Bajaj Bajaj Dominar 400 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
10 Eki 2017
Mesajlar
1,413
Motosikleti
Ns200
Arkadaşlar merhaba yeni motor alma arefesindeyim. 400Nk vardı sırf motor değiştirmek için satıyorum aslında memnunum fakat artçı için ideal bir motor değil bir de bende devamlı motosiklet değiştirme hastalığı var. Şuana kadar hepsini en fazla 2 ay kullandım.

Titreşim konusu ne alemde motorda duke250 vardı bende onun ayaklarında çok vardı. Onu kullanan var mı kıyaslama yapabilecek? Bide artçı konforu nasıldır?

Duke250 yi sadece testte yarım saat sürdüm, titreşim neredeyse aynı dominarla. ben ayaklarda değil elcik ve depoda hissediyorum daha çok. Artçı yarım saat falan almışımdır herhangi bir şikayetleri olmadı. Rahat mı dediğimde hee rahat dediler ama süre uzarsa sıkıntı yaratır diye tahmin ediyorum.
 
Katılım
10 Ara 2006
Mesajlar
1,444
Arkadaşlar merhaba yeni motor alma arefesindeyim. 400Nk vardı sırf motor değiştirmek için satıyorum aslında memnunum fakat artçı için ideal bir motor değil bir de bende devamlı motosiklet değiştirme hastalığı var. Şuana kadar hepsini en fazla 2 ay kullandım.

Titreşim konusu ne alemde motorda duke250 vardı bende onun ayaklarında çok vardı. Onu kullanan var mı kıyaslama yapabilecek? Bide artçı konforu nasıldır?

Hocam ne yaptın, 2 ayda bir motor mu değişilir yahu, daha o motoru tam anlayamadan satıyorsun demektir bu.:) Hiç değilse bir yaz kullan motorun nedir ne değildir'ini anla en azından.
Dominarda titreşim var, ayaklarda da var. Titreşimi dert eden için sorun olur. Ben de ufak ufak alışmaya çalışıyorum, çünkü ilk kez bu seviyede titreşimli bir alet kullanıyorum. Ben de 1 saat denemiştim Duke'u, Duke 250'deki titreşime benziyor ama sanki Duke'te biraz daha az gibiydi. Gazı açtığında gelen güç duke'tekiyle benzer geldi bana. Ama genel konfor olarak bakarsan Duke 250'den daha rahat bir motor bunu net söyleyebilirim. ben duke 250'den inip önceki motorum pulsarns150'nin üstüne binince dünya varmış demiştim, ama dominar'da öyle demiyorum hatta daha rahat pulsar'dan kasa olarak. Ama titreşimi ns150'den açık ara fazla geldi bana.
Motorun gidişi sürüşü dengesi ise gayet iyi. Ben titreşime rağmen giderek sevmeye başladım Dominarımı, hatta az sonra bir kaç işimi görmek için yine bineceğim sırtına.
 
Son düzenleme:
Katılım
18 Tem 2017
Mesajlar
505
Teşekkürler cevaplar için. Duke 250 kadar varsa hatta daha fazlaysa benim için sorun olacak sanırım. Evet malesef dayanamayıp değiştiriyorum devamlı. :)
 
Katılım
10 Ara 2006
Mesajlar
1,444
Benim motor 950 km oldu bugün. 2500km'yi bir an evvel doldurup şu 42 dişli işine girecem, sonucunu merak ediyorum. Haziranda dişli değişecek gibi bu gidişle. 1 ay dolmadan 1000 km olmak üzere çünkü. 2500 km oldu mu servisin yolunu tutarım. Hem bir ara yağ değişimi hem de arkaya 42 dişli yapılır serviste. Umudum dişli değişimi ile motorun biraz daha rahatlaması umarım beklediğimi verir. Sabırla 1500 km daha orjinal dişliyle sürmeye devam. Bu arada bugün dikkatimi çeken şey iyiden iyiye ayaklıklardaki titreşimin elciklerden daha fazla hissediliyor oluşu oldu. Hani aynalar titremese gidondaki titreşim hatıra gelmeyecek neredeyse, ama ayaklıklar onun 2 katı hissettiriyor maşallah. :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:18 ----------

Teşekkürler cevaplar için. Duke 250 kadar varsa hatta daha fazlaysa benim için sorun olacak sanırım. Evet malesef dayanamayıp değiştiriyorum devamlı. :)

CFMoto'yu çok kısa sürede değişmişsiniz anladığım kadarıyla, sebep sadece artçı sıkıntısı mı, yoksa başka sebepler de var mı?
 
Katılım
19 Kas 2017
Mesajlar
2,187
Benim motor 950 km oldu bugün. 2500km'yi bir an evvel doldurup şu 42 dişli işine girecem, sonucunu merak ediyorum. Haziranda dişli değişecek gibi bu gidişle. 1 ay dolmadan 1000 km olmak üzere çünkü. 2500 km oldu mu servisin yolunu tutarım. Hem bir ara yağ değişimi hem de arkaya 42 dişli yapılır serviste. Umudum dişli değişimi ile motorun biraz daha rahatlaması umarım beklediğimi verir. Sabırla 1500 km daha orjinal dişliyle sürmeye devam. Bu arada bugün dikkatimi çeken şey iyiden iyiye ayaklıklardaki titreşimin elciklerden daha fazla hissediliyor oluşu oldu. Hani aynalar titremese gidondaki titreşim hatıra gelmeyecek neredeyse, ama ayaklıklar onun 2 katı hissettiriyor maşallah. :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:18 ----------



CFMoto'yu çok kısa sürede değişmişsiniz anladığım kadarıyla, sebep sadece artçı sıkıntısı mı, yoksa başka sebepler de var mı?

cf motoda aynı titreşimin olduğunu düşünüyorum bence test edip öyle karar verin
 
Katılım
10 Eki 2017
Mesajlar
1,413
Motosikleti
Ns200
İyice alıştım derken yatırıyordum motoru :) Üst devirlere bayılıyorum

 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
13 Ağu 2017
Mesajlar
2,510
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Teşekkürler cevaplar için. Duke 250 kadar varsa hatta daha fazlaysa benim için sorun olacak sanırım. Evet malesef dayanamayıp değiştiriyorum devamlı. :)

Kardeşim eğer şu sıra motor değiştirmeyi ve artçı konforunu düşünüyorsan temiz bi fz6 fazer bul ardına bakma. S2 olursa tadından yenmez.
 
Katılım
11 Eki 2017
Mesajlar
71
Boyun düzleşmem için ilgilenen arkadaşlara çok teşekkür ederim. Boyun kaslarımı güçlendirdiğim taktirde pek sıkıntı olmayacağını öğrendim ama yine de araştırmaya devam edeceğim tedbiri elden bırakmak yok :)

Bir video da benden gelsin; rumeli kalesi yolculuğumdan kesitler,istanbuldaki arkadaşlara tavsiye ederim çok güzel virajlar var , stok lastikleri de test etme imkanı buluyorum.

https://www.youtube.com/watch?v=GUKlK0e08lU&feature=youtu.be
 
Katılım
19 Kas 2017
Mesajlar
2,187
Boyun düzleşmem için ilgilenen arkadaşlara çok teşekkür ederim. Boyun kaslarımı güçlendirdiğim taktirde pek sıkıntı olmayacağını öğrendim ama yine de araştırmaya devam edeceğim tedbiri elden bırakmak yok :)

Bir video da benden gelsin; rumeli kalesi yolculuğumdan kesitler,istanbuldaki arkadaşlara tavsiye ederim çok güzel virajlar var , stok lastikleri de test etme imkanı buluyorum.

https://www.youtube.com/watch?v=GUKlK0e08lU&feature=youtu.be

hocam beşiktaştan sarıyer istikametine gider gibi gidersek buraya nasıl çıkabiliyoruz? baltalimanının oradan sarıyer tünele çıkan bir yol var oradanmı acaba
 
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
Evet. Bugün 5000km bakımına girdim 4552km de. Arka dişliyi 40t ile değiştirdim. Sonuç 120km/sa de aynalar titremiyor. Motorlar 5.vites 150 yapınca daha kesiciye girmiyor ama kırmızı ışık yanıyor. 6.vites 160’ta rpm limit ışığı hiç yanmıyor. Deneme işini esas haftasonu yapacağım. Lakin taktırdığıma değdi. Motoru ciddi ciddi değiştirmeyi düşünürken aşık oldum. :cat:
 
Katılım
10 Ara 2006
Mesajlar
1,444
Evet. Bugün 5000km bakımına girdim 4552km de. Arka dişliyi 40t ile değiştirdim. Sonuç 120km/sa de aynalar titremiyor. Motorlar 5.vites 150 yapınca daha kesiciye girmiyor ama kırmızı ışık yanıyor. 6.vites 160’ta rpm limit ışığı hiç yanmıyor. Deneme işini esas haftasonu yapacağım. Lakin taktırdığıma değdi. Motoru ciddi ciddi değiştirmeyi düşünürken aşık oldum. :cat:

Bu durumda 42 değil 40 dişli mi yaptırmalı yani ne dersin? bana servis 42 yaparız dedi ama, sen de şimdi oktay usta gibi 40'ı başarılı bulunca düşüneyazdım.:silent:
Bu arada bütün mesele bir dişli değişiminde miymiş yani. Beni de heveslendirdin şimdi. Dediğin gibi olacaksa beni de aşık edebilir kendisine, şu an halen flörtleşiyoruz çünkü daha aşk durumu yok. :cherry:

-----------------

Virajlı güzel asfaltlı yol arayan arkadaşlara ben de Darlık Teke yolunu ısrarla tavsiye ederim. Adeta viraj okulu gibi, asfaltı da gayet başarılı. Rumeli feneri yolu da Anadolu feneri yolu da benzer şekilde güzel yollar. Ne hikmetse İBB nerede az kullanılan yol var oraya sanki motorcular için harika asfalt döküyor. Darlık yolu için Barkın da benzer bir yorum yapmıştı bir videosunda. Hatta viraj videosunu ve daha pek çoklarını da o yolda çekmişti kendisi. Tavsiye ederim. Şile'ye gider gibi gidilip Darlık Teke istikametine sapılıyor. Darlık'ta bir mesire yeri de var, mola verilip bir çay içilebilir.
Ben Kartal'dan ters istikametten yani İstanbulpark - Göçbeyli köyü üzerinden gidiyorum, yani neredeyse otoyolla hiç işim olmuyor, acayip zevkli bir güzergah. Gidiş dönüş 2 kez 100 küsur km yapınca motor bugünkü sürüşümle birlikte 1 ayı dolmadan 950 km'yi buldu. :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:28 ----------

Bu arada merak ettiğim bir şey var, sizler ilk 2000km'de belli bir devir üstünde yani 9000devirden önce RPM limit lambasının yandığını söylüyordunuz sanırım, yanılıyor muyum? ben bir kaç kez üst devirleri denedim ama hiç lamba filan yanmadı ben de?:silent:
 
Son düzenleme:
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
Bu durumda 42 değil 40 dişli mi yaptırmalı yani ne dersin? bana servis 42 yaparız dedi ama, sen de şimdi oktay usta gibi 40'ı başarılı bulunca düşüneyazdım.:silent:
Bu arada bütün mesele bir dişli değişiminde miymiş yani. Beni de heveslendirdin şimdi. Dediğin gibi olacaksa beni de aşık edebilir kendisine, şu an halen flörtleşiyoruz çünkü daha aşk durumu yok. :cherry:

Şu kadar söyleyeyim herşey çok değişti. Gidişi, uzaması, vitesi daha geç atmak, sürekli sanki 1vites daha yükseltmeliyim algısı falan hepsi değişti. Ha şimdilik stop ettiriyorum. Elim alışınca o da değişir. Ki sende benim gibi uzun yol yapıyorsun resmen işe git,gel. Bize bu lazımmış hocam :) Oktay Usta'nın yanına bir git uğra istersen. Titreşimden giderken küfür ediyordum. Bu ne böyle yeter yahu die. Dönerken la bu titremiyor muydu? Noldu? Demeye başladım. 120'de özellikle aynalara baktım. Titremiyorlardı 6.viteste.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:42 ----------

Bu arada merak ettiğim bir şey var, sizler ilk 2000km'de belli bir devir üstünde yani 9000devirden önce RPM limit lambasının yandığını söylüyordunuz sanırım, yanılıyor muyum? ben bir kaç kez üst devirleri denedim ama hiç lamba filan yanmadı ben de?:silent:

6000rpm'de göz kırpmaya, 7000rpm'de full yanmıyor başlıyor ama kesiciye girmiyor. Tecrübe ile sabit.
 
Katılım
10 Ara 2006
Mesajlar
1,444
Şu kadar söyleyeyim herşey çok değişti. Gidişi, uzaması, vitesi daha geç atmak, sürekli sanki 1vites daha yükseltmeliyim algısı falan hepsi değişti. Ha şimdilik stop ettiriyorum. Elim alışınca o da değişir. Ki sende benim gibi uzun yol yapıyorsun resmen işe git,gel. Bize bu lazımmış hocam :) Oktay Usta'nın yanına bir git uğra istersen. Titreşimden giderken küfür ediyordum. Bu ne böyle yeter yahu die. Dönerken la bu titremiyor muydu? Noldu? Demeye başladım. 120'de özellikle aynalara baktım. Titremiyorlardı 6.viteste.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:42 ----------


Ne diyorsuuun. 2000km'yi filan bekletmeyecen yollatacan beni şimdi oraya kardeş.:)
Gerçekten bu kadar fark etti mi yav?
Tork mevzusu ne durumda acaba? Bariz bir azalma var mı? Yani 40 'da tork kaybı ciddi mi 42 mi daha uygun? Yoksa 40 tamam mıdır? Gerçi dediğine göre 40 işi çözmüş görünüyor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:46 ----------

6000rpm'de göz kırpmaya, 7000rpm'de full yanmıyor başlıyor ama kesiciye girmiyor. Tecrübe ile sabit.

Yarın işe giderken bir daha deneyecem ama ben de bu dediklerin olmuyor yahu? Dur yarın bir daha bakayım 6000 üstüen çok nadir çıktım ama yandığını görmedim hiç, ben mi fark etmedim nedir?
 
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
Şöyle bişey var ben 1250km'ye kadar neredeyse hiç zorlamadım. max 10sn sollamalarda 110'u geçmedim. Gözüm sürekli devir saatindeydi. Oktay Usta 1250km dişini sıkmışsın tadını çıkart artık dedikten sonra başladım apaçiliğe. Tekirdağ dönüşü 1800-1900km lerde bir araba ile kafa kafaya kalkmıştık. 144'te kalmıştı makine. Daha fazla basamıyordu. Son 500km'yi falan bulunca yolunu veriyordum coşkuyu. Lakin çok sabrettim o zamana kadar.

İllaki tork kaybı var 40t'de. Zaten Oktay Usta'da diyor. Tork düşüyor die titreme azalıyor die. Lakin tek kişide pek bir sorun çıkarmıyor. Fakat ben ne kampa gider çanta takarım, ne de arkama adam/hatun alırım. Benim ekipmanlı halim 100kg kadar geliyor. Öyle sürüyorum.
 
Katılım
10 Ara 2006
Mesajlar
1,444
Şöyle bişey var ben 1250km'ye kadar neredeyse hiç zorlamadım. max 10sn sollamalarda 110'u geçmedim. Gözüm sürekli devir saatindeydi. Oktay Usta 1250km dişini sıkmışsın tadını çıkart artık dedikten sonra başladım apaçiliğe. Tekirdağ dönüşü 1800-1900km lerde bir araba ile kafa kafaya kalkmıştık. 144'te kalmıştı makine. Daha fazla basamıyordu. Son 500km'yi falan bulunca yolunu veriyordum coşkuyu. Lakin çok sabrettim o zamana kadar.

İllaki tork kaybı var 40t'de. Zaten Oktay Usta'da diyor. Tork düşüyor die titreme azalıyor die. Lakin tek kişide pek bir sorun çıkarmıyor. Fakat ben ne kampa gider çanta takarım, ne de arkama adam/hatun alırım. Benim ekipmanlı halim 100kg kadar geliyor. Öyle sürüyorum.

Ben de tek kişi sürüyorum, eşimle şu son 2.5 yılda hiç birlikte binmedik motora, çünkü ne buna vaktimiz oluyor ne de fırsatımız, çocuk dolayısıyla. Ben motoru sadece işe git gele ve evdeyken de işlerimi görmeye kullanıyorum yani benim için esasen ulaşım aracı, ikinci otomobil yerine daha ekonomik çözüm kısaca. Çok nadiren sağa sola gidiyorum gezme amaçlı. mesela önceki motorda 2.5 yıl 17.650km içinde 2 ya da 3 kez yaptım bunu sadece. Dominarda alışayım diye şu ara 2 kez Darlık yoluna gittim. Bana baymoto arkayı 42 yaparız rahatlar ama 2000km kullan motor açılsın biraz dedi. Bakalım şu kalan 1000 km'yi de bir doldurayım, dediğin gibiyse ben de 42 yerine 40 dişli yaptırırım.
Servisim baymoto, orada da bu konuyu konuşurum böyle böyle imiş diye orada yaptırırım. Oktay ustanın yeri bana çok uzak. Ama gerekirse orada da gidip yaptırabilirim. Dediğin kadar fark ediyorsa çok iyiymiş.
ben sadece arka çanta ve ön cam taşıyorum, arka çantamda da en dolu halinde malzemelerimin olduğu bir sırt çantam oluyor, kamp mamp istesem de gidemem zaten iş güç ve çocuk dolayısıyla.
 
Son düzenleme:
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
Ben 4552km de taktım. Bir bekle motor gerçekten açılsın. En az 2000km yap hocam. Motoruda en az 1250km'ye kadar zorlama. Sonra bunun mükafatını çok alırsın. Oktay Usta benim motoru test ettiğinde çok hoşuna gitmişti. Tabi ben hep şusu var busu var bence bozuk die gidiyordum :p Bugünden sonra sıfır sorun die bakıyorum. Halen sağa çekiyor gibi geliyor ama o egzoz'a taktığımdan olabilir.
 
Katılım
10 Ara 2006
Mesajlar
1,444
Ben 4552km de taktım. Bir bekle motor gerçekten açılsın. En az 2000km yap hocam. Motoruda en az 1250km'ye kadar zorlama. Sonra bunun mükafatını çok alırsın. Oktay Usta benim motoru test ettiğinde çok hoşuna gitmişti. Tabi ben hep şusu var busu var bence bozuk die gidiyordum :p Bugünden sonra sıfır sorun die bakıyorum. Halen sağa çekiyor gibi geliyor ama o egzoz'a taktığımdan olabilir.

Yok motoru hiç zorlayan biri değilimdir. Şu anda rodaj sonrası 6000 devre bile çıkmadan kullanıyorum, çok nadiren o da bir aracı acil geçmek için 6000 üstünü gördüm şu ana kadar ve çok kısa o da. Ben de açıkçası 2500 km yapmadan değişmeyeyim diyorum, hem motor biraz daha açılsın hem de o km'de ara yağ değişimi de yaptıracağım. Valla 5000'e kadar ben sabredemeyeceğim bu haliyle kardeş. O kadar titreşime alışkın biri değilim, bir de işe git gele kullanınca aynalar ciddi önemli benim için, gece dönerken aynalarda araç farlarının biribirine girdiğini görmek can sıkıcı oluyor. Yoksa sakin sakin 90 - 110 gibi hızlarda süren biriyimdir, yaşça da çokça çılgınlık, top speed heveslerinde değilim artık, ki daha gençken de değildim.
Ama sevindim sonucun bu kadar pozitif olmasına. 2500km'yi iple çekeceğim, şu an itibariyle 1550 km bu hevesle süreceğim dominarı cidden.
Gerçekten dediğin kadar fark ederse ben ilk planım olan Dominarla emekliliğe yürüme işini yaparım muhtemelen. Çünkü hep söylüyorum bu motoru İstanbul'dan emekli olup göçmeden önceki son motor olur düşüncesi ile aldım. 4 - 5 yıl kullanmak amaçlı. Bakalım sabırla bekleyeceğim ben de.
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst