Bajaj Bajaj Dominar 400 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
30 Eki 2016
Mesajlar
3,351
Gidilmez değil gidilir biraz yanlış anlattım galiba.ss ler gibi değil nakedlar çok yorar adamı yüksek hızlar 15dk da bir mola vermek zorunda kalırsın.kolların uyusur boynun ağrır oturuş pozisyonundan dolayı çok afedersin toto acır. Çünki sürüş amacı yüksek hızlar ile uzun mesafe yollar için değildir.kısa mesafede aralardan kolay sıyrılmaktır.atiktir kıvraktır. Mt03 mt 07 inazuma ve son olarak tnt25 kullandım. Mt07 den inmemim sebebi meret bas bas dedikçe benim hertarafımın ağrımasıydı:) 160 vururken bile kafamı öne basmak için ayrıca enerji harcardım.ha benellim şu anda 130 gördünmü titreşim yapıyor ve dahada yoruyor. Amacım hız değil ben naked severim ilk aldığım motorda naked idi son da naked olucak.şehir içi performansları beni kendimden aldığı için naked kullanırım.mt07den sonra ise anlafımki bana yüksek cc olmuyo basacak yer için devamlı geziyordum oda cebe ve vücuduma zarar olduğundan tekrar 250 ye döndüm. Ha basarsın tabi basarsın ama yazık vücuduna.ama bu aractan daha azlasını beklemeyin.aerodinamik yapısı ve zincir dişli ve tork yapısı yüzünden mutlaka aynı değerdeki ss lere göre yavaş kalacaktır

Serdar bey zaten sadece sizin için yazmadım mesajımı. Kalp kırdıysam özür dilerim. Geçtiğimiz sayfalarda da yazdım. Elin çinlileri gezi/seyehat motoru bu diye tanıtıyorlar ona kıl oluyorum. Seyehat motoru dediğin naked olmaz zaten :)

Hangi motor olursa olsun otobanda günümüzde kamyonlar bile 120 ile gidiyor. İstanbul'dan Ankara'ya fuar dönüşü Vito ile 130-140'tan aşağı düşmeden geliyoruz. Otobanlar'da kimse 90 ile falan gitmiyor. Bu motor 130-140'ta bağırıyor zaten 125'ten sonra biraz eli ayağı çekiliyor. ilk hız denemesi videolarında 150'yi motor zor görüyor. Zaten o videolardan sonra hala video gelmedi. Eğer bu hız değerler ile gelirse otobanda üzer adamı. Dediğim tek şey bu aslında.
Zaten bu pazar bildiğim kadarı ile Antalya'da bayi toplantısı var diye biliyorum. Birileri denerse görürüz :)

Ayrıca şahsi fikrim bu motorun yazılım ile kısıtlı olmasının sebebi SS400'e engel olmamak :)
 
Katılım
27 Eyl 2016
Mesajlar
76
Serdar bey zaten sadece sizin için yazmadım mesajımı. Kalp kırdıysam özür dilerim. Geçtiğimiz sayfalarda da yazdım. Elin çinlileri gezi/seyehat motoru bu diye tanıtıyorlar ona kıl oluyorum. Seyehat motoru dediğin naked olmaz zaten :)

Hangi motor olursa olsun otobanda günümüzde kamyonlar bile 120 ile gidiyor. İstanbul'dan Ankara'ya fuar dönüşü Vito ile 130-140'tan aşağı düşmeden geliyoruz. Otobanlar'da kimse 90 ile falan gitmiyor. Bu motor 130-140'ta bağırıyor zaten 125'ten sonra biraz eli ayağı çekiliyor. ilk hız denemesi videolarında 150'yi motor zor görüyor. Zaten o videolardan sonra hala video gelmedi. Eğer bu hız değerler ile gelirse otobanda üzer adamı. Dediğim tek şey bu aslında.
Zaten bu pazar bildiğim kadarı ile Antalya'da bayi toplantısı var diye biliyorum. Birileri denerse görürüz :)

Ayrıca şahsi fikrim bu motorun yazılım ile kısıtlı olmasının sebebi SS400'e engel olmamak :)

belkide satış stratejisi olabilir yazılımla ve iyi bir egzost ile ortalama 10 hp artabilir ama yinede ohızlara çıkmayalım :) gezi diyenlerde halt etmişler ss e ne derler acaba :)
 
Katılım
30 Eki 2016
Mesajlar
3,351
Motosiklet 1. servis bakımına kadar 9000RPM'e limitli. 1. servis bakımından sonra 10500'e çıkarılacak. Videolarda neden 9000'den yukarısı görülmediği anlaşıldı.
 
Katılım
30 Mar 2014
Mesajlar
573
Motosiklet 1. servis bakımına kadar 9000RPM'e limitli. 1. servis bakımından sonra 10500'e çıkarılacak. Videolarda neden 9000'den yukarısı görülmediği anlaşıldı.

Bak bu önemli bir ayrıntı zira herşeyi değiştirir o ekstra 1500 devir. Bilgiyi nerden aldınız?
 
Katılım
30 Eki 2016
Mesajlar
3,351
Vikas Rachamalla adlı hintli vatandaştan. 0-100 testi yapmıştı geçtiğimiz sayfalarda videosu olması lazım.
 
Katılım
16 Şub 2008
Mesajlar
0
Kimse kusura bakmasım bu polemiğe girmek istemiyorum ama arzu ettiğim performans bu motrda şuanki videolarda yok.Gerçi motoru sürende çok iyi değildi.Asıl performansı ülkemize geldiğinde belli olacak.Ben sollamalarda 170 kadar çıksın isterdim.İstemeyenlerde isterdi muhakkak.İstemem yan cebime koy.Pulsar 200 ns performansında bir motoru neden alayım.Ben diyorumki bana neden verin pulsarı satayım bunu alayım ama o nedenlerin hiçbiri görünen o köyde yok malesef.Bu performans ile 14 bine satsalarda almam bu motoru.Hem vergi dilimim değişecek hemde halihazırdaki motorumla aynı performansı alacağım.Yok böyle birşey.Pulsarda 135 km hıza ulaşıyorum ama bağzı deyuslar sıkıştırdığında kaçmak istiyorum pulsarın gücü buna yetmiyor.Verdiğim para bindiğim motor fazlasını hak ediyor kaliteli güzel hoş bir motor pulsar.Amma velakin dominar değil.Bu motora toz kondurmayanlar bu motor ülkeye geldiğinde alır test eder videolar çeker bizde burdan izleriz.İnşallah ben yanılıyorumdur ki yanılmak istiyorum çünki böyle bir motor istiyorum.Ama pulsar 200 ns performansında değil.

Top speed olayında fizik kanunları nasıl işler bunu bilmediğimiz için son süratte amma düşükmüş, yürümüyor, o güce hız az, o fiyata o hız az gibi yorumlar başı çekiyor.

Daha iyi anlaşılması için otomobillerden örnek vereceğim. spor arabalardan, konumuz top speed:) Şimdi rakamların oranlaranıa iyi bakalım. saatte 250 km hıza çıkmak için gereken güç 250 beygir. örnek S2000 honda 240 hp güç 240-250 km/s son hız(GPS)

honda-s2000-dead-after-2009-photo-255239-s-429x262.jpg


Saatte 300 km hız için gereken tam 500 beygir. örnek ferrari F430 500 beygir 300 km/s son hız(GPS)

ferrari-f430.jpg


Saatte 350 km hız için gereken güç 750 beygir. Lamborghini aventador LP750 supervolace. 750 beygir 350 km/s son hız

hqdefault.jpg


saate 400 km hız için gerekn güç ise tam 1000 beygir. Bugatti weyron 1001 beygir 400 km/s son hız.

2006-bugatti-veyron-164-road-test-review-car-and-driver-photo-9031-s-450x274.jpg


yani 250 hız için 250 beygir yeterken bir 250 beygir daha güç eklersek hız 500'e değilde 300 km ye ulaşabiliyor. diğer bir deyişle 250 km/s ten sonra her 50 km/s hız için 250 beygir daha gerekiyor.

motorda da bu böyle. 250 beygir 500 beygir örneğindeki gibi 25 hp lik cbr250 ile 50 hp lik cbr500 arasında son sürat 165 e 190 oluyor. halbuki güç iki katına çıkmıştı. ama iki motor yanyana kalktıktan 30-40 saniye sonra CBR500 plakası okunmayacak kadar uzamış oluyor. performans hisside bu zaten

Dominardan tork, çekiş ve konfor beklemek lazım. Hızlı naked isteyenler sollarken 180 km ye çıkmak isteyenler 200 ns ten sonra gücü 3 defa arttırmalı. 75hp MT-07 ye tekabül ediyor:)

Fizik kanunları motorda da otomobilde de değişmiyor. son hız için aşırı yüksek beygir gücü istiyor. 35.5 beygir motora fizik kanunları 150 km anlık 160 km de ıkınarak son hıza müsade ediyor. tork ara hızlanmalarda ve üst viteslerde çekiş olarak devreye girer son hızda neredeyse hiçbir faydası olmaz. Bu motorun son hızı 145 e kadar nispeten iyi çıkıp 160 km düzde limit olan MT-25 le 1'e 1 aynı olacaktır.

Son sürat muhabbeti biter umarım
 
Son düzenleme:
Katılım
30 Eki 2016
Mesajlar
3,351
Böyle bir hesap kesinlikle yok. O zaman McLaren F1 396 km hıza nasıl ulaşıyor diye sorarlar yada modelini hatırlamadığım 725hp Mercedes nasıl 430km hız yapabiliyor.
Son hızı etkileyen dünyaca faktör vardır. Motorun karakteristiği, güç ağırlık oranı, aerodinami ve en önemlisi vites kutusu. Yapılmak istenen ve nasıl olması isteniyorsa öyle tasarlanıyor. Daha düşük beygir gücü ile daha yüksek hız elde edilebilir.

Dominardan beklenen 130-140 ile uzun süre gidebilmek yani motorun limitlerinde gitmemek.
 
Katılım
16 Şub 2008
Mesajlar
0
Böyle bir hesap kesinlikle yok. O zaman McLaren F1 396 km hıza nasıl ulaşıyor diye sorarlar yada modelini hatırlamadığım 725hp Mercedes nasıl 430km hız yapabiliyor.
Son hızı etkileyen dünyaca faktör vardır. Motorun karakteristiği, güç ağırlık oranı, aerodinami ve en önemlisi vites kutusu. Yapılmak istenen ve nasıl olması isteniyorsa öyle tasarlanıyor. Daha düşük beygir gücü ile daha yüksek hız elde edilebilir.

Dominardan beklenen 130-140 ile uzun süre gidebilmek yani motorun limitlerinde gitmemek.

Böyle bir hesap malesef var:mrgreen:

Muhtemelen bu konuda benden oldukça az bilgilisin ve tecrubesizsin... yanlışlarını düzeltiyim ve bazı bilinmeyen ayrıntıları ekliyim:)

McLalren F1 in nardo pistinde yaptığı sürat 386km 396 değil Ama burda dünyanın en iyi en pahalı ve en hızlı üretme iddiasında olan ingilizleri(1996) büyük bir hilesi var. MC laren F1 in gerçek son hızı 350 km/s dir. Nordo da rekor kıran F1 motoru fabrikasyon ayarlarıyla oynanarak(egzoz,hava emiş, yakıt oranı) 750-800 beygir gücündedir. Bu motorda bu potansiyel vardır ama yol araçları için yasaktır(emiyon vs)Normal standart araç diye yutturulur basına ve yıllarca dünyanın en hızlı aracı olarak nam salar. Üreten dünyaya yön veren İngilizler olunca kimse bunu yazamaz. Bütün büyük araç dergileri sadece över.

eğer 396 km hız yaptığına inanıyorsn top gearda weyron ve Mclaren F1 kapışmasını izleme yeterli. yan yana 400 km ye kadar hızlanmaları gerekirken daha 270-280 km bugatti yanından uçarak geçer çünkü gerçek son hızı 400 olan weyron 360-370 kmye kadar ivmesini fazla yitirmez.

ayrıca ferrarinin çokça yaptığı press car diye birşey var. youtube aratırsan olayı daha iyi anlarsın. 570 beygirlik F458 italia yı 650 beygirlik yazılımla en üst limitlerde basın mensuplarına verirler ve kullanan test pilotu hızına hayran kalır. test sonuçları uçuk çıkar 0-100ler 0-300 ler:)

Son sürati etkileyen iki ana unsur vardır. gerisi yüzde 3-5 bile değerleri değiştiremez.biri güç diğeri ayrodinamik unsurdur. super araçların hepsinin ayrodinamisi iyidir. yani bunu sabite yakın alabilirsin. onun için güç farkları asıl farka sebep olur.

Bildiğinin aksine güç ağırlık oranı- motor yapısı- torku vs son sürati değitirmez. 500 beygirlik 1000 kilo araçta 1500 kiloluk araçta aynı son sürate ulaşır ama 1000 kg olan daha önce ulaşır:)

Dominar 400'e dönersek naked motorların ayrodinamsi içler açısı olduğundan bu araçlarda verdiğim daha yüksek sürat için gereken çok daha yüksek güç örneği daha da ciddi bir hal alıyor.

Söylediğim gibi bu motorun son sürati yamaha MT-25 le tamamen aynı. 0-100 de aynı. Ha neyi iyi? yerinden kaldırması ve 0-40 km si daha iyi, yakıtı muhtemelen daha iyi, ara hızlanması üst vites düşük süratlerde gazı cevirince alınan yanıt daha iyi. birde ÖTV si iyi:p
 
Katılım
30 Eki 2016
Mesajlar
3,351
Böyle bir hesap malesef var:mrgreen:

Muhtemelen bu konuda benden oldukça az bilgilisin ve tecrubesizsin... yanlışlarını düzeltiyim ve bazı bilinmeyen ayrıntıları ekliyim:)

McLalren F1 in nardo pistinde yaptığı sürat 386km 396 değil Ama burda dünyanın en iyi en pahalı ve en hızlı üretme iddiasında olan ingilizleri(1996) büyük bir hilesi var. MC laren F1 in gerçek son hızı 350 km/s dir. Nordo da rekor kıran F1 motoru fabrikasyon ayarlarıyla oynanarak(egzoz,hava emiş, yakıt oranı) 750-800 beygir gücündedir. Bu motorda bu potansiyel vardır ama yol araçları için yasaktır(emiyon vs)Normal standart araç diye yutturulur basına ve yıllarca dünyanın en hızlı aracı olarak nam salar. Üreten dünyaya yön veren İngilizler olunca kimse bunu yazamaz. Bütün büyük araç dergileri sadece över.

eğer 396 km hız yaptığına inanıyorsn top gearda weyron ve Mclaren F1 kapışmasını izleme yeterli. yan yana 400 km ye kadar hızlanmaları gerekirken daha 270-280 km bugatti yanından uçarak geçer çünkü gerçek son hızı 400 olan weyron 360-370 kmye kadar ivmesini fazla yitirmez.

ayrıca ferrarinin çokça yaptığı press car diye birşey var. youtube aratırsan olayı daha iyi anlarsın. 570 beygirlik F458 italia yı 650 beygirlik yazılımla en üst limitlerde basın mensuplarına verirler ve kullanan test pilotu hızına hayran kalır. test sonuçları uçuk çıkar 0-100ler 0-300 ler:)

Son sürati etkileyen iki ana unsur vardır. gerisi yüzde 3-5 bile değerleri değiştiremez.biri güç diğeri ayrodinamik unsurdur. super araçların hepsinin ayrodinamisi iyidir. yani bunu sabite yakın alabilirsin. onun için güç farkları asıl farka sebep olur.

Bildiğinin aksine güç ağırlık oranı- motor yapısı- torku vs son sürati değitirmez. 500 beygirlik 1000 kilo araçta 1500 kiloluk araçta aynı son sürate ulaşır ama 1000 kg olan daha önce ulaşır:)

Dominar 400'e dönersek naked motorların ayrodinamsi içler açısı olduğundan bu araçlarda verdiğim daha yüksek sürat için gereken çok daha yüksek güç örneği daha da ciddi bir hal alıyor.

Söylediğim gibi bu motorun son sürati yamaha MT-25 le tamamen aynı. 0-100 de aynı. Ha neyi iyi? yerinden kaldırması ve 0-40 km si daha iyi, yakıtı muhtemelen daha iyi, ara hızlanması üst vites düşük süratlerde gazı cevirince alınan yanıt daha iyi. birde ÖTV si iyi:p

Dediğiniz doğru olabilir McLaren'in hileli olduğunu bilmiyordum. 10 küsür yılı devirdi o test olayı :)
Yalnız Mercedes'e değinmedin :cherry:
 
Katılım
20 Ağu 2005
Mesajlar
7,460
Top spped ile ilgili olarak öncelikle şu bilgiyi vereyim arakadaşlar, bir aracın hızını 2 katına çıkarmak için 8 kat daha fazla güce ihtiyacınız vardır. Hız artışını oransal olarak hesaplayın ve bunun kübünü alın. Örneğin 40 yerine 60 yaparsanız 60/40 = 1.5 kat hızlı gidersiniz ve bunun için de rüzgara karşı 3.375 kat fazla güç harcarsınız. O yüzdendir ki 29 BG olan Hyosung GT250 R 160 - 170 yapar, 79 BG olan tamamen aynı aerodinamiğe sahip GT650R 220 yapar. O güç farkı rüzgar yer bitirir. Bu konuda ne senaryo yazarsanız yazın açıklayabilirim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:39 ----------

Böyle bir hesap malesef var:mrgreen:

Muhtemelen bu konuda benden oldukça az bilgilisin ve tecrubesizsin... yanlışlarını düzeltiyim ve bazı bilinmeyen ayrıntıları ekliyim:)

McLalren F1 in nardo pistinde yaptığı sürat 386km 396 değil Ama burda dünyanın en iyi en pahalı ve en hızlı üretme iddiasında olan ingilizleri(1996) büyük bir hilesi var. MC laren F1 in gerçek son hızı 350 km/s dir. Nordo da rekor kıran F1 motoru fabrikasyon ayarlarıyla oynanarak(egzoz,hava emiş, yakıt oranı) 750-800 beygir gücündedir. Bu motorda bu potansiyel vardır ama yol araçları için yasaktır(emiyon vs)Normal standart araç diye yutturulur basına ve yıllarca dünyanın en hızlı aracı olarak nam salar. Üreten dünyaya yön veren İngilizler olunca kimse bunu yazamaz. Bütün büyük araç dergileri sadece över.

eğer 396 km hız yaptığına inanıyorsn top gearda weyron ve Mclaren F1 kapışmasını izleme yeterli. yan yana 400 km ye kadar hızlanmaları gerekirken daha 270-280 km bugatti yanından uçarak geçer çünkü gerçek son hızı 400 olan weyron 360-370 kmye kadar ivmesini fazla yitirmez.

ayrıca ferrarinin çokça yaptığı press car diye birşey var. youtube aratırsan olayı daha iyi anlarsın. 570 beygirlik F458 italia yı 650 beygirlik yazılımla en üst limitlerde basın mensuplarına verirler ve kullanan test pilotu hızına hayran kalır. test sonuçları uçuk çıkar 0-100ler 0-300 ler:)

Son sürati etkileyen iki ana unsur vardır. gerisi yüzde 3-5 bile değerleri değiştiremez.biri güç diğeri ayrodinamik unsurdur. super araçların hepsinin ayrodinamisi iyidir. yani bunu sabite yakın alabilirsin. onun için güç farkları asıl farka sebep olur.

Bildiğinin aksine güç ağırlık oranı- motor yapısı- torku vs son sürati değitirmez. 500 beygirlik 1000 kilo araçta 1500 kiloluk araçta aynı son sürate ulaşır ama 1000 kg olan daha önce ulaşır:)

Dominar 400'e dönersek naked motorların ayrodinamsi içler açısı olduğundan bu araçlarda verdiğim daha yüksek sürat için gereken çok daha yüksek güç örneği daha da ciddi bir hal alıyor.

Söylediğim gibi bu motorun son sürati yamaha MT-25 le tamamen aynı. 0-100 de aynı. Ha neyi iyi? yerinden kaldırması ve 0-40 km si daha iyi, yakıtı muhtemelen daha iyi, ara hızlanması üst vites düşük süratlerde gazı cevirince alınan yanıt daha iyi. birde ÖTV si iyi:p

Çok iyi açıklamışsın.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:42 ----------

Böyle bir hesap kesinlikle yok. O zaman McLaren F1 396 km hıza nasıl ulaşıyor diye sorarlar yada modelini hatırlamadığım 725hp Mercedes nasıl 430km hız yapabiliyor.
Son hızı etkileyen dünyaca faktör vardır. Motorun karakteristiği, güç ağırlık oranı, aerodinami ve en önemlisi vites kutusu. Yapılmak istenen ve nasıl olması isteniyorsa öyle tasarlanıyor. Daha düşük beygir gücü ile daha yüksek hız elde edilebilir.

Dominardan beklenen 130-140 ile uzun süre gidebilmek yani motorun limitlerinde gitmemek.

Güç/ağırlık oranının hiçbir manası yoktur. Tamamen pazarlama amaçlı hesaplanan bir değerdir. Onun etkili olduğu yer otomobil sporlarıdır çünkü orada bütün araçların şanzımanları performansa yönelik hazırlanmıştır. O yüzden pilotlar devir sonuna dayanmadan vites yükseltmezler.
 
Katılım
27 Eyl 2016
Mesajlar
76
Bunu aprilla rs4de söylemek mümkün değildir 125cc araçtan böyle performans sadece hp ile bağlamamak biraz hatalı olur. Tabi bunu dominara yormuyorum asla yanlış anlaşılmasın aerodinamik dişli oranı tamamen farklı. Amacım sadece topspeed yanlızca ve yanlızca hp ile alakalı değildir demek istedim
 
Son düzenleme:
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
3 Eki 2015
Mesajlar
1,743
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
bu arada evet yukardada biri bahsetmiş ktm lerdede böyle bir durum var.rodaj bakımından sonra 1500 2000 devir arası daha izin veriyor motor.kendini korumaya alıyor rodajdan sonra açılıyor.
 
Katılım
30 Kas 2015
Mesajlar
359
bu arada evet yukardada biri bahsetmiş ktm lerdede böyle bir durum var.rodaj bakımından sonra 1500 2000 devir arası daha izin veriyor motor.kendini korumaya alıyor rodajdan sonra açılıyor.

KTM'lerde böyle bir durum yok, sadece uyarı ışığı erken yanıyor rodaj döneminde ilk bakıma kadar o kadar, rodajdan sonra devir daha da yukarı çıkmıyor, ilk çalıştırdığından max. devir neyse 30000 km sonra da max. devir aynı şekilde, bu arada bazı arkadaşlar top speed falan demiş, ben en azından kendi adıma top speedci değilim, KTM Duke 250'm vardı ve max. 160 gördüm, ama 130 km'den sonra hızlanması yavaşlıyordu ve çevreyollarında özellikle İzmir gibi bi yerde yetmiyordu, benim eleştirim top speedden değil, ara hızlanması da yok bu motorun, gördük videolarda aynı ivmeyi aynı hızlanmayı yakalayacaksa neden insanlar alsın bunu, onu soruyoruz? Ben çoğu videoda "tork"a dair hiçbir varlık göremedim, hatta Duke 250'nin bile daha iyiydi, rodajdan sonra da devir falan çıkmayacak bence 1-2 Hintli sallamış onu...
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
3 Eki 2015
Mesajlar
1,743
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
KTM'lerde böyle bir durum yok, sadece uyarı ışığı erken yanıyor rodaj döneminde ilk bakıma kadar o kadar, rodajdan sonra devir daha da yukarı çıkmıyor, ilk çalıştırdığından max. devir neyse 30000 km sonra da max. devir aynı şekilde, bu arada bazı arkadaşlar top speed falan demiş, ben en azından kendi adıma top speedci değilim, KTM Duke 250'm vardı ve max. 160 gördüm, ama 130 km'den sonra hızlanması yavaşlıyordu ve çevreyollarında özellikle İzmir gibi bi yerde yetmiyordu, benim eleştirim top speedden değil, ara hızlanması da yok bu motorun, gördük videolarda aynı ivmeyi aynı hızlanmayı yakalayacaksa neden insanlar alsın bunu, onu soruyoruz? Ben çoğu videoda "tork"a dair hiçbir varlık göremedim, hatta Duke 250'nin bile daha iyiydi, rodajdan sonra da devir falan çıkmayacak bence 1-2 Hintli sallamış onu...

valla bilmiyorum orange day sürüşünde rodajdaymış motor rc390.anlatırlarken söylediler.hatta sürdüm geldim bayıldım ama az devir çeviriyormuş dedim.yok dedi rodaj döneminden sonra bu artıcak şimdi böyle korumaya alıyor kendini dedi.bundada o kadar erken gelen tork nerede bulamadım bende
 
Katılım
3 Kas 2015
Mesajlar
230
Böyle bir geri zekalılık yok arkadaş. Ya siz yıllardır zaten Ktm'ye bu blogu 44 hp olarak üretiyorsunuz. Niye kendi motorunuza bunu 35 hp olarak koyuyorsunuz. Motor 400 cc ama performans olarak 250 cc ayarında. Böyle bir saçmalık olabilir mi ? Zaten 400 cc oluşundan üst vergi dilimine giriyor hem alırken hemde yıllık vergide fazla para verecez. 400'lük parası verecez 250'lik performansı alacaz saçmalık tamamen. Hayallerimi yıktın Bajaj.
 
Katılım
16 Şub 2008
Mesajlar
0
KTM'lerde böyle bir durum yok, sadece uyarı ışığı erken yanıyor rodaj döneminde ilk bakıma kadar o kadar, rodajdan sonra devir daha da yukarı çıkmıyor, ilk çalıştırdığından max. devir neyse 30000 km sonra da max. devir aynı şekilde, bu arada bazı arkadaşlar top speed falan demiş, ben en azından kendi adıma top speedci değilim, KTM Duke 250'm vardı ve max. 160 gördüm, ama 130 km'den sonra hızlanması yavaşlıyordu ve çevreyollarında özellikle İzmir gibi bi yerde yetmiyordu, benim eleştirim top speedden değil, ara hızlanması da yok bu motorun, gördük videolarda aynı ivmeyi aynı hızlanmayı yakalayacaksa neden insanlar alsın bunu, onu soruyoruz? Ben çoğu videoda "tork"a dair hiçbir varlık göremedim, hatta Duke 250'nin bile daha iyiydi, rodajdan sonra da devir falan çıkmayacak bence 1-2 Hintli sallamış onu...

Muhtemelen duke 250 ile ışıklarda yarışşalar 160 km ye kadar yan yana ikiz kardeş gibi hızlanacaklar. Evet burda nerde bunun 400cc performansı? sorusu çıkıyor. Ama duke 250 cbr 250 den daha seri, 250cc ye göre atik bi motor

ÖTV zaten bu motorun bütün dengelerini bozuyor. üretildiği hindistanda ve ithal edildiği diğer ülkelerde bu sorun yok.

şimdi NS200 8 bin kusür. bu geldi ABS ile 16 bine. tork güzelde biri 24 hp biri 35.5 hp. attığın taş ürküttüğün kurbağa hesabında adamı zararlı bile çıkarıyor.

İnce eleyen sık dokuyan insanları ikna etmesi için süspansüyonlar NS'e göre çok iyi, teknoloji, dayanıklılık ve üretim kalitesinde ona göre çok iyi olması lazım ki bu pek uzmanlık alanları değil. O konuda hassas ve takıntılı üretimler japon motorları.

Top distiribütöre kalıyor. Gerçekten cezbedici fiyatlara bu motoru müşteri ile birleştirebilecek fiyatı yakalayabilirseler biraz umut var.

ben bu şartlarda pek şansı olduğunu düşünmüyorum. o yüzden bu motora olan ilgiyi anlayabilmiş değilim
 
Katılım
30 Mar 2014
Mesajlar
573
Muhtemelen duke 250 ile ışıklarda yarışşalar 160 km ye kadar yan yana ikiz kardeş gibi hızlanacaklar. Evet burda nerde bunun 400cc performansı? sorusu çıkıyor. Ama duke 250 cbr 250 den daha seri, 250cc ye göre atik bi motor

ÖTV zaten bu motorun bütün dengelerini bozuyor. üretildiği hindistanda ve ithal edildiği diğer ülkelerde bu sorun yok.

şimdi NS200 8 bin kusür. bu geldi ABS ile 16 bine. tork güzelde biri 24 hp biri 35.5 hp. attığın taş ürküttüğün kurbağa hesabında adamı zararlı bile çıkarıyor.

İnce eleyen sık dokuyan insanları ikna etmesi için süspansüyonlar NS'e göre çok iyi, teknoloji, dayanıklılık ve üretim kalitesinde ona göre çok iyi olması lazım ki bu pek uzmanlık alanları değil. O konuda hassas ve takıntılı üretimler japon motorları.

Top distiribütöre kalıyor. Gerçekten cezbedici fiyatlara bu motoru müşteri ile birleştirebilecek fiyatı yakalayabilirseler biraz umut var.

ben bu şartlarda pek şansı olduğunu düşünmüyorum. o yüzden bu motora olan ilgiyi anlayabilmiş değilim

Kesinlikle haklısın bende defalarca yazdım. Bu motoru sattıracak tek şey cezbedici fiyatı olur. Oda 400 cc kategorisinde değil. 250 cc kategorisinde. Zira duke 250 ile mt 25 ile aynı fiyat olacaksa kimsenin dönüp bakacağını sanmıyorum. Videoları nete düşmeye başladı öyle draglarda filanda 250 ccleri tokatlayamıyor anca yan yana gidiyorlar. Ama duke 390nın egzos dumanını yutuyor hepsinde... Bugün bi video denk geldi dominarın topspeed 167, en yüksek gördüğüm max hız o oldu.
 
Katılım
30 Kas 2015
Mesajlar
359
Muhtemelen duke 250 ile ışıklarda yarışşalar 160 km ye kadar yan yana ikiz kardeş gibi hızlanacaklar. Evet burda nerde bunun 400cc performansı? sorusu çıkıyor. Ama duke 250 cbr 250 den daha seri, 250cc ye göre atik bi motor

ÖTV zaten bu motorun bütün dengelerini bozuyor. üretildiği hindistanda ve ithal edildiği diğer ülkelerde bu sorun yok.

şimdi NS200 8 bin kusür. bu geldi ABS ile 16 bine. tork güzelde biri 24 hp biri 35.5 hp. attığın taş ürküttüğün kurbağa hesabında adamı zararlı bile çıkarıyor.

İnce eleyen sık dokuyan insanları ikna etmesi için süspansüyonlar NS'e göre çok iyi, teknoloji, dayanıklılık ve üretim kalitesinde ona göre çok iyi olması lazım ki bu pek uzmanlık alanları değil. O konuda hassas ve takıntılı üretimler japon motorları.

Top distiribütöre kalıyor. Gerçekten cezbedici fiyatlara bu motoru müşteri ile birleştirebilecek fiyatı yakalayabilirseler biraz umut var.

ben bu şartlarda pek şansı olduğunu düşünmüyorum. o yüzden bu motora olan ilgiyi anlayabilmiş değilim

Bu motora ilginin sebebi ki benimde öyleydi, herkes Bajaj'ı fiyat performans ürünü olarak görünce ben de dahil bir çok kişi (ki 2-3 senedir nette CS 400 yok VS 400 falan dolanıyor, gizemli videolar fotolar vs...) Dominar'ı özellikle merak ederek bekledi, ancak daha teknik veriler açıklandığında ben direkt yazdım ölü doğmuş diye, hadi dedik bekleyelim videoları vs. gerçekten top speedde değilim ama bahsettikleri "35 NM TORK" nereye gitti nerededir çok merak ediyorum, inşallah açıklarlar. Ayrıca bu motoru herkesin söylediği gibi sattırabilecek tek etken "FİYATI" olacak, yoksa boşuna getirmesinler...
 
Katılım
18 May 2016
Mesajlar
1,293
Top speed olayında fizik kanunları nasıl işler bunu bilmediğimiz için son süratte amma düşükmüş, yürümüyor, o güce hız az, o fiyata o hız az gibi yorumlar başı çekiyor.

Daha iyi anlaşılması için otomobillerden örnek vereceğim. spor arabalardan, konumuz top speed:) Şimdi rakamların oranlaranıa iyi bakalım. saatte 250 km hıza çıkmak için gereken güç 250 beygir. örnek S2000 honda 240 hp güç 240-250 km/s son hız(GPS)

http://media.caranddriver.com/image...00-dead-after-2009-photo-255239-s-429x262.jpg

Saatte 300 km hız için gereken tam 500 beygir. örnek ferrari F430 500 beygir 300 km/s son hız(GPS)

http://cynops.fr/wp-content/uploads/2015/06/ferrari-f430.jpg

Saatte 350 km hız için gereken güç 750 beygir. Lamborghini aventador LP750 supervolace. 750 beygir 350 km/s son hız

https://i.ytimg.com/vi/z8MGbheEe9c/hqdefault.jpg

saate 400 km hız için gerekn güç ise tam 1000 beygir. Bugatti weyron 1001 beygir 400 km/s son hız.

http://media.caranddriver.com/image...eview-car-and-driver-photo-9031-s-450x274.jpg

yani 250 hız için 250 beygir yeterken bir 250 beygir daha güç eklersek hız 500'e değilde 300 km ye ulaşabiliyor. diğer bir deyişle 250 km/s ten sonra her 50 km/s hız için 250 beygir daha gerekiyor.

motorda da bu böyle. 250 beygir 500 beygir örneğindeki gibi 25 hp lik cbr250 ile 50 hp lik cbr500 arasında son sürat 165 e 190 oluyor. halbuki güç iki katına çıkmıştı. ama iki motor yanyana kalktıktan 30-40 saniye sonra CBR500 plakası okunmayacak kadar uzamış oluyor. performans hisside bu zaten

Dominardan tork, çekiş ve konfor beklemek lazım. Hızlı naked isteyenler sollarken 180 km ye çıkmak isteyenler 200 ns ten sonra gücü 3 defa arttırmalı. 75hp MT-07 ye tekabül ediyor:)

Fizik kanunları motorda da otomobilde de değişmiyor. son hız için aşırı yüksek beygir gücü istiyor. 35.5 beygir motora fizik kanunları 150 km anlık 160 km de ıkınarak son hıza müsade ediyor. tork ara hızlanmalarda ve üst viteslerde çekiş olarak devreye girer son hızda neredeyse hiçbir faydası olmaz. Bu motorun son hızı 145 e kadar nispeten iyi çıkıp 160 km düzde limit olan MT-25 le 1'e 1 aynı olacaktır.

Son sürat muhabbeti biter umarım

Kimin umrunda,arzu ettiklerimi yazdım.200ns performansında bir motor istemediğimi belirttim ki zaten elimde var.Orta segmentte bir motordan beklentim 170km hıza çıkabilmesi bu üreticinin sorunu arzu ettiğim bu olursa alırım olmassa başka markanın illa o hıza çıkan bir motoru mutlaka vardır.150hp lik aracım var 2.3 motor 250 km hıza ulaşabiliyor demekki çok beygir istemiyor.Senin örnek verdiğin spor arabalar en az 6 silindirli ve en az 4 litrelik motora sahip.Malesef senin dediğin gibi spor arabalar ve motorlar aynı olmuyor.Hız muhabbetimiz devam edecek biz 170 km hıza ulaşmasını arzu ediyoruz temennilerimizde böyle.
 
Katılım
30 Eki 2016
Mesajlar
3,351
Bugün bayi toplantısı vardı diye biliyorum ortalıkta tek bir haber dönmedi.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst