depo tamamen bitmişti.Zamanında petrole girmememden kaynaklandı.Yakıt yeter sandım.Önceki dişi düzenine göre yetmesi gerekiyordu çünki testtini yapmıştım.Bu 7 litre anlam veremediğim bir şekilde oldu.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,008
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Zaten Dominar'ın kurulumu tasarımı torku düşük devirden itibaren vermek, yüksek devirde çalışmak değil. DOHC küçük stroklu yüksek devirli motorlarda ihtiyaç. Dominar'ın stroke'u da nispeten uzun diye hatırlıyorum (daha iyi torku ve düşük devirden itibaren alabilmek için), sırf bu yüzden 3 bujisi vardır. Dominar'la MT-25'in tasarım felsefeleri birbirinden oldukça farklı ve konu sırf SOHC / DOHC detayına indirilecek kadar basit değil. (Ama bu iki terim motor hakkında önemli bir ilk izlenim bırakıyor tabi...)
 
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
Walla 7000 devirlerde motor hoş. 10000’li devirlerde ne olur bilemem. Full sentetik yağ şart gibi.
 
Katılım
7 Eki 2007
Mesajlar
1,792
Zaten Dominar'ın kurulumu tasarımı torku düşük devirden itibaren vermek, yüksek devirde çalışmak değil. DOHC küçük stroklu yüksek devirli motorlarda ihtiyaç. Dominar'ın stroke'u da nispeten uzun diye hatırlıyorum (daha iyi torku ve düşük devirden itibaren alabilmek için), sırf bu yüzden 3 bujisi vardır. Dominar'la MT-25'in tasarım felsefeleri birbirinden oldukça farklı ve konu sırf SOHC / DOHC detayına indirilecek kadar basit değil. (Ama bu iki terim motor hakkında önemli bir ilk izlenim bırakıyor tabi...)

Adam tek silindir motoru tasarlarken yerini bulur tek eksantriğe 3 valf de 4 valf de koyar, ne olacak o zaman?
Örnekleri var zaten. Tamamen motorun tasarım, strok farkı, yüksek devir çevirme isteği ile alakalı durumlar.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,008
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Rodajı bitir de hele, sonra bir 7100'lersin :)
 
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
Yamalube çakacaklar kanımca. Zaten 1600km geçince ben yardırmaya başlarım da bir bakalım hele rodajına falan. Bakalım basınca kaç yakıyor ama egzoz güzel patırdıyor. Hoşuma gitti :)
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,008
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Yamalube 15W-30 Racing Full Synthetic with Ester (JASO MA) (Kodu: LUB-15W30-FS-12) koyarsın olur. 7100'den aşağı olduğunu zannetmem... Servisler ısrarcı oluyormuş, yağdan kazanmak istiyorlar herhalde ;)
 
Katılım
26 Haz 2007
Mesajlar
1,248
Full sentetik yağ uzun dönem rodajına izin vermediği için 10bin km'den önce konulması önerilmez. 10bin km dayanamam derseniz hiçolmazsa5bin km'ye kadar yarı sentetik kullanın derim.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,008
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Full sentetik yağ uzun dönem rodajına izin vermediği için 10bin km'den önce konulması önerilmez. 10bin km dayanamam derseniz hiçolmazsa5bin km'ye kadar yarı sentetik kullanın derim.

Çok abarttınız. 1500km'den sonra rahat rahat konur. Hesap yapalım; şehiriçi ort. 30km/s yaptığımızı farzedelim (İstanbul'da bundan da azdır ya, neyse...), 1500/30 = 50 saat yapar. Yüksek performans enduro / supermoto'ların bu çalışma saatinden sonra motor açmalı ağır bakımı olur. 50 saatte halen rodajı bitmemiş motor mümkünatı yok olamaz...

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:02 ----------

Ha bu 30km/s'i bir tarafımdan uydurmadım; motora teknotakip taktırmıştım, bugün itibarıyla 155 saatlik çalışmayla (teknotakip sistemi bunu ölçüyor) 5.000km yol yapmış durumdayım ve güzergahımda TEM de var E5 de var, haftasonları da boğaziçi var. 5.000km ÷ 155s = 32km/s...
 
Katılım
18 May 2016
Mesajlar
1,295
Çok abarttınız. 1500km'den sonra rahat rahat konur. Hesap yapalım; şehiriçi ort. 30km/s yaptığımızı farzedelim (İstanbul'da bundan da azdır ya, neyse...), 1500/30 = 50 saat yapar. Yüksek performans enduro / supermoto'ların bu çalışma saatinden sonra motor açmalı ağır bakımı olur. 50 saatte halen rodajı bitmemiş motor mümkünatı yok olamaz...

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:02 ----------

Ha bu 30km/s'i bir tarafımdan uydurmadım; motora teknotakip taktırmıştım, bugün itibarıyla 155 saatlik çalışmayla (teknotakip sistemi bunu ölçüyor) 5.000km yol yapmış durumdayım ve güzergahımda TEM de var E5 de var, haftasonları da boğaziçi var. 5.000km ÷ 155s = 32km/s...

Hocam bu teknotakip nasıl.Ücreti tek seferlikmi nasıl oluyor bahsedebilirmisin?
 
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
Ben bugün Yamaha servisinde soracaktım ama unuttum. Bu teknotakip taktırmak, garantiyi bozuyor mu acaba?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst