Bajaj Bajaj Discover 150F Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
2,488
Sıfır motor sıkı olacağından daha az titremesi lazım, motor kullanıldıkça boşluklar artacağından daha fazla titremesi beklenir. Genelde motorlar eskidikçe daha çok titrer.

Ya bende yazıcaktım ama yanlış anlarlar diye yazmadım:)
Motor açıldıkça daha çok titrer. Ama tabi alıştığınızdan size motor titremiyor gibi gelir.
Titremiyor denilen apache yede bindim. zamanında ps2nin titreşimli kolları vardı işte öyle titriyor.
Şahsen motorumda öyle bir titreşim hayatta görmedim. Rolantide bile titriyor apache.
Derdiniz titreşimse hintlilere yaklaşmayın derim.
Ama yerim titreşimi hız yakıt görsel isterim diyosanız hintliler açıkara önde gidiyor söyliyeyim.
 
Katılım
26 Eki 2013
Mesajlar
48
Sıfır motor tabi titrer tek silindirli ve balansorsuz. 1000 km den sonra o titreşim %60-70 azalacak

Bize bu şekilde anlatılmadı titreşim yok denildi balansörsüz olduğunu servis fabrikayı aradı ondan sonra bize söyledi ama iş işten geçmişti biz motoru güvenerek aldık test motoruda yoktu elimizde kaldı şu anda satılık
 
Katılım
19 Nis 2015
Mesajlar
22
Bize bu şekilde anlatılmadı titreşim yok denildi balansörsüz olduğunu servis fabrikayı aradı ondan sonra bize söyledi ama iş işten geçmişti biz motoru güvenerek aldık test motoruda yoktu elimizde kaldı şu anda satılık

Titreşim yok değil var ama çok rahatsız etmiyor bence. Bi tvs kadar titremiyor ama tabi sizin zevkiniz bir şey diyemem
 
Katılım
15 Mar 2009
Mesajlar
657
Şu motora balansör koysalardı da üç beygir düşük olaydı. Hiç olmazsa Cbf kadar titreşimsiz diye satılır, iyi bir alternatif olabilirdi. Şimdi ne oldu, hilti gibi titreyen motora 5-6 milyar para isteniyor. Balansör olmayan bütün motorlar titrer, ama az ama çok.

Her ne kadar ismi kulağa hoş gelmese de elin çinli Haojue'si bu titreşimsizlik konusunda lider, deneyince ne demek istediğimi anlarsınız.
 
Son düzenleme:
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Pulsar'ın bile ön kafadan ses geliyor titreşimden dolayı servise söyledim bişey yapmadılar, bide balansörlü. Bunda balansör yoksa elbet titreyecek. Denge mili düşük devirlerde torku biraz etkiliyor ama gücü 2-3 beygir azaltacağı doğru değil. Mondial'in 180cc balansörlü motoruyla 150-160 görenler var bence abartı ama 130-140 yapabilir.
 
Katılım
20 Ağu 2005
Mesajlar
7,460
Şu motora balansör koysalardı da üç beygir düşük olaydı. Hiç olmazsa Cbf kadar titreşimsiz diye satılır, iyi bir alternatif olabilirdi. Şimdi ne oldu, hilti gibi titreyen motora 5-6 milyar para isteniyor. Balansör olmayan bütün motorlar titrer, ama az ama çok.

Her ne kadar ismi kulağa hoş gelmese de elin çinli Haojue'si bu titreşimsizlik konusunda lider, deneyince ne demek istediğimi anlarsınız.

CBF neden yıllardır öyle satıyor ? En büyük sebebi bu işte. Sadece Honda olmasından değil, sınıfında bunun kadar az titreşimi olan, bu kadar rahat başka motor yok da ondan... Rakipleri de bilerek yapmıyorlar, marka değerleri az olduğu için güce oynuyorlar ve onun için de balansörden kısarak daha fazla güç veren modeller yapıyorlar. Birkaç kişi titreşime takılmadığından alıyor ama çoğunluk burun kıvırıyor. Halbuki mesela Pulsar biraz daha güçsüz olsa ama yolda yağ gibi aksa bugün ne zırıltıdan şikayet olurdu ne de konforundan. Gücü de yine herkese yeterdi. 3 - 4 BG'in son hıza etkisi en fazla 10 km olur. Oysa bir rahat sele ile iyi dengelenmiş bir motor bloğu motoru çok yukarı bir noktaya taşıyabiliyor. Bakın Inazuma hem ağır, hem de çok hızlı değil ama rahatlığı yüzünden tek şikayet eden bulamazsınız. Ayrıca zamanla birçok sorunu da beraberinde getirebiliyor. Hint motorları titremelerine rağmen bu kadar dayanıklılarsa, hiç titreşimleri olmasa eminim eskimezlerdi.

Discover F'de balansörün hiç olmadığı konusundan o kadar emin değilim. Şikayet eden var, etmeyen var. Balansör olmasa herkes şikayet ederdi. Apache de kesin yoktur çünkü motor çalışırken 1 m çevresinde yer titriyor.
 
Katılım
19 Nis 2015
Mesajlar
22
Aynen 150F titreşim konusunda CBF e rakip olamaz. Ama güç ve motor teknolojisinde CBF den daha iyi olduğu aşikar. 150F titreşim konusunda TVS den daha iyi sadece.
 
Katılım
20 Ağu 2005
Mesajlar
7,460
Birazdan denemeye gidiyorum bakalım.

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:14 ----------

Deneyemedim. Motoru festivale götürmüşler.
 
Katılım
5 Kas 2012
Mesajlar
54
Ben en fazla 1,5 saat kontak kapatmadan sürdüm şehir içi/dışı karışık. Gidonda var biraz titreşim çok rahatsız etmiyor ama beni. Şu anda 570 km oldu motor. İlk bakımı yapıldı. (cbf 150 hiç sürmediğim için onla karşılaştırma yapamayacağım.)Ama yakıt konusu muhteşem. İlk teslim aldığımda 50 tl'lik benzin aldım. 350 km gittikten sonra yedeğe düşmedi ama ben yolda kalmayayım diye tekrar aldım yakıt 40 tl'ye doldu depo.
 
Katılım
6 Nis 2011
Mesajlar
129
Ben en fazla 1,5 saat kontak kapatmadan sürdüm şehir içi/dışı karışık. Gidonda var biraz titreşim çok rahatsız etmiyor ama beni. Şu anda 570 km oldu motor. İlk bakımı yapıldı. (cbf 150 hiç sürmediğim için onla karşılaştırma yapamayacağım.)Ama yakıt konusu muhteşem. İlk teslim aldığımda 50 tl'lik benzin aldım. 350 km gittikten sonra yedeğe düşmedi ama ben yolda kalmayayım diye tekrar aldım yakıt 40 tl'ye doldu depo.
İlk Bakıma Ne Kadar Ücret Alındı ve neler yapıldı Bakım Olarak.Birde Bakımdan Sonra Motorda Bir Değişiklik Görebildinizmi Olumlu Veya Olumsuz anlamda
 
Katılım
5 Kas 2012
Mesajlar
54
İlk bakım ücretliydi 70 tl. yağ filtresi ve yağ değişti (repsol) zincir ayarı ve bakımı yapıldı. Pek fark hissetmedim ben.
 
Katılım
5 May 2014
Mesajlar
1,576
Motorun yakıtı zamanla düşecek, yalan

Tirreşim zamanla düşecek, yalan

Motor 100'ü geçmez, rodajı iyi yapılmamış

Motordan envai çeşit arıza çıkar, rodajı iyi yapılmamış

Alabileceğiniz en ucuz yağı alın, 250 - 500 km kullanın ama her 100 km de bir o yağı değiştirin. Rodaj bu kadar, daha sonra 100% sentetik yağ kullanarak devam edin, yok motor açılacak, yok motor yarılacak. Yıllardır kullanan kullnır, kullanamayan kullandığını anlatır.

Yabancı forumlarda rodaj efsanesi ile ilgili sayfalarca bilgi var açıp okuyun. mikron milimetre hassasiyetli torna makinalarından geçen piston takımından hala çapak çıkacağını sanarak saçma sapan yağlarla motoru ..ok etmeyin. Minimum sürtünme, maksimum kontor.

Ustalarda altından kalkamadığı her boku motorun yeni olmasıyla, rodajıyla ilişkilendirsin dursun.
 
Katılım
14 Şub 2015
Mesajlar
119
Motorun yakıtı zamanla düşecek, yalan

Tirreşim zamanla düşecek, yalan

Motor 100'ü geçmez, rodajı iyi yapılmamış

Motordan envai çeşit arıza çıkar, rodajı iyi yapılmamış

Alabileceğiniz en ucuz yağı alın, 250 - 500 km kullanın ama her 100 km de bir o yağı değiştirin. Rodaj bu kadar, daha sonra 100% sentetik yağ kullanarak devam edin, yok motor açılacak, yok motor yarılacak. Yıllardır kullanan kullnır, kullanamayan kullandığını anlatır.

Yabancı forumlarda rodaj efsanesi ile ilgili sayfalarca bilgi var açıp okuyun. mikron milimetre hassasiyetli torna makinalarından geçen piston takımından hala çapak çıkacağını sanarak saçma sapan yağlarla motoru ..ok etmeyin. Minimum sürtünme, maksimum kontor.

Ustalarda altından kalkamadığı her boku motorun yeni olmasıyla, rodajıyla ilişkilendirsin dursun.

Motorlar hakkında bu güne kadar okuduğum en saçma yorum buydu.
Madem çapak çıkmıyor neden yağı zırt pırt değiştiriyoruz.Siz hiç değişen rodaj yagi gördünüz mü? Rodaj motoru açmak yarmak değil böyle bir anlamı hiç olmadı.
Rodajdan sonra motor değişir, titreşim azalır, çekiş değişir.Rodaj tam 1000km de bitmez. Yani yaşadığıma mı inanayım size mi? Yanlış yönlendiriyorsunuz ve o yağı gereksiz yere sık sık değiştirerek doğayı katlediyorsunuz. Sonra yeşille mavinin buluştuğu yerde şöyle gezdik böyle ettik diye konu açmayın.
 
Son düzenleme:
Katılım
5 May 2014
Mesajlar
1,576
Motorlar hakkında bu güne kadar okuduğum en saçma yorum buydu.
Madem çapak çıkmıyor neden yağı zırt pırt değiştiriyoruz.Siz hiç değişen rodaj yagi gördünüz mü? Rodaj motoru açmak yarmak değil böyle bir anlamı hiç olmadı.
Rodajdan sonra motor değişir, titreşim azalır, çekiş değişir.Rodaj tam 1000km de bitmez. Yani yaşadığıma mı inanayım size mi? Yanlış yönlendiriyorsunuz ve o yağı gereksiz yere sık sık değiştirerek doğayı katlediyorsunuz. Sonra yeşille mavinin buluştuğu yerde şöyle gezdik böyle ettik diye konu açmayın.

Yağ ıslak debriyajli balatadan dolayi d3gisecek. Çapak çıkma ihtimali yoktur. sanayi tornasinda uretilmez o motor blogu. Electronics Aided designs anda productions yazarak okuyabilirsin.

Doğayı korumak sana kalmış. Çıkan yağı atık toplamaya vererek yada uzun yıllar zincir yağlamak için kullanabilirsin. Rodaj dan sonra titreşim Afedersin nah azalır. Her gün artacak. Titreşim parcalarin boşlukları ve momentum radius öf gyration lari ile alakali. Bunun için balansor koyar ve momentumu yok edersin ancak RG günden güne artacak çünkü parçalar aşina cak.

Bilerek yada bilmeyerek kendi malınızi korumak için almaya hevesli olanları yanılTma.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:48 ----------

computer Aided design yada kısaca cnc yaz google bak nasıl uretiliyorlar. hangi basincarda yıkaNiyorlar.

Sık yağ değişimi düşük cc li, yağ filtresi olmayan ıslak debriyajli motor larda baskı balata çapak ini atmak için. Montaj esnasında motorda kalmış partikulleri devir daim ile atmak için. Filtre varsa buna zaten gerek yok.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:53 ----------

https://www.google.com.tr/url?sa=t&...twIwBg&usg=AFQjCNGuE-hgCL518xDgUUqsuzmDTQcmOA
 
Katılım
14 Şub 2015
Mesajlar
119
Şu japon mühendisleri bizim talebeler kadar olamadı. Rodaj bitince de ıslak debriyajdan dolayı yağı değiştirecekmiyiz her 100 km de? Cnc nin ne oldugunu cok iyi biliyorum konu metalin surtunmeyle olusan tepkimesi.Bajajım olmadı hiç, seviyenizi koruyamayacaksanız baştan söyleyin muhattap almayayım.
 
Katılım
5 May 2014
Mesajlar
1,576
Helal olsun beee. Iyi laf soktun biladerim.

Laf salatasına gerek yok, bu ilk kullanımda ilk haftada sık sık yağ değişimi benim görüşüm. Kendimce haklı yanlarım var. Balata nin puruzlerini atmak için diyorum ama maksat bagciyi dövmek olunca konu taaa buralara gelir.

Tüm 150f kullanıcılarından Özür dilerim, Caponemühendisler rodajı Nerede tanımladı bilemem ama ben yanlış biliyormusum. 3 ay sonra motorunuz cbf 150 kadar titresimsiz olacak. Eğer böyle olursa yukaridaki elemanı bulun, haa benim dediğim gibi olursa fikir danışmak için, istişare için bir mesaj uzaginizdayim. SElametle.

Önce en saçma yorum yazıp sonra konuyu seviyeye getirmek de apayrı bir ironi.
 
Katılım
22 Ara 2013
Mesajlar
697
Değerli arkadaşlar;

Altın Elbiseli Adam ekibinden ilk yorum geldi. Aşağıdaki you tube adresinden izlenebilir.

Saygılarımla...

kkGbOy.jpg
 
Katılım
5 Tem 2013
Mesajlar
857
Çanta konusunda tavsiyeniz var mı? Stop farına uydurmak istiyorum; givi b37-b47 çok yakışıyor gibi ama aşırı pahalı. Ayrıca 2 kask alsın istiyorum çantam; uygun fiyatlı olarak kappa k46'ya bakıyorum ama hem büyük kalır mı acaba diyorum hem de şeklen güzel durur mu diye düşünüyorum.

Ne yapmalı; tavsiyesi olan?
 
Katılım
5 May 2014
Mesajlar
1,576
Çanta konusunda tavsiyeniz var mı? Stop farına uydurmak istiyorum; givi b37-b47 çok yakışıyor gibi ama aşırı pahalı. Ayrıca 2 kask alsın istiyorum çantam; uygun fiyatlı olarak kappa k46'ya bakıyorum ama hem büyük kalır mı acaba diyorum hem de şeklen güzel durur mu diye düşünüyorum.

Ne yapmalı; tavsiyesi olan?

Maxem 45 litre diye arat. 2 kask alan ucuz ve şık bir canta.

Kalitesine bişey diyemem ama baya yaygin
 
Katılım
16 Eyl 2014
Mesajlar
385
Yağ ıslak debriyajli balatadan dolayi d3gisecek. Çapak çıkma ihtimali yoktur. sanayi tornasinda uretilmez o motor blogu. Electronics Aided designs anda productions yazarak okuyabilirsin.

Doğayı korumak sana kalmış. Çıkan yağı atık toplamaya vererek yada uzun yıllar zincir yağlamak için kullanabilirsin. Rodaj dan sonra titreşim Afedersin nah azalır. Her gün artacak. Titreşim parcalarin boşlukları ve momentum radius öf gyration lari ile alakali. Bunun için balansor koyar ve momentumu yok edersin ancak RG günden güne artacak çünkü parçalar aşina cak.

Bilerek yada bilmeyerek kendi malınızi korumak için almaya hevesli olanları yanılTma.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:48 ----------

computer Aided design yada kısaca cnc yaz google bak nasıl uretiliyorlar. hangi basincarda yıkaNiyorlar.

Sık yağ değişimi düşük cc li, yağ filtresi olmayan ıslak debriyajli motor larda baskı balata çapak ini atmak için. Montaj esnasında motorda kalmış partikulleri devir daim ile atmak için. Filtre varsa buna zaten gerek yok.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:53 ----------

https://www.google.com.tr/url?sa=t&...twIwBg&usg=AFQjCNGuE-hgCL518xDgUUqsuzmDTQcmOA

Hadi ordan burdan gugıl dan öğrendiğin,ilk gördüğün bir kaynağa cumburlop atlayarak edindiğin bilgilerle bizi aydınlattın ve büyük bir ısrar ve inatlada bilgilendirmeye devam edeceğin üslubundanda anlaşılıyor.Az daha uğraş yeminle bi motosiklet üreticisinin ar-ge bölümü seni keşfedecek sonrasında o üretilen motorda sayende piyasadan silinecek.Ha gayret :flower:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst