Bajaj Bajaj Dominar 400 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Mersin İl Temsilcisi
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
10,372
Hiç çekinmeden tak. Önü 16 veya arkayı 43 yap. İstediğin kullanış hissiyatını yakalayacaksın. Güle güle sürmen dileğiyle.

:) Teşekkür ederim..
16-43 beraber mi ya da " ya ön 16 ya da arka 43 " şeklinde mi?
Önden bir diş, arkadan 3 dişli demek, biliyorsunuz.

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:34 ----------

Dominar alırsam eğer enduro yapmak istiyorum sizce yapılır mı? Neler gerekir?

Bu ciddi bir soru mu?
Ya da " tipini enduroya mı çevirmek istiyorsunuz?
 
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
Ya önü 16 ya da arkayı 43 yapıyorsun. Hemen hemen aynı değerlere sahip oluyor. Hangi dişliden bulabiliyorsan onu alırsın. Çünkü bazen ön yada arka bulunuyor ve insanlar tereddütte kalıyor. Açıklamam bu yüzdendir :queen:
 
Katılım
22 Eyl 2019
Mesajlar
492
:) Teşekkür ederim..
16-43 beraber mi ya da " ya ön 16 ya da arka 43 " şeklinde mi?
Önden bir diş, arkadan 3 dişli demek, biliyorsunuz.

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:34 ----------



Bu ciddi bir soru mu?
Ya da " tipini enduroya mı çevirmek istiyorsunuz?

Çok ciddiyim valla. Yarı arazi yarı asfalt lastiğinden başlıcam başka ne gerekebilir. Hafif araziye girerim ben zaten off road fazla yapmam. Süspansiyonları oynamak gerekir mi? Öne güzel bir gaga bulur muyuz?
 
Katılım
28 Şub 2011
Mesajlar
3,437
Motosikleti
Henüz yok.
Çok ciddiyim valla. Yarı arazi yarı asfalt lastiğinden başlıcam başka ne gerekebilir. Hafif araziye girerim ben zaten off road fazla yapmam. Süspansiyonları oynamak gerekir mi? Öne güzel bir gaga bulur muyuz?

Gaga bulamazsın, normal veya çok fazla atraksiyon yapmayacaksanız normal lastikte işinizi görür, ben orjinal lastik ile Karadeniz yaylalarında baya toz yuttum.
 
Katılım
10 Eki 2017
Mesajlar
1,413
Motosikleti
Ns200
Çok ciddiyim valla. Yarı arazi yarı asfalt lastiğinden başlıcam başka ne gerekebilir. Hafif araziye girerim ben zaten off road fazla yapmam. Süspansiyonları oynamak gerekir mi? Öne güzel bir gaga bulur muyuz?

Gaga yapan hintli autologue design diye bir firma var. Türkiye'ye gönderim yapıyorlar mı bilmiyorum. Gaganın kullanım amacı nedir
 
Katılım
9 May 2018
Mesajlar
70
Dominar kesinlikle araziye girebilecek bi motosiklet değil. Ha yaptım oldu derseniz tamam da, boş ağırlığı 180 kg, ön süspansiyon aşırı sert, ABS kapatılamıyor, egzoz sisteminin parçaları da motosikletin altını çok alçak yapıyor. Ben kendim memlekette zaten kırsalda kullanıyorum, tarla bahçe arası yollarda sürüyorum da, yolun olmadığı yerlerde kullanılamıyor. En azından stabilize yol olması şart. Bence hiç fantezi aramaya gerek yok, CRF gibi WR gibi modeller varken Dominarın performansı hiç tatmin etmez. Zaten Bajaj da bu modeli Sport Tourer olarak lanse ediyor, gerçi tek silindir motor ne kadar tourer olacaksa :) Enduroya zaten çevrilemez, ön süspansiyon yayları ve yağı değiştirilirse en fazla dual-purpose olur.
 
Mersin İl Temsilcisi
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
10,372
Arazide, özellikle yokuş aşağı abs kesinlikle tutmaz.
Bir gs1200 videosu vardı, bulursam paylaşırım. Abs yi opsiyonel kullanmak çok çok kıymetli.
Mesela yeraltı garajında dik rampalarda abs tut-maz!
 
Katılım
22 Eyl 2019
Mesajlar
492
Dominar kesinlikle araziye girebilecek bi motosiklet değil. Ha yaptım oldu derseniz tamam da, boş ağırlığı 180 kg, ön süspansiyon aşırı sert, ABS kapatılamıyor, egzoz sisteminin parçaları da motosikletin altını çok alçak yapıyor. Ben kendim memlekette zaten kırsalda kullanıyorum, tarla bahçe arası yollarda sürüyorum da, yolun olmadığı yerlerde kullanılamıyor. En azından stabilize yol olması şart. Bence hiç fantezi aramaya gerek yok, CRF gibi WR gibi modeller varken Dominarın performansı hiç tatmin etmez. Zaten Bajaj da bu modeli Sport Tourer olarak lanse ediyor, gerçi tek silindir motor ne kadar tourer olacaksa :) Enduroya zaten çevrilemez, ön süspansiyon yayları ve yağı değiştirilirse en fazla dual-purpose olur.

Yol olmayan yerlerde kullanmam zaten yav cross değil bu sonuçta ama kırsalda ve asfaltta kullanıcam, yani dağa çıkarım ovaya falan giderim toprak yollarda, alırsam bu makineyi inşallah bu amaçlar için pirelli scorpion rally str takayım diyorum
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
1 Tem 2019
Mesajlar
28
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
peki hem önü 16 hem arkayı 43 yapsak ne olur.daha fazla faydası olurmu,yada hiç faydası olmaz sadece masraf mı yapmış oluruz.
 
Katılım
19 Kas 2017
Mesajlar
2,187
götü yere çok yakın bide dediği gibi sürtersin sağını solunu al bi cross rahatına bak bence
 

reo

Katılım
11 Mar 2007
Mesajlar
718
Bugün nihayet motoru aldım, 2 yıldır aklımdaydı, aklımda duracağına garajda dursun dedim.
İlk izlenim olarak fena değil. 60km mesafeden getirdim, henüz rodajda olduğu için düşük devirde sürdüm. Motor alt devirlerde rahat geldi bana. En azından dün bahsettiğim titreşimi daha az hissettim, bilemiyorum belki psikolojiktir (motor artık benim ya).
 
Katılım
22 Eyl 2019
Mesajlar
492
Bugün nihayet motoru aldım, 2 yıldır aklımdaydı, aklımda duracağına garajda dursun dedim.
İlk izlenim olarak fena değil. 60km mesafeden getirdim, henüz rodajda olduğu için düşük devirde sürdüm. Motor alt devirlerde rahat geldi bana. En azından dün bahsettiğim titreşimi daha az hissettim, bilemiyorum belki psikolojiktir (motor artık benim ya).

Yeni kasa mı aldın eski kasa mı?
 
Katılım
19 Kas 2017
Mesajlar
2,187
Bugün nihayet motoru aldım, 2 yıldır aklımdaydı, aklımda duracağına garajda dursun dedim.
İlk izlenim olarak fena değil. 60km mesafeden getirdim, henüz rodajda olduğu için düşük devirde sürdüm. Motor alt devirlerde rahat geldi bana. En azından dün bahsettiğim titreşimi daha az hissettim, bilemiyorum belki psikolojiktir (motor artık benim ya).

7 bin devirden sonra titreşim artıyor 6. vites 110-120km aralığında hoş gidiyor sonra titremeye başlar zaten uzun yol için en konforlu süratlar benim için,hayırlı olsun
 

reo

Katılım
11 Mar 2007
Mesajlar
718
Çok teşekkür ederim. Eski kasa aldım.
Almadan önce Cloud'un incelemelerini tekrar okudum. Samimi ve gerçekçi değerlendirme yaptığı için çok faydalı buluyorum. Ayrıca teşekkür ederim.
 
Mersin İl Temsilcisi
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
10,372
Hayırlı olsun :)
Dişli değişimleri hk fikir ve tecrübelerinizi paylaşırsınız artık...
 
Mersin İl Temsilcisi
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
10,372
Abi yapma gözünü seveyim. Dişli dişli hepsini deneyip, burada sayfa sayfa yazdık. Halen neyin testini bekliyorsun? Onlara bak ve soruna çare bul :)

Onu biliyorum, bu arkadaş hatay'dan. Orada ciddi rampalar var ( belen yokuşu vb ) oralardan da kişiye göre tecrübe dönüşü almak istedim. :)
 
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
Onu biliyorum, bu arkadaş hatay'dan. Orada ciddi rampalar var ( belen yokuşu vb ) oralardan da kişiye göre tecrübe dönüşü almak istedim. :)

Hee... O işler beni aşar :) Gittiğim bir yer olsa idi tecrübe aktarırdım ama bizim buralar genelde düzlük. Apaçilik yapacaksan ön 15 arka 45 stock kalsın ama. Çok güzel arka teker yanlıyor o zaman :queen:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst