Bajaj Bajaj Dominar 400 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
18 May 2016
Mesajlar
1,297
Motosikleti
DOMİNAR 400 UG 23
Mesela 6 vitesde fıtı fıtı giderken atılman gerektiğinde mecbur vites düşmen gerekiyor.Tabi anlık tepki istiyorsan bunu yapıyorsun.Yoksa gazı açıncada yiyor.Neticede torkdan feragat ediyorsun bu vesile ilede titremiyor.Feragat edilen torkda çok hissedilmiyor.Ben 67 kiloyum.En azından ben hissettmiyorum.Rampadada denedim bildiğiniz uzuyor.150 km hız ile 7 derecelik rampayı çıkmışlığım var.Benim yazdıklarımda kendi edindiğim tecrübe ile sabit.
 
Katılım
10 Ara 2006
Mesajlar
1,444
Mesela 6 vitesde fıtı fıtı giderken atılman gerektiğinde mecbur vites düşmen gerekiyor.Tabi anlık tepki istiyorsan bunu yapıyorsun.Yoksa gazı açıncada yiyor.Neticede torkdan feragat ediyorsun bu vesile ilede titremiyor.Feragat edilen torkda çok hissedilmiyor.Ben 67 kiloyum.En azından ben hissettmiyorum.Rampadada denedim bildiğiniz uzuyor.150 km hız ile 7 derecelik rampayı çıkmışlığım var.Benim yazdıklarımda kendi edindiğim tecrübe ile sabit.

O vites düşme işini şu anda da 6.viteste düşük hızdaysam yapmak durumunda kalıyorum zaten, o konuda sıkıntı olmaz.
Bu durumda hiç 42 ile uğraşmayıp direkt 40T yapayım ben de o zaman. Çünkü benim bu motorla ilgili şu anda tek yakınmam titreşim, özellikle de aynalardaki ve ayak peglerindeki titreşim. Başka en ufak bir derdim yok. Bu haliyle bile işe git gel'de çokça yormuyor, ama iş dışında uzun kullanınca akşam yorgunluğu fark ediyorum. Mesela bugün işlerim vardır, bir kaç farklı yere gittim, şu an ciddi yorgunum ayaklardaki titreşimden.
 
Son düzenleme:
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
Daha yeni takıp 20km yol yaptım. En sağlıklı bilgiyi hafta sonu yazarım kanımca. İlk izlenimlerim bunlar ama satıp yüksek cc makine kovalamama gerek kalmadı gibi.
 
Katılım
18 May 2016
Mesajlar
1,297
Motosikleti
DOMİNAR 400 UG 23
son hızda bir değişiklik olurmu acaba

Hadi olsun en fazla 170km fazlası rampa aşşağı mümkün ancak.Motorun top speedi hakkaten yok.40 dişli ile düz yolda 8 bin deviri geçemessiniz.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:02 ----------

O vites düşme işini şu anda da 6.viteste düşük hızdaysam yapmak durumunda kalıyorum zaten, o konuda sıkıntı olmaz.
Bu durumda hiç 42 ile uğraşmayıp direkt 40T yapayım ben de o zaman. Çünkü benim bu motorla ilgili şu anda tek yakınmam titreşim, özellikle de aynalardaki ve ayak peglerindeki titreşim. Başka en ufak bir derdim yok. Bu haliyle bile işe git gel'de çokça yormuyor, ama iş dışında uzun kullanınca akşam yorgunluğu fark ediyorum. Mesela bugün işlerim vardır, bir kaç farklı yere gittim, şu an ciddi yorgunum ayaklardaki titreşimden.

Yoruyor adamı.Su götürmez bir gerçek.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:04 ----------

Genel olarakda güzel bir motor dominar 400.100 km git gel için çok iyi.İhtiyaç halinde uzuyor.Ben pulsarla 140km geçemiyordum.140 ile giden araçları sollayamıyordum.Canımı çok sıkıyordu.Bağzı şöförler sanki inat eder gibi 140 sabit giderlerdi.Dominar ile öyle değil.Bastımmı gidiyorum.Yalan olmasın tam hatırlamıyorum en son 167 km hızı görmüştüm.O hızla giden çok nadir araç var.Sollaman gerektiğinde rahatlıkla sollayabiliyorsun.
 
Katılım
19 Kas 2017
Mesajlar
2,187
Hadi olsun en fazla 170km fazlası rampa aşşağı mümkün ancak.Motorun top speedi hakkaten yok.40 dişli ile düz yolda 8 bin deviri geçemessiniz.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:02 ----------



Yoruyor adamı.Su götürmez bir gerçek.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:04 ----------

Genel olarakda güzel bir motor dominar 400.100 km git gel için çok iyi.İhtiyaç halinde uzuyor.Ben pulsarla 140km geçemiyordum.140 ile giden araçları sollayamıyordum.Canımı çok sıkıyordu.Bağzı şöförler sanki inat eder gibi 140 sabit giderlerdi.Dominar ile öyle değil.Bastımmı gidiyorum.Yalan olmasın tam hatırlamıyorum en son 167 km hızı görmüştüm.O hızla giden çok nadir araç var.Sollaman gerektiğinde rahatlıkla sollayabiliyorsun.

ben top speed i düşürür diye düşünüyordum 40 yapmak için bir engel yok o zaman
 
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
Top speedi yükseltiyor. Alttan dolu dolu getirirsen deviri fırlıyor alet. 160km/sa hızda rpm limit ışığı yanmıyor ki bende 163km/sa de yanıyor ve onu görebilmek için hafif meyilli yol gerekiyordu. Bugün iki motorduk ve o yüzden fırlayamadım ama benim için vites aralarının uzaması bile başlı başına yeter. Ayrıca 120km/sa ile giderkende aynadan arkada ne olup bittiğini görmek de paha biçilemez.
 
Katılım
19 Kas 2017
Mesajlar
2,187
Top speedi yükseltiyor. Alttan dolu dolu getirirsen deviri fırlıyor alet. 160km/sa hızda rpm limit ışığı yanmıyor ki bende 163km/sa de yanıyor ve onu görebilmek için hafif meyilli yol gerekiyordu. Bugün iki motorduk ve o yüzden fırlayamadım ama benim için vites aralarının uzaması bile başlı başına yeter. Ayrıca 120km/sa ile giderkende aynadan arkada ne olup bittiğini görmek de paha biçilemez.

hocam iyice test etde olmadı bende yaptırıyım bi ara
 
Katılım
11 Eki 2017
Mesajlar
71
hocam beşiktaştan sarıyer istikametine gider gibi gidersek buraya nasıl çıkabiliyoruz? baltalimanının oradan sarıyer tünele çıkan bir yol var oradanmı acaba

Sarıyer yolunda kilyos istikametine saparsanız biraz bahçeköy havası alıp bu yola çıkabilirsiniz hocam :) Yolun adı sarıyer rumeli feneri yolu diye geçiyor haritadan da en uygun yolu seçebilirsiniz. Kesinlikle tavsiye ederim :)
 
Katılım
19 Kas 2017
Mesajlar
2,187
Sarıyer yolunda kilyos istikametine saparsanız biraz bahçeköy havası alıp bu yola çıkabilirsiniz hocam :) Yolun adı sarıyer rumeli feneri yolu diye geçiyor haritadan da en uygun yolu seçebilirsiniz. Kesinlikle tavsiye ederim :)

bahçeköyden geçip kemerburgaz yoluna devam etmiştim çok keyifliydi rumeli fenerine gidicem mutlaka :)
 
Katılım
21 Ağu 2016
Mesajlar
1,008
Dediğim gibi anca hafta sonu ama 2.viteste 80, 3.viteste sanıyorsam 100 yapıyordu alet :thumright

Normal hali ile 3. Viteste 94 km hız yapıyor aşağı yukarı. 4. Vites de 119 km. Bugün biraz bastım ve 155'e kadar çıktım ve daha fazla sürdürmedim. Güzel ivmeleniyor ama. Standart dişli ile 120 km hızda aynadan herşey çift görünüyor. Benim için tek titreşim totoda hissettiğim titreşim. Gidon ve ayak peglerinde rahatsız eden bir durum yok. Sele ile ilgili bir şeyler yapabilirsem çok memnunum motordan. Sadece vitesler biz kemikli geçiyor. Onu da bir dahaki bakımda motul yağ ile denemeyi düşünüyorum. Pulsar'da bu şekilde vites yumuşuyordu.
 
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
Sabah basamam trafik var, akşam basamam gene öyle. Mecbur haftasonunu bekleyeceğiz nedir? Ne değildir? die. Şimdilik ben halimden memnundum. Özellikle 120'de aynalar çift gösteriyor mu acaba die baktım. Ha gazlanırsam hafta sonu belki sonunda uçmakdereye giderim. Kim bilir belki üstümden bir de kuş geçer :queen:
 
Katılım
18 Tem 2017
Mesajlar
505
CF De titreşim vardır diyen arkadaşım sen hiç 400nk kullandım mı acaba?

Satma nedenim benim devamlı motosiklet değiştirme isteğimle alakalı bir durum benim açtığım konulara bakarsanız 7 ayda 4 motor kullandım.

CF motodan önceki motorum r25ti onuda 2 ay kullandım. Öncelikle r25ten daha atik ve daha hızlı bence hızı kıyaslanamaz.Ben r25 ile 173 yaptığım yolda 400nk ile 183 yaptım üstelik naked makina.

Üstelik titreşim r25ten daha az 110km ye kadar. 110dan sonrası r25ten çok az daha yüksek fakat 110a kadar hiçbir yeri titremiyor nerdeyse. Titreşim beni rahatsız eder duke250 yi değiştirmeme sebep oldu hızlanmasıyla beraber 400nk da titreşimden yana hiçbir sıkıntım olmadı.
Değiştirme için iki sebebim var birisi artçı diğeri dediğim gibi yeni tatlar almak :D

Hala alamadım ben a ehliyet yoksa bakardım fazera aklımda hep çok beğeniyorum :D
 
Katılım
19 Kas 2017
Mesajlar
2,187
Sabah basamam trafik var, akşam basamam gene öyle. Mecbur haftasonunu bekleyeceğiz nedir? Ne değildir? die. Şimdilik ben halimden memnundum. Özellikle 120'de aynalar çift gösteriyor mu acaba die baktım. Ha gazlanırsam hafta sonu belki sonunda uçmakdereye giderim. Kim bilir belki üstümden bir de kuş geçer :queen:

benide al gidersen alçıyı çıkardım ben bugün :)
 
Katılım
10 Ara 2006
Mesajlar
1,444
Benim baştan beri motorla ilgili tek sıkıntım var o da titreşim, bilhassa da aynalardaki titreşim. 40t dişli bunu bitimişse hele de 120km gibi hızlarda, ben 2500 ara bakımda bu dişliyi taktırırım arkadaş. Zaten motorun en güzel yanı alt devirde başka motorla yapacağın hızı yapması.Titreşimi de halledersem işte o zaman iyi ki 250cc filan almamışım dedirtir bana, ki fiyatı ile dedirtti zaten.
Merakım sadece şu 42 takılsa titreşimde yine iyileşme olmaz mı hem torku da fazla yitirmemiş olur. Servis de 42 takarız rahatlar deyince merak ettim. Ama zırt pırt da dişli değişmek istemiyorum açıkçası.Yani asıl faydayı 40 verecekse baştan bi kere onu takıp yola devam edelim.
 
Son düzenleme:
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
Son durum. Abi değiştirmeyin. Çok gaza getiriyor. Oğlum dur , oğlum yapma, oğluma,oğlum,öğ... die gidiyorum. Tutamıyorum aleti.
 
Katılım
10 Ara 2006
Mesajlar
1,444
Baymoto'da test ettiğim motorda da dişli değişimi yapılmıştı, deli gibi gidiyordu motor.

Yalnız, test ettiğimiz aynı motorsa deli gibi gidiyor ama deli gibi de titriyordu. :)
Üzerinde kaç dişli vardı bilmiyorum ama bakımda benimkiyle yan yana idi dişlisi daha küçüktü çap olarak.

Benim motordaki durum sanki 42 dişli bile olsa motor rahatlayacak gibi. Yani bakım sonrası nispeten rahatladı bir de dişli biraz daha rahatlatsa iş bitecek tadından yenmeyecek. Bu dişli değişimlerinin neredeyse hepsini deneyen bir kdiner arkadaşımız var bildiğim. O okursa 40 mı 42 mi hangisi hangi kullanıcıya gider hangisi titreşimi ne hale sokar en iyi o yorumlar sanırım. 40'ı anladık ciddi rahatlatıyor, benim merakım hani 42 olsa arada çok bariz bir fark mı olur, yani titreşimi o kadar rahatlatmaz mı 42 dişli?

Bir de bu dişli değişimlerinin ileride negatif bir getirisi olur mu? Mesela orjinal dişliye göre ömrü nedir, orjinalle aynı metalden midir? Yoksa daha mı uyduruktur v.s v.s?
Ben her halükarda dişliyi değişeceğim için ısrarla sorup duruyorum bu mevzuları. :)
Bu arada birazdan işe gideceğim, bugün benim Domi 1000'km'yi devirecek.:)

EDİT:
Dün Oktay Motor'a mail atmıştım bu dişli konusunda, şöyle cevap dönülmüş:
"42 diş %20, 40 diş %35 net olarak motoru rahatlatır. Konfor ve yakıt tasarrufu sağlar" denmiş.
Bu durumda ben de 40 diş olarak değişeceğim demektir. Angrypower'da çok olumlu geri bildirim veriyor çünkü.
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst